Fórum - Téma


M6 GG/ GY - Vše kolem Xenonů


Fórum 6 GG / GY M6 GG/ GY - Vše kolem Xenonů

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2  3  4

2011-11-10 10:37:04

Ahoj,

omlouvám se, že se ptám na něco, co mám pocit, že už se tu kdysi řešilo. Ale teď to nemohu najít. Vše co jsem teď našel tak je víceméně o neorigo xenonech... ale myslím, že už tu někdo řešil to, co mě trápí od pondělka...

Mám šestku z roku 2004 (koupil jsem v roce 2008), benzín 2,3i, s xenony. Do teď fungovalo vše správně. Před cca 2 lety jsem také na auto přidal denní svícení LED diodami, abych zbytečně nesvítil xenony přes den.

A teď od pondělka se mi přestalo pravé světlo automaticky naklánět. Je "spadlé" a svítí dolu. Levé normálně funguje a seřizuje se při rozsvícení (tedy ne úplně pokaždé, jen občas, ale to je normální), a pokud se reguluje tak nikdy nezůstane "dole".

Volal jsem včera do AutoPalace na Spořilově (v Praze), co by s tím mohlo být... a mám ho prý přivézt na diagnostiku, a že to může být řídící jednotka apod. Nebyl schopen mi říct, kolik by stála ta diagnostika...

Zastavil jsem se i v A.T.U. (Auto technik Unger) v Praze na Chodově a tam mi aspoň řekli, že chtějí 490,- za hodinu a že nalezení může trvat 1 - 3 hodiny...

Sám se do toho pouštět asi nechci, neb pokud by mělo dojít na výmětu nějakého motorku apod. tak to určitě nezvládnu... ale pokud mi něco takového poradíte (nebo něco, jak na to přijít doma) tak budu moc rád. Pomůže kamarád, který do aut trochu dělá a je zručnější.

Díky moc za pomoc

Zd.

ADMIN: Doplňuji tagy pro snadné hledání

  • Výbojka, výbojky, xenony, naklápění, clona, nastavení xenonů, nesvítí

2011-11-10 14:03:47

musis to dat napichnut na mazdadiagnostiku, len v mazde ked ti budu chcet menit riadiacu jednotku tak si budes muset zobrat hypouver a ked bude zly motorcek tak ti zas budu chciet vymenit cele svetlo lebo k motorceku sa da dostat jedine tak ze rozoberes nerozoberatelne svetlo, co sa im v mazde nebude chciet.

na tvojom mieste skusim stym kamaratom prehodit riadiace jednotky medzi seboua ked bude stale zle to iste svetlo tak ho jedine rozobrat a a pozret ci je motorcek len zoxidovany alebo zniceny. motorcek sa da kupit samostatne by si musel pohladat tu na fore, sadne aj z nejakeho fordu tusim

2011-11-10 17:22:06

Ahoj,

tim "přehodit řídící jednotky mezi sebou" myslíš, jako z jeho auta do mého a vyzkoušet? On nemá mazdu, takže tahle varianta nepůjde... Přesto se na to světlo o víkendu podíváme, ale obávám se, že tam nic nevykoukáme :(

Ale už jsem se informoval v Mazdě a příští týden jsem tam objednaný na diagnostiku (prý to bude do 1500,-). Tak snad na něco přijdou... Doufám, že to bude maximálně na nové světlo... (ten motůrek nemá nějakou svojí samostatnou pojistku?)

No, už jsem se koukal, kolik by stálo světlo. Jak říkám mám model z roku 2004, mám i mlhovky v hlavním světle... a vypadá to, že by tam mohli jít ty, které prodává AutoKelly za cca 7300,- ale mají jen "tmavo černé pozadí" a "světle černé pozadí", takže asi pro ty po faceliftu. Já tam mám ještě ty světlé, jakoby chromové...

Pokud by to aspon pasovalo i na můj model, tak bych musel koupit dvě...

http://www.autokelly.cz/#...T=1|SHT=1|SD=0|ST=0|LNG=0|

Nevíte, kolik by tak mohlo stát někde jinde (myslím nové, možná i použité)? A výměna by měla být v pohodě? V tom novém světle bude i potřebné pro xenon? Anebo tam asi půjde vše důležité přehodit z toho starého?...

