Fórum - Téma


M6 GG/GY zadní lemy - koroze, oprava atd


Fórum 6 GG / GY M6 GG/GY zadní lemy - koroze, oprava atd

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2  3  4  5 ......... 8

2009-05-07 13:29:56

takze prikladam fotky čo vy na to .

Požiadal som o možný záručný zásah a dostal som príslub.

Nikde inde som nič taketo niečo nevidel a pred 1 rokom tam bola len jedna mala bodka , myslel som že to je len špinka a presne za rok to tak to narastlo .

doris  
Doris
2009-05-07 15:15:15

Bohužel, M6 tím trpí a to dost. Mizerná antikorozní ochrana, slabý lak a materiály druhořadé kvality jsou nejen na M6, ale i dalších Mazdách. Pokud se to preventivně neošetří co nejdřív u nového auta, tak pak už bývá pozdě a na našich cestách to dostává hlavně v zimě pořádně zabrat. Dodatečné opravy prováděné autorizovanými servisy při výskytu koroze bývají velice často neúčelné a za chvíli to rezne zas.

2009-05-07 20:28:39

ale .. ale ...tak ťa beriem za slovo " ... bývají velice často neúčelné ... " toto si pak vydyškurujeme ...

doris  
Doris
2009-05-07 20:36:40

No a proč myslíš, že jsme nakonec koupili nové auto a né ojetinu? Žádná totiž nebyla v pořádku, většina kvetla až hanba a pokud tam byl nátěr, prolézala ta rez ven, ač k tomu byla servisní knížka a v ní proveden zápis o všech opravách. Je to ostuda, vždyť máš cca 4 roky staré auto a už hnije, takovou "kvalitu" bych od Japonců nečekala, ale co už, Mazda je i tam považována za druhořadého výrobce, takže co od toho čekat.....?

2009-05-08 21:34:25

Tiež sa potýkam s obdobným problémom. A tiež je to zadný pravý blatník. Minulé leto to začalo drobnou mapou zdúrenín laku. Ale táto zima tomu poskytla super podmienky a skončilo to tak, ako je to pekne vidieť na obrázku

A momentálne je auti u doktora už skroro druhý týždeň...vyskytli sa drobné komplikácie. A hrdza zasiahla nielen lem, ale aj časti ktoré nie su oku prístupné

No, čo už...voda a vlhkosť, to je prevít. A je len škoda, že to automobilka Mazda takto podcenil. Inak zbytok auta je SUPER

2009-05-08 23:01:48

pravý zadník lem už byl na mé 6 taky u doktora,začínalo to být vidět...to mě na tom autě mrzí..

doris  
Doris
2009-05-09 08:48:22

Tam je celkově špatně vyřešená konstrukce a spojení dílů, dále mizerný lak, který to moc neochrání a posledním hřebíkem do rakve pro ideální podmínky pro korozi je ten kobereček, co vyplňuje podběh, dotýká se lemu blatníku a drží se v něm vlhkost a špína + agresivní látky, jako je třeba sůl. Žádný nátěr to dlouhodobě nevyřeší, je tam potřeba provést zavčas zásah, který to podle mých zkušeností na jiných starších autech dokáže vyřešit trvale a je-li to provedeno skutečně precizně a včas, koroze se tam neobjeví. U starých Nissanů, kde se podobný problém, ale v menší míře a až po více jak 10letech provozu začal vyskytovat, jsem to řešila preventivně u naší Primery (tam to bylo ještě zdravé) vyplněním těch lemů a překrytím hrany, kde je spoj vnějšího pláště karoserie a plechu podběhu, speciálním polyuretanovým tmelem, co používají profíci k utěsnění proti vodě a dalším látkám v extrémních podmínkách. Dodnes to auto nerezne, bude mu 18 let a má najeto 311tkm. Totéž jsem provedla i na M6, oddělila jsem tím tmelem kobereček od lemu blatnkíku a vlastně jsem celý ten spoj hermeticky uzavřela. Zevnitř jsem vystříkala i dutiny vzlínavým voskem od Dinitrolu. Uvidíme, co bude za pár let, ale vsadím se klidně, že rezavět to nebude. Původně jsem používala neutrální silikon, taktéž dobře chránil, ale nebyl tak trvanlivý a musel se občas poopravit.

2009-05-09 21:04:12

Nie ze by som neveril ti , ale mi to neda , jednoducho " zatial " nie , . . Lak a pod tym farba vizera velmi dobre , uspokojivo , a navyse sa mi to velmi paci strieborna metaliza je fakt ako zrkadlo . nikde inde na mojom aute som nic nevidel . spodok jasne ze je ake je . Na to este sa chystam , ale chcem aj vyfuk vymeniť . . Chystam sa aj na motor priestor , na to potrebujem trochu zohnat materialu a cas .

  • - Chcem konkurovat tvojej praci ---

prelestim spodok , vyfuk , motor priestor a co este ma napadne .

utorok 12.5. idem an evidenciu zarucnej akcie . a potom sa uvidi " v servise robia moji kamarati tak uvidim co spravia .

doris  
Doris
2009-05-10 08:15:08

To je typický omyl, protože ta rez vzniká vevnitř mezi plechy a prokouše se až časem ven, což už je pozdě. Ale člověk o tomhle procesu vůbec nemá tušení. Už ten malý puchýřek, o kterém jsi psal, byl předzvěstí koroze a pokud byl pod zdravým lakem, na 99% je to koroze zevnitř, která bude z druhé strany podstatně rozsáhlejší, vzhledem k tomu, že před rokem tam byl jen malý puchýřek a během poměrně krátké doby to v takovém rozsahu prolezlo skrz. Viděla jsem rozkuchané kastle, které zvenčí byly jen mírně chycené a uvnitř to byl rezavé až hanba. Skutečně to tak je, jsou tam mizerně spojené plechy, které se časem od sebe uvolní, dostává se tam voda a binec a pak to dopadne, jak je vidět na fotkách výše. Můžeš mít sebekrásnější lak a bude ti to nahouby, když to hnije zevnitř. Jak chybí základní ošetření dutin nebo za koberečkem v podbězích "kvasí" špína, kterou ani nevidíš, pak to je velmi účinný a rychlý recept na krozi. Ty zadní lemy jsou katastrofálně řešené a zpracované a načatou korozi v dutině uvnitř jen málokdy zastavíš. Můžeš už ji akorát zpomalit. Dělám dost do chemie, takže vím o čem mluvím.

