Fórum - Téma


M6 GG/GY - Zahřívání motoru při záběru


Fórum 6 GG / GY M6 GG/GY - Zahřívání motoru při záběru

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY

Diskuze o vozidlu

2005 6 GG / GY 2.0

27 diskuzí

Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 998 ccm (122 cui).


1  2

2016-07-14 21:17:17

Dobrý den, nemáte někdo zkušenost se zahříváním motoru při záběru, vesměs jízda do delšího kopce? Už pátrám všude možně delší dobu a žádné rady nenachazim. Poprvé se vařilo a vystřelil fridex, dolila se voda a neztrácí se. Vodni pumpa v pořádku, termostat taky. Vicka čisté bez elmulzi. Chladic je studený,max mírně vlažný u spodu a u ostatních aut je teplý. Dnes servis Mazda, oplachli jej, diagnostika v pořádku avšak do kopce teplota stále stoupá.

kouluss  
Ondřej
2016-07-14 21:20:39

POkud je studený chladič tak je otázka jak jsou na tom hadice s teplotou. A pokud jsou horké a chladič nikoliv, tak bych zkusil tipnout zarostlý nebo přicpaný kus chladiče?

2016-07-14 21:26:02

bzucka: ahoj me se tohle stalo kdyz jsem jel do anglie motor se v kopcich dost prehrival a pak mi prasknul sroub na napinaci kladce nevim jestli to s tim muze souviset ale jestli ta pumpa treba neni pridrena kazdopadne nejprve bych zkusil pruchodnost systemu

2016-07-14 21:30:40

S největší pravděpodobností to bude vadný termostat, který nedostatečně otevírá. Zajímalo by mě, jak bylo ověřeno, že funguje? Byl venku z motoru a vyzkoušenej?

2016-07-14 21:35:15

S termostatem jsem počítala, ale je pry v pořádku. Vše kolem chladiče je teplé, jen ten je studený. Říkali, že pokud nepomůže vypláchnutí (to bylo provedeno z venku), tak se to prý bude muset rozebrat, vypustit klima a vyčistit. Máte s tím někdo zkušenost?

Tom Křížek: pumpa je nová, v únoru se dělaly rozvody a měnilo se to, tak nevím, zda by to mohlo být ono.

kouluss  
Ondřej
2016-07-14 21:38:54

Pokud nikdo nezkusil zda termostat opravdu otevira, tak bych prvni resil tohle a potom chladic. Otazkou jestli ma smysl nejaky vyplach nebo je lepsi jeho vymena za novy (stari, atd).

2016-07-14 21:43:54

bzucka: no ja to mel take chvili po rozvodech a to ze je pumpa nova jeste neni uplne zaruka ze funguje spravne

2016-07-14 21:44:40

Zkusil bych 2 věci.

Zaprvé, zkusit chladič profouknout (jen pusou), nebo prolít, jestli je průchozí. Vypustit vodu, fouknout do vrchní hadice, jestli je zvrchu dospoda průchozí. Tím se eliminuje, že by byl ucpanej. Jde to i prolít vodou, jestli sama vyteče spodem, když se lije do vrchní hadice.

A druhá.. termostat bych vyndal kompletně ven (pokud to u Mazdy jde), nastartoval a sledoval, jestli se chladič postupně celej prohřeje. Pokud ano a bude obdobně teplej jak hadice, je vadnej termostat. Je s tím ale trocha práce :)

2016-07-14 21:45:30

Ahoj,doporučil bych vyndat termostat a zkusit ten kopec.Termostat se nemusí dostatečně otevírat,nebo až při vyšší teplotě.Po nalití vody - promačkat hadice a vyhnat vzduch.Druhá možnost přicpaný chladič,u BJčka demontáž asi 15 minut,a třetí horší možnost je fouklé těsnění pod hlavou ale tomu nevěřím.

2016-07-14 21:45:37

Tak když jsem byla v autorizovaném servisu s podezřením na termostat, tak pocitam, že ho zkusili, když tvrdil, že je v pořádku.

2016-07-14 21:49:37

Tím pádem bych zajel ještě jinam, do normálního servisu, jestli můžou vyzkoušet průchodnost chladiče a zda termostat otvírá. Nebo ho při tom rovnou vyměnit, stojí 250,-. Osobně autorizovaným servisům nevěřím.

2016-07-14 21:52:19

bzucka: jeste mozna takova kravina ale mel jsemu voyagera taky podobny problem a bylo spatne vicko na chladici nevim jestli to muze byt problem i u mazdy jen takovy poznatek

2016-07-14 21:54:19

Víčko musí těsnit.

2016-07-14 21:55:55

Zkusim během víkendu poresit a odzkoušet dle rad, ve ČT tam mám jet ještě měnit ložisko,tak zda tam vůbec jet. Zatím díky, dam vědět, jak to dopadlo.

2016-07-14 21:56:26

bzucka: Termostat se má začínat otevírat při 82 stupních,přesně to nezměří asi

2016-07-14 21:58:23

Ne, pokud ho nevyndají ven a nevyzkoušejí venku. Každopádně by měl být plně otevřen (8mm) při 97 stupních. Dle manuálu :))

2016-07-14 22:13:59

Tohle jsou super zavady buh vi jestli tu pumpu v tom autorizaku vubec vymenily jestli ji jen nenauctovaly

 Magnetto  
2016-07-15 00:19:13

tomkrizek: Klasický postup autoservisů (ne všech samozřejmě).. Co termostat?

2016-07-15 06:06:56

Rozvody jsem nedělala v autorizaku, byla jsem tam až s tím přehříváním.

2016-07-15 09:02:05

bzucka: Pokud je v pořádku termostat,čerpadlo,chladič,řemen,tak bych to viděl na fouknuté těsnění pod hlavou.Komprese se tím pádem tlačí do chladicího okruhu a zapříčiní zavzdušnění systému a chlazení přestane fungovat.Pozná se to podle toho,že auto přestává topit.(hlavně při zátěži,v kopcích)


Odpovědět

1  2