Díky za rady

Zd.

2011-11-10 17:38:02

Světlo koupíš jak píšeš, ale jednotka ktomu nebude, myslím, že nové světlo problem neřeší a taky tady někdo psal, že jednotka samotná 14tis.

Projdi doma kontakty u světla, třeba i jednotku odšroubij a prostřikni kontakty. No Mazda servis ti dostatečně vypráší peněženku, neboj. Muže to dělat i samotný motorek nakápění, pokud jedno světlo maká, je to jen v tom světle, tak hledej, hodně zdaru. Případně díly ke světlu nějaké starší mám.

2011-11-10 18:45:11

prehodit jednotky som myslel medzi ľavým a pravym svetlom, ja osobne by som dal radsej starsi originalny diel ako novu repliku uplacanu niekde v cine

do mazdy si nemal ani chodit uvidis ze ta budu chciet len natiahnut o par tisiciek

da sa to v pohode vyriesit len by si potreboval slusneho mechanika

2011-11-10 19:13:20

Ahoj,

tak jsem právě přijel z práce a obě světla byla sestelována stejně. Tedy, pravé už se zase hýbe. Zkoušel jsem i vypnout motor i svetla, za chvíli rozsvítit a pak zapnout klíček, při tom mi skoro pokaždé nově sešteluje světla, a dnes když jsem jel z práce tak to fungovalo... i doma to ještě fungovalo.

Teď se tedy rozhoduju, zda tu návštěvu Mazda Servisu zrušit anebo tam přecijen jít a nechat si udělat diagnostiku toho auta. sice jsem ho tam v roce 2008 koupil jako ojeté a jednou tam byl i na pravidelné servisní prohlídce. Ale přímo diagnostiku auta jsem si nikdy nikde dělat nenechal... a kdyby to za těch 1500,- pomohlo odhalit i nějaké jiné začínající vady... asi bych to investoval... Ale opravy bych chtěl nejspíš dělat jinde.

Můžu se zeptat co v Praze nebo okolí doporučujete za servis?

Plánuji o víkendu tedy "podívat se" na ta světla, trochu to pročistit a tak. Omlouvám se za své neznalosti

Takže když mi ten technik říkal, že může jít o řídící jednotku tak tím nemyslel "nějakou centrální řídící jednotku auta" ale řídící jednotku pro světla? A to má tedy každé světlo vlastní, ale není to přímo součástí světla? Můžu poprosit o nějaký nákres nebo fotky, jak to tam vlastně vypadá, abychom to o víkendu mohli projít... Myslel jsem, že vše potřebné pro xenony je součástí světlometu jako celku. Tedy "nějaký ten startér, apod." Je mi trochu hanba, že se tu tak vyptávám ale těmto věcem nerozumím...

Mazdíka jsem koupil před 3,5 roky jako 4 roky starého (jel jsem s ním v květnu 2008 na první technickou), a už měl najeto cca 165.000 km Teď má asi 240.000. Za celou dobu, co auto mám, jsem měnil jedinou žárovku, měnil jsem dvakrát destičky a kotouče, a jezdil na prohlídky (jednou Mazda na Spořilově) a pak dvakrát v Auto Technik Unger. tam mě ale letos na jaře trochu naštvali, neb mi tvrdili, že při výměně skutečně spotřebovali 5l oleje, že tam dali "pořádný filtr" apod. přestože rok před tím to byly jen 4l a také měnili vše... Jinak mazdík zatím šlape jak má... a ani se spotřebou oleje to není špatné, jak se u těchto 2,3i obecně ví... Mezi výměnami oleje, kdy najedu cca 20000 ho jendou nebo dvakrát doliju, celkem za rok cca 0,5l a to mi nepřijde nějak extra moc. Olej používám Castrol Magnatec 5w30 A1.

Spotřeba benzínu je různá od 7,5 do 9,5 jak kdy... (zjistil jsem ze přes léto s kolama na střeše jezdím levněji, asi pomaleji, hlavně neblbnu s rozjezdy

Dovolím si ještě jeden dotaz na jaře jsem měnil všechny destičky a v předu i kotouče. A při dobržďování už cítím cukání, dělalo to i od začátku, jen trochu. Myslel jsem, že se to usadí, ale teď mám pocit, že se to nemění... čím to může být. Kupoval jsem destičky i kotouče brembo.

