Fórum - Téma


M6 GG/ GY - Výměna chladící kapaliny


Fórum 6 GG / GY M6 GG/ GY - Výměna chladící kapaliny

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2  3

2009-07-29 21:02:05

Po 100 000 km. jsem vyměnil svíčky a olej v převodovce.Brzdové destičky mají ještě 5 mm tak jsem je ponechal. Narazil jsem ale na problém s výměnou chladící kapaliny. Dle návodu jsem vypustil kapalinu výpustným šroubem na spodku chladiče ale vyteklo pouze asi 3,5 litru kapaliny - kapalina z nádržky nevytekla. Protože se píše že je chladící kapaliny 7,5 litru tak nevím jak vypustit tu vyrovnávací nádržku. Nalil jsem to tedy zpět a ono se to tam nechtělo vejít. Tak jsem to dolil do vyrovnávací nádržky přes maximum. Bojím se aby nebyl celý systém nějak zavzdušněný. Najel jsem s tím asi 50 km a stále hlídám teplotu - zatím dobré. Potřebuji radu od někoho kdo to již dělal. Díky

2009-07-30 12:43:17

Ahoj celý systém je těměř nemožné vypustit-nedostaneš to z topení a různých členytých míst v bloku atd.takže výměnu lze provést pouze výměnou toho objemu co vypustíš.odvzdušnění je provedeno automaticky po určitých km pak akurát zkontroluj vyrovnávací nádržku.............

2009-07-30 13:08:47

Díky za odpověd. Už jsem klidnější. Znamená to tedy že vyměním cca 1/2 chladící kapaliny a ono se to smíchá na nějakou směs. Má cenu tedy výměnu vůbec provádět ?

2009-07-30 15:06:23

Je jasné že všechno se prostě vypustit nedá.. v bloku motoru, v potrubí kapalina zůstane a je částečně smíchána s novou. Nelze ale říct že je to zbytečné, to v žádném případě Více kapaliny dostneš ven prohmatáním a pomačkáním gumových hadic od chladiče k motoru. Z vyrovnávací nádržky jednoduše vycucnout hadičkou a nebo injekční stříkačkou pokud jsi takový detailista.. vše je možné

2009-07-31 09:28:14

nazdarek

potreboval bych poraditi jak vymenit olej v prevodovce. Nevim kde najdiu ten vypustnej sroub.

A asi s tim budu muset na hever, co?

2009-07-31 11:24:55

Je ve spodní části dá se to udělat i na nájezdech a kontrolní šroub je v přední části.

2009-07-31 11:32:10

Výměna oleje v převodovce není problém ale musí se dělat z montážní jámy . Vypouštění i plnění máš na fotce.Plnění je nutné hadičkou nejlépe plnícím lisem . Vejdou se tam 3 litry oleje - v manuálu je 2,87 litrů.

Použil jsem olej Castrol TAF-X.

2009-07-31 11:44:50

Ještě k té chladící kapalině : Není mi jasná funkce vyrovnávací nádržky - Vlastní chladič je tlakový - tedy nemůže být spojen s vyrovnávací nádržkou která tlaková není. Také vyrovnávací nádržka při vypuštění chladiče nevyteče. Jak tedy funguje vyrovnávací nádržka - v případě poklesu hladiny v chladiči by se měl chladič z této nádržky doplnit né ? Jak je tedy spojena vyrovnávací nádržka s chladičem ? Ví to někdo ?

doris  
Doris
2009-07-31 11:53:02

Jistě to nevím, ale řekla bych, že jen hadičkou. Nic jiného jsem tam nenašla. U Primery to máme řešené podobně, tam, když je v systému málo kapaliny, tak si ji tou hadičku automaticky potáhne. Při výměně kapaliny však z vyrovnávací nádržky kapalina nevyteče a musí se vypustit zvlášť. Když jsem ji pak zpětně napustila, musela jsem zvlášť nalít kapalinu i do vyrovnávací nádržky. Během jízdy a automatického odvzdušnění si systém samovolně natáhl velkou část kapaliny z vyrovnávací nádržky tou hadičkou.

