Fórum - Téma


M6 GG/GY zadní lemy - koroze, oprava atd


Fórum 6 GG / GY M6 GG/GY zadní lemy - koroze, oprava atd

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 8

2009-11-12 21:30:04

Já dal 5 500kč , ale dělal mi to známej. Jinak se cena pohybuje do těch 10tis. Já za práci skoro neplatil

doris  
Doris
2009-11-13 07:27:04

Ta cena bývá skutečně rozdílná a individuální dle rozsahu opravy a případně i typu laku a samozřejmě i firmy, která opravu provede. Každopádně není to zrovna malá položka s ohledem na věk auta, které BY MĚLO vydržet alespoň těch 10 let bez výrazné koroze, když na ni dává výrobce dokonce ještě delší záruku. Pokud to máte již nově opravené, rozhodně investujte do prevence, ať za pár let neabsolvujete stejnou opravu a neplatíte zbytečně tisícovky... Já to tak dělám a vyplatí se to.

2010-03-29 12:44:10

no, tak je tu jaro... , kvetou stromy, kytičky...lemy

Je třeba obnovit tuhle diskuzi...

Na co nestačila vlhkost a sůl..."dodělaly" kamínky posypu. Schválně nahazuji foto, kde je zřejmé, že plech by ještě lecos zvládl...ale bez laku? To asi těžko...

Hledám nejplepčí technologii ošetření... Dutiny jistě. Lemy vojet, ošetřit a natřít...nebo dáváte přednost vrstvě nákého "gumového" body? Tady je to zas naštíru s estetikou,hm..

Mno, počtu ještě...co na to Doris a spol....

2010-03-29 20:38:02

Castore , kde chodis na takovehle "vystrelky" , ako badam mas tam normalny lak . Klasický tvrdý bez makkeho filmu . Nevnimam tam nejake to body , podla mna tam chyby plastový "poter" z gumi a podobnej makkej syntetiky . Ja mam v pohode a sice to mi robili minulý rok , ale ako "skoro" nove po zime no ani pred tým som nemal takto ostrielané . Návrh : 1 umyť vodou, 2 techn. benzinový odmastenie , 3. štetec a nejaké to body pekne dookola . Aa sčím Doris ti poradí alebo kukni na moj prispevok úprava spodku. Dinitrol, je fakt dobrý mercedes " teda mazda medzi autami" . .....

doris  
Doris
2010-03-29 21:00:08

No, tak to je klasika. Ten origo lak by bylo nejlepší zbrousit až do vrstvy, co drží a neloupe se jak perník, pak by bylo ideální na to dát antikorozní pružný nástřik - pozor, musí být přelakovatelný a na toto pak odpovídající nástřik barvy a nakonec čirý lak. Po vytvrdnutí laku by bylo nejideálnější potáhnout lemy ochrannou fólií Carshields, je transparentní, takže když se kvalitně nalepí, není ji prakticky vidět, ale dokáže účinně odolávat nárazům kamínků. Toto je "čistá metoda", kdy zůstanou lemy pěkné. Jinak je možné udělat jen nástřik pružnou barvou na bázi pryskyřic a případně to stříknout barvou podobného odstínu, jaký má auto. Používám hlavně Dinitrol, více najdete v článku. Hrany lemů je vhodné opatřit polyuretanovým tmelem, který bude jednak odolávat agresivitě prostředí i kamínkům a hlavně bude separovat ten věčně vodou nasátý koberec, co je v podběhu.

2010-03-29 21:06:54

GabrielM6: výstrelky , to je ono.. no mám i další... A kde na ně chodím..je nasnadě: lítám po cetách, kde se hojně štěrkuje, je to prasárna(Opavsko)..už sem si tu "stěžoval", jaký je to rachot v podbězích

Máš pravdu, není tam "vůbec nic"...jen origoš lak. A jak je vidno, nic nevydrží. A to se musí zmenit.

Ten Dinitrol jsem už vzal do podvědomí...určitě to zkusím. Taky se přikláním k nákému ochrannému nátěru lemů, tady myslím není si na co hrát, účel světí prostředky. Díky, kuknu...

