Fórum - Téma


M6 GG/ GY - Vše kolem přední nápravy


Fórum 6 GG / GY M6 GG/ GY - Vše kolem přední nápravy

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2  3  4  5 ......... 7

2015-01-14 22:27:34

Zakarbonování motoru je dlouhodobější proces. Pokud se ta poslední výměna neudělala před 4 lety, tak od poslední výměny( třeba před 15tisíc km) se motor nemohl zanést svinstvem. A když mi někdo vymění olej, tak si doma zkontroluju, že je ho tam dostatek.

2015-01-19 18:27:45

Takže klepe to kvůli vůli na řízení ale řešit není potřeba. Jinak na levé nápravě čep stabilizátoru ko a vedle něj čep ramene bude chtít asi taky vyměnit.

2015-01-19 18:44:08

A když točíš volantem na místě pozoruješ prodlevu otáčení kol?

2015-01-19 20:33:37

milan123: Ne normálně to točí. Jen cítím slabou vůli. Okem to člověk nepozná.

2015-01-19 20:42:36

A zkoušeli jste s mechanikem doplnit tu vazelínu do tyče řízení? Viz. ten topic, na který tě výše odkazoval jeden uživatel.

2015-01-19 21:57:06

Ne, to se všechno bude řešit až příští týden, o víkendu mám ještě cestu. Já nemám žádné průběžné rupání při otáčení, ale když malinko zacloumám volantem tak cítím takové "rupání" tam i zpět jako by to mělo vůli. Nebo i když třeba brzdím, tak to dělá to rupnutí. A když jsem dnes hýbal s tím volantem, tak dole pod autem to bylo slyšet kousek za předníma kolama uprostřed - je tam kovový kryt černý.

2015-02-22 20:00:23

Takže záhada vyřešena - snad se to někomu bude hodit. Klepání bylo způsobeno vůlí na řízení a s tím se nic nedá dělat - ani vazelína, takže to nemám řešit a prý je to "nemoc" těchto aut. Vyměněno mi bylo pouze jedno spodní rameno na levé straně. Na tom druhém levém spodním byla prasklá gumová manžeta, ale tu pouze vyměnili a OK. Přišlo se ještě na načaté silentbloky vzadu + následně zjištěno při jejich výměně, že je urvané jedno zadní rameno - to bylo také vyměněno. Nyní by vše mělo být OK. Přední rameno by originál bylo drahé, takže tam mám nipparts, zadní muselo být originál, nikdo ho nedělá.

2015-02-26 11:01:17

mazdár, prosím o radu, nevím jak to přesně popsat, ale při zatáčení mám pocit jakoby jedno kolo zatočilo později než druhé, je to v zatáčkách takové nestabilní, žádné bouchání ani skřípání, mám pocit jako bych neuměl řídit :D

za každou radu díky

2015-02-26 19:48:11

maverick: kolik mas na aute najeto..vypada to na tlumice...

2015-02-26 20:12:59

mam nedavno rovnych 150 tis, dolozenych ;) jak to poznam jestli jsou to tlumice? jsem fakt amater, diky

2015-02-26 20:15:22

maverick: byl jsi nekdy na geometrii?

 Magnetto  
2015-02-26 20:17:25

nahasapimapetilon: Nebo kontrolní TK ale pokud ti tam najdou závadu, berou ti známku a hurá na henkr

2015-02-26 20:21:06

magnetto: jaka TK? Normalne kazdy vetsi servis ma mereni geometrie, tak jestli ji nekdy delal...

2015-02-26 21:36:57

maverick: Jsou k dispozici testovací stolice tlumičů. Najedeš s celým autem, otestují, vyjedou barevný graf s kmity tlumičů.Pokud graf zasahuje do červené, je to jasný.

U nás to dělá síť auto dílů Elit.

Ale, spíš bych to nechal zvednout na heveru a prošel obě nápravy.Ze zkušenosti bych to tipoval na zadní nápravu. Některé uložení,gumové lůžko bude vymačkané . Vzít páčidlo a zkusit nápravou zahýbat do stran a okouknout ta uložení.

