Fórum - Téma


M6 GG/GY - klimatizace, těsnost atd.


Fórum 6 GG / GY M6 GG/GY - klimatizace, těsnost atd.

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1 ......... 4  5  6  7  8 ......... 9

2014-09-07 23:21:08

vypadá to že uhnilý, proto to chci stříknou tím lakem abych zabránil oxidaci zvenčí. pomůže?

MAX6  
J.
2014-09-07 23:25:11

purkmistr: Nevim. U plechu jsem kolikrát viděl,že pokud tu rez neočistíš nebo něčim "nezneutralizueš"(nevim jak to napsat) a čistě jí jen něčim přestříkáš,tak to hnije i pod tim nástřikem kterym to překreješ. Jak to funguje na hliníku na to ti poví někdo znalejší v tomhle oboru.

2014-10-13 23:18:24

Čau, taky mě čeká oprava netěsnosti klimy. Nemáte někdo typ na dobrý servis v Brně a okolí? Když tu vidím tu palbu za nový trubky, tak bych to rád vyřešil nějakou tou hydraulickou hadicí a s tím se asi ne každej servis bude chtít babrat... Díky za odpověď!

2014-10-13 23:22:24

Snake: Já jel s klimou do Palkovic a naprostá spokojenost

2014-10-13 23:44:37

Na ty Palkovice jsem tu už četl chválu, ale je to dost z ruky - to je tak na celodenní výlet Přece musí být nějakej šikula i v Brně..

2014-10-14 18:18:38

Snake: Já jsem nenašel, takže následoval výlet. Každopádně to už bylo dávno, tak doufám, že někdo poradí to Brno

2014-10-18 20:10:35

Tak jsem trošku Googlil a našel v Brně dvě firmy, co dělají přímo i opravu trubek klimy - poškozenou část vystřihnou a pomocí specielních fitinků ji nahradí novým kusem. Takže to jdu příští týden vyzkoušet a dám vědět, jak jsem dopadl

2014-11-03 12:32:48

Tak nakonec jsem to hodil firmě BM Technik v Brně. Udělali test těsnosti a kondenzátor je jak řešeto - takže celkem za nový kondenzátor, naplnění, vyčištění a kabinový filtr 6500,- Doufám, že po tomhle už o problému s klimou dlouho neuslyším.

2015-06-15 19:25:32

Tak já už taky konečně chladim, ale ještě není vyhráno. Naštěstí mám kamaráda, který dělá klimy jako koníček melouchama, takže mi natlačil dusíkem, jaorovou vodu a hledal jsem. První nález gumička na kompresoru. Do rána to uteklo. Dlaší nález klasika prooxidovaný v železnym úchytu vedle chadiče. Beztak to dělaji schválně, že daji hliník rovnou na kov, aby to rychle odešlo do háje. Opraveno dvousložkovou pastou na chladírenský trubky. Natlačil a opět únik. Pod airboxem ja ta trubka chycená k rámu na plechový podložce a pojištěná plastovou sponkou. Hned u ní ve sváru na přírubu byla taky dirka. Opět opraveno pastou a zatím klid. Naplněno a už dva dny to drží a chladim. Nevim proč to automobilky nedělaji z mědi a mosazi, člověk by si to sám přeletoval, ale to jim jde, aby sis to nemohl udělat sám. Doufám, že mám pokoj. Gumičky jsou všude nový. Musím říct, že Mazda klima je hrozná fušeřina. Sahara je sežraná od soli, že se drolí žebrování jen pohledem. Tehdá jsem koupil Opla Vectru B, dva roky od koupi mi nešla klima, pak mi jí známej naplnil a čekal jsem opravy. Ta klima byla v bezvadnym stavu. Další tři roky makala a nemusel jsem na ni šáhnout a věřím, že maká do dnes jinému majiteli. Auto mělo cca stejný nájezd km (necelých 200tis) a sahara, tubky, spoje, vše jak nové. U Mazdy je to pomalu na koplet nový rozvody a to je z roku 06. VeBe byla z 99 a taky z německa. Takže toliko za mě a jsem rád, že si to dokážu řešit sám. Ani nemyslím, kolich bych vypláznul v servisu.

2015-06-17 17:51:43

wirda: prosim tě jak se jmenovala ta dvousložková pasta?? Mám totiž stejný problém... Díky.

2015-06-17 20:35:35

martas23: A co takhle aplikovat Super Seal? Mám na mysli ten přípravek na utěsňování autoklimatizací ve spreyi - viz youtube.com

2015-06-17 23:21:23

Nevím jak zachrání nějaký sprej vyoxidovaný místa na hliníku, ale určitě bych před tím použil tenhle dvousložkový tmel. V tom držáku a vůbec v těch kritických místech je to sežraný a narušený oxidací kolem dokola a v šíři toho držáku. Sprej sice zatáhne dirku, ale za rok se může udělat hned vedle v narušeném místě. Ten tmel jsme dali třeba v délce 8cm přes narušené místa. Musí se to oškrabat planžeťákem a ve svěráku pěkně obrousit smirkem. Důkladně odmastit a pořádně rozhnětaný tmel omačkat kolem trubky v cca 3-4mm vrstvě do ztracena. Nevím co měl přesně za značku, ale je to šedá pasta, váleček a po ukrojení nožem je vidět, že uvnitř je světlejší složka a kraj tmavší. Tohle bude fugovat určitě http://tmely-silikony-lep...vy-tmel-na-med-a-slitiny/