P.S. díky i Doris

2010-09-10 19:37:43

Ahoj všem,

že potřebuji udělat podvozek na M6ce jsem zjistil hned po minulé zimě. Teď již klepe na dveře zima další a tak jsem nakoupil všechno o čem se tu píše a celý víkend budu potírat rez bez milosti. Mám k tomu ještě dva dotazy.

a) jaký je rozdíl mezi Dinitrolem Protect super 447 a Motipem Stone chip? Zdá se mi, že žádný. Jen asi na místa, která jsem předtím nastříkal tím prevítem RC900 na zastavení koroze, tak na ten by asi byl lepší zase přípravek od Diniho, tedy ta 447ka. Co říkáte?

b) Jestli mi zbyde pixla toho Motipáckýho stonechipu, můžu jí použít na zbytek podvozku (prostor pod kabinou) místo Dinitrolu 479?

Díky moc

A pak ještě na majitele M6tek, třeba Doris, jeden dotaz. Jak s podběhama aby mě nedoběhly?

c) Musím sundat ty koberce a ty lemy natřít tím tmelem F500? To nějak nechápu ani z článku o korozích.

d) Tmel mi poslali jak paštiku v igelitu, taky nevím, jaká je na to pistole? Nebo jestli si můžu pomoci nějak jinak?

Já vím moc dotazů, ale přeci jenom, jsem elektrikář a ne karosář

doris  
Doris
2010-09-10 20:56:07

Ahojky, Dinitrol mi příjde o úroveň výš v kvalitě než Motip, co mám tak odzkoušeno, pokud jde o ty dva pružné nástřiky, tak Dinitrol i Motip jsou na tom podobně, i když Dinitrol je trvanlivější. Já už vesměs používám jen Dinitrol, protože ho mám od svého dodavatele za výhodnější cenu a hlavně jsem s ním dlouhodobě spokojená. Ohledně kompatibilty je vesměs doporučeno používat produkty téže značky. Jinak samozřejmě Motipem můžeš nastříkat další části podvozku, není problém. Ohledně těch podběhů - já jsem zaizolovala lemy trvale pružným tmelem a vystříkala dutiny voskem, to je základ. Ten kobereček jsem nastříkala zvenčí konzervačním voskem - tvrdý vosk, uvidím, jestli to bude mít dlouhodobou účinnost, ale když jsem ho zkoušela oddělat, tak kovový podběh za ním byl zcela zdravý a byly na něm stopy od vosku. Jinak bych to nejspíš napatlala antikorozním přípravkem nebo stříkla již zmíněným Stonechipem nebo D447 a na to pak ještě foukla vosk, aby to odpuzovalo vodu.

Kobereček by se měl kvůli precizní práci sundat a vše dobře vyčistit. Mi se tam i přes ošetření dál dostávala špína, a tak jsem vnitřek lemu, kde ten kobereček dosedal, zaplnila silikonovým tmelem - zde se osvědčil a stále bez problému drží a odpuzuje vodu - s přesahem až do koberečku. Už se tam nedostane nic. Příjde mi, že velký problém dělá právě onen kobereček v dotykových místech s lemem blatníku, zde se bude hromadit špína + vlhkost a časem to začne reznout. Možná by nebylo marné nastříkat kobereček zevnitř něčím pružným a izolačním, aby nenasakával vodu, možná i to by pomohlo. Těch cestiček k ochraně auta před korozí je více...... I já se stále učím a hledám lepší a účinnější metody.

2010-09-12 21:50:28

Takže jsem tu svojí čtyřkolu taky vymazlil. Byl to očistec, více o mých pocitech najdete v mých albech.

Před tím

A potom

Níže výsledky mého snažení, díky Doris za motivaci

Zdravíčko

doris  
Doris
2010-09-13 08:11:28

Pěkná práce, jsi šikula! Budeš tam vracet ty koberečky, nebo to už necháš bez nich? Možná by ještě stálo za zvážení vystříkat ty podběhy hrubší vrstvou D445 případně D447 kvůli odhlučnění a zároveň by to slušně chránilo před korozí. I v případě navrácení koberečků bych to udělala, origo povrchová úprava je slabá. Já jsem to zatím řešila jen tím voskem, ale časem bych to chtěla nastříkat zmíněnou D445/7.

2010-09-13 10:26:06

Moc pěkný. Obdivuju, jak někdo může udržet auto v takovém stavu Zabere to spoustu času. Mě osobně už to nebaví, tak udržuju to nejnutnější. Nějak mě nebaví lézt pod autem, hledat rezík, odstraňovat atd. Kdysi mě to i bavilo, věnoval jsem se autu rozhodně víc než teď

doris  
Doris
2010-09-13 11:36:47

Ideální stav je samozřejmě podchytit to hned zpočátku, dokud tam ještě žádná koroze není. Když se to právě napočátku pořádně ošetří, vydrží to pak dlouho a jednou za čas - vesměs po zimě - stačí jen údržba nebo oprava drobností. U M6 mi to dohromady moc času nezabralo, naopak u zanedbaného Nissanu to byl běh na dlouhou trať a úmorná dřina.

