Fórum - Téma


M6 GG/GY - Táhne doprava


Fórum 6 GG / GY M6 GG/GY - Táhne doprava

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2  3  4  5 ......... 8

2010-03-07 10:54:39

Chtěl bych se vás touto cestou zeptat, jak to máte s rovnou jízdou na M6. Já když pustím volant tak po cca 100m auto začne táhnout do prava. M6 mám od novoti, udělaná geometrie, vyvážené gumy a dělá to jak na zimních tak na letních. Jak to máte vy?

2010-03-07 12:24:38

ja bych to stejne videl na tu geometrii .... jestli ji mas cerstve udelanou, tak bych ji nechal premerit i na zadni naprave ;o)

2010-03-07 13:14:47

obě kola se stejně zahřívají?? nepřibržďuje jedno, případně není tam špatné ložisko??

2010-03-07 13:37:03

taky lehce táhne doprava

2010-03-07 13:48:52

no jo, MAZDA je zvyklá na pravostranné řízení

2010-03-07 14:20:23

Tu geometrii jsem dělal 2 krát, pokaždé jinde a prý jak nové. Jestli se kola nezahřívají jsem nezkoušel, ale mám 42t km od novoti tak uvidím. Doma máme ještě takové městské vozízko Peugeot 106 a tam když pustím volant, tak jede rovně pořád.

2010-03-07 15:37:15

A dělal jsi geometrii komplet, nebo jenom přední nápravu. U M6 bývá často rozhozena lehce i zadní náprava. Jinak co tak slyším, tak M6 táhne skoro každém na nějakou stranu .

2010-03-07 15:43:47

Taky mi ujizdi do prava... Kola se mi nezahrivaji asimetricky, jen geometrie delana nebyla. Na tu se chystam po vejplate

2010-03-07 15:57:51

Geometrie jako taková nebyla dělána, já přijel, hodili to na laser a že je to v naprostém pořádku a nemá cenu do toho drbat. Přijde mi, ale že na zimních gumách které jsou měkkčí to dělá o dost víc, no uvidíme až se dalí letní.

2010-03-07 16:23:30

Takže pokud tomu dobře rozumím, přeměřili jste nápravy obě. Ono se celkem ukazuje, že M6 je extrémně citlivá na sklon silnice, koleje a nerovnosti, nápravy jsou takříkajíc dost chytlavé, navíc je opravdu divné, že na zimách je auto citlivější než širších létech s nižším profilem, protože normálně tohle platí přesně obráceně - užší vyšší pneu = menší citlivost na nekvalitní povrch. Mě ještě osobně dost na M6 vadí, že když člověk brzdí před zatáčkou, potom přidává, resp. při změnách kinetické setrvačnosti, auto je nervozní, nejede rovně vůbec a tancuje si úplně jak chce. Nevím jestli to dělá jen mě, ale už jsem taky několikrát absolvoval geometrii, taky jsem trochu bádal proč, ale nic valného se neobjevilo. Osobně to přisuzuji kombinaci dost dlouhé měkké pružiny /dlouhý zdvih/ s tvrdým tlumičem v závěsu kola.

2010-03-07 16:29:55

Přesně jak píšeš, čím je silnice víc zešikma, tím to více tahne doprava. Už jsem zkoušel mít čáru mezi kolama a jed středem a nedělalo to.Jinak už jezdím pouze na 195/65 R15 nic jiného nechci, nízkoprofily a 16-17 gumy mi na každé mazdě vybily stabilizátory.

2010-03-07 16:44:56

vzpěry zkrutných stabilizátorů musí jednou za čas vyměnit každej mazdař, to je u téhle značky povinnost bohužel řekl bych už tak od "petnáctého storočia"

2010-03-07 17:29:37

John.Watson: mluvíš mi z duše, je to přesně tak. Šestka má velmi strmé řízení, na kterém je velmi cítit každá nerovnost vozovky, prostě musíte volant stále pevně držet a vést, jinak by si auto tancovalo sem tam. Podvozek totiž velmi citlivě reaguje na náklon silnice, pokaždé "táhne" na jinou stranu. To už musí být, když vůz jede přesně rovně. Někdy mi tohle leze na nervy a je to vlastnost tohohle podvozku, samozřejmě až na vyjímky, kdy je podvozek již opotřebovaný. Osobně mám vše ok, geometrii, brzdy, gumy. Mě osobně to přijde se zimáky také mírně horší, než s letními, mám takový pocit, nyní v zimě to vnímám o něco víc. "Komunikativnost" řízení je fajn, při změnách povrchu, člověk ví, na čem jede a co se děje na kolech, ale citlivost podvozku na náklony a nerovnosti je někdy k vzteku...

2010-03-07 19:26:30

Tak to jsem rád, že nejsem kritik jenom já, jenom tě Pepo trochu opravím: šestka sice tancuje a je citlivá na nerovnosti, ale to ještě neznamená že nějak moc komunikativní. Zavěšení asi částečně jo, ale zrovna na řízení mám jiný názor, protože je přeposilované a ve vyšších rychlostech zcela ztrácíš kontakt s povrchem vozovky a v zatáčkách, protže ztrácíš kýžený odpor, tím spíš, že aby rovně jela, musíš ji "pevněji držet". Na druhé straně není to zase tak neřešitelný problém, stačí vyměnit pružiny za trochu tužší s menším zdvihem a auto jede o třídu rovněji. Jinak u posilovače bych se zase opakoval, xedosy takový problém od r. 95 vůbec neměly a vše bylo naladěno ok.

