Fórum - Téma


M6 GG/ GY - Vše kolem odstranění DPF


Fórum 6 GG / GY M6 GG/ GY - Vše kolem odstranění DPF

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1 ......... 3  4  5  6  7 ......... 29

2011-12-10 14:45:49

Zdravím všechny, dnes již bez DPF.

Jak jsem slíbil, tak píšu své zkušenosti s DPF na M6.

Ale po pořádku!

Když na mne začala mrkat kontrolka DPF, nijak mne to nerozhodilo.

Proč taky!

Byl jsem o této nemoci DPF i způsobu léčení, zavčasu a opakovaně poučen, ještě než propukla naplno. A to několika známými, kteří se živí opravou automobilů již mnoho let, až jsem si vedle nich a jejich znalostí o filtru, připadal chvílemi jako idiot, co vůbec nechápe - že ONI jsou profíci, svojí práci skutečně, ale skutečně rozumí a ovládají ji. Co to je takové DPF? Proti nim a jejich zkušenostem nemá nejmenší šanci, to se jenom toto hento tamto a je hotovo. Za hodinku můžeš odjet.

Co já, amatér?!

Nechtěl jsem být znova za blbce, ale když nepomohl ani žádný na netu publikovaný zaručeně zaručený recept na omámení Densa…

Zaparkoval jsem svoji M6 k nebližšímu z nich, přímo před vchodem do novotou vonící dílny s obrovským, v noci nasvíceným barevným logem na práci všeho druhu kolem aut všech značek a variant.

Přivítal mě smailíkem přes celou hlavu.

A ejhle?!

Po oznámení, že mi konečně bliká DPF, a já mám právě volnou hodinku, tak jsem mu přistavil autíčko k odstranění závady, se suverenita mého profíka, před kterým jsem ještě před pár dny stál, jako debilní školáček z pomocné školy po otázce na Einsteinovu teorii relativity, vypařila jako uran ve Fukušimě.

Aj jeho smailík se před malým začouzeným DPF raději schoval někam do montážní jámy.

Vida, jak se karta najedou obrátila.

Blekotal raz sem raz tam, samá teorie od wapky s horkou vodou, přes foukání, máčení, odmašťování ve všech možných a nemožných tekutinách, kde snad chyběla již jenom lučavka královská, …., až z něj po mém přímém útoku, připomínce minulých rozhovorů a sebejistých radách o DPF, vypadlo, že to ještě nikdy nedělal, dokonce ani jen neviděl...

Stejně jsem pochodil, nebo spíše nepochodil při telefonické žádosti o opravu DPF u zbylých profesionálů, co mi do té doby radili jak na toho prevíta.

Tak tehdy, až tehdy jsem se skutečně orosil nad budoucností mé M6 a současně spravedlivě rozhořčil nad nehoráznou prolhaností, neoprávněnou povýšeností některých též PODNIKATELŮ.

Lehl jsem na net a týden hledal a hledal.

Pak dalších několik dnů volal a volal, zjišťoval, znova hledal, filtroval informace i kecy dalších suverénů a prolhanců, odděloval zrno od plev.

Po krátkém telefonickém rozhovoru bylo jasné, že ví, o čem mluví a to nejen z doslechu či netu. Přesto jsem ještě pro jistotu vypustil několik úmyslně zavádějících otázek, až pak následovala domluva a určení termínu návštěvy k odstranění DPF.

Den „D“ byl stanoven na 30.11.

Mám to k němu cca. 400km, bratru pár hodin cesty a hodně času na přemýšlení.

Všechno za doprovodu nestálého mrkání žlutého oka DPF.

Bylo co zvažovat, hodnotit, přehodnocovat. Nota Bene, po dosavadních zkušenostech s mechaniky všeho druhu.

Proto mi nedalo, ještě po dojezdu na místo opravy, v osobním úvodním rozhovoru opakovaně vypustit další průzkumní balónek, ve snaze najít skulinku pochybnosti. Místo neurčitého

povídání, se mi dostalo řádných jasných, přesvědčivých, nevyhýbavých odpovědí, s vysvětlením proč toto ano, a toto naopak ne, ale nejen to, též mi vysvětlil, proč.

Všechny pochybnosti, byly zapomenuty při pohledu na hbité ruce. Každý věděl čím, otevřít, otočit, vybrat, vyčistit…

Pohybovali se v klidu, v pokojné atmosféře, bez hledání vercajku či přemýšlení co na co vzít, co čím vymontovat, omastit … jeden doplňoval druhého i beze slov, jakoby se domlouvali telepaticky, jak byli sehráni.

Takový koncert můžete vidět jedině na závodech F1, a mám za to, že některé stáje by jim mohli i závidět. Byl to koncert.

Po 5 hodinách odjíždím již s uzdravenou M6.

Za těchto pár hodin proběhla výměna podložek, oleje, úprava pc a DPF.

Skutečně za 5 hodin od příjezdu je hotovo, a to jsme si ještě stihli odskočit do Znojma.

