Fórum - Téma


M6 GG/GY - klimatizace, těsnost atd.


Fórum 6 GG / GY M6 GG/GY - klimatizace, těsnost atd.

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1 ......... 5  6  7  8  9

2016-06-27 09:39:50

bob.hombrac: Zaregistrovatelný úbytek výkonu při sepnutí klimy je normální, to bych neřešil.

Nicméně cyklování by mělo být asi v delších intervalech, i když samozřejmě záleží na venkovní teplotě. A co se týče pocitu horšího chlazení - zkus na místě funkčnost - otevřít haubnu, zapnout klimu, kompresor/sahary sepnou a mělo by to periodicky cyklovat. Pak ať ti někdo zvýší otáčky (min. na 2000) a cyklus spínání by měl být +- pořád stejný. Pokud se to sepne na výrazně kratší čas, máš to přetlakované a je třeba trochu tu klimu upustit.

2016-07-22 22:17:20

Nejde klimatizace .. Ahoj Mazďáci, dnes jsem zjistil, že mi nejde klima. Mám tu automatickou digitální. Proměřil jsem všechny pojistky - tam je vše OK. Při běhu motoru jsem zjistil, že ventilátor se nespíná. Co ještě mohu zkontrolovat než se vypravím na diagnostiku? Může to být způsobené jen např. nedostatkem chladiva?

2016-07-22 22:22:03

Áno môže. Pretože ventilátor spína vysoký tlak. Ak dosiahne výtlak kompresora požadovaný tlak ventilátor zopne. Tlak ti premerajú v servise. Avšak odporučil by som ti navštíviť radšej chladiara ako autoservis.

Bude to určite lacnejšie. Naplnenie klimatizácie. V SR je cca 30€

2016-07-22 22:24:51

Ešte som zabudol,ze ak nemáš tlak v klíme nezopne ani kompresor. Teraz neviem či aj Mazda ale niektoré autá snímač niskeho tlaku nemajú a potom trpí kompresor. Mozes skúsiť pozrieť či na tričkách klimatizácie nenajdes masnotu. Ak áno je to pravdepodobne miesto úniku

kouluss  
Ondřej
2016-07-22 22:31:09

U mě byl problém v magnetické spojce. Naplnění proběhlo v pohodě, po zapnutí na max se větrák pustil ale prostě to nechladilo. V servisu se podívali a hned věděli. Po sundání deklu pod motorem na servisáka spojka vypadala a od té doby mám klid a svatý pokoj .

2016-07-22 22:34:35

Áno aj to môže byť. Najhoršie by bolo keby bol zodraty kompresor.

kouluss  
Ondřej
2016-07-22 22:37:26

Já byl uklidněn, že ten odchází málokdy. Buď spojka, nebo konektor kterým spojka spíná a pokud uniká, tak v místě kde trubky procházejí skrze přední čelo do chladiče. Jelikož tam je málo místa a rády se tam klepou o celkem ostrou hranu na čele.

2016-07-22 23:31:03

Děkuji za vaše rady, začnu tedy zda je tam chladivo popř. doplnit. Potom prověřovat ostatní komponenty - hlavně se tedy zaměřím na spojku kompresoru.

2016-07-23 18:04:57

jonycash: Mrkni na články. Poslední (nejnovější) je právě pro klimatizaci. Snad se podaří a budeš chladit

2016-07-23 20:59:57

Chladivo se nedoplňuje ale mění i s olejem z důvodu mazání kompresoru a zabraňuje se vnitřní oxidaci.Výměna se má provádět každý rok a v chladmým období se má alespoň jednou za měsíc pustit klimu na pár minut.

2016-07-23 21:05:17

Dovoľujem si povedať, že výmena chladiča sa nemá prečo robiť. Výhľadovo je stála látka ktorá nemá s oxydaciou nič spoločné. Výhľadovo oxyduje s olejom len v hermetickych a polohermetickych kompresorov s elektromotorom. Teda nie v auto klimatizácií. Pokiaľ nenastane únik oleja a teda aj chladva a klimatizácia chladí nie je dôvod do nej zasahovať.

Áno doporučuje sa spúšťanie klimatizácie mimo sezónu. S chladičom po okruhu putuje aj olej a ten upchava póry gumených hadíc a AL potrubia. Pretože sú väčšie ako molekuly chladiva.

2016-07-23 21:24:08

petrmazda73: Dovolím si nesouhlasit. Údržba klimy by se měla dělat tam, kde na to mají vybavení. Přístroj chladivo odsaje, vyčistí, doplní přirozený úbytek a vrátí zpět. Takže žádná výměna, bylo by to drahé a nebývá k tomu důvod. Kontrola těsnosti by měla být preventivní, v případě velké ztráty chladiva nutná. Současně se dělá i desinfekce, buď chemická, nebo ozónem. Tato procedura stačí jedenkrát za 2 roky, pokud klima chladí. Oproti tomu samotná desinfekce se doporučuje alespoň 1-2krát ročně.

