Fórum - Téma


M6 GG/GY - Výměna dílů stabilizátoru


Fórum 6 GG / GY M6 GG/GY - Výměna dílů stabilizátoru

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2

2010-10-31 14:50:39

Jaké máte zkušenosti s výměnou stabilizátorů na M6 a jak často měníte? Mám od novoti 65t a je už cítit, že to není ono. Někteří tvrdí, že 50 je max na výměnu, kolega na BMW dokonce mění každý rok. Na kolik cca vyjde výměna předek+zadek s prací?

doris  
Doris
2010-10-31 15:12:59

Tyčky stabilizátorů vydrží podle kvality cest. My jsme je měnili zatím jen u Nissanu, vydržely přes 200.000km na obou nápravách. Pokud je poddimenzovaný matroš, samozřejmě to odejde dřív. Vesměs to nejsou drahé díly a výměna je snadná.

2010-10-31 15:36:53

Doris bez urážky mě taky vydrží na M6 200000, ale jaké to bude svezení......

2010-10-31 16:32:23

Ako sa to prejavuje, keď cítiš, že to už nie je ono?

2010-10-31 16:36:44

Příčné nerovnosti, komfort jízdy, veškeré rázy se přenášeji na kastli. Ano dá se jezdit na starých stabilizátorech dokud se nezlomí, ale jak bylo popsáno výše....

doris  
Doris
2010-10-31 17:28:05

Tak nám se jejich opotřebení projevovalo pouze lupáním na nerovnostech, žádné uvedené potíže, jak uvádíš, jsme nezaznamenali. Spíš jak popisuješ výčet problémů, tak mne napadá, zda tam nemáš opotřebené ještě další věci... Při výměně těch tyček byly vychozené pouze jejich kulové čepy, což se projevovalo zmíněným lupáním. Nyní dojíždíme 370.000km, origo tyčky jsou od výměny stále v pořádku a nic se neozývá, komfort jízdy a jízdní vlastnosti jsou špičkové. Ale není to M6, takže tam ukáže až čas, co to vydrží. S tou máme najeto jen něco málo přes 40.000km a podvozek je zatím jak nový.

2010-10-31 17:43:03

Beru to podle 323,323F a 3 které jsem vlastnil. Právě po výměně stabilizátorů jízdní komfort jako nové auto. 6 jsem měl od novoti, ale jak jsem psal je už znát, že to není takové "sametové" i když je 6 spíše tvrdší. Vyměníme uvidíme, ten kolega to na 5 BMW mění po každé zimě taky jen kvůli jízdnímu komfortu, povídal mi že si nedovede představit na starých stabilizátorech jezdit více než rok. Jinu daň za super podvozky.

2010-10-31 17:46:44

Ano, právě to lupání na nerovnostech. Bylo mi řečeno, že se to má měnit preventivně. Né jak napsala Doris 200 t na stabilizátorech a potom odešly kulaky, samozřejmě jak to už nemělo co pochytat.

2010-10-31 17:47:12

Taky přidám svou trošku do mlýna. Po koupi majdy jsem měnil kosti na obou nápravách, jelikož měli všechny 4 vůli a dost podstatnou. Auto mělo najeto 216 000 km a některé kosti měli jen cca 20 000km.

Bohužel ačkoliv ji předchozí majitel servisoval v autorizáku mazdy tak dokázali vyměnit třeba jen jednu tyčku a ne komplet nápravu

doris  
Doris
2010-10-31 18:16:22

Frank: Přečti si ještě jednou a pořádně můj příspěvek, páč jsi to dokonale zkomolil..... Odešly kulové čepy v těch stabilizátorech = tyčkách nebo taky kostech, jak se tomu říká, a ne kuláky v jiných součástech podvozku To je běžné opotřebení, které u stabilizátorů dříve či později nastane v závislosti na kvalitě cest a taky materiálech, z nichž jsou vyrobeny. Na těch současných od výměny máme najeto zhruba 170.000km a vůle tam není, tak mi příjde hloupost měnit je preventivně..... Ty původní byly provozovány na mnohem horších cestách a vůle se u nich projevila až kolem těch 200.000km a pouze se projevovaly zvukově, žádné problémy s komfortem. Podvozek Primery je velice tvrdý a surový, což tomu autu dává špičkové jízdní vlastnosti a ani s M6 si nemohu dovolit to, co s ní. Nadarmo se tomu autu neříká "japonské BMW"....

