Fórum - Téma


M6 GG/ GY - Vše kolem odstranění DPF


Fórum 6 GG / GY M6 GG/ GY - Vše kolem odstranění DPF

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2  3  4  5 ......... 29

2011-06-11 00:05:44

Jelikoz jsem nekolika lidem slibil ze podam informace o odstraneni filtru DPF tak tedy zakladam toto tema.

Pro presnost informaci vlastnim mazdu 6 MZR-CD 105kw 360Nm r.v.:2006

Podotknu ze sem jel za nim az z Prahy a rozhodne to neni dalka i kdyz treba jedete jen na vymenu oleje pokud vezmu v potaz cenu originalniho servisu, takze vymluvy typu je to daleko to nema smysl, neberu v potaz. Puvodne jsem jel jenom vymenit podlozky pod vstrikovaci a na vymenu oleje. Po rozebrani bylo zjisteno ze dve podlozky byly mirne znicene a dve celkem ok, kazdopadne vsechny vymeneny. Dale motor vykazoval mirne nestabilni volnobeh ale jelikoz zrovna nemel na sklade novy scv ventil zustalo to nevyreseno. Pozdeji mi otacky zacali velmi kolisat az to zaslo tak daleko ze mi obcas chcipnul motor (vzdy jako naschval na krizovatce) nastesi dorazil na mazdakvas a tam mi ho vymenil od ty doby jede motor jako hodinky.

A ted k odstraneni DPF predem pisu ze jsem velice rad, ze jsem se pro to rozhodl.

Odstraneni filtru trvalo cca4 hodiny a obsahuje tri zakladni kroky.

Zde jsou me poznatky:

auto vice smrdi hlavne kdyz parkujete v garazi je to neprijemne ale nic co se neda prezit obcas to pozoruji v kolone kdyz mam stahly okno kdyz nak blbym smerem zafouka vitr

vice to samozrejme kouri kdyz tomu poradne nalozite ale neni to tak strasny jako stary dobry 1,9TDI

olej nestoupa jelikoz neprobiha regenerace, pri vymenach se muze pouzit levnejsi jelikoz neni zapotrebi specialniho

hluk od vyfuku se nezvysil jak sem nekde cetl auto je stale krasne tichoucke

spotreba mi klesla na 6,5l/100km 40%praha pres den, 40%praha mimo spicku, 20%zbytek

zvyseni nebo snizeni vykonu auta jsem nepozoroval

zde jsou ceny.

vymena podlozek+vymena oleje+litr oleje pro sychr+filtr oleje+palivovy filtr = 4000,-

vymena scv ventilu = 3000,-

odstraneni DPF = 10 000,-

zaverecne zhodnoceni

Se servisem jako takovym jsem nadmiru spokojen. K odstraneni DPF: Pred tim jsem jezdil za 7,2l/100km teto spotreby jsem dosahoval hlavmne diky tomu ze na jeden studeny start jsem ujel cca 150km a tim padem jsem tolik nezatezoval DPF a nemuselo dochazet tak casto k regeneraci. Proto klesnuti na 6,5l/100km neni tak uzasne jak nekteri ocekavali ale dle meho nazoru vzhledem k vykonu motoru, vaze auta, stylu jizdy a mistu kde jezdim je to spotreba uctyhodna. Cena za kterou jsem to nechal odstanit povazuji za relevantni a investice se mi zacne vracet v mem pripade po 50tkm coz u me znamena po necelem roce. Zatim mam najeto po odstraneni filtru necelych 20tkm a na tachometru se za chvili objevi cislovka 260tkm. Po doporuceni jsem zacal pouzivat aditiva VIF.

Jinak prej u slabsi verze 89kw lze dosahnout spotreby 5,5l/100km

Doufam ze Vam to pomuze pri rozhodovani at uz jde o koupi mazdy 6 nebo jejiho nasledovneho servisovani.

Jakekoli dotazy rad zodpovim.

ADMIN: Doplňuji tagy pro snadné hledání

  • Diesel Particulate Filter, odstranění, emise

2011-06-13 13:15:25

Tak som trochu patral a 2 z 3 filtrologov to neodporucaju. Nekde tvrdia, ze nerobia Mazdy kvoli problemom s riadiacou jednotkou, no a samozrejme, ze to iste tvrdi kazdy autorizovany servis. Vie tu dat niekto z tych, co to maju vybrate dlhsiu dobu skusenosti? Je mi jasne, ze sa znizila spotreba, auto ide lepsie, nedymi... ale, predsa. Moje koleno s vybranym meniskom tiez ide dobre, zatial.

Je nejaka zaruka na to, ze sa problemy s RJ neobjavia?

Inak, na nejakom fore som cital, ze v CR sa nove DPF da kupit 'uz za' 1000 e. To je sice palba, ale na druhej strane 2.5X menej ako v SR.

2011-06-13 21:08:33

z odstraněním nikdy problémy nebudou, to se ti auto dřív rozpadne korozí...

2011-06-13 22:16:58

2011-06-14 07:44:58

este jedna otazka - je mozne DPF filter pri pripadnom rozhodnuti vmontovat po nejakom case naspat? samozrejme s vratenim RJ do povodneho stavu?

2011-06-14 22:41:28

šo by to, ale kdo by takovou hovadinu dělal???

2011-06-19 19:48:10

A len pre doplnenie, v tej cene uvedenej hore je vybratie filtra ale je tam aj novy olej, filter...?

Vdaka

Taf
2011-06-21 07:42:46

Zdar pánové, máte někdo konkrétní zkušenost s poklesem spotřeby po odtranění DPF u 89 kW verze motoru? Padlo tady, že klesá až na 5,5, ale pro silnější verzi zas tak moc ne. Je to ověřeno?

