Fórum - Téma


M6 GG/ GY - Vše kolem odstranění DPF


Fórum 6 GG / GY M6 GG/ GY - Vše kolem odstranění DPF

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1 ......... 6  7  8  9  10 ......... 29

2012-06-14 12:57:10

tak konecne plnohodnotnym clenem klubu bez DPF, vcera vykuchano, vice mene potvrzuji vse jiz zde recene, auto se chova stejne ... nekouri / nesmrdi / tahne stejne zadna zmena najeto doposud 65 tis. s DPF a prumerna spotreba byla 6,8 l / 100 km , tak uvidime jaka bude nyni po zakroku doplnim sem aspon po jedne nadrzi vyjete... Jinak cca do mesice me ceka prvni technicka kontrola s mazdickou tak hodim protokol o emisich . Jinak to co zas z toho vyteklo za bordel misto oleje vcera tak je mi nabliti ... Takze konecne uz snad budu menit olej jak normalni clovek , a ne po 8 tisc. a vylivat +/- 6 l :(

2012-06-14 13:47:03

Ahoj, mohhl by jsi pak přiložit i hodnoty EMS před vykucháním a jaké hodnoty tvá Magda splňuje zda EURO 4 nebo 5.

Díkes

2012-06-14 14:24:10

Auto bylo koupeno nove a doposud jsem s nim na technicke nebyl, r.v. 2008 , jedna se o prvni technickou kontrolu a jako premiera rovnou s kuchnutym DPF Dle info a ostatnich protokolu co jsem nasel na webu i jine znakcy PEUGOT/SKODA/VW to max. pohne o nejakou desetinu s kourivosti takze cekam ze se kolem toho zadne divadlo konat nebude ... spousta kluku uz na emisich byla co jsem cetl a pohoda. co se tyce EU4 nebo 5 je dano velkym technicakem myslim, nemam ho u sebe bohuzel...

2012-06-14 14:43:19

Já tam mám EU 5.

2012-06-18 11:12:49

Tak doplnuji prumernou spotrebu, s filtrem se dlouhodobe pohybovala 6,8 l / 100 km (cca posledni rok) , nyni bez filtru jsem vynuloval a jsem na cca 5,5 l / 100 km , upozornuji ze oba udaje jsou dle palubniho PC . A dale bych rad potvrdil coz se mi ze zacatku moc nezdalo ale auto jde t tzv. "lehceji" v nizsich otackach za plyn (jakoby se trosku zkratila ta reakce) ...

2012-06-18 11:12:50

Tak doplnuji prumernou spotrebu, s filtrem se dlouhodobe pohybovala 6,8 l / 100 km (cca posledni rok) , nyni bez filtru jsem vynuloval a jsem na cca 5,5 l / 100 km , upozornuji ze oba udaje jsou dle palubniho PC . A dale bych rad potvrdil coz se mi ze zacatku moc nezdalo ale auto jde t tzv. "lehceji" v nizsich otackach za plyn (jakoby se trosku zkratila ta reakce) ...

2012-06-18 11:12:50

Tak doplnuji prumernou spotrebu, s filtrem se dlouhodobe pohybovala 6,8 l / 100 km (cca posledni rok) , nyni bez filtru jsem vynuloval a jsem na cca 5,5 l / 100 km , upozornuji ze oba udaje jsou dle palubniho PC . A dale bych rad potvrdil coz se mi ze zacatku moc nezdalo ale auto jde t tzv. "lehceji" v nizsich otackach za plyn (jakoby se trosku zkratila ta reakce) ...

2012-06-18 12:01:34

Opakování matka moudrosti (3x)

2012-06-20 12:09:30

Čaute klubáci taky jezdím bez záslepky ve výfuku DPF, mám v Mazdičce už nemalé penízky a tak jsem dlouho váhal, ale pohár trpělivosti přetekl a tak po přečtení příspěvků na fóru jsem vyrazil ke cardoktor. Vůbec jsem netušil co všecko lze z mého autíčka vyčíst a když jsem navíc uviděl důsledky DPF jako jsou rozbité písty, díry v bloku motoru atd... tak už i moje mladá co se v autech nevyzná nabyla dojmu že tomu rozumí "trošku víc" pustil se teda se svým týmem do jednorázové poslední regenerace našeho miláčka která byla poněkud náročnější než jen vykuchání filtru, na druhou stranu jsem byl o to raději že jsem jel právě k němu vyčistili komplet vstřiky kterým se teda ven z motoru vůbec nechtělo (prý je to normální), vyměnili filtry a doporučili vhodné aditivum do nafty plus spoustu dalších vychytávek. sečteno podtrženo s úrovní servisu jsem byl natolik spokojen že už pojedu jen tam! a hlavně nejdřív po 15tis. na olej jak bylo doporučeno do té doby jen jezdím.. a jezdím.. a jezdím.

2012-06-20 12:54:30

Popisem vplyv odstranenia onoho zazracneho zariadenia + vymenu podloziek.