Na rozdíl od jiných servisů a úpravců, nabízejících tuto službu na netu, kteří k tomu potřebují 8 i více hodin, a ještě bez výměny podložek či oleje. O rozdílu v ceně a chování k potenciálnímu zákazníkovi, již při telefonickém rozhovoru ani nemluvě. Např. v Kladně mi přímo řekl, že od 06°° minimálně do 18°°, bez podložek a oleje. Teda, když to prý půjde dobře. Já si v té době můžu jít kam chci, protože tam zůstat nemůžu. Nemají místo, kde bych se mohl usadit na tak dlouhou dobu, aby mě nechali u auta koukat jim na ruce…?

Mám hotovo.

Od doby úpravy jsem najel cca. 1200km, tankoval po druhé.

Výkon nemůžu posoudit, protože M6 má 105kW.

Zdá se, že turbo zabírá dříve, na nižších otáčkách.

Spotřeba – klesla z 6,5l na 5,7 až 5,8l – hodnoceno dle pc od doby výjezdu z dílenské brány.

Zatím úplná spokojenost.

Další info podle najetých km a tankování.

amatér

2011-12-12 15:58:47

Já taky díky...

2011-12-12 18:33:27

Čao,

Rád bych se zeptal všech co mají problémy s DPF. Jaké jezdíte trasy? kolik máte najeto?

Protože já jezdím 20km do práce, nějaké výlety. Mám najeto cca 260tis km z toho já za 13měsíců 26tis km a žádný problém(ťuk ťuk na dřevo. Obnova filtru každých 180-210km. Ale já min z 90% projíždím při regeneraci filtru auto při 2200-2300ot/min dokud se filtr nedodělá.

Samozřejmě jsem z toho při koupi neměl dobrý pocit. Mám dodnes odložené peníze na odstranění a doufám že na ně nebudu muset sáhnout. Nechce se mi do toho štourat jen kvůli spotřebě o 0,7-0,8l/100km nižší(mám spotřebu 6,2-6,8l/100km). Aspoň dokud to bude fungovat:)

TO amater: není náhodou stále blikající kontrolka DPF jen na výměnu oleje? Při problému s DPF by svítila a to by jsi určitě nedojel 400km, možná na nouzový režim, ale.............

2011-12-16 17:57:24

Kontrolka nejprve bliká, pokud tomu tak je, někdy stačí jet a držet motor v otáčkác a filtr se vyčistí sám.

Když už svítí je potřeba navštívit servis, ať už za účelem regenerace nebo jeho odstranění.

2011-12-16 21:12:54

Zdravím,

jsem zde nováčkem a teprve krátce majitelem Mazdy 6. Proto, neź se dostanu k hlavnímu tématu DPF, tak pár poznatků. Vlastnil jsem skoro všechna Japonská auta (ještě mám Nisana), ale toto je moje první Mazda. Auto jsem koupil letos v říjnu od prvního majitele v ČR. Jedná se o model Mazda 6 105 kw, po FL, troufnu si říct, že v maxi výbavě včetně Vebasta a dálkového ovládání. Auto má najeto cca 225 tis a bylo vždy servisováno v autorizovaném servisu Mazda. Někdy i nepochopitelně, jako např. ramínka stěrače. Ale zaplať pánu bohu za to a mohu jenom původnímu majiteli děkovat. K autu jsem obdržel kompletni elektronickou knížku, auto má pravidelnou roční kontrolu karoserie. Protože se zde hodně pŕetřásá špatná proti korozní úprava, udělal jsem na autu kompletni ošetření dutin, sundal jsem plasty podběhu a vše vyvoskoval. Korozi jsem nějakou našel, ale spíš pod plasty a hlavně na nosnicich motoru. Neřekl bych, že by zase byl tak hrozný rozdíl v korozi oproti např. Pajeru 2,3 Did a pod. Povrchová rez, včetně lemů zatím neni. Asi největší je na různých drobnostech motoru, šrouby, trubičky atd. Lak je samozřejmě samostatná kapitola, ale protože předchozí majitel jezdil převážně po dálnici, tak opískovaná kapota by byla asi u všech aut. Teď DPF, zhruba po najetí 2 tis km se rozsvítila kontrola DPF ( stále svítila), po přečtení fora jsem asi zpanikaŕil, jezdil jsem ve vysokých otáčkách, nakonec jsem skončil v servise. Díky bohu to byla pouze nevymazána výměna oleje, který nechal majitel ve značkovém servise vyměnit, ale někdo opomenul toto vymazat. Mě to stálo 500,- Kč. Od te doby nevím o DPF funguje vše bez problému, vlastně fungovalo i dřív. Ani nevím kdy probíhá jeho regenerace. Docela by mne zajímalo, jak to poznám. Je to možna tim, že jezdím denně jedním zátahem 60 km do zaměstnání a to samé zpět. Z toho 40 km po dálnici. Průměrnou rychlost mám cca 68 km, z toho dovedu tvrdit, že těch 40 km nejedu pod 120 km/hod. Průměrnou spotřebu mám zatím cca 7,2 l/100 km. Mám dotazy na zkušené. Má cenu se v tomto případě zabývat odstraněním DPF, sníží se spotřeba o tolik? Jak poznám že probíhá regenerace DPF. Zatím jsem najel cca 5 tis km a nic jsem neregistroval. Zádné jednorázové zvýšení spotřeby a pod.