2009-07-31 12:05:47

Pokud by byla spojena pouze hadičkou tak by musela být tlaková a to není - podívej se na uzávěr vyrovnávací nádržky a na uzávěr chladiče !. Tlak v chladiči za normálního provozu je přece okolo 100 kPa také se těsnost chladiče zkouší natlakováním na 113 -142kPa - viz manuál Mazda 6 . Musí tam být nějaký ventil nebo uzávěr - nevím. V manuálu o tom nic není .Hadička na kterou ukazuješ je pouze přepad - pokud povolíš víčko na chladiči který je natlakovaný o 1/4 otáčky tak tlak z chladiče touto hadičkou uteče ven pod auto a tebe neopaří,Kdybys otevřela víčko rychle o 1/2 otáčky tak ti tlak víčko vyrazí z ruky a opaří tě. Takže spojení nádržky s chladičem musí být někde jinde.

doris  
Doris
2009-07-31 12:08:03

To netuším, jen jsem popsala, co mám vypozorované. U Nissanu taky není tlaková nádržka a přesto si tu kapalinu chladič z ní v případě potřeby natáhne a v případě zahřátí a přetlaku se zas hladina v nádržce zvýší.Chladič tlakový je. Krom té hadičky tam na 100% nic není, znám to auto dokonale. U M6 to jistě nevím. Ovšem nikdy neotvírám víčko u zahřátého motoru, to se přece nedělá.

2009-07-31 12:44:11

je tam jenom ta hadicka. Ja mel tu nadobku venku celou.

Hadicka je pod urovni kapaliny, tak si myslim ze pretlak nebo podtlak v systemu si ji bud vypousti nebo nasava

doris  
Doris
2009-07-31 12:45:50

merilyn: Děkuji za potvrzení, tušila jsem, že to u M6 bude řešeno obdobně.

2009-07-31 13:51:24

Vyrovnávací nádržka vyrovnává tlak za studena i tepla. Je jasné že při zahřátí motoru všechny kapaliny zvětšují objem, a to i chladící. Kdyby vyrovnávací nádržka nebyla, celý systém by neměl vůli a nevydržel by tlak kapaliny a tím by došlo k úniku přes hadice nebo i jinou cestou. Můžeš to pozorovat na autě před jízdou a po. Schválně si udělej rysku na nádržce před jízdou, a pak až dojedeš. Hladina by měla stoupat v rozmezí rysek, nejvýše však po rysku MAX a to za teplého motoru

2009-07-31 22:29:58

Už je mi to jasné. Hadička na hrdle chladiče je zavedena pod hladinu vyrovnávací nádržky a né pod auto jak jsem myslel a uzávěr na chladiči je dvojčinný to zamená že v případě většího tlaku v chladiči než 130 kPa vypustí přebytečnou kapalinu do nádržky a v případě podtlaku v chladiči nasaje kapalinu z nádržky. Vše tedy zařizuje ten dvojčinný uzávěr chladiče. Jak jednoduché.Trvalo to dost dlouho než jsem to pochopil ale od toho tu tohle forum je. Díky.

2011-10-27 15:40:27

Ahoj,

chtěl bych se zeptat jaký druh chladící kapaliny se tam leje. Stalo se mi že mi najednou začla stoupat teplota a pak zase klesá zhruba do tři čtvrtě ukazatele a pak zase nahoru a zpátky do stejné polohy. Čím to je způsobené? Je to tím že třeba není chladící kapalina?

MAX6  
J.
2011-10-27 16:11:54

Mohlo by bejt zavzdušněný (málo kapaliny).Jinak já tam leju už připravenej mix do -35°C.

2011-11-06 22:48:01

Jakou presne chladici kapalinu tam lejt? Jsou ruzne druhy a nerad bych zkrizil dve uplne odlisne baze.

MAX6  
J.
2011-11-06 22:56:41

Je to jedno. Většina kvalitních chladících kapalin se snese s jinou kapalinou. Hlavní je aby byla určená pro hliníkový bloky motorů. Já používám Motul Inugel (jak v autě tak na moto) a nemůžu si ho vynachválit. Je už připravenej a nemusí se nijak ředit. Sice je trochu dražší 5l cca 750Kč. Klasickej fridex 3l cca 300Kč + destilka 2l cca 30Kč.

2011-11-14 10:25:29

Jakou znacku pouzivate okrem motulu?


Odpovědět

1  2  3