Fórum - Téma


M6 GG/GY Lambda Sonda


Fórum 6 GG / GY M6 GG/GY Lambda Sonda

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY

Diskuze o vozidlu

2006 6 GG / GY 2.0

1 fotek  |  58 servisních knížek  |  22 diskuzí  |  9.64 l/100 km

Výkon motoru 108 kW (147 PS) . Palivo benzín. 6-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 000 ccm (122 cui), 4-válec.


1  2

2016-09-09 11:52:31

Zdar mazdaci, jen bych se chtel podelit o zkusenost ohledne regulacni lambda sondy. Kdyz jsem kupoval svoji Mazdu 6 GY 2006 1.8 88kW, tak uz mi svitila oranzova kontrolka emisniho a palivovehi systemu. Prodejce mi rekl, ze je to zpusobeno uplne vybitou baterii (auto dlouho stalo) a ze staci vyresetovat chybu a bude to ok. Natocili jsme pres startovaci kabely u nej v Usti nad Labem auto a ja doufaje, ze nekde nechcipnu, se vydal smer Praha. Ihned jsem doma koupil baterii a vyresetoval chybu P0030 a P0134 v aplikaci Torque. Chyba se bohuzel po par km objevila znova. Jednalo se tedy o chybu ohrivaciho obvodu lambda sondy a nekomunikujici sonde vse B1S1, takze ta predni regulacni 5ti dratova sirokopasmova. Nasel jsem si elektroschematko k autu a zacal prozvanet kabliky od konektoru lambdy az na ECU, promeroval jsem i napeti na konektoru pro vyhrev lambda sondy, kdy musi byt otocen klic a vse OK, jelikoz me v nekolika mensich servisech u nas v okoli odmitli se slovy, ze Japonce nedelaj, tak jsem si musel lambadu vymenit svepomoci. Objednal jsem si novou z eshopu raglu.cz s oznacenim NGK 9394 cena 5020Kc s DPH. Na demontaz stare sondy jsem se dokonce dostel dost dobre z motoru a trosku se silou ji povolil 22 klicem. Protoze nemam jamu, tak jsem si zvedl auto heverem a ze zdola jsem jen vycvakal konektory a povolil na katiku snad 8icku matku, ktera drzela kabel sondy. Novou jsem opatrne nasrouboval a hlavne je nutne si dat pozor, at tam nemate pretocene kabliky, ty by mohly casem vlivem torze popraskat. Natocil jsem mazdika a odmazal chybu a tralala auto slape a chyba se uz neobjevila. Jinak co se tyce vycitani napeti B1S1, tak aplikace Torque ji nevycte, dokavad tam nepridate prislusne PID, protoze vycitani ze sirokopasmove sondy funguje uplne jinak nez u beznych sond jako je i ta diagnosticka v katiku. Doporucuji si pro podrobnejsi diagnostiku Mazd stahnout do Torque primo plugin pro Mazdy, kde uvidite mnohem vic veci;) na google play to sice stoji nejakych 300kc, ale myslim si, ze celkove za ty penize to proste stoji.

2016-09-09 11:59:57

janusek: Super popis moc se hodi. Torque aplikaci mam, ale nevycita mi to prave tu predni lambdu muzes mi napsat jaky ten pid pridat a nebo jestli ten plugin za 300 kc to umi ?

Dikec


Odpovědět

1  2