Fórum - Téma


M6 GG/GY - Kolísání otáček motoru, ztráta výkonu


Fórum 6 GG / GY M6 GG/GY - Kolísání otáček motoru, ztráta výkonu

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY



2016-01-06 18:45:33

Dobrý den

Předem se omlouvám, jestli zakládám zbytečné vlákno, ale nikde jsem nenašel moji přesnou vadu zároveň jsem tu nový takže se omlouvám ještě jednou , ale k věci v listopadu jsem pořídil ojetou mazdu 6 2.0 DI 105 kw combi. najeto 166 tisíc. Klasika nechal jsem udělat komplet rozvody pač jsem nevěděl jestli byli měněny k tomu výměna oleje ol. fitru.

14 dní auto jezdilo bez problému, pak začalo občas "blbnout" respektive z normálního výkonu šlo tak na 10% po chvíli jízdy se to zase srovnalo. Nechal jsem vyměnit pal. filtr protože byl zanesený, ale problém přetrvává. Dnes ráno jsem nastartoval bez problému a po 40 minutách jízdy auto opět ztratilo výkon a k tomu začali padat otáčky na volnoběh. Pouze při nízkých otáčkách. když dosáhnu 2200-2300 otáček tak je to s turbem lepší ale pořád né tak jak by to mělo být. nedělá to jen v zimě, dělalo to i na podzim. Napadlo mě, že to bude SCV ventil, podle to co jsem se dočetl na foru, mechanik říkál, že to může být i EGR ventil neměl by někdo radu prosím, předem děkuji za veškeré odpovědi

2016-01-06 20:04:42

zdar, měl jsem stejný problém, vyměň SCV ventil, návod na výměnu najdeš na youtubu, cena novýho jsem platil 3500czk, stačí imbus a trpělivost pač tam není zrovna dobrý přístup k tomu, rada: nejdřív těsnění do drážky a pak zasuň ventil :o)) 10min práce

2016-01-06 21:54:00

Super, díky moc. Zítra si jdu pro novej SCV, dám ho tam a uvidíme. Jenom mě příjde divná cena, nášel jsem ho za 2 500 cca a na tom videu z youtube je celokovový tělo SCV tady to je plastové. Myslíš, že to bude méně kvalitní? díky za radu

http://www.autokelly.cz/#...DEGlBKgUuUJWmce/t7X4aDZ7c=

2016-01-07 06:27:36

ventil jsem bral Denso, a bylo to kolem trojky + - ted uz nevim, ale byl jsem pro to nekde u Znojma, pač jsem to musel mit hned :o)

2016-01-07 07:22:35

Tento je taky denso. Jenom vypadá trochu jinak tak snad tam bude pasovat. Jedu pro něj :-P

SCV ventil jsem vyměnil, ale bohužel to můj problém nevyřešilo .

Kolísání otáček na volnoběh přetrvává

Ztráta výkonu při nízkých otáčkách

Jediné co výměna SCV ventilu vyřešila je cukání auta

Neví prosím Vás někdo čím by to mohlo být? Děkuji za každou radu

2016-01-07 12:45:00

bruncla: ahoj, moje M5 ale se stejným motorem měla něco podobného, a navíc při ztrátě výkonu slušně kouřila.. Laboroval jsem stejně jako ty a nakonec jsem s tím dojel do Mazdy Tábor. Vyčištění, rozchození a nastavení EGR ventilu 950 ,-

2016-01-07 12:51:16

zvonda: ahoj. no kéž by to bylo jenom vyčistění a nastavení EGR ventilu. servis mám tak 60 km daleko a teď jsem jsi četl další článek a jelikož mi auto dělá úplně to stejný tak mám docela strach s tím vůbec jet abych dojel. Můžu se zeptat jak ti to kouřílo. bílý kouř nebo černý?? když mi začnou padat otáčky tak to tolik nekouří, ale docela černej kouř jde z výfuku, jak kdyby to nespalo naftu

http://www.mazdaclub.cz/f...0di-zlomeny-ventil-121612

2016-01-07 13:10:59

bruncla: problém se projevil vždy naplno po zahřátí motoru. EGR ventil pracuje s teplým motorem. Zabíral až ve vyšších otáčkách, od cca 2300. Kouř černý, kolísal volnoběh a občas motor zhasnul. Žádná kontrolka se nerozsvítila, obyčejná diagnostika na nic nepřišla.

2016-01-07 13:19:24

zvonda: Jak kdyby jsi mluvil o mé , diagnostika taky nic neukázala ani žádná kontrolka se nerozsvítila. Snad to bude EGR. Velice ti děkuji za radu

2016-01-07 14:27:15

bruncla: za málo, napiš jak to dopadlo. Doufám že ti půjde rozchodit, jinak není úplně levný.. cca 12tis bez DPH

2016-01-07 15:15:17

zvonda: V sobotu to jde to servisu tak uvidím, pak určitě napíšu. Snad bude stačit pouze údržba a nebudu muset kupovat nový. Jenom sorry, že pořád otravuji, ale myslíš, že bych mohl rovnou nechat vyčistit turbo (klapky). Jsem lajk v tomhle směru a radši se zeptám

2016-01-07 15:25:03

bruncla: nejsem odborník, spíš hobby mechanik.. zeptej se v Mazdě, ale jestli turbo maká asi bych to neřešil..

2016-02-03 23:13:18

Ja v podstate nemam Mazdu,ale registroval som sa tu len tak vseobecne,pretoze kamarat ma sestku dvojliter diesel verziu Sport,myslim rok 2006 ?

Zacali mu obcas preblikavat kontrolka poruchy motoru a ESP.Auto po zahriati,po cca 20 az 30 min.jazdy stracalo vykon.

Bud islo dobre,alebo padali otacky skoro do volnobehu.Par minut tak,par minut dobre.

Nebudem to rozoberat.V polskom servise na to kaslali,ze je to starsie a kto sa s tym bude babrat,bohvie co tomu je.Anglicania by rovno menili EGER (400 lib.bez DPH a roboty a dalej sa uvidi ).Skoda slov.

Doniesol som Delphi 2014.2.V pamati 4 chyby okolo EGER ventilu.Otvoril som kapotu a ohybal hadicku veducu do ventilu.Prasknuta.Naoko bola dobra.Takze zrejme ked sa motor zohrial plus otrasy po ceste ,zacala pracovat a nespinala EGER.Vzal som hlinikovu samolepiacu pasku (super vec,mam stale pri sebe,pomohla aj pri vyfuku napr.) a prasknute miesto zalepil.

Odvtedy auto chodi ako hodinky a v pamati uz tiez ziadna chyba.Palubovka ani neblikne.Povedal som mu nech kupi druhu hadicku,uz na to aj zabudol zrejme ( akoze )


Odpovědět