Fórum - Téma


M6 GG/ GY - Stěrače a vše okolo stěračů


Fórum 6 GG / GY M6 GG/ GY - Stěrače a vše okolo stěračů

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1 ......... 6  7  8  9  10

2016-06-21 19:34:22

Vyzkoušel jsem to natočit ještě jednou v lepším rozlišení. Tentokrat to začalo lehce dělat i cestou nahoru

2016-06-21 19:41:09

tom87: Osobně mám dva názory. Jinak děkujeme za video Fakt konečně někdo rozumný kdo to natočí a ukáže.

1. Tyto lišty se vyráběli a používali už za komunistů. Nekoupil bych je ani na škodárnu 100. Tím myslím ten typ. Co se týče těch lišt, řekl bych že to způsobuje nějaké zalepení skla nebo tak něco. Lišty jsou fakt slabé a hlavně vypadají jako z číny. Sorry ale zkusíme to dál.

2. Silonová část pohybu. Pokud je táhlo a kloub na něm (pod plastem co je pod oknem) zatuhlé a seká se, je celkem pravděpodobné a řekl bych že jasnější než bod č. 1 že se při návratu cuká. Přeci tam jde z otáčivého pohybu přenos na vodorovný a tudíž je to podle mě mechanismem. který je potřeba zkontrolovat.

HOW TO MAKE PIZZA?

Sundej lišty a pod oka hoď nějaký třeba hadřík aby jsi nepoškrábal sklo. Zkus pustit stěrače a uvidíš jestli to dělá i tak. Pak dej vědět jestli jo nebo ne.

2016-06-21 19:53:54

1. nejdřív jsem tam dal obyčejnější aera. Ty byly úplná katastrofa. Na videu je větší stěrač Bosch a menší Valeo. Takže, dle mého názoru, by to nekvalitní stěrače nemusely být. Okno jsem zkoušel očistil a odmastit. Nepomohlo to. Nyní mám na skle tekuté stěrače, aby se v dešti dalo jet apoň trochu příjemněji.

2.Pokus s haříkem teď nemohu udělat, ale když jsem měl zvedlá ramínka, tak se pohyb zdál být plynulý. Ale vyzkouším to. Pokud by se potvrdila tvoje myšlenka, lze ten kloubový mechanismus nějak rozdělat, vyčistit a promazat?

2016-06-22 21:56:34

jedině jak píše magneto, na prázdno zvednuté to nepoznáš, protože nemá zátěž...

až to zkusíš tím hadříkem tak napiš jak to dopadlo.

zkoušel jsi grafitovou gumičku?

je to divé.... zkoušel jsi i valeo na ten co poskakuje? kde to kupuješ?

je to drbačka s těma stěračema... pak jedině bohužel origo

2016-06-22 22:41:39

tom87: Aby jsi mohl rozebrat celý systém, je potřeba označit na sklo kde přesně stěrače byli původně aby jsi je pak vrátil do původní polohy. Další co je potřeba, musíš celé ramena demontovat z auta (matky pod gumovými krytkami) a stěrače "vyviklat" z "tisícihranu". Nyní sundáš ten plast který obaluje "tisícihrany" a to tak, že jej pomyslně "vyškubneš".

Nyní uvidíš jak mechanismus umístili v samotné automobilce a po minutě civění na celou věc pochopíš jak to vyndat. Každou minutu to foť aby jsi věděl jak to vrátit zpět.

Jakmile mechanizmus sundáš z auta a tedy odpojíš od samotného motoru (pohon je pod kapotou před řidičem), celé to rozhýbeš za použití WD nebo konkoru. Můžeš použít i odrezovač který však nenech působit dlouho aby nesežral silonové komponenty samotných táhel a tedy i kloubů na nich.

Toto však udělej až po tom, co vyzkoušíš moji teorii s hadříkem a tak potvrdíš že stíracími lištami to opravdu a 100% není.

Nahraješ-li fotky z případné demontáže a celého průběhu vč. toho, jak to pod plastem vypadá (pro další členy), budeme ti nesmírně vděčni.

Celý návod který jsem popsal výše, je na vlastní nebezpečí a tedy neručím za případné poškození částí stíracího mechanismu či součástí karoserie neodborným zákrokem

Celkově na výměně a opravě nic není avšak člověk musí být alespoň trochu zručný. V případě že budeš shánět nový mechanismus nebo jiné díly celkově k tomuto autu, neváhej a kontaktuj uživatele "MAZDABROD" který je mimo jiné i ověřený partner klubu poskytující díly za slušné ceny. Toto píšu v případě, že tam něco poškodíš

2016-06-23 06:17:05

Včera večer jsem vyzkoušel pokus s hadříkem a výsledek je, že rameno stěrače jde naprosto plynule bez jediného cuknutí. Takže dle mého názoru zbývá jediná možnost vyměnit celé rameno.

Jsem z Olomouce. Neznáte někoho, kdo by byl ochotný půjčit na vyzkoušení? Poslal jsem dotaz na vrakoviště v okolí, takže uvidím jestli bude někdo ochotný mi ho půjčit, abych ho mohl vyměnit u nich na parkovišťu.

fishbone5110: Zkoušel jsem jak Valeo tak i Bosch. Všechny gumičky byly grafitové. Kupoval jsem je v Kelly.

