Fórum - Téma


M6 GG/ GY - Spotřeba


Fórum 6 GG / GY M6 GG/ GY - Spotřeba

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1 ......... 8  9  10  11  12 ......... 17

2009-10-08 20:30:19

Honzo, už poprvé si to vysvětlil tak dobře že není co dodat, přesto se najdou pochybovači . Každopádně těm s těžkou nohou tempomat rozhodně pomůže.

2009-10-08 20:31:49

Labik - ale jen klidne na me ukaz :D

2009-10-08 20:34:39

... tebe jsem neměl na mysli... takže uzavřeno podruhé OK ?

2009-10-08 20:38:52

Labik - aha, jo tak. Jasne. Jdem od toho

2009-10-08 20:47:57

Uzavírám , jinak jen poznámka, to poslední vysvětlení bylo kolegovi ze slovenska. Ale každopádně jsem rád za každou podmětnou připomínku. Český člověk je špekulatn , a přijde na ledacos, nad čím jiní jen mávnou rukou.

2009-10-09 08:51:43

co k tomu dodat... ja mam usetrene... vy si mlufte ... preco si liecite komplexi?

nabuduce vam do dam v grafe...

2009-10-09 09:43:11

Grafy negrafy, mám to taky odzkoušené, přesně jak píše Honza a ostatní - tempomat možná někde po rovince, tam ušetří a je pravda, že tak citlivou nohu člověk nemá, ale celkově, když budu jezdit na tempomat všude kde to půjde, spotřebu budu mít vyšší.

A nechápu, co tady "tecka" píše o komplexech, tohle byla klidná diskuze bez urážek, dokud tomu nedal "tecka" tečku. Fakt úroveň

doris  
Doris
2009-10-09 09:54:15

I já se přidám, s tempomatem jsme měli spotřebu skoro vždy vyšší, takže asi jen v ideálních podmínkách by to mohlo být úspornější po rovinkách apod., jinak ne. Po 5.000km se nám spotřeba ustálila na 6,6l/100km v kombinovaném provozu.

2009-10-09 10:45:00

treba si najstkopcek... niekolkokrat ho prejt natempomatpri roznych rychlostiach,potom bez tempomatu pri rovnakej rychlosti. na 2km useku (kopec) mi vysla o cca 2l mensia spotreba na tempomate.

test: 2ks cloveka (svelmi lahkou nohou). vyskusajte prosim. mam odskusany opak akoako Doris, na rovinke/z kopca sa da s lahkou nohou usetrit, ale mierny kopec / kopec tempomat vedie.

co mne hlavne ovplyvnuje spotrebu je znacka nafty... ako je to u vas ostatnych?

2009-10-09 10:57:31

Dodám taky svůj poznatek o tempomatu. Velice ho využívám jen pro to že stejně rychle nejezdím a spíš si jízdu vychutnávám. Ale s tempomatem mám vyšší spotřebu protože on se snaží udržovat danou rychlost za každou cenu. Já bych tolika plynu prostě nedal ... mě je jedno že místo 90 pojedu třeba 80 ale tempomatu to nevysvětlím a on dá pedál klidně na podlahu

2009-10-09 11:08:14

je mi to divne, ze nik nema lepsiu spotrebu s tempomatom na M6, mam uz druhu m6 a jazdime so zenou na tempomat len koli tomu, ze mam lepsiu spotrebu.

????????

2009-10-09 14:08:31

TO tecka: Přináším vědecké vysvětlení - jestli ty nebudeš nakonec maďar a jak je známo, tam není jedinný kopec, takže proto ty lepší výsledky z tempomatu. /doufám že to bereš sportovně /. Jinak nidko si tu nic neléčí, myslím, že každej hledá způsob, jak nejvíc snížit spotřebu. Od toho tu přece diskutujem. Ale teď vážně: pokud už do toho kopce jedeš, určitě ti pc - okamžitá spotřeba ukáže stejné hodnoty /při konstantní rychlosti/ jak u nohy, tak u tempomatu, resp. u nohy trošku více. Jenže tahle spotřeba je u tempomatu již v prvních metrech kopce až nahoru. Pokud využíváš kinetickou energii, kterou auto za levno získalo z předešého kopce, nebo na rovice a v kopci už auto nenutíš přidávat, spíš naopak rychlst mírně klesá, je to za nižší spotřeby. Je to také ale za cenu kolísání rychlosti.

2009-10-09 14:38:30

Ještě taková pznámka: LIDI jízda na extrémně nízkou spotřebu obecně - nemusí být zrovna to, co motoru prospívá, neustálé držení motoru v co nejnižších otáčkách, využívání jeho dolního zátahu, využívání výkonu na jeho dolní hranici může dlouhodobě vést k nedostatečnému mazání motoru, zvýšené množství karbonu ve skříni, resp. oleji, k většímu opotřebení svíček. Prostě občas ty svoje miláčky projeďte - jsou na to stavění !

2009-10-09 15:11:34

Přesně tak Mr. Watson a nebo si kupte 1.2HTP (houno to pojede)

2009-10-09 16:13:07

Souhlas s ostatnimi, tempomat se snazi za kazdou cenu udrzet rychlost a do kopce pak enorme roste spotreba . Pred kopcem davkovani plynu radeji tempomatu vezmu a seslapnu plyn na urcitou uroven tak, abych mel na horizontu optimalni rychlost. Neni treba mit na horizontu tak vysokou rychlost jako jsem chtel mit na rovince, prece nasleduje cesta z kopce takze auto rychlost nabere samo....

2009-11-03 22:02:03

Heh, trochu se nám ochladilo... Takže častější použití websta... 8,2 l/100km nafty :(

zed
2010-02-02 10:43:52

Pročetl jsem si tuhle diskuzi, tak bych taky chtěl přidat nějaké své poznatky. Mám 6ku r.v. 05, 2,0 100kW. Mám ji cca měsíc. Zatím jsem najel cca 2500 km. 3x jsem dotankovával nádrž abych porovnal spotřebu co ukazuje PC a reálnou spotřebu. 1. měření PC 6,2l/100 real 6,8 l/100, 2. měření PC 6,3 l/100, real 6,8 l/100, 3. měření PC 6,6 l/10 real 7,1 l/100. Jezdím převážně okresní silnice, cca 100 km za den z toho město či obec je tak 35%. čepuju Diesel Verva. Dá se teda nějakým způsobem zkalibrovat ten palubní PC?? Návod jsem zatím nikde nenašel

2010-02-02 12:25:23

Při vypnutém zapalování zmáčkni nulování tachometru, drž zmáčknute a zapni zapalování (nestartuj!). Potom tlačítkem nulování najeď postupně na volbu d50 (je skoro poslední v menu) a tlačítkem INFO prověď změnu:

  • 15 -10 -5 0(to je tovární nastavení) +5 +10 + 15. Nastavení uložíš tak, že držíc tlačítko INFO vypneš zapalování.

Ale osobně bych s tím ještě chvilku počkal. Mně to ukazuje tak 5 nádrží méně a 5 zase více.

zed
2010-02-02 13:00:12

jj, asi ještě chvíli počkám. Hlavně až budou lepší cesty. Jen ať vím jak to zhruba pak změnit. V mém případě bych teda dal +5??? Díky za návod

2010-02-02 13:10:59

FredyK: prosimtě, kde chodíš na tyto informace,jako je třeba pod kterou funkcí si kalibruješ computer a jak...atd.

Ve workshopu? Já hledal něco k blikání kódu chyby abs...a nic. Dík za odpověď


Odpovědět

1 ......... 8  9  10  11  12 ......... 17