Fórum - Téma


M6 GG/GY Problém s naftovým motorem


Fórum 6 GG / GY M6 GG/GY Problém s naftovým motorem

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2

2015-01-20 20:43:52

Magneto: Zní to jako odfuk přetlaku od turba. U benzínu se dávají blow off ventily. Nafta to má řešený jinak s CR, páč nemá klapku, ale může to být ono. Ozívá se to při puštění plynu. Nebo mi to tak aspoň přijde.

2015-01-20 20:46:01

wirda: Ano, je to ventil který odfukuje při studeném motoru a naopak také při horkém motoru. Při tomto jevu je jasně viditelný bílý kouř a je to způsobeno čištěním ventilu

2015-05-31 11:14:46

To co je na tom videu na předchozí straně, ten zvuk od turba dělá Mazda 6 kterou bych chtěl koupit, + ještě jde bílý kouř z výfuku, ale žádný velký množství. Dělá to i za teplýho motoru, nevím jestli to udělalo při startu studenýho. Je to normální, na auto který má DPF? Nebo je to nějaká vážná vada? Auto je mazda 6, 2.0 mzr cd 105 kw, ročník 2006 Jinak top auto se zdá být v pořádku, táhne krásně, zvuk motoru je pěkný, bez nějakých problémů nebo zvuků, i pěkně za tepla startuje, za studena bohužel zase nevím Děkuji

2015-05-31 13:27:08

noxor23: Jak jsem psal, v dieselech nějak nehovím ale zjistil jsem co to bylo a je vlastně za zvuk.

Kdykoliv nastane chvíle dlouhá asi 7 minut provázená tímto zvukem po puštění plynu to znamená že se automaticky čistí (vypaluje) filtr pevných částic nebo-li ten DPF. Tady je to celkem blbé psát o Ivecu ale i tak, při tomhle jevu kdy je ten přetlakový ventil slyšet nejvíce, jde i bílý až fialový dým z výfuku. Samozřejmě se při tom ztrácí pár kapek oleje ale pokud to člověk kontroluje pravidelně, nemůže se nic stát.

Pro tvoji informaci (je to bez záruky protože píšu o dvou zcela jiných motorech):

  • Kamarád na OCTII když šlápl na plyn kterým trochu vytočil motor a plyn pustil slyšel stejný zvuk. Poté zjistil že to není normální a nakonec musel na repas turba což nebylo zrovna levné.. Po repasu mu to nedělá. Má najeto nějakých 170 000 km na dieselu 103kW 2.0 octávie.
  • To auto z videa je moje firemní které má najeto 130 000 km a toto vypalování DPF se odehrává tak jednou za 350 km... Auto při takovém vytáčení odfukuje, kouří jak avie a žere olej.. Celkově v té chvíli smrdí jak vlak a taky má hrubší a hlasitější zvuk.. Delají všechny naše auta která jsou stejného data takže km max. 140 000.. dělají to od novoty.
  • Pokud koupíš auto které popisuješ, můžeš rovnou začít šetřit na nové turbo protože to asi normální nebude. V každém případě to tak nemusí být Ten zvuk může dělat i ten "BOV" nebo "POV" či jak se tomu říká který je umístěná u intercooleru a vypouští přebytečný tlak jako třeba dělají autobusy při přeplnění okruhu vzduchem... Může to být také tím že předchozí majitel vyměnil původní ventil za citlivější (tuningový) a ten odfukuje častěji, hlasitěji a efektivněji..

[Video: hned u toho prvního Nissanu to jde krásně vidět]

Ultimate Turbo, Exhaust, Engine and Blow Off Sounds Compilation #2. Boosted sound!

SUBSCRIBE FOR MORE! New video every week!

A compilation of awesome Turbo and exhaust noises!

Part 1:

Part 3:

Part 4:

Facebook page:

Google+ :

Special thanks to "I Love to Boost" for their support !:

Disclamer: I made this video by editing already existing youtube videos. The rights to the original videos belong to their respectful owners.

