Fórum - Téma


M6 GG/ GY - Rachocení z motorového prostoru


Fórum 6 GG / GY M6 GG/ GY - Rachocení z motorového prostoru

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2

2012-11-14 23:21:53

Zdravím všechny a prosím o radu. Mám motor 1.8 benzín, r.v. 2002, najeto 227 000 km a už nějakou dobu se mi z motoru ozývá slabé rachocení, hlavně při nízkých otáčkách když přidám plyn a motor je v záběru. Je zvláštní, že se zvuk objevuje jen při zahřátém motoru, studený to nedělá. V červnu jsem s tím byl v servisu, kde metodou pokud omyl zjistili, že když vymění alternátor, je ticho. Pár tisíc km to bylo v pořádku, ale potom se zvuky postupně začaly ozývat a teď to rachotí znovu. Má s tím někdo z vás zkušenosti? Nechce se mi každých půl roku měnit alternátor...

2012-11-15 19:04:13

měl jsem stejný problém..kvalitní řemen a od tý doby klid

2012-11-18 08:32:14

Zdravím,častěji měníme kladky ne alternátor.Zkusil bych sundat řemena zkontrolovat ložiska v kladkách.

TomasM, 2012-11-18 08:32:14 napsal:

Zdravím,častěji měníme kladky ne alternátor.Zkusil bych sundat řemena zkontrolovat ložiska v kladkách.

2012-11-18 08:56:21

jj...a taky si tu vygooogluj "volnoběžka" nebo rozvody..uvidíš, co všechno se dovíš

Kolik máš nalítáné píšeš...ale gdy máš měněný klíňák a vše, čeho se "dotýká" to ne...

2012-11-19 01:44:07

Tak chlapi, doteďka jsem si myslel, že tenhle problém mám jen já, ale evidentně ne. Rachocení od motoru při záběru z nízkých otáček, to je přesně ono. Studený motor to nedělá, jen ohřátý. Začalo to cca před dvěma lety a byť se to nezhoršuje, dost mě to štve. Mám 2.0i sedan 104 kW, r.v. 2002. Auto šlape jako hodinky, ale ten zvuk fakt nezní úplně "zdravě" Jestli zjistíte, v čem je problém, budu moc rád. Do Mazdy to nedám ani omylem a na mechanika se obrátím až když budu vědět, co je potřeba vyměnit. Pokud nepomohl ten altík, co jinýho by to mohlo být? Jinak najeto mám 170 tis. (možná stočeno, nevím).

Zaujalo mě to s rozvodama, já myslel že jsou doživotní. Pokud ne, kdy a co vyměnit? Potřebuji, aby auto ještě minimálně rok dva sloužilo.

2012-11-19 10:36:00

Když jsem byl s autem v servisu, zkoušeli vyměnit kladky, ale nepomohlo to. Pak zjistili, že když dají nový alternátor (tedy použitý, nový stojí 25000 Kč), zvuky utichnou. Ale dlouho to nevydželo. Jinak na motoru jsem nikdy nic neměnil, ani rozvody, ani klíňák. V servisu říkali, že rozvody jsou v pořádku.

2012-11-19 20:49:32

Kolik tě stál ten použitý alternátor prosím? Na jaře hodláme do miláčka trochu investovat a pokud by to tahle výměna spravila, byl bych moc rád.

2012-11-19 21:15:44

Me po ranu dela tyhle zvuky. Do peti km vsechno utichne a pak uz je slyset jen jak prede motor. Na zaznamu ta selest tolik nevyzni. Ale imho to jde tez od altiku... Dela to rano a nebo kdyz je vyssi vlhokost. V lete malokdy

19112012001

2012-11-19 21:28:38

Ty mas diesel? Tohle je uplne jinej zvuk, nez je ten nas. Musim to nahrat a dat to sem, protoze bych to rad rozlustil a opravil (pokud to nebude stat vic nez je hodnota auta

Auto jezdi normalne a ty dva roky, co to dela, se to nezhorsuje, ale stve me to. Ani tak ne ten zvuk cca 5-10 minut po nastartovani v nizkych teplotach, jako spis ten zvuk po ohrati, kdyz treba popojizdim u hypermarketu na parkovisti a zni to jako Felicia s pul milionem najetych km

2012-11-19 21:31:51

Jj, ja mam kamna... Me to dela fakt jen po ranu a nebo kdyz auto dyl stoji a je vlhko. Tak to takhle "susti".. po zahrati uz je to v pohode.