Pokud někdo mění stabilizátory tak často, asi není něco v pořádku, nebo jsou ty materiály fakt bláto.

2010-10-31 18:22:13

tak taku blbost som este nepocul tycky stabilizatora sa menie ked su na nich vybite klby .jake preventyne prosim ta? vysvetli mi preco? a co maju pochytat ? ty vies vobec na co tam su? vies vobec co to je stabilizator a na co sluzi?

p.s. doris ma predbehla plny suhlas s nou . na bawu som mal 205000km a vsetko povodne okrem prednych tlmicov . takze tvojho kamosa mechanik dobre odrbava alebo mu tam pcha cinske repliky

doris  
Doris
2010-10-31 18:25:29

hondavfr: Moje řeč, to je přesně to, co jsem tady panu kolegovi psala. Mění se až mají vytlučené čepy/kloubky nebo jak se to přesně nazývá.

2010-10-31 18:36:52

170 000 na kostech, nepřeháněj, to už opravdu jezdíš jako na trakaři a né v autě.

2010-10-31 18:44:01

frank ozaj nam vysvetli ze co moze byt zle na tyckach stabilizatora ked nemaju volu?

doris  
Doris
2010-10-31 19:35:22

Frank: To si děláš legraci? Auto jezdí úplně v pohodě, jízdní vlastnosti špičkové a jisté i v ostrých zatáčkách a na nerovnostech, komfort na tento tvrdý podvozek taky bez problému. Jako na trakaři se s tím dá taky jezdit, ale to bych musela nahodit 17ky kola s pneu 215/35 /R17..... Taky by mne zajímalo, zda se vlastně bavíme o stejné součásti podvozku, protože z tvých příspěvků mám pocit, že spíš ne. Víš skutečně k čemu ten stabilizátor na autě je?

2010-10-31 23:22:40

uz sem to tu jednou psal na svy M6 najeto 215tkm a na podvozku meneno pouze predni loziska a leva zadni tycka stabilizatoru 90% praha jediny co citim ze uz nejsou tlumice to co byvali ale este neco zvladnou.

Za to na oktavce sem menil skoro komplet podvozek kazdych 100tkm ale tam ceny byly trosku nekde jinde

2010-11-02 08:52:16

a vlastne maju stabilizatory vplyv na komfort? ja som myslel, ze riesia hlavne jazdne vlastnosti co sa tyka naklonom..

totiz na mojej mazde 6 som na jar vymenil tlmice za koni fsd spociatku vyrazne zlepsenie jazdnych vlastnosti, auto sa menej naklana, pri brzdeni neponara a komfort rovnaky, no ale posledny mesiac som zaznamenal odskakovanie pri nerovnostiach..

moze to byt sposobene tymi "vybitymi" stabilizatormi co tu spominate?

doris  
Doris
2010-11-02 09:11:50

Na komfort ne, jejich funkce je hlavně zlepšit stabilitu/snížit náklon auta v zatáčkách a na nerovnostech. Vysvětlení třeba zde:

http://www.zakruta.cz/mag...kce-stabilizatoru-u-auta/

2010-11-02 11:13:58

S vymláceným stabilizátorem se nedá jet. Auto plave jak na vodě. Kdysi na mx-3 mi odešly vzadu. Byl jsem rád, když jsem jel 60km/h. Víc by bylo o život.

doris  
Doris
2010-11-02 11:32:38

Hodně asi záleží i na samotné konstrukci podvozku, některá auta stabilizátor nemají vůbec a přesto jsou stabilní - měli jsme novější Primeru P11, která měla vzadu víceprvkové zavěšení kol s důmyslným systémem a stabilizátor tam nebyl. U staršího auta ho máme, zavěšení kol je nezávislé, nicméně i přes vůli v tyčkách stabilizátoru se to chovalo normálně. Otázkou je určitě i míra té vůle, dokud je to v mezích (což byl nejspíš i náš případ), tak to tolik na jízdních vlastnostech poznat není, ale jak to přejde únosnou mez, určitě to pak bude dost znát.


Odpovědět

1  2