2015-06-18 08:31:59

wirda: Vyvedu vás z omylu. Super Seal není v pravém slova smyslu sprej, který by se aplikoval jemným rozprachem na povrch, ale tlaková nádoba v níž je látka, která se aplikuje do okruhu autoklimatizace nízkotlakým portem (viz videa na www.youtube.com) Tento přípravek byl vyvinut přímo pro účely oprav autoklimatizace, takže při opravách autoklimatizace samozřejmě funguje. A jak? Super Seal v sobě obsahuje látku, jejíž molekuly při styku se vzduchem polymerizují, tedy vytvoří něco jako pryskyřici a místo úniku zacelí směrem zevnitř ven. V klimatizačním okruhu není žádný vzduch, takže tam látka nadále cirkuluje bez jakékoliv reakce klidně třeba i několik let. Při dalším výskytu netěsnosti se opět látka dostane ven na vzduch a proces se opakuje, takže řidič ani nepostřehne, že došlo k drobnému úniku a zároveň okamžitému utěsnění. Jak prosté.

2015-06-18 12:36:23

Já ti tento postup neberu a třeba to funguje, nevim. To bych mohl říct po třech letech úspěšného chlazení bez investic. Máš tuhle zkušenost??? A jaká je cena toho spreje oproti tmelu za 150,-? Nicméně, ten tmel doporučuju, protože ty trubky jsou zoxidovaný dokola a je to oslabený. Pak tam nešikovně hrábneš, nebo vibracema od motoru a praskne celá. Co potom? Sprej bude asi k ničemu... Proto si myslím, že takhle to podržíš dvousložkou a dovnitř si napustí kdo chce, co chce. Jak prosté...

2015-06-18 13:11:19

wirda: Když už si teda tykáme, tak pokud bys sledoval toto vlákno, tak zjistíš, že s podobným výrobkem stejné firmy mám sice ne tříletou, ale dvouletou zkušenost - viz příspěvek z 18.4. 2014 a klima stále chladí jako ďábel. A protože vím, že klimy u M6 jsou bolavým místem, zakoupil jsem si preventivně i onen Super Seal (za 500 Kč), mám jej připraven k použití a nikomu bych jej nedal.

S naprostou jistotou vím, že až to přijde, nebudu se válet pod autem a špachtlí cosi patlat na potrubí. Ani já tobě neberu onen ruský způsob opravy, já si pouze uvědomuji, že se píše rok 2015. A mimochodem. Plamenně reaguješ na příspěvek, který byl odpovědí někomu úplně jinému, než tobě.

2015-06-18 13:18:56

milan_t: Sry, nechci se zapojovat do diskuze ale já to udělal jinak.

1. Klimatizace nefungovala - zjištění závady

2. Naplnění okruhu fluorescenčním materiálem pro odhalení místa kde systém netěsní (pod UV lampou)

3. Zjištěna závada na chladiči

4. Sbalil jsem se a šel jsem koupit nový chladič

5. Chladič vyměněn

6. Chladící médium opět napuštěno do okruhu

7. Klima funkční

Jen pro info, tady si tykají všichni. Jsi na klubu, ne v kanceláři.

2015-06-18 15:28:51

Bodejť a ještě ten příspěvek nesl muj nick, takže jsem to bral jako odpověď pro mě. A nepatlal jsem nic pod autem a špachtlí. Vydný části jsem si demontoval a opravil svými modelářskými prstíky V 9 ráno jsem začal demontovat nárazník a ve tři odpo už jsem jezdil a chladil a to byla mezi tím kachnička s knedlíkem, kafe a zákusek. Nechť ti sprej slouží, já ho třeba taky někdy použiju. Hlavně nebuď na...nej

2015-06-18 16:35:40

wirda: Nazývejme věci pravými jmény. Neoblbuj a podívej se o 7 příspěvků výše. Stojí tam do písmene přesně toto:

martas23: A co takhle aplikovat Super Seal? Mám na mysli ten přípravek na utěsňování autoklimatizací ve spreyi - viz youtube.com

Zavzdušňuješ se tady úplně zbytečně nad něčím, co bylo určeno pro člověka s nickem martas23 a to ty rozhodně nejsi.

2015-06-18 17:06:21

Jo tenhle. To ano, ten nebyl pro mě. Ale od toho je tady forum, abych mohl (a kdokoli další) reagovat a zavzdušňovat se jak se mi zlíbí Přece se tu nebudem hádat kvůli hovadině. Já řekl svůj názor a ať si to každý dělá jak chce, páč mě to je putna.

2015-06-20 11:10:18

Tak mě komplet přetěsnění, oprevení a naplnění stálo rovných 500,- To neni špatný. V servisu bych za to dal tak o nulu víc. A stále chladím, tak snad dobrý


Odpovědět

1 ......... 4  5  6  7  8 ......... 9