Fórum - Téma


M6 GG/GY - Zkušenosti s LPG


Fórum 6 GG / GY M6 GG/GY - Zkušenosti s LPG

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2  3  4  5 ......... 7

2008-09-12 09:06:17

Jj, me ty kilometry zatim taky nepresvedcily....az budu mit najeto aspon 60t bez problemu tak to bude jina. Jinak je jina odvaha davat plyn do 10let stareho auta a do skoro novoty

2008-09-12 15:19:28

Na http://www.spritmonitor.d...zda/251-6.html?fueltype=3

je registrováno 34 šestek na LPG. Dokonce už i jedna nová. Nejvíc najeto tam je myslím kolem 64 tkm.

2008-09-19 18:00:56

Všechny zdravím, k LPG v mazdě: brácha má mazdu 5, motor 2.0l, benzín r.v.2005, LPG montoval po ujetí cca. 1000 km - tedy do nového auta (trošku jsme se báli kvůli záruce-pokud by se něco stalo s motorem) nyní najeto přes 90 tis. km - nyní končí tříletá záruka - motor je O.K. - občas (asi 3x) se mu rozsvítila kontrolka motoru - tzv. vrtulník, následovalo seřízení firmou jež plyn montovala a kontrolka zhasla. asi před 2měsíci jsme řešili vadu lambda sondy, v mazda servisu chtěli měnit sondu a kat. po návštěvě servisu LPG opět seřízení a vše je zatím v pořádku. Úspory provozem na LPG jsou, ale - emise děláš a platíš vždy 2x, po 10-15tis. platíš kontrolu LPG (cca. 250,-Kč), každou druhou prohlídku ti vymění filtry plynné a kapalné fáze, po ujetí cca. 60-80 tis. km počítej s výměnou některého vstřikovače plynu (řádově okolo 1tis.Kč..), spotřeba na plyn je asi o 10 -15% vyšší než u naturalu, a spotřeba benzínu okolo 1l/100km (auto startuje na benzín a po zahřátí lambda sondy přepíná na plyn), na volnoběh motor nejede tak pravidelně jako na benzín. Máme v provozu ještě Renault Laguna r.v.1996 - 2.0.l, při stavu 250 tis.km montáž LPG, nyní 350tis. km - motor je O.K. Plyn nezavrhuju, ale když jsem to sečetl, tak jsme rozhodně neušetřili tolik kolik jsme plánovali. Mám pocit, že žijeme ve světě informačních technologií ze kterého není úniku a v konečném důsledku je úplně jedno jestli jedeš na LPG, benzín nebo naftu - toť závěrem.

2010-01-03 13:29:27

Ahoj Peco, prosimtě chtěl bych si dát svojí mazdu taky do plynu, tady jsem četl, že jí máš taky v plynu, tak by mně zajímaly tvoje zkušenosti za tu dobu co to máš??

Ice
2011-06-16 09:12:14

Zdravím,

plánuji v brzké době zabudovat LPG do mé mazdy 6 (2.0 104kW, rv 2004, 122t km).

Mohli by někdo prosím doporučit opravdu prověřené firmy které to umí v okolí Plzně nebo Rakovníka?

Děkuji mnohokrát za Vaši radu

2011-06-16 10:02:30

Tak já mám na plyn najeto 77tis a zatím vše OK. Jak píše Strogovo, tak finanční úspora není 50% proti benzínu jak firmy co přestavují na LPG rádi hlásají, ale to si každý rozumný a soudný člověk vypočítá sám. Každopádně pro mě je LPG pořád menší zlo než nafta, takže jsem spokojený. Nemám sice mazdu 6, ale je celkem jedno do jakého auta se to montuje. Určitě tam půjde sekveční vstřikování, takže cena u běžných značek přestaveb by se měla pohybovat cca 26tis s toroidní nádrží. Já mám Elpigaz a zatím jsem neměl problém. Někdo polákům nevěří, takže si připlácí za holandské systémy.

