Fórum - Téma


M6 GG/GY - Zkušenosti s LPG


Fórum 6 GG / GY M6 GG/GY - Zkušenosti s LPG

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1 ......... 3  4  5  6  7

2015-11-21 12:56:24

pepan789: jestli ma pětka stejny motor jako šestka to nevim.

ale o LPG je tu toho myslim dost když budeš hledat

2015-11-21 18:44:57

andrewx: Právě, že jsem četl mnoho, ale po přečtení si člověk neudělá jednoznačný úsudek. Lidé mají jak 6, tak 5 předělanou, bo každé auto jde přeci předělat, ale pak ty potvůrky co nahlodávají tím, že motory na to nejsou stavěné např. ventilový sedlya-hrozí i když je přimazávání podpálení a další .... a pak oprava není zrovna levná, takže pokud bude někdo další s ano či ne LPG do 6 či 5, budu rád. Sám bych chtěl 5-rodinný vůz potřebuji a benzin kolem 9l/100 je hrozná představa. (naftu nechci)

2015-11-22 09:49:18

pepan789: tak jasne, je to ruzne, někdo ma problem, někdo ne, ale převažuje ta druha skupina, napřič všemi značkami aut.

bylo mi řečeno, že motor 2,3 co mam ja, ma hlavu odolnějši, zatim mam plyn cca 7 mesicu a přes 20tis km, tak nemužu soudit, vše zatim v cajku.

2.0 ma hlavu "měkčí" to ale nemění nic natom, že by se pro ni LPG nehodilo.

Duležite je před montaži LPG nechat hlavu zkontrolovat a pak po montaži po 50tis km.

GO hlavy nevyjde nijak zavratně draho.

A při cenach plynu cca 13 Kč ...

2015-11-22 13:04:50

andrewx: právě ta cena LPG, teď mám starou Octávku v plynu a člověk se vůbec nestará kam jede, protože cena je výborná, proto bych chtěl vozidlo opět do LPG, ale jak jsem psal, čtu články i mimo toto fórum, a kvůli té hlavě váhám. Prosím tě, co to vše obnáší zkontrolovat hlavu, pozná se to po rozebrání na 100% zda je vhodné předělat či ne? a kolik to stojí. Máš nějaký tip nájezdu km, při kterých by jsi do LPG nešel, např. pokud má vozidlo Mazda 5 najeto více jak 150,200 tis, tak určitě nepředělávat nebo je to jedno, pokud je hlava ok. Máš 2.3 kolik si to vezme. díky

2015-11-22 20:04:53

pepan789: Tak si nech starou oktávku a nekupuj rezavou mazdu :)

je to všechno relativni, ja nejsem mechanik, plynař ani odbornik na hlavy :)

zprvu bych jezdil jen na benzin par mesicu a zjijštoval jak je natom motor.

spotřeba oleje, atd...

pak nechal přeměřit ventilove vule, kompres a pak přestavěl :)

2015-11-23 18:57:15

andrewx: právě opačně, rezavou starou Octávku bez klimy, min. bezpečnost, vyměnit za něco lepšího

2015-11-23 23:08:44

pepan789: tak to potom jo.

Jinak ta spotřeba 10-11 L

2015-11-25 21:01:00

pepan789: Tak jsem si nechal předělat moji novou M6 1.8 r.v. 2005 na LPG Landi Renzo. Jede to pěkně, spotřeba zatím nevím. V nádrži bylo 48 litrů, a najel jsem 240 km. Ukazatel ukazuje jen jednu zelenou tečku. Ale asi to není moc přesné. Ale co mě trápí, je zvuk motoru při přepnutí na LPG.Je jiný než když to jede na benzi. 5ekl bych takový vrnivý trochu do dieselu. Nemá s tím někdo zkušenost?

2015-11-25 22:37:57

miras78: Nechal bych to chvíli "si sednout"

jinak na volnoběh ano, chod je trošku nepravidelny,ale jen minimalně, to je normlani

ale za jizdy v žadnem případě

2015-11-26 11:11:39

boratko: Mám M6 GG 1.8 16V s LPG - zatím jen krátce, ale vše šlape jak má a jsem spokojen :) Zvuk auta se nezměnil, v podstatě to ani není poznat.. jedinná změna je, že po městě mi to nechce jet v nízkých otáčkách.. ale od 1800 otáček už táhne jak má a změnu oproti benzinu nepoznám.. jen víc smrdí :D

2015-11-27 18:05:16

miras78: Pravděpodobně to bude v liště vstřiků. Měl jsem to taky hlučné, na volnoběh to klepalo, pak se vymněnily jádra vstřiků a je klid.

2016-03-16 16:34:34

Ahoj všem,

dovolím si přispět se svojí troškou do mlýna. Momentálně mám Nissana Maximu QX, 3,0 V6 manuál, r. v. 2002. Nedlouho po koupi v roce 2010 jsem jí nechal přestavět ve Strakonicích v Autogasu na LPG - sekvenční vstřikování, Stag 300. Auto mělo v tu dobu najeto 185 000 km, teď má 360 000 km. Za celou tu dobu o LPG nevim. Jednou za rok revize a výměna filtrů a to je všechno. Samotný systém LPG tedy absolutně bezporuchový, úspora asi tak 1,- Kč / km. Při odečtení pořizovací ceny a servisních nákladů jsem provozem na plyn za necelých 6 let a 180 000 km ušetřil něco mezi 140 000 a 150 000,- Kč.

