Fórum - Téma


M6 GH - Koroze


Fórum 6 GH M6 GH - Koroze

Informace o modelu: Mazda 6 GH


1  2

job
2011-02-17 08:43:59

Zdravím chci koupit mazdu6 rok09, jak taty čtu skvělá kára,ale ty auta hnijou snad už v katalogu zajíma mě proto li japončíci na nových modelech něco vylepšily oproti starší generaci. Pročetl jsem vaše diskuze a někteří prohlásily že tyto karoserie tohoto modelu,nejsou snad ani pozink! Taková kára za takový hříšný prachy tomu se mi nechtělo uvěřit, proto jsem se obrátil přímo na prodejce mazda,li tyto vozi jsou v pozinku a li došlo k lepší antikorozní ochraně oproti starší generaci,tady je odpověď od prodejce mazda!

Vážený pane,

děkujeme za Váš dotaz a zvažování koupě vozu Mazda6. Výrobce nepublikoval ( ani v servisní dokumentaci) detailní antikorozní ochranu, kromě nezbytných servisních postupů, takže Vám nejsme schopni v tomto dát konkrétní odpověď. Nicméně je pravdou, že předchozí generace, a to její starší provedení, se s tímto problémem v oblasti zadních lemů podběhů potýkalo, výrobce však k problému přistoupil aktivně a u všech dotčených vozů došlo při návštěvě servisu k zesílení protikorozní ochrany, případně opravě dotčeného místa. Vůz Mazda6 v současném provedení ( řada GH) nevykazuje předchozí ani jiný problém s protikorozní ochranou karoserie, výrobce na něj stejně jako na ostatní jím vyráběné modely poskytuje obvyklou 12 letou záruku, věříme tedy, že vůz Mazda6 by z tohoto pohledu měla být dobrá volba.

S pozdravem

Macháček

jelikož jsem se nic nedozvěděl, tak asi budu muset vzít šroubovák a někomu odrhnout barvu z skastle abych se dozvěděl li karoserie je aspoň pozinkovaná

doris  
Doris
2011-02-17 08:57:10

Nemyslím, že to bude o mnoho lepší, stačí se kouknout na matný lak, jehož vrstva je žalostně tenká. Takže šetření na materiálech vesele pokračuje dál a to nejen na kastli..... Věřím tomu, že pokud by výrobce dělal pozink a kvalitně auto ošetřil, tak tuto informaci by určitě zveřejnil aby ukázal další pozitivum svých výrobků. Přednosti se musí umět prodávat, ovšem to by je to auto muselo nejdřív mít...

job
2011-02-17 10:34:00

MOZNA SE DOZVIME LI VYROBCE NECO VYLEPSIL

Dobrý den,pane Macháč

děkuji za odpověd,pro mě překvapující že mi nejste schopni v tom dotazu,dát konkrétní odpověd. U jiných značek,mimo antikorozní ochrany na otázku je li karoserie v pozinku vždy odpověděli,ano je a dokonce mi sdělili od jakého roku. Věřím tomu, že pokud by výrobce dělal pozink a kvalitně auto ošetřil, tak tuto informaci by určitě zveřejnil, aby ukázal další pozitivum svých výrobků. Z vaší odpovědi jsem usoudil,že výrobce i na nové generaci co se týče ochrany karoserie asi opět šetřil,možná se mylím v tom případě nevím kde mám na tohle téma najít odpověd,počasí a čas ukáže.

ODPOVED:

Vážený pane

paralelně k Vašemu dotazu jsme poslali požadavek na informaci na toto téma do mateřského podniku, pokud zjistíme další detaily, rádi Vám je sdělíme. Ale bohužel v servisní dokumentaci ani marketingové prezentaci není toto detailněji specifikováno.

Děkuji za pochopení,

S pozdravem,

Jan Machač

2011-02-17 12:58:05

Meli by kuwy asi zacit zinkovat i zadni brznice, ty moje jsou uz fakt dost zrezly. Mimochodem, byla by nejaka rada co s tim? A jakpak vam mazdaci reznou brzdove kotouce? Ja kdyz pri destivem pocasi nevyjedu 2-3 dny, tak jsou cely zluty. V mazde mi dobre poradili, pry "chce to vic brzdit pane" . Mluvim o GH 2008.

2011-02-17 18:45:53

Nejedna se o pozinkovane plechy, ale o ponoreni kastle do specialni lazne, ve ktere dochazi k chemicke reakci kovu, nanaseni fosfatu zinku a tento system pouziva vetsina automobilek ..

zadni trmeny bych natrel barvou, ale na to se spis zeptej doris ..

