Fórum - Téma


M6 GG/GY - Koroze pátých dveří


Fórum 6 GG / GY M6 GG/GY - Koroze pátých dveří

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY



2008-09-02 12:32:31

Zdravím, jsem novým majitelem vysněné Mazdy 6 combi, ale až po koupi jsem zjistil, že ze spodu pátých dveří z vnitřní strany je celkem značná koroze, což mě u 4 roky starého auta dost překvapilo. Rád bych se proto zeptal, jestli se na tuto "vadu" vztahuje záruka v Mazdě ČR i když je auto dovezeno z Německa vč. servisky a pod. A také jestli leze nějak zjistit, jestli bylo auto na svolávací akci, kterou M6ky měly. Jinak ve všech ostatních směrech je to špičkový auto!! Předem díky za rady

doris  
Doris
2008-09-02 12:56:38

Svolávačky kvůli mizerné antikorozní ochraně M6 byly, řešili to, takže to můžeš zkusit uplatnit. Opravdu tam výrobce dost pochybil a reznou už i tří letá auta provozovaná především v našich podmínkách (solení cest a posypy v zimě....) na zadních lemech a dalších spodních dílech karoserie a podvozku. Já jsem to už preventivně ošetřila a myslím, že budu mít klid. U 17let starého Nissanu to funguje a dodnes je bez koroze. Vždy je lepší prevence, protože dokonale zastavit korozi je náročné a pracné.

2008-09-02 13:06:46

OK, díky, zkusím. A jakým způsobem si to ošetřila?

2008-09-02 13:13:56

stačí hledat.Najeď si do článků a tam má Doris mnoho skvělých rad a návodů,jak se starat o autíčko

doris  
Doris
2008-09-02 13:17:05

Dutiny přípravkem od MOTIPU nebo DINITROLU (typ ML), je to kapalina na bázi vosku a aplikuje se pomocí hadičky ze spreje.Je to přímo věc určená na anitkorozní ochranu dutin auta.

No a zadní lemy mám u obou aut vyplnené na vnitřcích hran pružným tmelem na bázi polyuretanu nebo eventuelne lze použít i neutrální silikon. Je to hermetický uzavřené,takže se tam nedostanou žádné agresivní látky, co by mohly způsobit korozi. Největší problém je na hranách lemů blatníků, kde jsou k sobě stlačené plechy a mezi to se dostává binec, naruší povrch materiálů a začíná to reznout. Tmel musí překrývat tedy i hrany.

Podvozek jsem stříkala pryskyřicí od MOTIPU a výfuk žáruvzdornou silikonovou barvou Supertherm.

2008-09-02 13:24:55

Fajn, díky za typy, určitě to ještě před zimou budu řešit. Co bych pro svoji novou Mazdičku neudělal

2008-09-02 14:32:14

Čau, nevím jak u Vás, ale u nás v Mazdě (OL) mě to dělali před týdnem. Komplet všechny dveře vytmelili, udělali lemy a za týden mě čeká ošetření spodku. Jinak, pokud je seriózní servis Mazda, tak podle VIN kódu Ti zjistí vše. A jestli máš nafťáka, tak na ty svolávačky byly. Koupil jsem šestku před 2 měsíci, naftu a u nás mi hned řekli podle VIN, že byly svolávačky na olejový chladič, hadici turba, hadice serva, již zmíněná antikorozní úprava, nové přední zástěrky... Řekli mi, že svolávačka se vztahuje na vozy ze SRN a u nás, pokud bych prý měl Mazdu dovezenou z Itálie, tak mám smůlu. Takže záleží na servisu....

2008-09-02 14:47:50

Tak to je určitě pozitivní zpráva. Snad někde v Praze nějakej seriózní Mazda servis najdu. Kdyby někdo mohl nějakej Pražskej doporučit, tak budu určitě rád !

