Fórum - Téma


M6 GG/GY pružiny, pérování, tlumiče atd


Fórum 6 GG / GY M6 GG/GY pružiny, pérování, tlumiče atd

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2

2010-05-30 18:32:12

Zdravim mám problem zvolil jsem moc malé ET u alu kol, když naložim plne auto jde to dole lem chyta gumu. Teť řešim co teť ? napadla mě varianta nove pružiny nějake tvrde aby podržely auto nešlo to až nadoraz , jen jsem nic nenašel nemate někdo nějaky typ?

2010-06-01 11:52:38

Kolik jsi tam dal? Ještě mě napadá, pokud je to o málo vytáhnout lemy.

2010-06-01 12:40:14

jsou to 17-ky a ET je 38, kamarad už mě zehnal nějake pružiny snad to pomuže pak už jen to vytaženi by pomohlo

doris  
Doris
2010-06-01 14:05:09

Do konstrukce auta bych raději nezasahovala, to už je lepší a koupit jiná kola. Těmahle si akorát zničíš podvozek, ložiska a navíc je to nebezpečné. Můj názor

2010-06-01 14:23:56

takže ani ty tlumiče nepomohly?

2010-06-01 14:44:12

a nerozmyslal si trocha tym diskom zvysit et pod frezou? na nic ta nenahovaram

2010-06-01 15:40:22

to bych to radsi hodil pod soustruh .. uz ty 17` kola jsou tvrdsi nez 16` a jeste tvrde pruziny k tomu, aby jsi nakonec nelitoval

ja osobne kdybych se dostal do podobne situace, tak bych se je pokusil prodat a koupil bych jine

2010-06-01 18:16:38

bohužel tlumiče nemomohly je to lepši než před vyměnou ale nestači to docela jsem vše zkomplikoval by jeden neřek sakra

2010-06-02 00:32:27

jestli ani ty tlumiče nepomohly,tak pružiny už tomu moc nedají,taky bych se přikláněl k tomu ty kola vyměnit...

přeci jen na ty 17 dávat ještě tvrdé pružiny už by nemuselo být moc příjemný při jízdě...navíc tvrdé pružiny jsou zároveň i nižší,takže nevím jestli bys i po jejich nasazení nebyl ve stejný situaci jako teď

2010-06-09 22:05:19

Nerozumiem tomu . Načo ten "čudný tuning " - (ako aj Doris píše )

Ja som minulý rok do svojej naložil 600kg betonovej kocky plus ja 77kg vytiahol som to do záhrady kde nebol asfalt ale polná cesta , a tiež po asfaltke som išiel v klude s prehladom aj 100km/h . ani raz mi nečuhlo Vše bolo origo povodný stav v aute . . Ono to ležalo na ceste ako formula 1 ale ako píšem kolesá a všetky osttané periferie pracovali ako hodinky .

2010-06-09 22:12:03

S tuningem to nema nic společneho jen prostě debil koupil kola s malym et a tot vše a prodejce ktery tomu asi velmi rozuměl

2010-06-10 08:14:49

Vždyť tohle má úplně jednoduchý řešení, prodat kola a koupit jiná se správným ET.

Nebo je také šlo zkusit vrátit, respektive vyměnit, pokud byla fungl nová.

Tenhle Japončík má prostě kapánek odlišné ET (tuším originálně ET 55) od většiny evropských aut (bývá běžné i ET 35 apod.) a podle toho se musí člověk zařídit a nedávat kola s ET pod 48 (což si myslím, že je rozumná hranice pro Šestku, kdy se kola vejdou bez problémů a neutrpí ani podvozek). Pokud se mýlím, opravte mě

2015-05-30 08:58:57

Ahoj, potřebuji poradit. Nechal jsem si vyměnit přední tlumiče (KYB 34135-1/2, zakoupené zde v Inzerci). Po výměně je předek auta výše o cca 2-3cm, což mě velmi nemile překvapilo - teď mám mezeru v podběhu jak nějaký crossover. Divím se, že takový rozdíl způsobil tlumič. Možná je to jen psychika, ale hned mám pocit, že se auto v zatáčce více naklání. Tlumiče jsou standardní pro 6 2,0i 108 kW. Co s tím?

