Fórum - Téma


M6 GG/ GY - Výměna chladící kapaliny


Fórum 6 GG / GY M6 GG/ GY - Výměna chladící kapaliny

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2  3

2012-05-22 10:16:53

Dajme tomu, ze bude stacit ostat pri rovnakej farbe.

Ma cenu menit chladici kapalinu alebo staci dolievat ked klesne na minimum? mam asi cm po min.

MAX6  
J.
2012-05-22 11:04:14

Měla by se měnit kažný 2 roky,ale z osobní zkušenosti vim,že pokud je ta kapalina kvalitní,tak vydrží i 4 roky aniž by to nechalo nějakou známku na rozvodnym potrubí. Barvu tam nech takovou jakou máš. Modrá(zelená) je univerzální,ale červená by se neměla používat tam kde je kovový těsnění pod hlavou.

2012-05-22 11:18:45

Tak len dolejem novu po max

2012-05-22 12:00:16

Přesně, zachovej barvu jakou máš. Pokud červená - dolej červenou. Pokud modrá / zelená, mísitelná se zelenou / modrou. S červenou nemíchat. Riziko degradace vlastností kapaliny..

2012-05-22 20:23:16

Zdravim vsetkych, nemam (asi) problem s chladiacou kvapalinou, jedine ten, ze mi usla uz treti raz v priebehu dvoch rokov. Zakazdym hadica. Prvy raz mi praskla ta celkom dole pod chladicom - razom bola skoro cela napln v keli. Nastastie som to hned zbadal. Druhy raz to bola S-prepojka, taky bypass okolo pumpy. Pristup na , ale podarilo to spravit, hoci sme boli na dovolenke. Tento vikend mi strelila hadica veduca z hlavy na chladic.. Opat na vylete, nastastie som mal 5L destilky so sebou a kus plateneho popruhu na omotavke s izolackou mi pomohol dojst az k Tescu, kde som kupil tu uzasnu striebornu pasku. Odmastnil som, niekolko krat omotal touto paskou a po ochladnuti este dolial vodou. Ja uz mam tychto nervov dost. Je to normalne, aby tie hadice praskali? Vdaka.

PS: dobre si skontrolujte, ci to nemate zavzdusnene.

2012-05-22 20:36:33

V robote som jazdil na Opel Astra 1.7CDTI 59kw. Malo nalietanych asi 120t. Minulu zimu na Pezinskej babe naraz z vetrakov isiel chlad. Nevenoval som tomu pozornost. Za 15min na 21.km pred hranicami teplota vody na maxime, vykon klesal. Zastavil som a volal odtahovku, odtiahli ma do BA a videli vypadnutu hadicu z chladica. Nasadili a nechali tam povodnu stahovaciu sponu. O 2 mesiace ten isty problem, zase Pezinska baba, ale dostal som sa uz dalej, 19.km pred cedulu Zavod. Volal som odtahovku, ze mi asi zase vyhodilo hadicu. Vyhodilo, doliali vodu a siel som na druhy den do servisu Opel v Olomouci. Zistili, ze mam nafuknuty chladic. Ale ze to asi v zime tam voda zamrzla. Tym sa mohli zmenit tlaky v chladiacom systeme. OK. Po 2 tyzdnoch zase vysoka teplota este v Olomouci. Nechal som vychladnut, dolial vodu. Auto slo do servisu a verdikt: prasknuta hlava, pridrety motor. Este mali podozrenie na tesnenie, ale to bolo ok. Cena opravy astronomicka(njn znackovy servis)

MAX6  
J.
2012-05-22 21:34:14

merlinhawk: Myslim že to můžou bejt tyhle problémy: Zastaralý hadice nebo málo dotažený (volný) spony na hadicích a nebo špatně fungující víčko na chladiči,který způsobuje přetlak v systému.

MAX6  
J.
2012-05-22 22:55:35

pweter: Ono je to docela častý,když ti uteče voda,že se zkroutí hlava nebo někde praskne. Naštěstí na tohle existujou firmy co jí uměj srovnat nebo zavařit a ani to moc nestojí. Teda nestojí to moc v porovnání s autorizovanym servisem,kde jí neopravujou,ale vyměněj. Mě stačilo aby mi utekla voda jednou a už jsem měl hlavu lehce prohlou mezi druhym a třetim válcem. Srovnání a tlaková zkouška mě vyšlo na 2500,-

2012-05-22 23:06:43

cena auta 120 000 - oprava 80 000

2012-05-23 22:13:14

No az by to bolo tou hlavou, riesil by som to tym prebrusom a odtlakovanim, nastastie mam kde. Ovsem - pol roka mam iny motor, preto verim tomu, ze je to iba vekom tych hadic. Zvnutra sa dost rozpadaju. Preventivne si zhanam nahradne hadice.