Díky... moc mi pomáháte

2011-11-10 19:27:15

Jednotka světel je na fotkach, je zespodu světla. Ve světle je jen motorek naklápění, dá se taky měnit a ještě trafo výbojky,pokud to jde a nejde, bude to někde jen kontakt. To cukání mužou dělat kotouče, stačí je přehřát a začnou házet, mužou házet zadní, pokud se neměnily.

2012-01-20 11:58:48

Ahoj. Mám M6 r.v. 2005, 100kW diesel. Mám za to, že mi naklápění xenonů nefunguje, ale nevím jak to vyzkoušet. Něco jste tady psali o pohybu světel po zapnutí zapalování... Jak poznám, že mi pracuje automatika náklonu xenonů? S elektronikou, popř. demontáží světlometů atd. (čistil jsem si "zamlžené" čočky xenonů) problémy nemám.

Dík Tom

2012-01-20 12:21:39

Pokud stojim na rovine, tak se po nastartovani nepohnou, mozna minimalne. Kdyz stojim treba z kopce, nebo do kopce, tak je ten pohyb dost ocividny, tak to zkus na nejake sikme plose.

MAX6  
J.
2012-01-20 13:08:53

My to zkoušeli tak,že jsme na rovince otevřeli kufr a sednul jsem si na nakládací hranu.Potom bylo vydět (i slyšet motůrek) jak se světla sklápěj.

2012-01-20 13:11:21

No mně se tedy pohnou docela fest vždycky (tedy i na rovině), jde to krásně vidět. Ideálně stát proti zdi.

2012-01-20 14:22:25

Pro zdendu_s: Každé světlo má svojí řídící jednotku pro naklápění světel, která je (jak už někdo psal výše) namontována na spodní straně světel. Ke světlu je přišroubována třemi torxy. Abys ji sundal, musíš vyndat světlo, abys vyndal světlo musí dolů nárazník. Po mých akcích se světlem, už umím nárazník sundat za 5 minut

Řídící jednotky pro to naklápění jsou mezi sebou vzájemně prohoditelné, nerozlišuje se L/P.

Pokud chceš jet do Mazdy na diagnostiku jen kvůli těch světel, tak to nedělej - z diagnostiky ohledně světel ti zjisti kulové a budeš o nějaký ten litr chudší.

Zkus to světlo vyndat, kouknout do něj na motorek (něco málo tam je přes ten otvírací dekl vidět), jestli tam není nějaký viditelný problém a zkus mezi sebou prohodit ty řídící jednotky a pak uvidíš, kde je problém.

Nová řídící jednotka stojí 3000,- a motorek myslím do 1000,- (podle toho odkud ho vezmeš).

Pak to chce ještě pevné nervy a klidnou ruku při kuchání světla a to je v podstatě vše.

Jinak při nastartování poznám vždycky, jestli se světla hýbou nebo ne resp. kopec nebo rovina je úplně jedno.

2012-01-22 17:14:26

Chlapi děkuji za návod, jak zjistit funkčnost naklápění. Už teď je mi jasné, že ty moje nefungují. Bude odpálený řídící integráč naklápěcího motorku. Obšírně jsem o tom psal na tomto vlákně: http://www.mazdaclub.cz/m...pic_id=68462#message70866

Můj postup bude takový, že si objednám noname naklápěče, vypreparuji z nich řídící integráče a nahradím jimi ty odpálené v těch, co mám na autě. Přece jen origo mechanika naklápěčů bude mít něco do sebe.

Tom

2012-03-04 17:00:54

Tak na XENONY NEPASUJÍ naklápěče 1J0 941 295. V xenonech by od pohledu MOHLY být tyto motorky: http://aukro.cz/show_item...e=heureka&utm_medium=nove .