V prvom rade spotreba isla dole cca o liter, presnejsie neviem posudit, mierne zvysenu, takmer nebadatelne zvysenu "hlucnost" som pozoroval mozno prvu pol hodinku, potom som to ani neregistroval. Auto mi prislo, ze reaguje sviznejsie na plyn a zabera od nizsich otacok. Prestala sa mi menit vyska hladiny oleja za cca 15000km som nespozoroval ani narast ani ubytok oleja, co sa predtym nedalo povedat, pred vybratim som kontroloval olej castejsie ako ked som mal s-120.

Dnes som absolvoval STK + EK a tu su vysledky: dymyvost pred 0.14 po 0.13 rozptyl hodnot dymyvost pred 0.29 po 0.11 takze uplne v pohode. Ak by niekto neveril, kludne sem hodim fotky protokolov.

x33z22, 2012-02-15 20:31:55 napsal:

Filtr lze odstranit i z 2,2D

2012-07-02 23:03:06

Možná budu i něco někomu platný, Mazdy mám už 20 let. Od 323 po 6 2,2 GTA 136kW a v té je právě kámen úrazu. Po výměně rozvoďáku byla svolávačka na nový SW. Od chvíle kdy ho v servisu nahráli je jen problém. Dříve spouštěla regenerace po cca. 280 km a trvala kolem 20 km. Od chvíle nahrání nového SW ŘJ kvůli detekci protažení řetězu však spouští regenerace po 200 km a trvá i 60 km. V servisu říkali, že je filtr naprosto čistý. Šikmooký inženýr tvrdí, že žádnou úpravu regenerace neporováděli a že je nemožné, že by se choval DPF jinak. Nyní je v SW nastaveno 1,3 g ukončení regenerace a 6 g zahájení. Ví někdo jak to bylo předtím ? Přiznali se, že dělali pouze "optimalizaci spalování" a to může být celý problém. Díky za reakci - názor. Jarda

2012-07-03 18:27:13

Ahoj všichni , tak jsem byl také a už mám DPF z M5 venku . Na výkonu jsem rozdíl nijak nepoznal , ale spotřeba mi šla pěkně dolů.Podle PC s DPF 6,8l/100km a bez DPF 5,3l půl na půl dálnice/město.Je pravda , že mi před demontáži přibržďovalo docela dost levé př.kolo. Jen pro info - brzdy byly dělaný na začátku letošního roku v Mazdě v HK a musel jsem měnit př.destičky-odvedli super práci , prostě do Mazdy nejezdit!!

Dlouho jsem váhal zda dát DPF pryč , ale teď mám najeto zatím cca 600km bez a maximální spokojenost.

Mám najeto 108tis a dělal mi zároveň podložky pod vstřiky , olej , palivový filtr a gumy na zadním stabilizátoru a samozřejmě předělávali ty přední brzdy po autor.servisu v HK.

MBA
2012-07-03 23:16:20

Tak jsem se po tomto vikendu pridal do vaseho klubu bez DPF. Za hodinku a pul jsem opet uhanel k domovu bez filtru, se zaslepenym EGR a novym SCV (kolisani tlaku se jim nezdalo a je pravda, ze je ted auto na trojku pri padesatce poslusnejsi a nekolisaji mi otacky pri volnobehu).

Do Znojma je to z Podebrad docela projizdka, ale nelituju toho. V lonskem roce mi v autorizaku diky spotrebe oleje 1l na tis. km chteli uctovat 35tis. za kompletni vymenu vseho, co se v motoru da vymenit (v podstate nevedeli, co s tim je) a to odhalili po telefonu :o) Oprava podlozek pod vstriky pak byla oproti puvodni kalkulaci ze sporilovske Mazdy za velmi pratelskou cenu. Ted jezdi ma Sestka s mensi spotrebou, nepribyva mi nafta v oleji a celkove je auto poslusnejsi. Pokud tedy nekdo vahate a vase Sestka zlobi, nevahejte a udelejte si vylet na jih Moravy, vase auto si to zaslouzi...

2012-07-03 23:26:00

Kuba prostě v republice nemá konkurenci... Mně pomohl tak jako nikdo jiný. Je to borec a ti jeho kluci taky. Klobouk dolů,před tím co předvádí... Mazda servisy by se měly stydět a zahodit licence....

2012-07-12 10:31:04

Zdravím příznivce značky,

včera jsem taky absolvoval amputaci DPF. Zatím mám málo zkušeností, takže jen stručně. Šlo o preventivní zákrok. Žádné potíže jsem neměl. Mám M5 r.v. 2008 se slabším dvoulitrem 81kW. Vadily mi potenciální důsledky ředění oleje naftou a zvýšená spotřeba v důsledku regenerací. Navíc, po jarní návštěvě autorizovaného servisu (Olomouc) kvůli výměně oleje se mi prokazatelně zkrátil interval regenerace (z 200km na 180km) a vzrostla spotřeba. V létě jsem míval 6,1 a nyní se už 3 měsíce nemůžu dostat pod 6,5 l/100km (dle účtenek u pumpy). Prý mi nahráli nový software.