2015-05-31 13:57:23

Toho se právě bojím, aby to nebylo turbo na výměnu. Ale opravdu to jede krásně. Každopádně když to vezmu do servisu, tak by mi měli umět říct jestli je turbo špatný ne? Nebo případně jiná závada, ale abych tam taky nejel zbytečně :D Dík moc

2015-05-31 22:59:33

No asi tahle. Pokud je majitel seriozní a byl tu registrován a měl nějaký problém, tak by se k němu měl přiznat a historii auta doložit, co se jeho vlastnictví týče. Pokud to stojí za to, tak lze sehnat repas turbo za sedm tisíc a máš klid. Pokud je tahle cena ve tvém rozhodnutí zanedbatelná, či přijatelná, tak to neřeš a jdi do toho... Nicméně já u své 89kw dpf epozoruju žádné změny při regeneraci. Jsme stále čistý eko a neduhy kouře neznám, změnu chovu motoru taky ne a o procesu nevím! Dle loňské prohlídky u Kuby mám na nájezd cca 180tis čidla na dpf v naprostém normu a pokud mě nevadí jezdit za 7 litrů, tak to nemusím kuchat. Toť rada zkušeného a zdá e být pravdivá. Jen egr jsmezaslepil...

2015-08-18 11:16:35

Mazda MPV 2.0 MZR-CD 100kW r.v. 2003

Zdravím, mám problém s nastartováním. Nastartuji, motor chytne a hned chcipne, na plyn nereaguje, po cca 4min startovaní začne trosku reagovat na plyn, ale nad 2000ot to nejde a zase zhasne, zase po chvilce zacne reagovat na plyn vic a vic az se chyti ale plyn se musi pridavat strasne s citem, kdyz seslapnu na podlahu zase chcipne. No a ted k opravam: ventil SCV vymenem za novy cerpadlo vymeneno za funkcni, nove zhavicky, vstriky zmereny a OK, palivovy filtr novy. Diagnostika neukazuje zadnou poruchu, nafta prochazi vsude, jediné co se nam zda ze prepadem z cerpadla se vraci malo nafty oproti jinym motorum jinych znacek ale tece pravidelne. Kdyz uz se tedy motor dostane do otacek a zkusim s nim popojet tak to nema zadnou silu. Fatk uz nevime co s tim takze poprosim o rady kdo s tim mel nejakou zkusenost.

2015-08-19 15:21:19

Ahoj Mazďáci,

mám dieselovou šestku a poslední dobou pozoruju na motoru takovej neduh. Po jízdě a vypnutí motoru se mi zdá, že motor jaksi škubne - povyskočí. Je možný, že je to škrtící klapka nebo silentblok motoru??

2015-08-20 10:17:44

domingopt: Ahoj, diesel nemá škrtící klapku.

Nemůže to být dvouhmota, která se dotočí?

2015-08-20 10:37:58

fugeesk:

2015-08-20 11:18:50

magnetto:

2015-08-20 15:09:16

fugeesk: Ahoj, díky za tip! Je vidět, že sem amatér :D Je fakt, že dvouhmoťák je zřejmě načatej, aspoň mi to všechno do sebe krásně zapadá. Akorát dneska sem vyzkoušel to, že těsně před vypnutím motoru sem trochu ,,pinknul,, do plynu a ihned vypnul motor. pro tentokrát žádné škubnutí nebylo, tak nevím. Možná to moc hrotím.

2015-08-21 14:56:39

domingopt: domingopt: Ahoj. Záleží na Tobě samozřejmě. Pokud se to ale zhorší, bude cítit škubání i za jízdy a pak už třeba nepřeřadíš vůbec :(

Já si nechal zkontrolovat dvouhmotu při výměně převodovky a spojky. Naštěstí v pořádku.


Odpovědět

1  2