Mám právě slabší motor, kterej žere cca 6,9 l/100 a počítám návratnost investice. Takže konečná spotřeba je dost zásadní údaj.

Dík

2011-06-24 19:22:48

to matood: nechapu tvoji otazku... u kazdy cenovky je rozepsano za co

2011-06-24 19:25:44

to Taf: u odstraneni DPF nejde jen o snizeni spotreby ale taky hlavne o ochranu motoru hlavne tedy nedostatecneho mazani a tvrdnuti tesneni za oboje muze nafta v oleji ktera se tam dostava pri regeneraci. Takze do svych kalkulaci zapocti i toto.

2011-07-05 16:00:23

Mam M6 2007 89 kW diesel. Hned po kupe, pri tachometrovych 98 000 km som menil olej - v Mazde PP. Pri cca 104 000 km mi zacala ta kontrolka toho ... radsej nenadavam ... filtru DPF obcas svietit. Pri 104 500 km som siel opat do Mazdy - tentokrat Puchov, nech sa na to pozru. Podla nich, v pohode oprava, cca 3 hodky, regeneracia cez pocitac plus vymena podloziek pod vstrekmi. Vraj bude slapat ako hodinky a filter ten motor prezije. Vraj v ziadnom pripade nevyberat! Bolo to za 130e.

Pri 105 000 km akurat v polovici cesty medzi BA a PP mi filter zacal blikat Samozrejme aj s kontrolkami RJ a kontroly smyku + auto stratilo trochu vykonu. Kedze je vecer pred sviatkom a nechcem nechat auto niekde uprostred cesty, musel som dojst 200 km domov.

Aktualne riesim, co teraz. Ci s tym mam ist iba do servisu. Ci s tym mozem ist dalej - napr. reklamovat to do Puchova alebo az k niekomu, kto to vybera? Uz som z toho auta fakt na nervy. To bol kauf jak svina. Na benzinovu astru som za 80 000 km ani nesiahol. Auto nutne potrebujem a 2000e za novy filter vysolit nemienim.

Ta zasadna otazka teda znie - 1. mozem s tym jazdit? ako ano kolko km, ake poskodenie hrozi 2. skusit ist nieco riesit do servisu, alebo to ist dat rovno vybrat?

2011-07-05 19:59:16

Pokuď je v nouzovým režimu že jede pomalu ,radši s ním nikde nejezdi, nech ho odtáhnout do servisu můžeš odrovnat turbo . V Kladně taky ti DPF odstraní.

2011-07-05 22:47:08

problem je, ze ja neviem, ci je v nudzovom rezime. isiel som s nim 200 km relativne v poho. dialnica 130 km/h, akurat, ze do otacok uz tak nejde a svietia kontrolky RJ a kont. smyku. poznat to tiez pri predbiehani. inak strata vykonu sa moc poznat neda. urcite to nie je, ako ze by islo len 50 km/h.

inak, dostal som aj radu prehnat to poriadne cez 3700 ot/min. na 4 alebo 5 po dialnici. Vraj je ten filter len upchaty a treba ho trochu precistit. Ako krajne riesenie sa k nemu objednam na buduci tyzden na vybratie. Potrebujem ale vediet, ci je to fakt krajne riesenie, kolko mozem s tou blikajucou kontrolkou ist (mam to 400 km) bez poskodenia motora a ci sa oplati ist este nieco riesit do servisu...

2011-07-06 06:40:08

čti tady http://www.mazdaclub.cz/f.../dpf-patalie-54584?kols=2

2011-07-06 09:25:36

dik, zaujimave citanie. neviem, ci mam byt viac nasrany na mazdu, genialny vynalez dpf, alebo na seba, ze som to auto vobec kupil

2011-07-06 11:51:31

Hlavní je že jde odstranit , v době kdy jsem kupoval mazdu já stím nešlo nic udělat , taky jsem byl stoho nešťastný nikdy jsem o tom filtru neslyšel a nevěděl jsem co to je. Myslím že mazda má ten filtr lepší než ostatní značky. Až našetřím prachy tak ten nesmysl půjde ven.

2011-07-06 13:39:34

mozno lepsi, ale hlavne x-nasobne drahsi. keby to bolo tak do 300e, tak by som mozno o oprave/vymene uvazoval. ja nie som za dodatocne upravy auta, pokial nie su nevyhnutne. za 2000e ale mozem mat feliciu v slusnom stave

2011-07-07 02:52:33

už sem doma

2011-07-08 20:40:42

super vitaj

S_D
2011-08-06 12:50:40

Ja byl taky a spokojenost sama, vykuchal mi ten rozpadlej filter, mel jsem ho pulku rozteklej no hruza.

Taky mi zaslepil EGR, posteloval vstriky a vypnul pipani pri nezapnutym pasu, bylo to rychle a bez problemu.

Akorat by si mohl koupit poradny COcko

Spotreba spadla, mel jsem 8.7l/100km, ted je to asi 7, porad hodne ale asi vim proc.

V Mazda servisu mi menili pred pul rokem predni brzdove kotouce a desticky, pac ty stare strasne trasly celym autem pri brzdeni.

Asi 1000km to bylo v pohode ale zaclo to delat zase i kdyz ne tak moc, a zjistil jsem ze predni kolo je horke jak prase.

Proto ta zvysena spotreba, mam pocit ze to porad trochu brzdi!!

Ted jsem dal to auto na reklamaci, a rikali ze to muze bejt bud prach nebo nejake soupatko co se nevraci a trosku porad pribrzduje...

A ze kdyz uz to zaclo zase vibrovat pri brzdeni, ze jsem si prej ty nove kotouce mohl tim horkem zkrivit, a v zaruce mi to neopravi pac za to nemuzou


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 29