2008-09-02 15:08:02

dle reakcí tady na MC se vyhni Spořilově

2016-03-03 15:55:28

caute, mam problem s piatymi dverami, ako vidite na fotke mam zhrdzaveny spodok dverí, čo mam s tym spraviť, plus nejake prípravky na to? :)

či len to zoškrabať a nastriekať ? diky

doris  
Doris
2016-03-03 19:09:08

marcomrc: Koukni do mých článků, tam najdeš podrobné informace ohledně opravy koroze:

http://www.mazdaclub.cz/c...ana-auta-pred-korozi-i-36

http://www.mazdaclub.cz/c...na-auta-pred-korozi-ii-37

Je to třeba co nejvíc vybrousit - proškrábnout ten spoj a rez uzavřít - nejlépe stabilizátorem rzi (já používám Dinitrol RC900) - je to jistota, protože jen málokdy se povede odstranit rez 100%. Ten stabilizátor změní rez na tmavou sklovitou hmotu a uzavře ji = zamezí přístupu vzduchu. Pak na to nanes antikorozní základ, barvu a čirý lak. Zásadní je co nejpečlivější příprava podkladu, i malý zbytek rzi může opět vylézt za krátký čas ven!

Pak to pravidelně ošetřuj konzervačním přípravkem ( já voskuji auta 1-2x ročně - nejen exteriér, ale i veškeré lakované části zevnitř dveří a rám kolem nich, taktéž i kufr a motorový prostor. Dbej na čistotu takových spár - drží se tam špína a vlhkost, což je problém. Dělá -li se to poctivě a pravidelně, pak to není pracné ani časově náročné + předejde se problémům s korozí.

Vystříkej si i dutiny, nejlépe vzlínavým voskem (třeba Dinitrol ML).

2016-03-03 19:12:45

Ďakujem, no predošlý majiteľ to poriadne zanedbal, tak snáď sa mi to podarí čo najlepšie zreparovať

2016-03-04 17:38:07

marcomrc: ja to mel taky, ale o dost vic)mele jsem ty petky sezrany uplne skrz pomalu, ja to ani nebrousil, parkat jsem to namazal odrezovacem, rez ti pak zcerna, vytvori to neviditelny film a pres ten rez neprojde )potom jsem to zastrikal bodyckem a rez uz nevylezla)

2016-03-04 18:11:12

silinger: aha hm no este neviem uvidím čo bude pod tým..

Ale neviem ako to urobiť lebo ked dám dole tu farbu ona je dosť hrubá čím to potom natrieť aby ten plech nebol taký tenký?

2016-03-05 10:05:30

marcomrc: no hele ja myslim, ze jestli takhle tam neni na konci petek naka nudlicka plastaku, jak treba byva dole na dverich...kazdopadne bych se s tim moc nemazlil, obrus to jen zvrchu, jen aby sla dolu barva a pak to treba petkrat natri tim odrezovacem, rez ti zcerna a pak to normalne zastrikej bodyckem, stejne je to spodek petek a este zevnitr, takze to videt nebude, ja to bodycko este prelakoval..hele ja koupil tu mazdu a uz byla dost rezava a jeden chlapek mi to strikal, treba kapotu a dal to tak, ze to obrousil na cistej plech, dal tam naky zaklad proti korozy, prelakoval a ono to stejne vylezlo..a potom kdyz se s tim skoro nebrousil, natrel odrezovacem, pak prdnul plnic a fouknul to, tak uz je klid...mam to vyzkouseny jak na petkach tak na lemech a spodkach dverich, nic jsem tam nikdy nebrousil az na cistej plech,jen jsem to obrousil, abych se dostal k tej rzi, pak jsem vsude natiral odrezovacem dokud to vsude nezcernalo, pak to jen otres suchym hadrem, nastrikas bodycko dve vrstvy a pres to uz to neproleze...a prave tady u tech petek, jsem to mel prolezly skrz na srkz a kdyz jsem to brousil nejdriv, to byl muj prvni pokus, tak jsem to probrousil az na tu housenku a myslim, ze to byl prave plastak, tak jsem to pak jen odrezil a zatmelil a zvenku a zevnitr jsem udal cerny pruh bodyckem, to bodycko jsem este pak prelakoval, tak to z dalky vypada jako ty listy co se daji sehnat na petky na ty spodky))klidne ti poslu nakou fotku jestli chces mrknout, ja bych uz mazdu nikdy nekoupil, nikdy jsem takhle shnily auto nemel :D:D jako kdyz se o to staras od zacatku tak je to asi ok, ale takhle po nekom je to o nicem..bud stejne nechas vsechno vyvarit, nebo se toho nezbavis)


Odpovědět