No a kapitola sama o sobě je oprava stříbrné metalízy, máme ji na Nissanu a je to teda legrace opravit lak tak, aby to vůbec nebylo poznat. Když jsem viděla dodatečně opravené zadní lemy provedené autorizovanými servisy na M6, tak to vypadalo hrozně. Takže já jsem vždy pro prevenci, abych tam tu hrůzu nemusela nikdy mít.

2009-05-10 20:30:02

Nuz , dobre ,

tak prevencia. asi to začnem v auguste . Dovtedy nastudujem chemiu " antikorozne čačky " ku tomu .

Vdaka .

vela uspechov

2009-05-10 22:51:13

Musím dať za pravdu Doris. Asi vie o čom hovorí a ja to zase možem potvrdiť z vlastnej skúsenosti.

Tiež som si vravel "veď je to len malá bodka", ale skutočnoť bola pekne krutá Druhá strana lemu (z vnútra) bola úplne hrdzavá až prehnitá. A žiadne prebrúsenie a vytmelenie by nič neriešilo. A ešte aby toho nebolo málo, korózia sa začala chytať už aj na blatník vnútornej časti karosérie (ten čo je pod kobercom). To som šiel povodne do servisu len s opravou pravého lemu, ale po kontrole som musel nechať spraviť aj lem lavý, ktorý bol tiež z nútra pekne chytený.

Takže z plánovanéj investície 15t CZK sa moja oprava hneď z dvojnásobila a auto mám už druhý týždeň v servise.

2009-05-11 09:47:28

no čo tu ja čítam je trochu mrzuté .

Na jednej strane sama chvala na druhej des. Ako stoja na tom ostatne auta v rovnakej kategorie a ročníka .

Vraj octavie su na tom lepšie . Mňa to pomali ale isto začína . .

Naschval som zaobstaral niečo "špica " čo ma konkurovať špičkovej triede . ale potom o čom je toto :

http://news.auto.cz/tisk/...hodnoceni-vozu-mazda.html

http://www.autobild.de/ar...n-test-mazda6_526720.html

http://news.auto.cz/tisk/...kovy-zebricek-znacek.html

..Mazda6 stojí na prahu dokonalosti (test Auto-TIP)...

a mnoho ďalšie . kladne hodnotenia ..

doris  
Doris
2009-05-11 10:59:47

Jj, ty testy vycházejí pro M6 opravdu krásně, ale provozní spolehlivost neznamená i trvanlivost. Materiálově je to hodně poddimenzované auto a skutečně chce dodatečné zásahy, aby vydrželo sloužit s neprohnilou karoserií mnoho let, jak se od auta střední třídy očekává. Dát na takto odfláknuté auto 12ti letou záruku proti prorezivění, byl docela úlet a jak je vidno, ani drahé kontroly autorizovaných servisů moc nevyřeší. Nejsmutnější je to, že výrobce a tím pádem i autorizované servisy s klidem duše nechají tahle auta jezdit a reznout a až je problém zjevně vidět, teprve pak to začínají řešit.

2009-05-13 20:48:23

Takze , teraz čakám .

Bol som v autorizaku . na zdokumentovanie mojej sťažnosti . V ramci záručneho servisu mi sľúbili že spravia čo budú môcť . Tak teraz čakám .Kedy mi zavolaju . Nadej je stale len človek to vzdava.

2009-05-18 09:17:24

Takze dam sa na "upgrade" podvozku - spodku mojho milacika .

ale uz chcel by som aj "cestou" vymeniť aj výfuk . Kuknite tam v sekcii - " nerez výfuk" - ci to bude ono . Dufam ze . Potom asi budem spokojnejší a budem mať jeden catak v rezerve . Keby niečo . Alebo mam to nechať kým to celkom rozpadne a potom do toho sa pustit ? Tak neviem ..

doris  
Doris
2009-05-18 10:39:00

Hmm, po čtyřech letech výfuk skoro K.O.? No tak to teda moc nevydržel. My máme M6 tři roky a výfuk je bez koroze i když jsem ho hned po koupi preventivně nastříkala spešl žáruvzdornou barvou, která ho chrání. U Nisssanu nám vydržel výfuk 12 let i bez nástřiku, nyní tam je 6 let nový, klasický (ne nerez) a ten je dodnes bez poškození a koroze. Taktéž jsem no nastříkala tou barvou.

2009-05-18 10:52:10

já mám spodek auta úplně bez koroze.I lemy.Je pravda,že na výfukovým potrubí mám asi tři malý povrchový skvrny,ale ocelový kartáč by to spravil.Jinak ani kapka rzi

2009-05-29 11:48:20

Zdravim, mate osetreny lemy zadnich blatniku a spodni hrany dveri v ramci svolavaci akce na M6 prvni generace?

doris  
Doris
2009-05-29 12:01:09

Upir: Já ano, ale ne v rámci svolávačky, ale preventivně jsem si to udělala sama.

2009-05-29 12:32:03

Já mám, dělali mě to loni.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 8