Naopak jsem ale zhruba po 100 000 km ujetých na plyn musel zaplatit výměnu všech čtyř! lambda sond. Dle servisu při provozu na LPG odcházejí. Dále váhu vzduchu už mám třetí - zde těžko říct, jestli na to může mít LPG vliv. Ventily a jejich sedla u tohoto motoru dle všeho netrpí.

Suma sumárum, jako plus hodnotím velkou finanční úsporu i při odečtení nákladů na servis, které by bez LPG asi nebyly, jako mínus pak zvýšené starosti s údržbou a zmenšení kufru.

Teď už ale milá Maxima má odježděno a velmi nerad se s ní budu loučit. Zanedlouho jí vyměním za Mazdu 6, 2,3 r. v. 2004. Jsem si téměř jistý tím, že Mazda taky půjde na přestavbu LPG a s největší pravděpodobností opět na systém Stag.

Pro úplnost ještě ve zkratce mé předešlé zkušenosti s LPG:

Favorit 1,3 r. v. 1994 jednobod LPG BRC - najeto asi 30 000 km; jednoduchý systém LPG, značný úbytek výkonu, problémy při provozu v zimě, motor bez problémů

Chevrolet Lacetti (=Daewoo Nubira) 1,6 r. v. 2004 LPG holandské Koltec-Necam - najeto asi 90 000 km; jedním slovem špatné: holandský systém Koltec-Necam umí v ČR servisovat snad jen dvě firmy, navíc hrozně drahé náhradní díly (jeden vstřikovač za 8 000,-), dále tento motor měl velký problém s ventilovými sedly a při nájezdu něco přes 150 000 km byl zralý na generálku

Zdraví Jindřich, brzký člen rodiny Mazda 6.

2016-07-08 13:23:17

Ahoj všichni,

dovolím si přidat své zkušenosti s provozem M6 2006 (po FL) 2,3L 122KW na LPG. Přestavbu jsem zvažoval hlavně kvůli prvotní investici a rozdílným názorům na vhodnost motorů Ford na přestavbu. Nakonec jsem se rozhodl pro a nelituji. Mám LPG montované v Robousích u Jičína. Na týpka jsem měl dobré reference a dělá to už cca 20let tak to snad trochu umí. Mám tam český Magic 4. Samozřejmě sekvenci. (dělá se vůbec ještě něco jiného ) Případné budoucí servisní náklady budou sranda (např. nová tryska stojí cca 300,-). Navíc prý výrobce počítá se super kvalitou LPG u nás.

Nyní konečně k těm zkušenostem. Přestavba proběhla začátkem února 2016 při tachometrových cca 155.000km. Od té doby najeto cca 10.000 km. Neprosto v pohodě. Po cca 2.000 jsem vyměnil svíčky za NGK Laser v LPG verzi (prý 60.000 km garance - tak uvidíme). Původní ještě s nápisem Mazda byly taky NGK. Motor šlape zatím jak má. Náklady klesly z nějakých 2,5,- na zhruba 1,3,- na KM. A to nejezdím zrovna na spotřebu. Ta se na plyn pohybuje mezi 10-12 litry plynu (na benzin jsem jezdil 8,5-10). Při ceně zhruba 11,50,- je to sranda. Pokles výkonu při běžném ježdění nepociťuji. Znát je jen když je výkon opravdu potřeba např. při razantním zrychlení. To "mám pocit" že na benzin to jelo malinko lépe. Ale při běžném použití nepoznám na co jedu.

Doufám že jsem někomu při rozhodování alespoň trochu pomohl.

Zdar a ať nám Mazdy dělají jen radost

2016-07-09 20:05:58

Mám v M6 LPG rok a půl a úplně bez problému , je to druhé auto které mám na LPG a nikdy jsem s tim neměl problém. Kupuju LPG pořád na stejné ověřené pumpě (pokud nejdu mimo) , cena teď je kolem 10,9kč.

Mám nádrž v rezervě 55l tuším ,sekvenční vstřikování + přimazávání sedel (za příplatek)

M6 je 2.0l rv.2003 na těch 55l dojedu zhruba 500km (s klimou) jezdím každý den 50km z toho 40 po dálnici (a určitě po ní nejezdím 100km/h)

Za tu dobu co s plynem ani s motorem žádný problém. Na minulém autě sem měl s LPG (do sání) přes 150t km a bez problému.

Motor netýrám a poctivě měním olej jak se má, zapalovací svíčky původní (ty na LPG nefungujou)

Jinak za mě směle do toho , pokud dost jezdíš vyplatí se to.

2016-07-11 06:45:07

U nás Mazda 6 2.0 (2002), vloni předělaná na plyn. Od tý doby najeto 20.000 bez problémů (pokud nepočítám palubku, co hned po přestavbě svítila jak stromeček, protože servis, co to montoval, zapomněl zapojit zpátky jeden konektor :) ). Spotřeba skoro stejná jak na benzín, výkon to samé. Svíčky obyč Brisk P6 (speciály na LPG nám vždycky vydržely stejně jak normální, ne-li kratší dobu). V rodině je to už třetí auto na LPG (od roku 1992 průběžně) a s vlastním LPG nikdy problém nebyl, krom běžné údržby (občasná výměna membrány).

Zaklepávání ventilů jsme měli jen na prvním autě (Dacia 1310), tam se to vždycky řešilo novou starou hlavou po několika letech :))


Odpovědět

1 ......... 3  4  5  6  7