Moje náklady za dobu provozu 3 roky: montáž přestavby 29 500,-, emise navíc 300,- 2x, revize 200,- 3x, výměna filtrů po 25tis a pak až po 45tis , takže 2x 500kč. Každý rok preventivně měním svíčky, takže 3x 400,- (normál předepsané NGK a staré vždy vypadají úplně OK), 2x seřizované ventily (přebrušované podložky, vždy výfukové) cena - vlastní práce a broušení za flašku . Olej používám 10W 40, Liqui Moly MoS2. Spotřeba oleje je minimální a co mám auto, tak jsem mezi výměnami nikdy nedoléval (výměna co 15tis). Přestavěno ve 120tis, aktuální stav 197tis). Nesouhlasím, že odchází vstřikovače u LPG. Já jsem se s tím nesetkal a nikdo mě na to ani neupozorňoval. Spotřeba benzínu v průměru souhlas. V zimě větší a v létě, když je teplo, tak minimální a na dlouhých trasách samozřejmě 0. Přepínání na plyn se neřídí podle lambdy a už ne vůbec kvuli ní. Je to z důvodu lepšího odpařování plynu v reduktoru, který převádí kapalné LPG z nádrže na plynné a protože je reduktor napojený na chladící okruh, tak je nutné vodu ohřát min na 30°C.

Celkově náklady na servis přestavěného auta nepovažuji za rozhodující. Když vše šlape jak má, tak bych řekl, že většinu servisních úkonů by člověk dělal i tak a zbytek jsou stokoruny

Firmu v okolí Plzně bohužel nemohu doporučit. Okolí Olomouce není problém

2011-06-16 11:51:50

mam M6 1,8 dělanou do plynu loni v září za 27 včetně primazáváni ventilů flashlube, nevim jestli to bylo nutný ale montážní firma tvrdila že prej jo tak jsem neriskoval pro 2000 navíc co to stálo. Dělali mi to u klobás na jižní spojce (kousek před spořilovem směr Barandov, je tam i čerpačka LPG) System co tam je tušim Elpigaz ale jistej si nejsem, sřízeno a jezdíto od prvního okamžiku super kamoš má HYunadie sonatu v plynu s jinym systemem a furt mu to prej skube a delá bordel hlavně pri nizkyh otačkach to mě ne jedinej rozdíl od benzínu poznám až na dálnici když chci jet přes 200 to se tomu pak moc nechce. Zatim mam najeto tak bezmála 15 000. Spotřeba odpovídá počítači + 2 litry plynu navíc. hlavně ted v letě když to na benzín nastartuje a po pul kilaku se přepíná na plyn

2011-06-16 14:57:09

LPG má v motorovém prostoru vypada takto,při otevření kapoty to nesmí být poznat

Cena instalace 30 t.Kč.

Vstřikovače HL propan, Reduktor HL propan, ř.j. STAG 300, toroid .

Na plnou (45 l za cca 620 Kč) ujedu dle provozu 250 km - 300km.

Náklady na provoz 2,48 - 2,06 Kč.

Alfa 166, r.v. 2004, 3,0V6 automat ZF 4HP20

Na LPG ujeto přes 20t.km.

Toto je auto kolegy,ne moje

2011-06-16 15:29:16

ahoj.mal som octaviu RS s LPG mala nabehane 370.000,predal som ju kolegovi a stale jazdi bez nejakeho problemu je v 100%nom stave,teraz mam M6 2.5 125 kw a dal som si namontovat tiez LPG a zase som velmi spokojny...slaaaava LPG

Ice
2011-06-16 16:40:12

A jaký typ sekvenčního vstřikování jsi si tam nechal namontovat?

Díky

2011-06-16 21:29:14

Já mám na LPG už čtvrté auto a doufám, že jich ještě pár budu mít. Ted mám šestku 2l, 104 kw a na ní mám na LPG najeto asi 30000 km. Vše šlape jak má. Mám tam namontovaný asi český systém MAGIC (tuším, že se tak jmenuje, nechce se mi hledat v papírech) a prej je na nic, ale zatím mi nedělá starosti. Už jsem to tak koupil, takže uvidím co bude... V servisu mi doporučovaly italské výrobky BRC, nebo Lovtec, nebo nějaké holandské, ale to je dražší. V 626tce jsem měl holandské, najel jsem na ní 50tis a bez problémů. Auto jsem prodával s 210000 km a plyn tam byl od nova.

Ice
2011-06-17 11:15:33

Díky za info

Tak jsem dostal nabídky od Wapos (Plzeň) a Neptun Harfa (Praha) vesměs se shodují na AC Stag4/300 Plus + Flash Lube, cena 29t zařízení + 2t Flash Lube = 31t Kč

Myslíte že by něměl být problém s tímhle systémem v mazdě (pravděpodobně ne pač by mi to jinak snad nenabízeli).

Nebo jsem právě uvažoval o dražším BRC systému (o 4t kč více) ale nevím zdali se to vyplatí nebo se platí více jen za značku.

