Fórum - Téma


M6 GG/GY - Zkušenosti s LPG


Fórum 6 GG / GY M6 GG/GY - Zkušenosti s LPG

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2  3  4  5 ......... 7

2008-06-14 21:47:25

153624: předně. Nikoho nenutím, aby si LPG dával. Chtěl jsem jen znát zkušennosti s tímto systémech v mazdách. Za druhé, nemíním se tedy z tohoto důvodu hádat. A teď k věci. Jak subaru, tak i jiná auta, tím, že jezdí na LPG neznamená, že by nemohla jezdit na benzín. Navíc nějakou dobu před zahřátím na příslušnou teplotu jede auto stejně na benzín. Kdyby se tedy měnil motor kvůli LPG pohonu, nedělalo by to zase dobrotu při jízdě na plyn. Prostá logika. Jak tedy může dotyčné subaru jezdit na benzín, když by mělo mít veškeré komponenty změněno na LPG? A jízda na benzín vyloučená není, naopak.Navíc ze svých zkušenností neznám problémy s auty na LPG se sekvenčním vstřikováním. A když jsem psal o počítači, tak jsem viděl to, jak mi servis, který mi LPG dělal, seřizoval tímto počítačem dobu otevření vstřiku a intenzitu otevření. A o to víc tomu věřím, protože jsem si to nechával dělat. To je asi vše. Třeba se pletu, ale znovu říkám, nechci se tady zabývat teoriemi, ale praxí,.

2008-06-15 22:55:40

ano

2008-06-15 23:05:30

ja osobne bych si do mazdy plyn nedal.do starsiho auta budis ale ne do mazdy.to bych se bal toho ze se to sesype.ale je to vec nazoru.sam bych si auto za 300tisic nezhuntoval plynem.mam znamy co maji plyn.ale to sou feldy favorit a tak.a maji s tim taky problem.ale jak rikam pokud si chce nekdo predelat tak dobry a spolehlivy auti jako je m6 tak prosim

2008-06-16 22:23:39

Posli mi pls i info nakolik te to vyslo

diky

  • bb-

2008-06-16 23:13:42

strit: ano, sekvenční plyny váhy nestřílí, ale předpokládám že sis dobře přečetl můj příspěvek kde sem to i napsal, ale asi sem to blbě rozepsal, neřeším.

all: viděl sem co ten plyn ve vozech umí, osobně bych si ho do auta nedal.

Ale hlavní důvod proč bych si to do auta nedal je ten že ze sta aut co sem viděl na plyn překopaná jich jen velmi malá hrstka prošla rukama opravdového šmátka takže veškeré komponenty plynu byly v motorovém prostoru opravdu krásně zakompletovány a nevypadalo to jako by někdo vzal plnou krabici toho co se má k tomuto systému nainstalovat a pouze to do motoru nasypal zamíchal a zabouchnu kapotu, to bych občas zvracel když otevřu kapotu a takový zvěrstvo vidím. To už nemluvím o tom že sem několikrát plyn předělával z důvodu netěsnících spojů a unikajícího plynu a vody sem po těchto zásazích viděl příliš.

A je též prvda že těch pár aut která byla zpracovaná od plynaře opravdu nádherně, jezdí téměř bez problémů (to téměř tam dostává pouze to že plyn rozhazuje přizpůsobovací hodnoty na benzínové řídící jednotce).

2008-06-18 17:30:20

Do benzíňáku patří benzín, do nafťáku nafta a basta! Plyn je dobrý svinstvo pro některý motory. Některý, protože každej motor je jinej a reaguje po letech provozu jinak. Jeden drží, druhej se ,,rozsype" nebo je vylítanej. Co platí projeden, nemusí platit pro druhej.

