Fórum - Téma


M6 GG/GY - klimatizace, těsnost atd.


Fórum 6 GG / GY M6 GG/GY - klimatizace, těsnost atd.

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2  3  4  5 ......... 9

2013-06-21 19:37:11

Tak ji vyndej a nech si ji zavarit nekde kde svarujou hlinik.me to stalo 500 na 2 mistech(v ohybu). Ale musis rozebrat pristrojovku nebo mit kurva detske ruce.me to slo ven,ale spatky jsem ji sruboval

Do vymeniku v kabine a dal jsem tam sroub krive a utrhnul

Jsem ho Takze jsem rozebiral pristrojovku.

2013-06-23 10:17:48

krtilda: Ahoj. Tak přesně tuhle trubku (6130) jsem měnil před měsícem. Druhovýroba se nedělá, jedině originál - cena v mazdě cca 2.700,-Kč. můj případ byl ten, že trubka byla uhnilá přesně ve spoji, kde trubka vede do výparníku. Jsou to pálky no...

2013-06-23 11:37:47

zeli85: Tak dávat za kus hliníkové trubky 2.700 Kč, na to Mazdě teda seru Zkusím si najít jiný servis, kde mi tu trubku zavaří. Pak dám vědět, jak jsem dopadl.

MAX6  
J.
2013-06-23 14:19:29

krtilda: Tu těsnící gumičku 61-J17 prodávájí ve většině autodílen kde se specializují na klimatizace. Mě stála 25Kč u nás v Příbrami. Jestli ti to uniká z přímo z trubky tam kde je ta guma,tak to ti dokážou přelisovat ve firmě kde dělají vysokotlaký hadice. Mě právě ta trubka praskla ne v téch kovovejch částech,ale v těch gumovejch,tak mi ten kus (cca 40cm) přelisovali za novej a stálo to necelý 300Kč.

V mazdě se na celý trubky nemá vůbec smysl ptát,protože to jsou rakety. Za tu trubku co mě právě praskla tak za tu chtěli 6500,- s DPH. To už je levnější je koupit ze zahraničí,protože tam se daj komplet sehnat za docela rozumný peníze,ale pořád je to dražší než oprava.

Tady ještě obrázky čísel dílů přesně na naftovou M6

2013-06-23 14:30:32

max6: Maxi, díky za postřehy. Vyhlídnul jsem si jeden servis na Praze 5 (nedaleko práce, kde dělám), kde dělají komplet klimatizace, vč. repasí, tak jim zítra zavolám. Problém je, že to potřebuju zprovoznit během příštího týdne a servisy teď mají s klimatizacema plno práce, jak začalo být vedro. Tak uvidím, jestli se s nimi domluvím a co na to řeknou.

2013-06-23 17:33:01

max6: Tak mi to nedalo a šel jsem se na to podívat. Je tam sice dost špatně vidět, ale zjistil jsem, že ta kapalina vytekla ze záhybu trubky 6130 (hliníková část). Na obrázku označeno červenou šipkou. Problém je, že v tom záhybu je trubka přichycena k takovému úchytu společně s horní trubkou 6130, a to v místě, který jsem na obrázku červeně zakroužkoval. Je ale poznat, že kapalina vytekla ze spodní trubky 6130, protože tato je v místě vyústěnu z úchytu zelená a je pod ní zelená skvrna. Předpokládám tedy, že díra v trubce je právě někde v místě, ve kterém je trubka přikurtována k úchytu. Měl jste to někdo také v tomto místě děravé?

2013-06-23 18:01:05

U mě se taky objevil nějakej problém s klimou.

Nechal sem si ji v servise když mi dělali podvozek naplnit a po necelym tejdnu když sem se s autem rozjel tak zase nechladila. Dojel sem zpátky do servisu a byla opět prázdná (asi 20% chladiva) přitom plnička při testu tlakování žádnou netěsnost nezjistila. Tak sme jako další pokus do okruhu stříkli takovej sprej (obdoba spreje na lepení pneumatik) a uvidim jestli to utěsnilo a klima vydrží. Rozebírat celou klimu se mi fakt nechce.

Jakou barvu ta kapalina v klimatizaci má? Nebo projevuje se nějak specificky místo úniku? (rez, oxidace, mastnota)

2013-06-23 19:01:16

Já jsem před měsícem plnil. A už to nechladí, jak po naplnění. Jinak u mě to vypadá nějak takto:

2013-06-23 19:23:04

To budu muset taky oblízt, jestli něco neuvidim, ale na první pohled vypadalo, že je všude sucho.