Děkuji

Ivo

2011-12-16 21:33:15

ja kdyz kupoval M6 tak jsem mel podobny prubeh km a DPF se mi stejne rozsvitilo, ale muze za to asi spis "zimni provoz" nez samotne DPF. Mam rad pohodli, takze jsem sem tam nechaval auto nastartovane jenom kvuli teplu apod. Ted mam s Mazdou najete necelych 100.000 a od te doby nic, i kdyz uz tolik nejezdim dalkovky.

Osobne regeneraci nepoznam ... teda pokud si nezapnu okamzitou spotrebu, na te je to poznat okamzite

moje auto ma ted podony pocet km jako ty a uz to odstraneni nebudu resit, kdyby melo polovinu, tak mozna jo, ale jak rikam, ted uz ee

2011-12-17 20:00:42

zaujimalo by ma, ci uz s tym vybratym filtrom bol niekto na emisnej a ci to preslo bez problemov

2011-12-19 16:57:41

smrž: v tvém případě asi není nutné moc filtr řešit. Auto je pod plynem konstantní dobu na dálnici, takže se filtr vypaluje.

2011-12-21 21:27:02

Dík za rady. Zatím nebudu DPF odstraňovat a uvidím, zda bude i dále vše v pořádku.

Zdravím

Ivo

kou
2011-12-22 16:05:30

Hlasim se jako dalsi potencionalni klient ;)

Vcera zacalo DPF rovnou blikat, takze do Mazdy Sporilov ( u Dufka meli plno ) - regenerace za krasnych 1500,- .

Minule ( na jare ), kdyz to svitilo, se mi to nepodarilo jizdou vyresit. To sem tam platil neco okolo 3-4 set.

A jeste musim vymenit olej, coz sem v Mazde za 5000,- odmitl.

M6 MZR-CD 2.0

2012-01-06 13:18:50

@romaxx - Napsáno 2011-11-27 09:27:52

"ještě jsem zapoměl napsat, že u vozidel mazda nelze upravit říd. jednotku, nebo potažmo lze ale čisté upravení jednotky nestačí, musí se použít hardwarová emulace."

Amen. Prohlásil profišíp.

Musí to bejt opravdu profík, když neumí vypnout tu část softwaru, kterej vyvolává regeneraci.

Nebo se mýlím a bez emulace to nejde?

Přítelkyně si koupila M5, tuším 81 kW. Lehce jí tlačím do vykuchání DPF. Pozitiva jsou jasný. Spotřeba, spolehlivost, bezpopelovej olej. Nejistota ale vládne ohledně emisí.

Logika věci se tváří následovně:

Filtr pevnejch částic se dává do aut s Euro4. Na to je auto homologovaný, takže tyhle parametry musí každý dva roky na emisích zládnout. A zvládne to i bez filtru pevnech částic. Proč se tam teda dává? Aby měli výrobci jistotu?

Můžete mi někdo vysvětlit, kde mám chybu?

Díky,

m0rgen

2012-01-06 13:53:53

presne tuto otazku som mal 5 prispevkov vyssie: bol uz niekto s vybratym DPF filtrom na emisnej kontrole? ak ano - preslo to bez problemov? ja tam idem za mesiac, tak som zvedavy, co ma caka...

2012-01-06 14:22:40

@lubo.a3

Můžeš sem pak napsat jak jsi dopad? A pokud budeš mít chuť, tak i přiložit protokoly z emisí s a bez DPF. Nemusí to bejt žádná echt gold kvalita. Blejsknout telefonem, jenom aby to bylo aspoň trochu čitelný.

Díky,

m0rgen

2012-01-06 16:02:00

Jak jsem byl na emisích tehda ještě s dpf, tak vůbec nic neměřili odstavili mě bokem a bylo mi řečeno že by to stejně ukazovalo blbosti zdřejmě skrz toho filtru. Tak uvydím jak to bude letos. Euro4 udává výrobce a tím to hasne.

2012-01-07 09:22:02

Nejde to opravdu poznat,dělali jsme jich už taky pár a byli jsme s nima hned na emisích.

2012-01-13 13:03:36

Tak tak, predvcerom som bol na emisiach,

hodnoty boli velmi hlboko pod limitom...

2012-01-15 11:40:51

Prošels ? Přidals aditivum ? Kde tankuješ ?

2012-01-16 07:30:52

Lejem VIF, tankujem OMV.

Ako som napisal, hodnotu boli nizke, presiel som v pohode.

2012-01-16 14:40:22

tak to je good

2012-01-18 14:43:27

@matood

Je součástí protokolu z měření sazí - pevnejch částic? Máš protokol z emisí s filtrem pevnejch částic? Byla tam nějaká změna? Můžeš oba protokoly vyfotit a předhodit nám je?

Díky,

m0rgen


Odpovědět

1 ......... 3  4  5  6  7 ......... 29