Mám čerstvou zkušenost. Dopředu jsem koupil naklápěče 1J0 941 295 (uvnitř je obyčejný motorek a jednoduchá řídící elektronika založená na obvodu TLE4209A), vymontoval xenon světlomet a ouha! V XEXONECH jsou uvnitř reflektoru pouze krokové motory podobné jako na odkazu z AUKRA. Jejich řízení kompletně zajišťuje jednotka Litronic 4.1 D (číslo BOSCH 1 307 329 086), přišroubovaná vespod světlometu. Trochu vím o čem je krokový motor a silně pochybuji, že by zrovna tyto "odcházely". Jsou to poměrně jednoduché a trvanlivé strojky. Jen se obtížně ovládají.

Vzhledem k tomu, že jednotka řídí kromě motorku i zapalování xenonu (uvnitř reflektoru je jenom VN trafo), nevidím důvod, proč by odcházela řídící část pro krokové motory a ta pro xenony pracovala dále. Zapátral jsem a objevil tuto dílenskou příručku pro Ochcávie, kde se dá dozvědět velmi mnoho o funkci naklápění xenonů pomocí Litronic 4.1: http://www.scribd.com/doc...ektricka-zarizeni-Octavia

Myslím, že problém není někde u světlometů, ale ve SNÍMAČI, nebo snímačích POLOHY NÁPRAV. Dá se vyčíst, že se jedná o nějaký potenciometr na kastli spojený táhlem s nápravou (koncern VW). A jestli je nějaký elektromechanický člen vystavený takovému náporu svinstva, jako u nápravy, tak bych hledal chybu v něm.

U škodáren je to dobře popsáno, ale nevím, kde hledat u Mazdy 6. Víte to někdo?

2012-03-04 17:12:33

zdar mam dotaz. mam klasicke svetlomety ale mam v nich HID xenon zarovky(sadu)... nechodi mi naklapeni,nevite proc nefunguje nebo je to umrtvene schvalne.uz jsem to tak koupil...

2012-03-05 09:38:15

HID jsem nikdy v ruce neměl, ale by měla být jenom sada, která nahrazuje žárovku. S ostatními funkcemi světlometu vč. naklápění by neměla mít nic společného.

Mám jeden pár origo naklápěčů Automotive Lightning. Proč jsou mi k ničemu jsem psal v minulém příspěvku Pokud bys je chtěl, můžu ti je prodat. Stály 330 za kus, můžeš je mít za 250 za kus - tolik, co stojí Čína varianta.

2012-03-05 11:50:37

Nejsem zarytým odpůrce HID sad jako někteří zde, ale naklápění fungovat musí. Bez toho je to na ....

Samotná přestavba na to vliv nemůže mít, takže buď pojistky, nebo motorky, nebo samotný čudl na sklápění.

2012-03-26 11:40:47

Heuréká! Podařilo se mi opravit naklápění xenonů. Nebylo třeba nic vyměňovat! Podrobně v sekci Návody

http://www.mazdaclub.cz/f...ava-autom-naklapeni-81159

Pokud by někdo toužil po novém snímači za cca 11 tisíc Kč, tak číslo dílu je: GJ6E5121YB přední, zadní bez toho B na konci. Jmenuje se to Senzor, Auto leveling. Čerpáno z webu Allmazda.net: Parts > MAZDA 6 WAGON > 2002-06 > Chassis Axle Suspension,brake & Steering > Crossmember & Stabilizer

Tom

2013-05-08 21:51:35

Tak pánové,když jsem před dvěma měsíci kupoval šestku, tak jsem si od předchozího majitele nechával zapínat světla, abych viděl že xenon naklápí a všechno bylo v pohodě. Dneska jsem si po umytí auta pro svůj dobrý pocit nechal bráchou zapnout světla a zhrozil jsem se. Ani jedna čočka se nehla,svítí obě ve stejné výšce. Teď jsem se vrátil z projížďky a nikdo na mě neblikal. A je jedno jestli stojím na rovince nebo z kopce, světla se nehýbou. Kurňa ...auto mám chvíli a hned toto.Snad to bude jenom zabordelený snímač na nápravě.

2013-05-08 22:01:27

milan123: Xenony projížděj testovací sekenci naklápění jenom, když se úplně vypne a zapne zapalování ne když se zhasne a rozsvítí. Jinak se naklápění může taky otestovat, když někoho stoupne na hranu kufru, aby to s autem pořádně zhouplo, na to by ty motorky měly reagovat taky.


Odpovědět

1  2  3  4