Fórum - Téma


M6 GG/ GY - Klepání a cukání naftového motoru


Fórum 6 GG / GY M6 GG/ GY - Klepání a cukání naftového motoru

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2

2010-02-01 21:14:01

Ahoj, mám takový problém, že motor za studena klepe a cuká. Jenom, když jedu plynule kolem 1500 - 1800 ot., na volnoběh neklepe. Když se motor trochu prohřeje klepání přestane. Cukání se projevuje i za provozní teploty, je to nepatrné, ale občas cukne, při konstantních otáčkách na 1. - 3. rychlostní stupěň již zminovanýchých 1500 - 1800 ot. Jedná se o diesel 105kw, 2006. Byl jsem na třech diagnostikách a žádnou chybu to nenašlo.

Děkuji za příspěvky.

Ben
2010-02-02 10:19:03

Měl jsem něco podobného. Zkus co nejvíce vyprázdnit nádrž a poté natankuj Vervu-diesel od Benziny s přidáním trochu zimního aditiva VIF(stačí jedna nálevka). Pořádně protáhnout na delší trase. Pak mě ještě napadá, jestli nemáš zanesený palivový filtr.

2010-02-02 10:22:22

a co Shell V-Power Diesel? 8-)

doris  
Doris
2010-02-02 10:42:09

Nafta od Shellky i ta prémiová má nížší cetanový index, než Verva od Benziny, takže bych volila spíše Vervu. My jsme porovnali obojí a musím konstatovat, že Shellka se 60 cetanové Vervě od Benziny nevyrovná.

2010-02-02 18:02:50

Palivový filtr jsem měnil, vypustil jsem i nádrž, ale problém stále přetrvává. Napadaj mě jedině vstřiky. Nevíte jakou nejsnadnější cestou se dá zjistit jestli jsou vstřiky vadné?

doris  
Doris
2010-02-02 19:15:11

K tomu existuje spešl přístroj, který ověří jejich funkčnost.

2010-02-03 09:37:15

Gappy - např tady se na to specializují www.autozm.cz

2010-08-07 10:13:09

Gappy pokročil si nejako v tvojom probléme? Ja mám to isté občas mi proste sekne auto pri konštantnej rýchlosti napr. 40km od 1500 do 1800ot., je jedno či idem na tempomat alebo nohou. Občas ako keby vynechal nejaký cyklus. Do nafty pridávam aditívum stále.

Koľko asi stojí tá diagnostika palivovej sústavy - vstrekov?

2010-08-07 10:22:02

kontrola vstřikovačů stojí ca 3.200 CZK, ale pokud můjdete do origo servisu a necháte si změřit přepady vstřiků a provést kalibraci vstřiků, tak se z toho už dá dost vyčíst - tzn pokud máš větší přepad vstřiku a ještě např nejde provést kalibrace, tak je to skoro jasný

2010-08-08 17:57:08

Bouhužel byly vstřikovače z velké části ucpány nekvaltiní naftou, tak musely být vyměněny :( Přeju, co nejrychlejší a nejlevnější způsob vyřešení tohoto problému.

2010-08-08 20:29:38

jeden novej vstřikovač a´9.600 CZK + podložky - mám zkušenost na vlastní peněženku

2010-08-11 15:32:43

Fúha pekné pálky za tie vstreky . Skúsim chémiu na prečistenie systému a ak nepomôže tak idem riešiť...

Díky za pomoc!

2012-10-09 16:56:09

Nazdar všichni... Mam problém ze svou mazdou 6...

Pri zohriatom motore na 1800 otáčkach, keď pridám plyn mi cuká... Až mi trhne , je jedno akú rýchlosť mám zaradenú. Deje sa to hlavne na tretom prevodovom stupni, keď idem konštantne 50 km/h a jemne stupím na plyn. tak to trhá.

Nemá stým niekto prosím vás skúsenosť ? Neviete v čom by mohol byť problém. Diagnostika nevyhadzuje žiadnu poruchu...

2014-01-25 08:58:33

Zdravím,

Mám takový problém... včera jsem najel cca 600km... tankuji na AGIPCE dávám do nádrže i Aditivum VIF-ko... bohužel jak jsem jel tak ať mám zařazený jakýkoliv rychlostní stupeň, tak cca v 1800-2100 možná 2200 tis otáček, auto poškubává jak kdyby to nemělo dostatek paliva. Jak jde do zátahu tak nic jede krásně akorát na 5 stupni a 6 stupni mě přijde že autu opadne výkon lehce. Auto nekouří nic. Řekl bych že Turbo to nebude jelikož to by dělalo furt (a nemělo by to výkon).

Mohl by to dělat i SCV ventil ? když je auto studené tak zní jak traktor... a občas lítají i otáčky volnoběžné.

Nebo myslíte že budou načnuté vstřiky ?.... Pal.soustava 2x čištěna přípravkem TEC2000 + poté nový pal filtr. na něm najeto cca 1000km.

2014-01-25 09:26:41

thomas17: jeden problém řeš na jednom místě, jinak je to taky duplicita. napiš mi, kde ti to mám ponechat, druhé se smaže.

2014-01-25 10:36:29

Jo,když litaji volnoběžné otáčky studenému motoru, tak to je jasně scv, taky mi to dělalo, a po vyměně je vše super.

Zkus napřed taky jinou naftu. Ja ted mam druhou nadrž verva a jsem spokojen.

2014-01-25 10:39:57

kolibrik007: No ještě zkusím pročistit MAF senzor...

Akorát mě trochu vyvádí z míry to cukání motor (jako kdyby nevěděl jestli má zrychlit/zpomalit přidat dávku nebo ubrat) a je to občas vidět i na otáčkách že ručička začne lehounce poletovat nahoru/dolu.

No tankuji buď na Shellce a nebo Agip, Benzinu v okolí nemám.

2014-01-25 10:41:33

thomas17:

u tebe to laicky vidím na vstřikovače, nebo SCV - pokud to tvrdě chrochtá i na volnoběh / jinak bych řekl ještě možná EGR ventil, to by to ale tak nechrochtilo na volnoběh

ale musíš na diagnostiku - asi ideálně AUTo ZN Bosohohy

SCV a EGR je sranda - vstřikovače je dost katastrofa

2014-01-25 10:44:46

marcoss: EGR je OFF zaslepený ani né před rokem + odstranění DPF...

Ano chrochtá to na volnoběh, když lehounce přidám plyn na cca 1000ot/min tak vidím jak lítají i nahorů a dolů otáčky...

Právě se bojím těch vstřikovačů :( jelikož když jsem čistil pal.soustavu a dělal jsem to na přímo abych fakt zkusil pročistit vstřiky... tak auto jako by jelo na 3 válce a chrčelo v něm jak nevím co... ale po chvilce o.k

2014-01-25 10:48:52

thomas17: když jsou vstřiky už moc KO, tak žádný čištění nepomůže - ale může to být SCV


Odpovědět

1  2