Co myslíte?

2011-06-17 11:48:07

Ahoj, měl jsem AC Stag v Oplu (2.2 16V) a teď jsem nechal namontovat BRC do Mazdy 6 (2.0 104kW). Co se týče rodílů mezi systémy tak můžu jenom doporučit BRC. Už jenom při pohledu na součástky jde vidět, že BRC je trošku o něčem jiném. AC Stag měl dost problémů v nízkých otáčkách, řekl bych že byl i hlučnější ale je fakt, že až na pár trápení se seřízením a s těmi problémy v nízkých otáčkách (pomalá reakce při rozjezdu, do otáček šel cca 1s po sešlápnutí plynu) šlapal jak má. Samozřejmě to asi bude i otázka servisu. Každopádně já teď šel do BRC s přimazáváním, součástky asi budou funkčně na podobné úrovni, ale co se týče software, řídící jednotky a jejich odladění tak si myslím, že BRC bude dál. Jestli chceš můžu sem hodit pár fotek jak zástavba vypadá

p.s.: Třeba doporučují AC Stag taky proto, že pořizovací cena je mnohem nižší a jejich marže tím o dost vyšší...

Ice
2011-06-17 13:03:35

to SzepanZ: to by bylo skvělý kdyby jsi sem mohl hodit nějaké fotky, chtěl bych aby mi zachovali kryt motoru (s tím že vyříznou otvor který je tam potřeba).

Jinak díky za typ BRC, to jsem přesně potřeboval, takže se ted více přikláním k BRC

2011-06-17 20:51:15

Tak přikládám slíbené obrázky... Kvalita nic moc... mobil,no.. :D

Na fotkách je tankování (schované pod víčkem nádrže - našroubuješ redukci a tankuješ), zakrytovaný motor (jako kdyby tam nic nebylo, drží fest), vstřikovače pod krytem, řídící jednotka u baterie a celkem jde vidět, že je vše schovaný (až na řídící jednotku a jeden ventil) a v neposlední řadě přimazávání (nádobka s takovou modrou kejdou) a spínač s ukazatelem množství plynu (nádrž jsem nefotil, je prostě schovaná v kufru místo rezervy).

Jo a ten žlutý a bílý kablík k tomu nepatří, je to ještě nepřipojený DRL

No a všechno tohle za 29t i s natankovanym plynem (LPG Servis v Louce u Litvínova), ráno v 8h jsem přistavěl a večer v 18h jsem odjížděl

2011-06-17 20:59:04

Muzu se zeptat co stoji to primazavani? Myslim napln a jaka je jeji spotreba. Na netu se da docist vsechno mozne, ale zajimala by me uzivatelska zkusenost . Predpokladam, ze pokud nekdy koupim novejsi auto, tak nad tim primazavanim budu muset uvazovat

2011-06-17 21:04:08

Pořizovací cena při montáži byla 1850,- nebo tak nějak. Náplň má vydržet cca 8-10tis km, ještě jsem jí nekupoval, tak doplnění nevim na kolik přijde....

Bohužel s přimazáváním je to moje první zkušenost..

edit: a samozřejmě jenom náplň bude mnohem levnější, tady se platilo za montáž a ten systém přimazávání

2011-06-17 21:21:14

Diky, vim, ze se da koupit nahradni napln i ve vetsim mnozstvi a pak to vychazi celkem dobre. Jen by me jeste zajimalo jestli nekdo dava nejakou garanci, ze ty ventily s tim primazavanim opravdu neodejdou. Chapu, ze u motoru s hydrostely se to neprojevi tak rychle, ale u ventilu serizovanych podlozkami si nejsem ucinnosti 100% jisty

Jinak osobne doufam, ze nez budu nuceny koupit nove auto, tak tato firma http://www.vialle.cz/ vychyta LPG pro motory s primym vstrikem a pak uz nebude s ventily problem

Ice
2011-06-21 11:03:11

To StepanZ: ach jo už jsem poptal asi 6 firem co to dělají a pokaždé se nabídka BRC + přimazávání pohybuje kolem 36 000 Kč, nevím jak jsi se mohl dostat na 29t Kč

A 7t Kč už není tak malá částka...

no zkusím poptávat dál.. Jinak se mi líbí jak ti to vyřešili i s umístěním vývodu pro tankování LPG

Asi si ty fotky vytisknu a až tam půjdu tak jim řeknu že to chci takhle

2011-06-21 12:52:20

Totok taky mohli někde schovat


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 7