Fórum - Téma


M6 GG/GY - Zlomený ventil


Fórum 6 GG / GY M6 GG/GY - Zlomený ventil

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY



2014-04-18 15:33:39

Zdravím všechny. Rád bych se podělil o svoji čerstvou zkušenost. S naší M6 r.v.2004, najeto 135 tkm jsme jeli na zimní dovolenou do Alp. Někde za Semmeringem jsem po zastavení na odpočívadle zjistil, že autu na volnoběh začnou kolísat otáčky a kouřit. A to celkem hodně. Pokračovali jsme v jízdě a v nejbližším městě sjeli do servisu Mazda. To už se na volnoběh motor opravdu hádal a byla to dýmovnice. Ale ve vyšších otáčkách jelo auto pořád normálně a nekouřilo. Starší technik, od pohledu vypadal na zkušeného, si auto nastartoval a prohlásil " ...motor schade...". Oprava prý na týdny, motor ven, rozebrat, možná prasklý kroužek, atd.... Posadil jsem ženu a dítě ke známým do auta a vyrazil z5 domů. Doufal jsem, že dojedu alspoň kus cesty blíž k ČR, a když mi to klekne, zavolám si kámoše s podvalníkem. No, dojel jsem 250 km až domů, asi že jsem se celou cestu modlil a nesměl jsem pustit otáčky pod 2 t. Po cestě zpátky jsem si uvědomil, že už když jsme projížděli přes Vídeň a zpomalili jsme v koloně, zdálo se mi, že auto cuká, ale pak jsme se zase rozjeli a bylo to v pořádku. Tak jsem tomu nevěnoval pozornost. Když v servisu sundali hlavu z motoru zjistili, že mi prasknul jeden ventil. Nevěřícně na to všichni čuměli, že jsem s tak poškozeným motorem ujel 300 km. Horní část pístu byla od zbytků ventilu rozmašírovaná na hliníkovou kaši. Píst se udrolil u druhého kroužku, který ho dokázal při vyšších otáčkách utěsnit, že došlo ke kompresi a vznícení nafty. V servisu říkali, že tohle není běžná závada, ať už u Mazdy, nebo i jiných značek. A ani nedokázali odhadnout příčinu. Mám tedy dotaz: Měli jste někdo podobnou závadu, nebo víte o někom? Jestli je třeba tento Mazďácký motor náchylnější. Ventil má poměrně dlouhý a tenký dřík. Díky za názory a zkušenosti.

2014-04-18 15:52:13

karelk: sice neodpovím na tvé dotazy, ale fakt odvaha s tím jet a jde vidět, že vydrží neskutečně mnoho. Pokud nezanevřeš na přeji rychlou opravu, pokud to půjde a spoustu dalších km bez poruch.

2014-04-18 16:07:09

radomiláček: Mazda už je opravená, ale kdybych do ní během minulého roku nenacpal tolik peněz - komplet rozvody s kladkama a pumpou, nové vstřiky, těsně před horama nové zimní gumy,... - tak bych se na opravu vykašlal. Opravovat můj motor nemělo smysl, tak z vrakáče jiný, přeskládat lepší díly z mýho, když už to bylo venku tak komplet spojka, která už byla na hraně, ještě mi řešili závadu na poloose a další blbosti.... No, jsem blázen. Dneska mám "nový" starý auto. Ale jinak jsem s Mazdou spokojen, mám ještě M3 pro radost. Ale štve mě ta koroze u starších ročníků. Jinak cesta z A domů nebyla odvaha, ale nutnost. U nás v servisu se mi v autě hrabali měsíc. Nechtěl bych tu opravu platit v Rakousku v €....

2014-04-18 16:11:00

jasné, chápu, že jsi to riskl, obdivuji tě. ať mazda jede jako o život

2014-04-18 16:45:26

Docela nářez takle rozmydlenej píst se divim, že to motor za tu cestu nevzdal úplně.