Totéž pak na předku.Jinak to co už je zde napsáno o geometrii. Ta ale nemá smysl, pokud si nejsi jistý že je vše O.K. na nápravách.

Podívat se na ráfky a pneu jestli nemají poškození.

2015-02-26 22:29:19

maverick: Ahojky, nejspíše to vypadá na nějaký zadní tlumič, podle stavu, jak popisuješ, ono totiž kolo nemá přilnavost k vozovce, protože neustále poskakuje z důvodu špatného tlumiče a pak to při zatočení vypadá jako když se jedno kolo zatočí déle, nebo jakoby se podlomilo, z vlastní zkušenosti... když se mi toto stalo, bylo to na 626, ale to je jedno, tak jsem zastavil a prohlížel celou přední nápravu a bál se s tím pomalu jezdit, ale zjistil jsem že byl KO levý zadní tlumič... zjistíš to rychlím zmáčknutím levé či pravé zadní strany a kde je tlumič špatný tak po prudkém zmáčknutí a puštění bude ještě pohupovat, zdravý tlumič zmáčkneš a vyběhne nahoru a už se nehne... případně ať za Tebou někdo jede a sleduje zadní kola, když už je KO tak je vidět jak kolo stále kmitá - poskakuje... tak uspěšné hledání a hlavně opravu

2015-02-27 09:20:32

díky za rady, geometrii jsem dělal tak před půl rokem, zatím jsem to zkoušel jen rozhoupat, všechny tlumiče se vrátí do původní polohy a už se nehnou, ale uvidíme, bylo to jen tak růčo což asi jako test nestačí ...ještě na to vlítnu o víkendu...

2015-03-08 09:33:18

nestíhám zajet do servisu kvůli práci, ale teď mi k tomu všemu už čtyři dny svítí kontrolky stabilizace a jednotka motoru

2015-03-24 12:19:20

Ahoj, já dneska byl v servise, že mi šoupe pravé přední kolo. Podezření na ložisko se potvrdilo a tak jsem samozřejmě souhlasil, že se vymění obě přední ložiska naráz. Ale u toho mi mechanik řekl, že aby se tam dostal, musí stejně demontovat ramena a že jsou v háji čepy (měl to na deskách), a že když už to budou mít rozebrané, měla by se zároveň vyměnit i ramena. Na svojí M6 mám nalítané teprve 102tkm (kupoval jsem to v 91tkm). Je to celkem pálka, minimálně s prací asi 20 tisíc a tak by mě zajímalo, jestli si myslíte, že při takovém nájezdu už můžou být fakt ta ramena v háji. Když jsem auto kupoval, četl jsem, že tohle by mělo odcházet tak při 200tkm.

Jinak krom toho šoupání přerušeovaného od předního pravého kola jsem nepociťoval, žádné klepání nebo vůli na řízení. Bohužel se v autech vyznám jen tak, že vím které pedály kdy šlapat, jak točit volantem, řadit a kde se lije benzín a kontroluje olej, tak nechci ať zbytečně spravuju něco co by ještě vydrželo desítky tisíc km.

Říkali, že to neprojde technickou a ta mě čeká za 3 týdny

PS: je to 2.0 benzín, takže by ani náprava tak neměla trpět, protože je motor lehčí než nafťák.

2015-03-24 12:23:51

vickey27: tak muze to byt stoceny... Ale tohle je dost brzo. Mam na 2.0 117tis a zatim jsem nemenil ani tycky na stabilizatoru. Ale mam uz prasklou jednu prachovku na cepu. Takze kdybych tam nedaval vazelinu asi by uz byl ko.

2015-03-24 12:30:08

nahasapimapetilon: Kontroloval jsem to jak se dalo, vzal jsem si kámoše, který se v mazdách vyzná, projížděli jsme to, on s tím lomcoval, při těch 91tkm vypadalo vše ok.

Nájezd jsem kontroloval v el. servisní knížce (první 4 roky) a pak i tachometr z technických odpovídá (dá se to někde podle vinu ověžit na netu)...


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 7