Jo a jeste jedna vec, precti si vsechny prispevky doris a zacni se pomalu poohlizet po jinym aute

2011-02-17 23:53:10

Zdravím, taky by mě zajímalo, jakou barvou nejlépe ošetřit brzdiče a části okolo ...

doris  
Doris
2011-02-18 07:44:53

Dupli Color Supertherm - žáruvzdorná silikonová barva do 800°C, která se po zaschnutí vypálí během provozu. Ideální je aplikace na zdravý podklad takže je nutné kompletně odstranit rez. Já jsem to ošetřila hned po koupi nového auta, dodnes jsou brzdiče bez koroze.

http://www.mazdaclub.cz/c...ana-auta-pred-korozi-i-36

2011-02-21 18:01:37

Mazdárek všem, ahoj Doris

Osobně jsem brzdiče natřel Hammeritem, malá plechovka vystačí a všechny 4 a vyjde to na kilo Jen souhlas s Doris, všechnu rez dolů! Výsledek je úplně stejnej, držet to drželo líp, než cokoli jinýho za větší prachy... a výběr barev snad uspokojí každýho...

Co se týče koroze Šestek, je to prostě Mazda, nějak to k ní patří, neumí lakovat, neumí antikoro, šetří na tom kde může. Abych byl objektivní vůči Mazdě, na tomhle začíná šetřit kde kdo a je to vidět napříč značkami.

Co se týče koroze nového modelu, netuším, němůžu přispět, nikdy jsem ho blízce nezkoumal (až na okukování v salonu či jedno letmé svezení), ani se na tohle neptal, v budoucnu si ji nekoupím.

Např. má Šestka byla po pěti letech bez koroze! Nikde nic, neměla nastříkaný spodek, neměla ošetřené lemy (krom toho z výroby), nikdy jsem neopravoval ťukance ani škrábance a nezačala z toho reznout - i když věřím, že za pár let by se mi to vymstilo Při prodeji to technik řekl kupujícímu jasně, nikde žádná koroze, naprosto zdravý vůz. ALE doporučil mu do budoucna stříknout spodek, že je to bolest těchto aut.

Měl jsem tři roky v ruce dobrej kousek a jsem za to rád...

2011-02-23 16:43:46

A neznali byste nekoho sikovneho v okoli Plzne ci C. Budejovic kdo by ty brzdice/kotouce dobre osetril (viz. prispevek doris)?

doris  
Doris
2011-02-23 17:48:36

Pepa: Ahojky! Hammerite jsem též používala, ale nebyla jsem s ním dlouhodobě spokojená, nicméně tehdy jsem ještě neměla tolik zkušeností a přípravou podkladu, jako nyní (a pořád je ještě toho dost, co bych měla zlepšit a naučit se...), takže i to mohlo být příčinou degradace nátěru po určité době. "Silikonky" Supertherm mi ze všeho, co jsem dosud vyzkoušela, vyhovují nejvíc, tak jsem u nich zůstala. Cenově jsou taky solidní, jen mají omezenou škálu odstínů.

Co se týče aplikace, není to skutečně nic těžkého, zvládne to skoro každý, jen je třeba fakt důsledně připravit a odrezit podklad, což je práce náročná na čas. Málokterý lakýrník nebo servisák to udělá pořádně, zpavidla platí "co je pod nátěrem, není vidět" a tím pádem se příprava podkladu udělá jen naoko. Proto, pokud je ta možnost, doporučuji si toto udělat svépomocí a když už, tak mít možnost kontroly průběhu práce lakýrníka nebo toho, komu práci svěřím.

2012-01-23 12:46:43

Ahoj,

od tvého příspěvku uplynul skoro rok, to se ti k němu z mazdy nakonec nikdo nevyjádřil? Btw co jsi nakonec vybral za auto?

2015-11-01 19:23:37

Před 3 mi týdny jsem koupil 6 GH. Nestačím se divit, co den se mi objevuje na lemech oděrky od kamínků asi a hned to začíná reznout. Co má ta mazda za kvalitní lak ? Na střeše se mi udělalo ještě nějaký jakoby rezavé kolečko. Já jsem z toho uplně vedle. Tak drahý auto a po 6 ti letech to jde tak hned do kytek ? Máte to tak i vy ????

2015-11-01 19:45:16

muray: Ono je taky otázka jestli tam někdo něco nezakamufloval.. Auto nikdy nebude jako nové protože každým dnem přistane další oděrka na laku.

Mé auto je 15 let staré a lemy mám jak nové (zevnitř).. Zvenčí opravené.. Podvozek bez škrábnutí.

doris  
Doris
2015-11-01 19:45:24

Máme M6 téměř 10 let, je zcela bez koroze, ale hodně je to dáno i údržbou a kvalitní péči, kterou to auto má. Pokud se někde poškodí lak od kamínku, hned to opravím, protože karoserie není pozinkovaná a koroze je schopna se objevit během krátké doby. Navíc lak mám celoročně zakonzervovaný velice účinnou technologií, kterou používám už mnoho let (viz můj profil - téma voskování) a i to dost pomáhá posílit ochranu laku a dalších materiálů auta. Lak je tenký (cca 80-100 mikronů, VW má cca dvojnásobně silnou vrstvu), a je i měkký, ovšem kamínek prorazí i keramický lak u nejdražších aut, ale tam jsem si všimla, že to místo odolává korozi poměrně dlouho. U Mazdy je škoda, že ty plechy nemají kvalitní antikorozní ochranu. Holt je třeba se tomu víc věnovat. Jinak to auto je hodně podařené a má mnoho jiných předností.