Jen mi trochu vrtá hlavou, jak by se jakýmkoli způsobem dokázala ve válci s ulomenym ventilem vytvořit nějaká komprese. To spíš si myslím, že to jelo na pořád 3 válce, ale ve vyšších otáčkách to nebylo tak znát jako v dolním spektru otáček..

Ale hlavně, že už je opraveno.

2014-04-18 17:07:33

deri: Je to docela možné. Já v té chvíli nevěděl, co se vlastně stalo. Auto jelo v otáčkách normálně, táhlo, nekouřilo.... Technik v A mluvil o prasklým kroužku, což se mi nezdálo. Pravidelně jsem během jízdy kontroloval a doléval olej, ale moc ho neubylo. Kdyby byl prasklý, olej by vylétal po pár km. Myslel jsem spíš na závadu nějaké elektroniky, EGR, nebo tak něco. Že to bude ventil jsem fakt nečekal. A taky jsem měl asi štěstí, že se ventil po ulomení zapíchl napřed zbytkem dříku do hlavy, kde zůstal zapíchnutý a odlomila se jen kulatá spodní miska, která pak šrotovala píst. Kdyby prvně propíchl píst, dojel bych rychle.....

2014-04-19 17:05:41

Tezko spekulovat, mohl zustat viset z nejakyho duvodu. No, tohle se stava zridka kdy. Hlavne, ze jezdis

2014-10-23 11:38:39

Čau mel jsem obdobný problém jen s tím ze jsem mel jeden ventil pouze kousek "odštípnutý" najel sem s tím taky asi 200Km s tím že motor jel v pohode jen v otáčkách 2000 a vic. Nicméně se ventil vymenil, hlava srovnala motor slozil a uz je to cajk. Problém mam ale s tím že auto i s podpáleným ventilem jelo jak dabel a ted po zkompletování jede ale ne až tak drave jak bych čekal. Na netu jsem se docetl že může být problém v nastavení ventilu nevíte kolik takové nastavení může stát v mazde a nebo prípadne nekdo kdo by to delal v Praze?

2016-01-07 12:41:05

Zdravím všechny

PROSÍM O RADU

Mám stejný problém, před pár dny mi auto začalo dělat totéž mazda 6 r.v. 2006 2.0 DI

Na volnoběh padají otáčky, nedělá to furt, ale tak po 20 minutách jízdy. Auto nekouří, ale absolutně bez výkonu.

Vyměnil jsem pal. filtr, protože byl dost zanesený a SCV ventil, ale nic nepomohlo a problém je stále.

Díky za každou radu

2016-01-14 20:36:31

pertlik: Dobrý den,můžu se zeptat kde jste to nechal udělat?? ten ventil atd?...Mám ten stejný problém,mazda jede,ale nemá takový výkon a když mám vyřazeno lítají otáčky...V servise mi řekly,že semi nejspíš podpálily ventily 2 a levněji výjde jiný motor,ale sehnat jiný motor je nadlidský výkon :D U nás automechanici odmítají otevřít tenhle a opravit,nebo-li udělat mi go motoru...Děkuji za odpověd..

2016-01-15 15:48:49

zůza: Jak jsem dnes rozhodl, svůj motor posílám do Řevnice. Tam se zajímají právě o GO motorů což může potvrdit i MAX6.

Svůj motor jsem měnil a teď už bude chytřejší... Radím vám to samé.

Odkud jste?

2016-02-13 01:25:40

magnetto: Jsem z Kraslic, kousek od Karlových Varů. . A na kolik vás vyšlo Go motoru?? Jeden automechanik mi nabídl opravu ventilů, ale cena je dost vysoká.. Bude chtít 15000-20000kc ... Nevím jestli to mám nechat opravit, nebo zkusit ještě počkat na motor jestli nesezenu...Kamarád mi poradil, abych si zajela do Německa na vrakoviště, tam by ho prý mohli mít a ještě levněji jak v ČR. ..

2016-02-13 09:31:23

zůza: Dobrý den,pokud bych si chtěl autí nechat a měl jistotu kvalitní GO tak bych to řešil takhle. http://www.sbazar.cz/paja...i-nabizim-kompletni-repas


Odpovědět