Ale logicky: benzínovej motor je stavěnej pro benzin, tudíž pro jeho vlastnosti, teploty při spalování atd..... Plyn blbě odvádí teplo, ani nemaže. Je sice skvělý, že dnešní lpg funguje jako normální vstřikování a je řízený řídící jednotkou, hezky to zní, ale ono totiž musí být! Jak by asi ten motor běžel, že? Samo od sebe to vstřikovat nebude. Ale rozhodně se tim nezmění vlastnosti plynu, který nejsou přívětivý pro motor, kterej je stavěnej na jiný palivo. Jak někdo psal výše, materiál ventilů, pístů, hlavy a dalších částí zůstane pořád stejnej.

Navíc motory v M6 mají docela často problémy s papáním oleje, přidíráním atd. Takže plyn je dobrej na to, ten motor tak akorát pomalu utýrat. Osobně říkám do M6 raději ne, ale kdo chce kam, pomozme mu tam

A navíc, když si hromada lidí nechá předělat auto na plyn, tak ho za chvíli zdraží taky na cenu benzínu. Dopadne to jako s naftou. Radši zůstanu u benzínu.

2008-06-18 22:52:46

pepa: cena LPG je prozatím nižší neb je do určitého roku osvobozena od spotřební daně, tuším že sem někde četl že do roku 2013 ale možná kecám.

2008-06-19 15:17:44

Jo takhle, ono je to vlastně braný jako ekologický palivo, tak proto Jenže dneska si nemůžeš bejt jistej ničim. Sice může bejt osvobozenej od daně, ale jestliže se bude rapidně zvyšovat jeho spotřeba a zájem poroste, tak logicky přijde na řadu i cena a daň nedaň, jako tomu bylo vždycky. To je podobný jako když lákali lidi ať topí plynem, že je levnější a taky tehdy byl. No ale dneska? Pak stoupla poptávka po uhlí a najednou nakopli i jeho cenu nahoru. Stejný je to s naftou a benzínem teď. O diesel byl větší zájem, tak proč ho nezdražit? Časem se to třeba zase srovná, otočí, nebo nakonec bude dražší lpg (což bych čuměl) , páč všichni ho budou chtít.............. kdo ví.

Jinak, já bych radši osvobodil od daně benzín to by si autíčka chrochtala.

2008-06-20 08:34:37

Kodix: není úplně osvobozena, je jen snížena. Osvobozena je zcela u CNG. U LPG nikoliv. Aaspoň se tak domnívám.

2008-06-20 10:53:20

nevím

2008-09-10 20:44:23

Tak co, narvali jste někdo do M6 to LPG ??? Přiznám se že mi to stále vrtá hlavou, ekonomika provozu je holt silný argument. Pokud by motor stím přežil 100 000km, což u mně je 6-7let, tak by úspora byla cca. 80 000,-Kč.

2008-09-10 21:07:50

uspora? já dělám olej jednou do roka, svíčky jednou za dva roky no a pak to samé co autí na jakýkoli pohon. Jak často se chodí s LPG na prohlídku a co to stojí?Kolik stojí přestavba?Ceny LPG se podle máho za nedlouho srovna jak s benzínem tak s naftau. Je to jen muj názor a uvaha. Zatím mazdárek

2008-09-10 21:18:00

Jak jsem již jednou zmínil v jiném článku.

Nafta patří na pole nebo do tanku,Plyn si rvěte do trouby nebo do balónků....Do mazdy se leje benzín.........

2008-09-10 21:22:55

No přestavba cca. 35 000,- prohlídky co 10 000km za 350,-. To už mám odečtený. Ale nijak ten plyn neobhajuji, nic moc o tom nevím, spíš se ptám.

2008-09-10 21:34:40

Kamarád má plyn v mazdě mx3 bratr jí ma na benzín..mohl jsem porovnat obědve autíka.Ríkam rovnou plyn usetri penize,ale zazitek z jizdy celkovy zvuk auta a chování mě tak zklamaly že už nikdy nechci videt CO

2008-09-10 21:39:53

No jo, ale lze mít v nádrži V-Power Racing když si chceš zajezdit a plyn na každodenní šourání v kolonách. Ta mx-3, nevíš kolik už na tom najela ?

