Fórum - Téma


M6 GG/GY - Koupě ojetého vozu, benzín nebo nafta?


Fórum 6 GG / GY M6 GG/GY - Koupě ojetého vozu, benzín nebo nafta?

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY



2015-11-05 21:21:34

zdravim

hodlam si poridit mazdu 6 v kombiku sice nejsem jeste napevno rozhodnut jestli naftu nebo benzin ale asi to vyhraje diesel.

Dojizdim denne do prace sotva 20 km tam i zpet > na to bi se sikl benzin, ale kazdy vikend jezdim za znamima ci za zabavou, a treba 400 km najedu a inu 4 x do roka dovca k mori coz je v tisicih

nasel jsem si inzerat s naftakem 2.0Di r.v. 2004 a udajnej najezd do 150.000 km coz pochybuji, uvidim na miste.

Jelikoz do ted sem na benzinu toto bude muj prvni naftak a vubec i mazda ( jinak sem vystridal asi 5 fiatu) tak co menit ihned po koupi.

tutovka vymenim rozvodak s pumpou a napinakem a veskere kapaliny ve vozidle,

co by jste si pro jistotu menily vy u naftaku ? vstriky? podlozky pod vstriky?

diky za rady a tipy

honza

2015-11-05 21:29:50

šel bych do benzínu :)

2015-11-05 21:35:15

Za mě taky benzin

2015-11-05 22:17:36

Ahoj, taky ti doporučím raději benzín, vyhneš se tak problémům.

2015-11-05 22:31:49

No denní nájezd 20 km? To je jasný benzín. Nevím, jak je na tom I.generace s DPF. Pokud ho má, pak jednoznačně benzín. Já mám naftu 2,0 z 2009 (GH) a neměnil jsem hned nic, ale po 10000 těsnění pod vstřiky + ultrazvukové čištění EGR + regenerace DPF = 13000,- Kč. Můj denní nájezd je min. 70-80 km s dálnicí. Na okresky bych naftu s DPF nebral nikdy.

2015-11-06 08:26:39

honzasemo: Ahoj, taky mam kamna 2,0di. Najeto 300t a bez problemu :) Kazdopadne podlozky pod vstrikama urcite vymen a idealne sundej vanu a podivej se na saci kos. Vypucuj oboji a muzes bez starosti jezdit zvesela dale Na otazku jestli naftak / benzinak tady odpoved nedostanes :D

2015-11-06 10:07:03

honzasemo: Mazdy především v benzínu.

S takovým nájezdem rozhodně.

2015-11-06 10:42:39

honzasemo: Tady je to sporné s tou cestou do práce. Pokud necháš každý den před odjezdem a po příjezdu nějakou tu minutku auto brblat, je dobrý diesel k účelu tvých víkendových cest a dovolených v tisíci kilometrech.

20 km není tak málo co by mělo dieselu uškodit, proto bych volil asi jej ale opravdu za předpokladu, že budeš nafťák opečovávat tím dochlazením turba a ohříváním motoru..

Pokud zvolíš benzín, rozhodně to bude pro cesty do práce lepší ale zase na druhou stranu jezdit s benzínem 4x ročně na dovolenou tisíce kilometrů není zrovna ideální pokud teda nemáš dostatečně narvanou peněženku. Na to je rozhodně lepší diesel.

Rozdíly dieselu oproti benzínu:

Naftové motory jsou o poznání více úspornější, nejsou tak náročné na opravu (výměnu dílů) ale jsou háklivější na používání. Pokud tedy koupím diesel s tím, že ho nestihnu ani zahřát při každodenní cestě do práce, je to chyba. To se u benzínu nijak zvlášť neomezuje. Pokud má DFP (což věřím že tebou vybraný má) je potřeba jej nechat při jeho vypálení projet delší vzdálenost. Benzínový motor snese i popojetí třeba 2 kilometry ale na těch je schopen dosáhnout provozní teplotu.

U každého motoru jsou nějaké nutné investice po koupi. Měnit podložky pod vstřiky nevidím jako totální nutnost, pokud tedy motor nežere olej či nemá problém se vstřikem který budu muset vyměnit (opravit) při čemž rovnou udělám vše a podložky vyměním.

Názory ostatních zda-li benzín nebo diesel bych nijak neřešil. Osobně zastávám benzín ale tady bych se nebál dieselu. Pro mne je rozhodující spotřeba a vím že kdybych jel jen blbé HR celkem 1700 km s plně obsazeným a naloženým benzínem, nedoplatím se... Diesel může mít rozdíl na takovou cestu třeba 1 - 3 litry.. Hold, viz. obrázek


Odpovědět