2010-03-07 19:37:31

No, v mém voze mi přijde posilovač spíše tužší, opravdu cítím každou změnu povrchu, suchý asfalt x mokrý asfalt x náledí x sníh/sněhová sračka x prašná cesta atd. Otáčení volantem má na každém z povrchů jinou tuhost, respektive pneumatiky kladou jiný odpor a je to cítit na volantu, tedy síle potřebné k otočení. To např. z naší Fábky neznám, tam to jde furt stějně z lehka, takže ani nepoznam rozdíl mezi suchem a ledem, tam je řízení skutečně přeposilované. To samé při vyšších rychlostech, kde již samozřejmě člověk logicky ztratí nějakou informaci o povrchu, ale vyloženě přeposilované mi to nepřijde, že by až tak moc řízení změkčilo.

Jinak podvozek je dobrý, vůz celkem sedí, ale časem jsem poznal, že má také slabiny a kolikrát se projeví v nepravou chvíli jak jsi popisoval to chování podvozku, jako kdybys mi bral slova z úst, mám ty samé dojmy...

Teď mě napadlo, jak popisuješ ztrátu kontaktu v zatáčkách, ona se tak Šestka často projeví, když to člověk vezme trochu rychleji, ne však zcela "na hraně" samozřejmě, chvíli se zdá, že půjde rovně a nakonec se prdelka srovná, ona se jakoby nakloní, zhoupne, zavlní a jede kam si to namíříš....

2010-03-07 19:57:16

A tak jasně, není to tupej francouz, nebo něco od VW do r.v. 2005-6. Já se na to spíš díval, že mazda se honosí nejkomunikativnějším a nejřiditelnějším podvozkem ve svých třídách, takže zase tak strašná tragedie to není, ale...... Celkem se mi zdá, že prostě jen vyklízí pole, zase tak pečlivě nad naladěním podvozků nebádá jako dřív, a vše nahrazuje instalací tuhých tlumičů, které se samo na dojmu ovladatelnosti podílí velkou měrou, zbytek pak zaplácnou ESP a protiprokluzem /což samo není špatně/, ale to hlavní - závěsy co snesou tvrdší zacházení, ostřejší brždění a jízdu na hraně - to jaksi trochu postrádám . A že takové podvozky mazda dělala - o tom žádná

2010-03-07 20:09:13

na první pohled prkotina - ale máte stranově stejně nafouknutý pneu?

Mara

2010-03-07 20:14:36

John.Watson: To jo, také mi to přijde spíše vyhnané tvrdšími pružinami a tlumiči než vyloženě kvalitou celkového naladění či konstrukce podvozku. On sice vydrží poměrně dlouho bez zásahu, ale má mnoho much co se jízdních vlastností týče, ačkoli ty nejsou na první pohled zřetelné, to až jak s tím člověk jezdí déle, začíná si jich všímat a po pravdě některé ty mouchy pak člověka začnou štvát, např. ono táhnutí do stran a spol. protože se to projevuje prakticky při běžném ježdění po kterékoli vozovce a to začne otravovat...

Nu což, my jsme holt dva kritici viď? Snad nás nesežerou

Marcoss: Mám pneu stejně nafouklé na obou stranách. On se podvozek takhle projevuje furt, sice to není tragické, jak by se mohlo po předchozích větách zdát, ale lze si toho všeho snadno všimnout.

2010-03-07 20:26:13

Nejsem kritik za každu cenu , ale těch x mazd co jsem zatím zažil, tak tyto problémy mezi nebem a zemí neměly. Každá mazda /a každej starší japonec/ se projevoval jasně vyhraněnou středovou polohou volantu, a na každou stranu kladl krásný čitelný odpor. Celkem jsem měl rád i tu dobu, kdy se říkalo že jsi musel u mazd při otáčení volnatu překonávat jakoby "těžký" stervačník , ale i to mělo svoje kouzlo. Tady tomu relativně nervoznějšímu řízení skoro bez střední polohy /něco tam je/ nemůžu přijít na chuť. A můžu ti říci, že po prvním sednutí do gtr - co se týče ovládání a řízení - tak je to zase starej dobrej japonec.

  • --Taky chápu, že koho nezajímá řídit, tak celkem kroutí hlavou o čem se bavíme a má nás za hnidopichy .

2010-03-07 20:35:12

Také jsem Šestce nepřišel na chuť jak říkáš, baví mě jezdit, to ano, po praktické stránce mi vůz vyhovuje, jenže to řízení a posléze vrtošivé chování podvozku jsem také zatím nějak nepřekousl, respektive mi začalo více vadit, vůbec nevím čím to je... Nu což, nic není dokonalé, hledám nadále ideální vůz, který by mi sedl z větší části než Šestka. Zatím jsem zkusil kde co, ale každý vůz má to své a mnohé jsou ověnčeny daleko horšími vlastnostmi (tedy vzhledem k mým požadavkům).

Gtr se přiznám neznám, jen tak pohledem, jinak nic Pokud ti vyhovuje a sedlo ti, není co řešit, jen si užívej tu jízdu a pocit souznění s vozem...


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 8