2013-06-23 19:37:03

To všichni tolik klimujete? Mě klima na MPS nejde a stejně bych ji nikdy nepoužil, žere to mc výkonu už takhle je ho málo

2013-06-23 19:49:36

V předchozim autě sem teda klimu taky neměl, ale člověk si zvykne rychle

No když jedu za tejden na dovolenou po Evropě, tak tu klimatizaci ve funkčnim stavu fakt uvítám a vlízt do auta který třeba stojí celej den na slunci a pak na sebe pustit horkej vzduch z klima nic moc.

2013-06-23 20:09:34

já bych spíš uvítal návod jak všechny věci od klimy vyházet z auta

2013-06-23 20:16:35

djmicho: Sorry, ale nezasírejte toto vlákno nesmysly. Řešíme tu (pro nás) vážnou věc. To, že se bez klimatizace obejdeš, v tomto vlákně nikoho nezajímá.

MAX6  
J.
2013-06-23 20:44:41

krtilda: Hele a nezkapává to jen z tý horní trubky na tu spodní ? Nějak se mi nezdá,že by to samo o sobě uhnilo. Jinak ta spodní trubka má přesný označení pro M6 diesel GJ6A-61-465B. Pokud to opravdu teče z toho kovu, tak by to mělo stačit zavařit. Ta trubka by měla jít v pohodě vyndat,ale jak jí vyndáš,tak určitě kup nový ty gumový těsnící kroužky co jsou ve spojích ( u chladiče GJ6A-61-J19 - 6,7milimetru a mezi trubkama C003-61-J17 - 6,07milimetu)

2013-06-23 20:49:42

max6: Mě se nezdá, že by to teklo z té horní trubky. Ale každopádně to bude třeba rozebrat, protože tam není téměř vidět.

MAX6  
J.
2013-06-23 20:57:56

krtilda: To bude asi nejlepší. Rozeber to a koukni odkud ti teče ta zeleno-bílo-modrá srajda kterou barvěj tu náplň klimatizace. Ale opravdu kup ty gumičky i kdyby to bylo v pohodě. Ony puchřej rychlostí světla jen když se dostanou na vzduch a přes ně by ti to potom foukalo. Jinač koukal jsem jen tak zběžně na eBay atd... a tu trubku jsem tam nenašel.

2013-06-23 20:59:52

max6: Budu se s tím muset stavit do nějakého servisu v Praze, kde ty klimatizace dělají. Našel jsem dnes na netu jeden a v Praze 5, tak tam zítra brnknu. Sám to rozebírat nebudu, zase až tak technický typ nejsem Ale každopádně díky za rady Maxi.

MAX6  
J.
2013-06-23 21:13:12

deri: On je problém,že ta plnička zkouší jestli je systém těsnej ve vakuu a ne při přetlaku. Potom, když zkoušej těsnost dusíkem,tak ta flaška to dokáže natlakovat jen na nějakejch 8-10 barů. Ale když sepne kompresor klimatizace,tak v tom okruhu je při plnym výkonu klimy nějakejch 19-20barů. Proto se ta netěsnost na testu nemusí vůbec objevit,ale objeví se při reálný jízdě,když to tlakuje sám kompresor.

Jinač to chladivo plněj takovym policajtem,kterej má nazelenalou barvu a na vzduchu pod teplem z tý zelený lehce zbělá. Někdy ale při malinkym úniku se to kontroluje pod UV lampou,kde se to chladivo rozžáří jak fukušima.

2013-06-27 16:58:24

Tak dneska sem při kontrole a doplňování provozních náplní (1litr oleje ) sed do auta nastartuju a klima opět místo chlazení topí

Tak mi to nedalo a pořádně sem prohlíd jestli někde neuvidim nějakej únik a nakonec jsem našel oblitý všechno okolo toho spoje dvou trubek, co je schovanej pod boxem vzduchovýho filtru.

Měl by tam bejt 6mm O kroužek, tak snad se to unikání jeho výměnou vyřeší.

MAX6  
J.
2013-06-27 17:01:13

deri: Zkus zajet někam kde se pecializujou na klimy. Tyhle kroužky by tam měli prodávat za pár desítek korun. Třeba to v Mazdě bude taky levný,ale bůh ví. Jestli já tam budeš nandavat sám,tak než tam tu novou dáš,tak jí pošmrdlej silikonovym olejem. Ajestli vyndáš celou tu trubku,tak rovnou kup i gumičku na druhej konec.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 9