MAX6  
J.
2012-05-23 22:16:39

Ceny hadic docela ujdou. Teda nevim jak je to když bys kupoval všechny.

Koukni jestli ti funguje to víčko na chladiči. Třeba je špatný a přetlakovává se ti to.

2012-05-24 08:45:37

Max6, dik za poznamku, jak sa to pozna ze to viecko neotvara? Viecko na chladici zostalo, (ved preco by sa menilo...). Vsimol som si vsak, ze z expanzky sa voda po troche "straca". Po "oprave" hadica trochu prepusta, co by vysvetlilo pokles hladiny v expanzke. Moze to znamenat, ze viecko funguje? Na druhej strane, ked som este s cerstvo zalatanou hadicou zastavil, aby som to skontroloval, zistil som ze je malo vody. Pri povolovani viecka sa nieco odtlakovalo do expanzky. Asi to nebude celkom bez viny. Snad sa to uplne nepotentovalo.

MAX6  
J.
2012-05-24 08:54:26

Jestli ti výčko funguje ověříš takhle: Když máš auto úplně studený (nejlíp ráno když na něj nesvítí sluníčko) si udělej na expanzce risku v jaký výšce je voda. Potom auto nastartuj a pořádně ho ohřej (nejlíp jízdou po městě). Chce ho to opravdu hodně ohřát. Potom zastav někde na benzínce hned (ani nechcípej auto) koukni na tu expanzku. Jestli je ta voda vejš (o 5mm a víš) než ta riska,tak ti víčko funguje. Jestli ne,tak je špatný a systému ti vzniká přetlak a to tyhle originální hadice bohužel nevydržej.

MAX6  
J.
2012-05-24 08:56:18

Ohledně ztrácení vody v expanzce si přečti poslední 2 příspěvky ode mě: http://www.mazdaclub.cz/f...select=83669#message83669

2012-05-24 09:32:32

OK, pozriem to. No uz mi dlho vrta v hlave, ako to ti sikmooki mysleli s tym vieckom. Kvoli jeho konstrukcii ho povazujem za spatnu klapku. Mne sa to aspon nepozdava, nezda sa mi, ze "voda" vie normalne natiect nazad do chladica.

MAX6  
J.
2012-05-24 09:52:48

No to funguje jako podlatkovej a přetlakovej systém. Když se ta voda ohřeje,tak je v systému přetlak a když dosáhne určitýho tlaku,tak to víčko to pustí do expanzky. Když začne chladnout,tak vzniká podtlak a přes to víčko si jí nasává zpátky. Aby víčko propouštělo ven tak musí být tlak cca 1.1 až 1.4 BAR. Aby si vodu bralo nazpátek tak stačí jakejkoliv podtlak vyvolanej chladnoucí vodou.

2012-05-24 10:37:40

Ja som si uz davnejsie pozorne prezrel to viecko a myslim si, ze sposob akym prilieha na otvor v chladici (a kde je ten mrnavy otvor do expanzky) znemoznuje spatny pritok. Ale v tomto pripade sa budem rad mylit.

2012-06-07 14:08:15

Nasiel som druhe viecko a vidi sa mi, ze by mohlo lepsie fungovat, hoci... ked som po jazde do prace viecko pootocil, tak sa voda brala von s dobrym tlakom . Asi to nie je to prave orechove.

Novu hadicu som nezohnal, tak som z povodnej odrezal tu oblukovu cast a cez kusok pozinkovanej trubky nadpojil na kusok novej hadice (original pre schade favorit) a stiahol espaskami . Ako uliate. Jedem dal.

MAX6  
J.
2012-06-07 15:13:44

Nee,je to dobře. V tom systému musí bejt trocha tlak (1,1-1,4). Jediný co můžeš udělat je si koupit víčko který se otevírá při menšim tlaku,ale zato ti to bude hůř chladit.Buď rád že nemáš auto který celý jede na tlakovym systému chlazení jako má nová M3 2.0 benzín. Tak kdyby jsi ho takhle otevřel,tak ti vybouchne do obličeje (bohužel zkušenost jednoho našeho pracovníka)

2012-06-07 15:33:48

No, na to si davam vzdycky bacha. Ked sa to viecko pootoci o nejakych 45°, dokaze uvolnit pretlak, ale nevystreli ho. Az ked sa pootoci o dalsich 90°, az vtedy sa da sundat. Ale obarit sa da vzdy, ked sa to robi rychlo a clovek to zle drzi (a bez rukavice).


Odpovědět

1  2  3