Fórum - Téma


M6 GG/GY intercooler


Fórum 6 GG / GY M6 GG/GY intercooler

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2

2015-08-13 10:38:28

Zdravím pánové,

o víkendu budu měnit intercooler a naháním nutné těsnění a O- kroužky. Ví prosím někdo rozměry O-kroužků?

V manuálu je pouze uvedeno, že tam ty okroužky jsou, ale chybí rozměry.

V mazdě to kupovat nechci, budou za to chtít pětikilo.

Za každou radu budu rád.

Díky,

Martin

2015-08-13 19:17:03

ja ked som menil IC nemal som tam nič.. ja by som tam dal tesniaci papier cca 3 vrstvy..

2015-08-17 09:48:38

Zdravím,

akce intercooler ukončena s úspěchem.

Pro zajímavost, okroužky tam jsou a mají rozměry: průměr 5,5cm, tloušťka: 3mm.

Přikládám pár fotek pro zajímavost.

Martin

2016-06-20 07:56:26

Zdravím lidi :)

Mazdu 6 (2005) a diesel vůbec, mám prvně (3 týdny) z bazaru a podle popisovaných příznaků mi ted o víkendu prasklo potrubí intercooleru. Nejprve se mi v sobotu rosvitila kontrolka engin nebo co to je (závada emisního směšovače) a druhy den flicek u levého předního kola + zaflakana mřížka v podběhu.

Do včera jsem neměl tušení že nějaký intercooler existuje a tak bych rád zeptal, kde se tam ten olej bere? Co jsem četl tak to má pracovat se vzduchem, tak co tam potom kape? Když to budu lepit, musím trubku vyndat? Když ji budu vyndavat, musím vypouštět olej? Díky předem za odpovědi

 Magnetto  
2016-06-20 16:54:41

poustevnak: Intercooler nebo-li "mezichladič" je u turbo motorů. Jelikož je vzduch tlačený turbem horký, musí se chladit a proto tam intercooler je. Jak správně píšeš, má to pracovat se vzduchem a nikoli s olejem - proto tedy usuzuji že turbo není ve zrovna dobré kondici či zanedlouho vypoví službu.

Pokud se podíváš někde na internetu na funkční obrázek principu turba, zjistíš, že má jeho rotor obrovské otáčky a teploty - proto musí být mazané od motoru. Pokud jsou na rotoru turba špatné gufera (těsnící krožky), motor nasává i olej který do turba prolíná.

Jelikož je intercooler snad níž jak motor a spád 100%, olej zůstane v intercooleru do té doby dokud to nepoteče tak extrémně že by hladina dosáhla až ke klapce.

Pokud IC vyndáš a vyliješ z něj hodně oleje, auto vrať či připrav se na repas turba které není zrovna nejlevnější. Další co se dá dělat je jeho výměna ale může to být úplně stejný krám pokud vezmeš použité neověřené.

Podložky pod vstřiky jsi měnil? Na to bych se zaměřil asi jako první věc.

2016-06-20 18:35:23

Děkuji za odpověď.

Abych pravdu řekl, jsem z toho všeho docela na prášky

Diesel jsem nechtěl, ale kámoši furt říkali. S tím už starosti nejsou, dneska je to jiný než dřív. Vždy jsem byl na benzínu. Od Š 1000 MB, Oltcit, Daewoo Racer, Opel Ascona a naposledy před M6-kou Suzuki Baleno a snad nikdy jsem neměl takový tísnivý pocit jako teď, když tady čtu to forum a vidím ty desetitisícové částky pokud si to na autě neudělám sám svépomocí.

Ještě nemám vyřešenu jednu závadu i když možná dvě, páč nevím jestli svítící kontrolka "engine" souvisí s (asi) potrubím intercooleru a už je tu teoretická vada na turbu (o kterém ani nevím že ho mám, protože to ve specifikaci není pro mě zřejmé). Ani tady při zakládání profilu jsem nemohl v předvolbách zvolit přesné označení mé M6-tky

Teď jsem si pročítal výměnu těch podložek pod vstřiky a když jsem četl že to tam borec trhal hupcukem tak jsem šel do kolen .

Jsem mechanicky vzdělaný, ale do aut nedělám. Bydlím v bytovce, garáž nemám a na parkovišti si toho člověk moc neudělá ...

Auto jsem si nechal dělat, protože bez zkušeností to člověk akorát po*ere Když vidím kde je to zlomený, prasklý, nesvítí to atp. tak si s tím poradím, ale pokud to vidět není ...

Jednou mi kamarád u Daewoo měnil svíčky a kabely. Řekl jsem si, že než přinese svíčák, tak mu zatím pomůžu a odpojím staré kabely od svíček a rozdělovače - no jsem debil - ten mě miloval :D Ale to už je 15-let zpátky. Teď jsem možná moudřejší

Zatím mám vyřešený rozvody a koupený gumy. Čekám až se uvolní místo u mého automechanika a chystal jsem se na výměnu oleje, filtru a brzd. Už teď na mě divně koukal že asi budem tmelit potrubí a až mu řeknu a vstřicích ...

Ach jo


Odpovědět

1  2