Po zákroku (+zaslepení EGR) šla spotřeba dolů minimálně o litr na 100km. Zatím mám ale za sebou jen návrat domů (140km) a nějaké pojížďky po městě. Palubní komputer ukazuje zatím 5,0. Při ustálené jízdě ukazuje PC nižší aktuální spotřebu. Čísla kolem 3,0 při devadesátce na pětku nejsou výjimkou. Kromě snížené spotřeby nepozoruji žádné jiné změny. Snad jen mám trochu pocit, že auto lépe zabírá od nižších otáček.

Cenu za zákrok považuji za zcela relevantní vzhledem k know-how, které nepochybně museli kluci získat při ojebání řídící jednotky.

kou
2012-07-12 10:41:41

Cau, musim potvrdit to zvyseni spotreby po prehrati software, na jare jsem tam byl taky - ciste naaaahoudou kvuli bloknute regeneraci - a jako bonus mi zdarma nahrali tuto novou "vylepsenou" verzi - dle PC nyni 7,5l/100, drive 7,2.

Pokud to tedy chapu dobre, efekt snizeni spotreby ted bude jeste vyraznejsi ... no ... myslim, ze me to ceka brzo taky ... tento mesic jdu na prvni technickou.

M6 kombi, 2008, MZR-CD 2.0, 103kW

2012-07-20 10:31:38

Zdravím všechny,

od ledna jsem majitelem Mazdy6, diesel 105kw, rv: 2006, najeto 140tkm. Po koupi udělané rozvody, kladky, filtry atd. v neautorizovaném servisu, ale celkem balík peněz. Po nějakém čase se začal objevovat před předním levým kolem olej. Po zjišťování co a jak, nalezena příčina v prasklé trubce intercooleru. Vyměňovat celý díl se mi nechtělo, tak jsem na základě hledání jiných řešení a přečtení všech možných diskusí došel k názoru, že nejlepší bude rozjet se do Znojma. Přesto, že to byl hlavní důvod, nechal jsem kromě zalepení intercooleru (teď už ani kapka)i vykuchat preventivně i DPF (funkčně zatím žádný problém), ale nějak mě ten celý systém s pronikáním nafty do oleje nedělal dobře. Kuba vyměnil podložky pod vstřiky a olej, přehrál ŘJ. Co se týče spotřeby: jezdím hlavně město a kratší cesty. Cesta do Znojma cca 130 km za 8,5 zpátky bez filtru 5,8. Teď po městě 6,3. Spotřeba nebyla pro mě prioritní věcí, ale potěší to. Je vidět, že Kuba ví co dělá a dělá to dobře. Doufám, že mi auto ještě jedněch 140tkm vydrží (aspoň . Ještě jednou díky do Znojma!

2012-07-23 12:57:58

Ahoj,

tak čerstvé zkušenosti z měření emisí... Mám cca 2 měsíce po vykuchání DPF a pred chvílí jsem byl s Mazdou na STK. Měření emisí naprosto v pohodě - naměřená hodnota kouřivosti 0,11 (dovolená 1,73, s DPF filtrem to bylo 0,17), naměřené rozpětí hodnot kouřivosti 0,1 (dovolené 0,25)... Do auta jsem natankoval Vervu Diesel, žádná další aditiva a auto jsem pred merenim trochu protáhnul po dálnici - nevím, jestli to pomohlo, ale jet tam se studeným motorem mi přišlo horší

2012-07-29 17:03:08

Zdarec, také napíšu pár řádků ohledně odstranění filtru u Kuby. Je tak měsíc venku. Od té doby jsem najel cca 1500 km. S prací jsem byl maximálně spokojen, vše jak Kuba říkal a popisoval, tak bylo a je (tj. nižší spotřeba, žádné problémy s regenerací, kontrolkami apod, zvýšený smrad z auta je znatelný, ještě že to neparkuju v garáži:). Ale jak jsem psal, maximální spokojenost, jen lituju, že jsem tam nejel už dřív, i když za celou dobu co auto mám (2 roky), mi kontrolka svítila jen jednou a stačilo to naštěstí jen protáhnout v otáčkách a bylo po svícení. Co se týče spotřeby, 6,2 před a zatím 4,9 po (s lehkou nohou), takže na 2,0 TD 105 KW suprovní! Ale proč píšu až teď, minulý týden bylo auto na emisích a technické a v poho.

2012-08-01 19:59:12

Zdravím,tak jsem po Stk a emisích a vše je ok. Co mne však překvapilo úplně nejvíc,je že jsem dostal samolepku na okno europlaketu 4. Nechápu na co tam tu pičovinu DPF dávají...


Odpovědět

1 ......... 6  7  8  9  10 ......... 29