Napadlo mě použít kratší pružiny z jiného auta nebo origo pružiny zkrátit uřezáním (např. o 1/2 nebo 1 zavit), ale zde nevím, jestli je to vůbec tech. možné a příjde mně to dost drastické. Nehledě na to, že s jiným tlumičem by mohl vzniknou opačný problém. Co si o tom myslíte? Nebo jiné doporučení? Za sportovní pružiny utrácet nechci. Děkuji předem za konstruktivní nápady

2015-05-30 12:30:58

gripengy2.0i: Ahoooj

Ty jsi měnil pouze tlumiče nebo i pružiny? Jen tak pro info - toto se mi stalo když jsem dal pružiny obráceně.. (levou za pravou) - auto se razantně zvedlo. Samozřejmě ber jako že bylo vzhůru spodem a ne jako z levé strany za pravou..

Taky to může být tlumičema které nejsou tolik unavené a jsou pevnější.

Pružiny určitě neuřezávej.. To se dělalo na škodovkách a není to ono. Ještě mne napadlo - zkus mrknout, zda nemáš přehozené tlumiče jako levý na pravém kole atd.. Taky jsem to už viděl a je to dost běžná věc.

2015-05-30 13:10:29

magnetto: zdarecek, no vlastne prava pruzina byla praskla, tak mne ji vymenili za pouzitou,kterou meli k dispozici. Kdyby byla nova,chapal bych nejake nadzvednuti, ale takhle. Kazdopadne jsou obe strany na pohled stejne vysoko. Mam za to, ze pist tlumice sjede tak hluboko, kam ho pusti pruziny, tuhost tlumice by mela mit minimalni vliv. Pokud vymenim standardni tlumic, zadna zmena by nemela byt. To jako otocenim pruzin "vzhuru nohama" se ti zvedlo auto? Mam pocit, ze oba konce pruziny M6 maji jiny prumer a tvar, nemelo by jit je otocit. Vito nekdo presne?Diky za reakce.

2015-05-30 13:24:57

gripengy2.0i: sice na 323f BG, ale taky to montáži nových KYB se auto zvedlo a to přitom staré tlumiče (oem kyb) nebyly špatné, měnil jsem preventivně.

pružiny neřezat. to raději koupit sportovní, občas jsem narazil za komplet sadu za 2-4tis, samo že starší.

2015-05-30 13:28:10

gripengy2.0i: Třeba u starého VW pola jsou průměry a tvar stejné - tam to nevadí ale u našich novějších aut by to jak píšeš - nemělo jít zaměnit.. Asi to bude fakt tak jak píše Rado

2015-05-30 20:00:28

Sice jsem to nikdy nezkoušel, ale dělají se takový stahováky na pružiny. Mívají to v tuning shopech. Je to praktisky "U"svorka a stáhne se tím jeden závit k sobě a musí být dvě naproti sobě. Takže bezezměny snížíš o mezeru jednoho závitu. Ale nemám zkušenost, jen vím, že to lze koupit. Ono asi i v každém bauněco to budou mít.

2015-05-30 20:16:11

wirda: sry za OT, ale připoměl jsi mi tím trapáky ze škodovky, co takto podobně snižují auta na mezinárodních autosalonech

určitě to je nepovolená věc a osobně bych měl strach, co to udělá, když by náhodou rupla jedna strana, nechtěl bych to auto řídit. a po nehodě, byť nezaviněné by to mohlo pojišťovnu zajímat, takové věci nestojí za to.

2015-06-01 07:51:50

Diky za reakce, bohuzel to zatim na nejake funkcni reseni nevypada. Ta moznost pouzit jine seriove pruziny je nerealna?Vedel by prip nekdo konkretne jake pruziny by sly pouzit? Kdyz auto nalozim nebo stojim do kopce je to hnus velebnosti.V zadu min. mezera a ve predu 7cm . Za sport. pruziny nechci utracet, a pred dovolenou ani nemuzu. Navic tezko sehnat jen predni par-snizoval bych jen predek.


Odpovědět

1  2