2016-07-23 21:42:40

Mě to tak bylo řečeno v servisu klimatizací a separátor se má taky po nějakých letech vyměnit.Je to asi na každým jestli šetřit a pak přijít o systém klimatizace a nebo holt ty naše ušetřené penízky do údržby vrazit.

2016-07-23 21:56:04

U Majdy to mají řešeno na prd. Trubky u chladiče jsou chycený v ocelovém úchytu, bez gumy. Tam to oxiduje nejvíc a pak to udělá díru. Měl jsem díry tři + jsem měnil všechny gumičky. Po té to bylo dobrý, ale po dvou měsících to zase ušlo a to už jsme nenašli. Pak jsem zkusil nevěřícně utěsnovač Super Seal a od té doby klima chodila pořád a dnešnímu majiteli nejspíš unguje i nadále. Ta dozička stojí celkem ranec, ale funguje perfektmě. Doporučuji, před výměnou média aplikovat, dopustit médium a je po starostech.

2016-07-30 12:37:40

zdravím. chcem sa opýtať ci je pozícia 6110 na nákresoch v tomto vlákne (strana3) teleso klimatizácie? teda ta biela skatula ktorá sa nachádza za priehradkou spoluajdzca? klíma mi netesní a pri dopĺnaní to celkom pekne striekalo v pristore vedla webasta, teda v mieste kde by mali trubky vchádzať do priestoru palubovky. moj dvorny mechanik je na dovolenke a tak som sa chcel do toho pustit sám. do systemu som pustil vzduch z kompresora, kedy počuť sičanie v mieste vstupu trubiek do palubovky. pomykal som s trubkou a tým sa menilo sičanie. mám v pláne najprv odobrať palivový filter (ktorý som btw menil pred mesiacom a nemal som cas rozoberať webasto) následne by som odobral webasto aby som sa dostal ku vstupu do palubovky. ak tam nenájdem očividný problém, chcel by som vymontovať tú bielu plastovu vec ktoru som spominal a o ktorej si myslím že je to klíma. ak sa mýlim a tá plastová vec neieje teleso klimatizácie stopnite ma prosím zavčsasu. demontáž plánujem zajtra :-D

2016-07-30 14:53:28

martin78: Ta "bílá věc" je těleso kabinového filtru. Těleso klimatizace je za středovým panelem vlevo od tohoto tělesa filtru. Pro demontáž tělesa klimatizace je myslím nutno nejprve demontovat celou palubní desku - viz přiložené video.

2016-09-21 19:20:35

Ahoj kluci, chtěl jsem se zeptat. Byl jsem v servisu a zjistily že mám prodrenou trubku pod airboxem u levého světla. Trubku vymontovali a nezavarovali ale odvezli ji k pánovi který dělá vysokotlaké hadice. Tak ten kus nahradil za hadici. Nicméně po nainstalování zpět a naplnění chladivem zkoušeli těsnost takovým přístrojem který "čuchá" a byla netěsnost jen ve spoji. Jinak okolo té nové vysokotlake hadice přístroj nic nezaznamenal. Chci se zeptat zda li vadí že použili vysokotlakou hadicí. Dekuju

2016-09-22 08:39:17

pavelh: Pokud je to uděláno dobře, tak je to úplně jedno. I v originálním systému je kus veden trubkou a kus hadicí (např. za chladičem). Pro dotěsnění případných malých úniků bych udělal to, co doporučuje Wirda o čtyři příspěvky výše. Opravdu to funguje, ani on tomu kdysi nevěřil (viz list č.6), ale sám se přesvědčil a dnes to doporučuje.

2016-09-22 12:11:17

pavelh: Ano, potvrzuji. Vůbec nevadí že je to nahrazené za předpokladu, že je to dobře utěsněné. V případě, že by ti to přestalo těsnit a uteklo médium, přestane ti fungovat klimatizace a taky se odepne kompresor. To je z toho důvodu aby se zamezilo jeho poškození.

Když vyfotíš místo které máš nahrazeno hadicí a je možné tam dát originální kus potrubí, dej vědět. Mám celý svod klimatizace.

2016-09-23 22:51:53

Ahaa tak to by mohlo být dobrý. Jen jak v tom servisu měli v ruce ten přístroj který diagnostikuje únik chladiva tak to pískalo u mnou označené červené barvy v tomto spoji a řekly mi ze to bude v pohodě, samozřejmě v pohodě to nebylo a chladivo tamtudy uteklo. Každopádně když budu sundá ať trubku měl bych asi vyměnit těsnění na obou stranach

Je to nejaky speciální rozměr nevíte prosím? :) děkuju


Odpovědět

1 ......... 5  6  7  8  9