2008-09-10 21:44:34

on to má i na benzín je to takovej hybrid...jak klasika tak plyn....kolik toho nalítala ti zjistím...

2008-09-10 22:48:33

to Labik:

To jsem si taky myslel, že budu jezdit stejně, plyn mám v autě někdy od února a už mám 10.000 km za sebou. Ps Chorvatský plyn je super a hlavně ta jeho cena v přepičtu kolem 10 - 12 Kč. to se to jezdilo. Jinak v nádrži mám taky benzím a když potřebuji závodit, tak si to jednoduše přepnu a letím, jinak jezdím za levno. Na dálku (Chorvatsko - naložené auto + rakev) to bralo do 10 l LPG, kdy cena i spoplatky vyšla na cca 4.000,- kč. Před loni jsem to jel bez rakve a na N 95 byl sice průměr kolem 6,2 - 6,5 ale cena za cestu s poplatky byla cca 7.000,- kč. před ovolenou jsem opět řešil škubání na LPG při nizkých otáčkách a bylo to propáleným kabelem na 1 válec, nové kabely za 1.800,- kč a je po závadě a opět e srovnaly i otáčky na původní 700.

2008-09-11 21:15:11

Ja sice nemam M6...plyn mam namontovany taky od unora. Najeto zatim jen 14tis, ale zatim jsem nemel jediny problem. V servise mi rekli, ze se sekvencnim vstrikem staci jezdit na kontrolu po 15-20tis, dalsi investice maji byt az po 60tis. Jak tady nekteri pisou, tak jedinym problemem u prestavenych motoru maji byt snad jen ventilova sedla. Trochu jsem hledal po netu a nasel nemeckou stranecku se seznamem aut, ktera jsou z praxe pro prestavbu nevhodna nebo je tam psano za jakych podminek je prestavba mozna: http://wiki22.parsimony.n...hranktGastauglicheMotoren

Nekdo ventilova sedla resi dodatecnym primazavanim nejakou srackou FLashlube, ale v servise rikali, ze to v zivote do auta nedavali a ze nevi o nikom, kdo by mel s ventilama problem. Ja si jedu v neblizsi dobe do servisu prekontrolovat ventilove vule, abych predesel pozdejsimu poskozeni a zjistil jestli tam vubec nejake vule za tu dobu provozu na LPG vznikly. Kdo ma hydrostely tak ventily asi moc resit nemusi. Ja mam v aute stary motor, ktety tuhle srandu nevede a v pripade, ze bych mel sedla zaklepane, tak bych si mohl upalit vyfukove ventily.

Jo a ty blaboly o tom, ze cena LPG se srovna s cenou benzinu me hodne rozesmivaji. Kdyby se dotycni zamysleli jestli je to vubec mozne. Vsichni si mysli, ze to dopadne jako s naftou, ale je tady jeden podstatny rozdil. Naftak bude vzdy jezdit jen na naftu bo na nejake rostline sracky, ale auta prestavene na LPG maji jeste puvodni volbu jezdit na benal. Co si asi myslite, ze by se stalo az by se podle vas cena srovnala? Nidko by na LPG nejezdil pac by se vsichni vratili k benzinu , takze by plyn museli zase zlevnit. Ze se to vyrovna se fakt nebojim, max to podrazi tak, ze uz to nebude tak vyhodne a pocatecni prestavby se nebude vracet rok, ale treba 3, tak jak to bylo driv u naftaku.

2008-09-12 05:59:51

Tak pokud správně chápu ty německé stránky, tak by sedla ventilů v mazdě měly odejít po 130-150 tkm provozu na plyn. To by šlo unést, ale chtělo by to potvrzení z praxe. Jinak Strit & Peca díky za názory, máte to chvíli, tak vaše kilometry zatím přesvědčivé nejsou, ale alespoň je vidět že jsou mazďáci kteří se toho nebojí.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 7