2010-09-13 20:56:20

Ahoj, Pekná práce .

2010-09-14 16:40:20

Mazdar.. mooc povedená práce

2010-09-14 19:09:46

Čau,též se mi to líbí,taktéž jsem stříkal třmeny,kotouče a výfukové potrubí vypalovací stříbřenkou (do 600 °C).Na celý podvozek jsem vystříkal litr odrezovače, 8 litrů nepřelakovatelného nástřiku a 3 litry vosku do dutin.Doufám jen,že mi ta má švestka nikdy nechtytne,to by byl asi pěkný fajrák.

2010-09-15 22:13:08

Ahoj všem,

děkuji moc za pozitivní reakce

@Doris,

Do poděhů jsem všechno vrátil, podle mě to má chránit ty plechy před kamínkama a tlumit je.

Vzadu je něco na bázi koberce a je to i celkem zajímavě řešené, aby se do lemu blatníku nedostávala špína.

Přesto jsem z toho lemu lecos vymetl.

Vepředu jsem to tam taky vátil, tam být musí, jinak by lila voda až do motoru, respektive do světel, nádrže pro ostřikovače atd.

To je zase udělané z nějaké tvrdé folie a na ní je navařená nějaká buničina, asi kvůli odhlučnění nebo k tlumení nárazů kamínků.

Prach jsem odtud taky vymetl, poškození karoserie žádné.

Na jaře se pod to zase podívám a asi to něčím nastříkám, ale musí to být hladké, aby po tom snadno stékala voda. Možná by stačila zinková barva, protože mechanicky to chrání už ty koberce.

Přikládám fotku předního krytu podběhu, zadní jsem zapomněl vyfotit.

Hračičkům zdar

PS: Kde seženu tu folii na ochranu lemů resp. prahů proti kamínkům? Ď.

doris  
Doris
2010-09-16 12:38:50

Je to fa WS-film, fólie má název Carshields. Jají nalepení není zrovna snadná záležitost a vyžaduje navíc nepoškozený podklad - ideální lepit na nový lak.

2010-10-06 19:57:09

Zdravím všechny,

čeká mě výměna zadních lemů na mé M6 Kombi, můžete někdo doporučit spolehlivý servis v Praze a okolí? Klidně dojedu i někam dál, hlavně aby odvedli dobrou práci za slušné peníze.

2010-10-06 22:37:05

jirka_CB: tak ti gratuluju k úspěchu. Před 14 dni jsem toto taky absolvoval. Mám M6 r.v. 2005. pod autem jsem strávil 14 dní. z toho 12 trvalo odstranění koroze.Spotřeba: 3litry protec super, 3 litry dinitrol mettalic, 2 litry vosku ML, 1l odrezovače. Pod koberce jsem nastříkal jen vosk páč to mam pod nima zdravé. Zničil jsem 3 brusné kartáče na vrtačku. Byla to nejstrašnější práce co jsem na autě kdy dělal. Ale co bych pro svou lásku neudělal. Musim to vyfotit abych se taky mohl pochlubit. Jinak kotouče mám v plánu v zimě sundat a v zimě pěkně u kamen zrenovovat, odrezit a nastříkat, ovšem načerno. Výfuk sem neřešil páč to nemá smysl po pěti letech. Přes zimu taky chci postupně zrenovovat šrouby např. v motorové části. Jsem asi trošku blázen. Všichni se mi smějou. Vsadim se že tady na klubu neni nikdo tak nemocnej jako já. Kdo z vás když přijede před hypermarket s M6 tak stojí na nejodlehlejším místě v rohu tam co neparkujou žádná auta která by to odřela?

doris  
Doris
2010-10-07 07:04:02

tomas33. Tak já se přiznám, jsem na tom asi stejně jako Ty, taky jsem renovovala celé auto a parkuji hodně daleko od vchodu, kde je klid. Těch pár kroků navíc mi nevadí a na názory lidí kašlu, je to moje auto a chci ho mít v bezvadném stavu.


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 8