Dneska jsem ještě jednou vyzkoušel seřídit kolmost vůšu sklu a už to vypadalo velmi nadějně. Když jsem to seřídil vyzkoušel jsem tam dát malý stěrač od spolujezdce a najednou to šlo krásně. Tak jsem tam dal oba stěrače a nechal jsem stírat. To taky šlo pěkně. Tak jsem vyzkoušel nasimulovat silnější déšť, tak aby začaly stěrače rychleji stírat. A v tom se to všechno po.... Po rychlejším stírání najednou poskakují oba dva. Asi mě z toho klepne. Myslíte, že by mohl být nakonec opravdu problém v zatuhlých táhlech?

2016-06-25 10:33:01

Včera jsem promazal táhla od stěračů. Byl jsem požádán i popis.

Nejprve je potřeba demonotvat stěrače. Aby bylo možné vyndat plast mezi oknem a motorovou částí je nutné vytáhnout fixační plastové prvky. Stačí lehce zamáčknout jejich střed. Pak jdou jednoduše vytáhnout. Pro zpětnou montáž je opační postup, při vkládání do dírky je nutné střed povysunout, dát do dírky a potom lehce dát do roviny. Jde to lehce prstem. Pak je tam ještě třetí fixační prvek. Ten se nachází urpostřed, na hraně dvou kdycích plastů. Slouží zároveň jako držák těsnící gumy.

Kdycí plast opatrně povysuneme směrem k motoru. Okno má drobný přesah a plast má capky, které jsou zasunuté pod tento přesah. Kmě to šlo lehce.

Po sundání se ukáže samotný mechanismus táhel, který je upevněn dvěma šroubky v silentblocích. Ještě je potřeba odpojit konektor od motorku. Vyndání lze provést jednoduše, rozhodně to není ježek v kleci . Než jsem to vytáhl z auta, tak jsem si lihovkou poznačil vzájemnou pozici táhel. Při zpětné montáži se mi to velmi hodilo.

Čepy, které jsou na tisícihranu, nejsou fixované ségrovkou, ale drží je podložka, která má "zuby" (nevím jak to správně nazývá). Vzhledem k tomu, že jsem neměl novou, tak jsem ji musel zachovat. Postupným lehce násilným povyšprtováním jsem ji uvolnil. Poté jsem dřevěnou paličkou vyklepnul čep. Byl skoro suchý, ale rezavý nebyl. Prostříkal jsem to PTF sprejem a pořádně namazal vazelínou. Oba konce jsou chráněné O kroužky. Všechno jsem promazal a sestrojil zpátky. Pro seřízení správné polohy táhel jsem využil zmíněných značek lihovkou. Do auta je montáž v opačném pořadí demontáže. Trvalo mi to cca 2 hodiny.

A teď k řešení mého problému. Po výše popsaném procesu jsem doufal, že stěrače budou chodit jak víno. Prvních pár pokusů šlo nádherně, s ostřikovači. Po té jsem pokračoval s požitím vody. Pár setření a problém byl zpět Ale aby to nebylo ještě zvláštnějsí.

Na ostřikovače fungují parádně. S vodou skáčou. A teď záhada. Když jsem to nechal jet dál pouze s vlhkou gumičkou, tak to šlo úplně nádherně. Pak jsem tam stříkl vodu a zase skáčou... Ze zoufalství jsem vzal různá ředidla o odmašťovače a očistil jsem celé sklo. Pak už jsem na to neměl nervy. Chvíli jsem to zkoušel a šly normálně.

Není tady nějaká dobrá duše z Olomouce, která by byla ochotná se se mnou sejít a vyzkoušet jeho fungující stěrače na mé auto?

2016-06-25 12:23:40

tom87: Tenhle problém jsem kdysi také řešil.A přišel jsem na to,že to dělá silikon,který se používá v různých leštěnkách.Nepomůže ani tech.benzín,je třeba koupit odmaštovač na silikon.V lakovnách ho mají také.On totiž déšť částečně kontaminuje i skla aut.Je také dávat pozor na vosk v myčkách,také to někdy dělá nepořádek.A pokud to fakt dělají stěrače,tak si kup DENSO,jsou dražší ale vydrží strašně moc.A nevržou,neskáčou.Vyzkoušeno

2016-06-25 16:45:26

míra: Odmašťoval jsem to acetonem, lihem a toulenovým ředidlem. Následně jsem to umyl teplou jarovou vodou. Když jsem se pak podíval na hadru, tak po těch ředidlech byl pěkný borčus. Myslíš, že ani jedna složka z toho to nemohla odstranit? Taky jsem si říkal, že bych koupil buď Denso nebo bosch aera, ale nechci to jenom tak zoušet naslepo. Přece jenom to není levé, proto bych byl nesmírně rád, kdyby se tady někdo objevil z Olomouce a byl by ochotný mi umožnit to vyzkoušet na svém autě.


Odpovědět

1 ......... 6  7  8  9  10