Fórum - Téma


M6 GG/GY EGR Ventil


Fórum 6 GG / GY M6 GG/GY EGR Ventil

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1 ......... 5  6  7  8  9

2015-06-09 08:41:16

radik: V Palkovicích nemají problém ti půjčit po dobu opravy náhradní vůz. Podmínky jistě budou akceptovatelné.

2015-06-21 09:55:24

Tak problém s EGR??? přetrvává. Po té co byl v servisu v mazdě vyčištěn s tím, ať vyzkoušíme, zda to bude fungovat, jsem ujel asi 200 km - 300 km... Prvních 150km byla stále vyšší kouřivost a cítil jsem, že auto nejede moc dobře do otáček. Pak se to zničeho nic umoudřilo a auto přestalo v záběru kouřit a zase se rozjelo jako dřív. Bohužel včera po cca 300 km přestalo auto v mírném kopci úplně jet. Musel jsem zastavit, zkusil vypnout motor. Po nastartování se zase rosvítila kontrolka motoru a ESP a auto skoro vůbec nejede. Nedá se vytočit v podstatě ani ke 3 tis a pokud je v záběru, například v kopci, je za mnou šedo-černá kouřová clona.

Tohle by asi opravdu mohlo být špatným EGR ventilem, ale také jsem četl, že podobnou závadu (někdy to jede jindy ne, občas se motor dusí) vyřešila výměna relé řízení motoru (byť toto bylo u novějšího modelu Mazdy 6: http://www.autoservis-gar...vada-mazda6-nouzovy-rezim).

Auto tedy zase půjde do Mazda servisu ve Zlíně, protože v tomto stavu s tím ani nikam dál nedojedu :(.

Chci se ale zeptat. Nemáte někdo na prodej elektricky řízený EGR ventil na mazdu 6 2.0 GY diesel (2004)?

2015-06-26 13:23:33

wirda: auto je rozdělané v servisu v Mazdě ve Zlíně a nezbývá mi, než čekat, co mi poví tentokrát.

Jen krátká suparizace těch peripetií:

Auto bez jakýchkoliv problémů, jen jednou před cca půl rokem, jakoby náhlá ztráta výkonu po tankování nafty. Ihned, jak jsem to pocítil jsem auto odstavil ke krajnici, po letmé kontrole a znovu nastartování opět bez jakýchkoliv problémů.

Pak najednou při návratu z Brna po dálnici, rychlost cca 120 km/h, na střeše kola, v kopečku cítím, že to moc nejede - za mnou při větším sešlápnutí plynu černo-šedý kouř.

Auto putuje do servisu, kde neměli prý diagnostiku Mazda a zkusili vyměnit váhu vzduchu - bezvýsledně.

Auto putuje do servisu Mazda ve Zlíně, kde opravují zaslepením EGR ventilu. Výsledek: auto ihned po převzetí, stále nejede nad 2,5 -3 tis.ot. jako dřív, je to cítit zejména na 3ku a stále v záběru kouří. Prý se saze musí vyfoukat.

Po ujetí 100-150 km se saze stále nevyfoukaly, naopak se rozsvítily kontrolky ESP a motoru - chyba EGR. EGR má el. senzor a to zaslepení vyhodilo chybu.

Auto jde opět do servisu Mazda Zlín - záslepka odstraněna, EGR údajně vyčištěn, tak to máme zkusit, jinak nutná výměna. Ihned po převzetí, cítím, že to stále nejede v otáčkách a kouří v záběru. Po ujetí asi 100 km se auto rozjelo a přestalo kouřít. Mám za to, že asi závadu tentokrát opravdu odstranili.

Jenže po dalších 100 km z ničeho nic naprostá ztráta výkonu, nad 2tisíce se skoro auto nedá vytočit, jízda do kopce skoro nemožná nějakou normální rychlostí, při lehčím sešlápnutí plynu kouřová clona, jako nikdy. Naštěstí se to stalo kousek od Zlína, takže auto jde zase hned do Mazdy.

Tentokrát opět jiný závěr - v EGR prý problém není, zkusili i jiný, podtlaky údajně OK. Na zkoušku dané jiné vstřiky a problém prý přetrvává. Po vyjmutí jeden vstřik silně zakarbonovaný. V jednom válci asi teče olej.

Takže teď prý půjde sundat hlava aby se zjistilo, kde je problém

No popravdě mi moc nejde do hlavy, jak se může mechanická závada, popř. netěsnost projevovat stylem jednou jo, jednou ne a že má tak okamžitý náběh. Na volnoběh a mimo záběr vše OK, v záběru teď ale totální kouř a žádný výkon. Více než olejový kouř mi to připadá jako černé naftové saze, no ale nezbývá než čekat, co mi řeknou a jaká bude cenovka :(

Každopádně teď . Problém aktivně řeším se dvěma servisy v období 3 týdnů, kdy se v mezidobí s autem ujelo tak 250 km a jinak akorát u nich stálo. Na vše spěchám, abych to měl do dovolené OK a ta mi začíná zítra a jsem bez auta :(. Je to naprd, když ani za měsíc závadu nevyřešíte.

P.S. Chci poděkovat pánovi z Lípy u Zlína, který mi nabídl prohození a test EGR ventilu, jen už jsem zrovna zas dával auto do servisu a tam zrovna přišli na to, že tím to není.

2015-06-29 20:42:23

radik: nedávno som si všimol, že podobné prejavy malo zaseknuté (zakuslé) ovládanie turba. Stačilo to prestriekať s WD40 a ručne-stručne rozchodit. Tak snad to bude aj tvoj prípad.