Jinak je docela možné i to, co výše uvádí Magnetto; rez může být pouze zakrytá novým lakem, ale oprava byla odfláknutá.... Prostě jen na oko.

2015-11-01 20:12:00

Doris a co by jsi poradila co mám dělat ? Plus jsem zapoměl dodat, že začíná být vidět rez na zadních dveřích mezi skly. Skutečně mě to zaráží. Auto mělo být garážované, po doktorovi (nepředpokládám, že by mě chtěl natáhnout, auto jsme snad dobře prověřili). Jakým způsobem mám opravit narezlé místa, které jsou odlouplé od kamínků ?? Stačí to zakapat barvou, nebo to už nepomůže ? Bývalý majitel měl 3 roky zpět dělat antikorozní ochranu dutin a spodku. Což samozřejmě může / nemůže být pravda. Auto je skvělé, nechci ho prodávat, ale zase na druhou stranu nechci mít po zimě prorezlou plečku, když jsem za auto dal tolik peněz.

doris  
Doris
2015-11-01 22:37:55

muray: Rozhodně co nejdřív zakápnout barvou a zalakovat. Je dobré předtím použít stabilizátor rzi, pokud už to je chycené víc. Kde Ti to přesně rezne mezi těmi skly? Měl bys taky foto?

O antikorozní ochraně jsem zde napsala dva články, pročti si je, určitě tam najdeš odpovědi, které se tykají Tvých problémů.

http://www.mazdaclub.cz/c...ana-auta-pred-korozi-i-36

http://www.mazdaclub.cz/c...na-auta-pred-korozi-ii-37

Povídání předchozích majitelů aut beru vždy s rezervou, lidi jsou schopni všeho, aby prodali, byť v reálu to auto mohlo mít hodně náročný provoz bez údržby... Lak na tom autě vypadá hodně zanedbaně, je to smutný pohled.

2015-11-01 22:44:57

doris to, že vypadá zanedbaně na mé auto ? Ono je jen špinavé, jinak lak je krásnej. Procházel jsem spodek, lemy atp. a nikde ani známka po korozi. Maximálně sem našel jen na zadních dveřích ( uvnitř) v jedné spáře bublinku, ale to vyřeším po zimě. Fotku tech dveří přidělávám.

Prosímtě jak to myslíš barvou a zalakovat ? :)) on je rozdíl mezi barvou a lakem ? A tu povrchovou rez co se vytvořila na té bélé vrstvě mám nějak odstranit ? Někomu to musím dát, at mi udělá spodek a dutiny. Podle kamose mechanika byl spodek jak novej, což by potvrzovalo, že předchozí majitel tu ochranu dělal.

2015-11-01 22:44:57

doris to, že vypadá zanedbaně na mé auto ? Ono je jen špinavé, jinak lak je krásnej. Procházel jsem spodek, lemy atp. a nikde ani známka po korozi. Maximálně sem našel jen na zadních dveřích ( uvnitř) v jedné spáře bublinku, ale to vyřeším po zimě. Fotku tech dveří přidělávám.

Prosímtě jak to myslíš barvou a zalakovat ? :)) on je rozdíl mezi barvou a lakem ? A tu povrchovou rez co se vytvořila na té bélé vrstvě mám nějak odstranit ? Někomu to musím dát, at mi udělá spodek a dutiny. Podle kamose mechanika byl spodek jak novej, což by potvrzovalo, že předchozí majitel tu ochranu dělal.

doris  
Doris
2015-11-01 22:55:16

muray: Jj, klasika - sloupky mezi skly, to rezne docela často. Je třeba to preventivně zakonzervovat, jinak se tam drží špína a vlhkost a pak to začne reznout......

Ad lak - ty skvrny a kapky vody - to opravdu není O.K. Lak se musí po umytí vytřít, jinak tam zůstávají minerály a udělají tyhle nevzhledné stopy..... Zdravý lak je hladký na dotek (nesmí šumět, když po něm přejedeš dlaní - za sucha) + krásně se leskne.

2015-11-02 15:59:56

doris: Ještě bych doporučil (jen pro doplnění), namazat všechna těsnění kolem dveří namazat na zimu minimálně silikonovým olejem. Ten se dá nahradit i jiným přípravkem (Doris jistě něco zná) ale je to hlavně z toho důvodu aby nepraskalo a nepřimrzávalo k dveřím.. Platí pro kufr, dveře, kapotu....


Odpovědět

1  2