2012-11-19 22:02:02

Kaminka Tak to zni jeste v pohode

Jenze u toho benzinu, kterej by podle mel jen sevelit, stejne jako cca prvni rok po koupi (byt ojeteho vozu). Neco je tam proste nemocnyho, musim na to prijit. Nahraju to a dam to sem. Zatim nevim jak, ale vygooglim

2012-11-19 22:15:06

Maxxim: píšeš kladky, altík..ale o volnoběžce alternátoru ne. Mám takovouto zkušenost: sice mám chrochtáka (volnoběžku mají i benzíny) ale nejdřív "nenápadně", vždy v závislosti na teplotu, začaly chraplavé zvuky někde "od rozvodů". Když se to zhoršilo, vsadil jsem na volnoběžku a myslím se svezly při opravě i nějaké ty kladky (nejdražší bývá hydraulický napínák) ten zůstal.

No a... v y ř e š e n é Možná výměnou altíku na chvíli změní poměry..ale pak se vše vrátí do "starých kolejí"

Jinak, rozvod máš nejspíšíš řetězem, tam se časem kontroluje jen napnutí. Ale o tom, že by klíňák byl navěky..hm,hm, to ani náhodou

2012-11-20 00:10:38

Za použitý alternátor jsem dal 6000, ale pomohlo to jen na chvíli - přes léto jsem najel cca 5 tisíc km a v září to zase bylo jako dřív. Tak se zdá, že tudy cesta nevede ...

K té volnoběžce - volal jsem monilý týden do Mazdy a tam mi řekli, že 1.8 nemá volnoběžku.

Asi zkusím koupit nový klíňák, jak radí Marty22. Můžete někdo doporučit konkrétní značku a typ?

2012-11-22 16:17:51

konecne jsem nasel odpoved na tento zvuk,taky mi to dela kdyz se mi zahreje motor tak to pri nizkych otackach zacne rachtit, jeden mechanik mi rikal ze jsou to ventily ale druhy rikal ze ventilama to neni, myslim si ze to nejak velka zavada neni jen kosmeticka vada mam totiz 300 000km najeto zaclo to pri 250 000km

2012-11-23 01:34:48

Ahoj, reagujes na me nebo na ten diesel? Pokud na me, nemohl bys sem dat ten zvuk, abych to porovnal? Myslim, ze nase je tak o 20-50 tis. stocena, takze ma taky pres 200 tis.

Dal bych to sem, ale nevim jak

2012-12-15 21:07:52

Ahoj všichni,začalo mi taky to rachocení,ale je to tíšší,zvuk jako když přeskakuje nějaký kontakt.Výsledek po servisu?napínací kladka řemene,pozor ne rozvodů.ty byli měněny.A také co je horší,tak kompresor klimatizace má vůli(nový cca 15000Kč)Tak si to nechám vyměnit,ale až na nový rok,dám jistě vědět.Prý u Octávki se dá měnit volnoběžka na tom kompresoru,ale zde nevím,ten servisák ještě neměnil na mazdě kompresor.Tak jsem si myslel,že je to alternátorem.

2012-12-16 15:21:28

Zdravím. Včera večer jsem přijel domů(po 100 km cestě), slyšel jsem z motoru divné rachtání, ale vecer jsem to neresil. Dnes ráno jsem nastartoval a zvuk opět. Šel jsem po zvuku až jsem došel k rozvodům a tam jsem objevil centrum. přikládám video..... Nevíte co to může být???

20121216 132459

2012-12-16 16:34:05

Tak teď jsem částečně otevřel kryt od rozvodů a zjistil jsem, že rozvodový tam pěkně plandá. takže buď napínací kladka nebo hydraulický napínák......slyšel jsem, že ty hydraulický napínáky by měly ale držet víc než 130 000 km.

Martas23, 2012-12-16 16:34:05 napsal:

Tak teď jsem částečně otevřel kryt od rozvodů a zjistil jsem, že rozvodový tam pěkně plandá. takže buď napínací kladka nebo hydraulický napínák......slyšel jsem, že ty hydraulický napínáky by měly ale držet víc než 130 000 km.

2012-12-16 17:30:16

Ten hydraulicky napínák je taková potvora ,že když auto stojí několik hodin v klidu tak povolí,ale stačí pohnout řemenem a hned se napne.Také mě to ze začátku vyděsilo,než jsem zjistil jak to funguje.

2012-12-16 23:47:04

Tak jsem si to poslech,no to je hrozný,ten zvuk,ten můj je nepatrný!Okamžitě je vyměn Rozvody nestojí moc a když seženeš šikovnýho mechanika,za 6000 jsi v tom i s prací.


Odpovědět

1  2