2015-07-15 09:17:39

radik: Zdravím, mám úplně stejné problémy, jak popisuješ. Jsem zvědav jak vše dopadlo a co zjistili ve Zlíně. Doufám, že závadu odstranili a nyní jsi již na dovolené. Pokud můžeš napiš jak to dopadlo.

Mám Mazdu 6 (GH) 2009 elek.EGR

2015-07-15 18:22:42

Ahoj, tak auto už zase jezdí jako dřív, ale byly to peripetie. Na dovolenou jsem musel jiným autem. Tohle bylo po třetí ve Zlínské Mazdě a tentokrát na 2 týdny. Nakonec se ukázalo, že EGR v tom nehrál žádnou roli. To byly jen první doměnky a samozřejmě, že se servis snažil zkoušet řešit od nejjednoduššího. Na diagnostice toho prý moc nebylo a když se ukázalo, že ani zaslepení EGR nemá na nic vliv, museli do motoru. Po kontrole vstřiků zjistili, že jeden je velmi zakarbonovaný a že je problém v 1 válci. Nakonec to byla vířivá klapka, která se rozpadla (nějaký uvolněný šroubek, nebo co). Tohle u řady aut způsobí zničení motoru. Moje Mazda to naštěstí snad přežila celkem bez újmy. Takže musel motor ven, hlava dolů, výměna těsnení v motoru a oprava vířivé klapy. Cena nakonec 13 tis. Kč, což je na to množství práce ještě dobré. V servisu říkali, že tahle závada se u M6 takřka nevidí. Teď auto jede zase jako dřív, tak doufám, že nepřijde nic dalšího.

2015-07-15 18:22:43

Ahoj, tak auto už zase jezdí jako dřív, ale byly to peripetie. Na dovolenou jsem musel jiným autem. Tohle bylo po třetí ve Zlínské Mazdě a tentokrát na 2 týdny. Nakonec se ukázalo, že EGR v tom nehrál žádnou roli. To byly jen první doměnky a samozřejmě, že se servis snažil zkoušet řešit od nejjednoduššího. Na diagnostice toho prý moc nebylo a když se ukázalo, že ani zaslepení EGR nemá na nic vliv, museli do motoru. Po kontrole vstřiků zjistili, že jeden je velmi zakarbonovaný a že je problém v 1 válci. Nakonec to byla vířivá klapka, která se rozpadla (nějaký uvolněný šroubek, nebo co). Tohle u řady aut způsobí zničení motoru. Moje Mazda to naštěstí snad přežila celkem bez újmy. Takže musel motor ven, hlava dolů, výměna těsnení v motoru a oprava vířivé klapy. Cena nakonec 13 tis. Kč, což je na to množství práce ještě dobré. V servisu říkali, že tahle závada se u M6 takřka nevidí. Teď auto jede zase jako dřív, tak doufám, že nepřijde nic dalšího.

2015-09-11 21:40:13

Nazdar chlapi, trochu se přidám. Tak nějak řeším podobný problém jako vy tady. Nedávno se mi dostala pod ruku mazda 6 2.0 100kw rok 07, Kámošovi se zasekl napínak rozvodu a rozvody poskočili.Takže sem je i s novým řemenem nastavil a teď. Nejdříve Auto nastartuje asi tak až na potřetí a když už nastartuje, tak pak startuje a stratuje v poho.Když ho nechám dlouho stát, opět nechce naskočit až tak 3-4 startování. .Tady to vidím na žhavičky, ale nejdříve otestuji.. Nicméně když auto naskočí na poprvé palubka je čistá ale když to poprvé nechytí, tak pak po 3 nastartování vyskočí ESP a kontrolka motoru.Napojím to v tom okamžiku na diagnostiku a ta vyhodí 1 zavada motoru chyba neznámá a druhá závada ABS/ESP opět chyba neznámá.. žádný kod nic. Vymažu to a když auto opět nastartuji nic se neobjeví. Opět: nechám vystydnout, poprvé nechytí, druhý start, třetí, auto naskočí a závada taky.KDyž to naskočí, tak motor běží fakt pěkně, necvaká, necuká, otáčky jak má i za plynem to jde.. Tak co myslíte? EGR,SVC či něco jiného? díky za radu. PS: Nafta nepadá vyzkoušeno..

2016-10-05 11:39:35

Mazdaar. Hele mam nejakej problem s vykonem ale nevim kde se o tom zminit. Takze tady. Auto se vytaci celkem v pohode ale nema vykon a do kopce musim i prerazovat na mensi stupne. Vymenil jsem paliv filtr a vubec nic. Egr jsem zaslepil a taky nic. Tak nevim kdyby to byl scv ventil tak se auto nenecha vytocit ne? poradte mi prosim je to potupa kdyz vas do kopce predjede i zigul. A hlavne to neni jizda ale plouzeni se. Moc diky.

2016-10-05 12:03:56

Váha vzduchu

2016-10-05 15:55:35

Ok a da se nejak promazat rozchodit vycistit nebo to je na vymenu? diky

2016-10-05 17:22:29

Stačí vyčistit a bude ok,na 100%

2016-10-05 23:16:02

Parada a cim ho cistis? Staci treba cistic brzd nebo musi bejt lepsejsi chemka?

2016-10-06 08:40:41

Liqui moli LM 4066

2016-10-06 10:39:04

bublifuck: Na tu váhu pozor! Je tam pomyslný plátek který je křehký. Jakmile jej zničíš, budeš hledat novou váhu..

2016-11-30 13:51:07

Sice po delsi dobe ale problem vyresen. Byl jsem nekolikrat na diagnostice a kazdy mi rek neco jineho. No nez menit vsechno co mi rikali tak jsem zajel do origo mazdy. Po dvou dnech ruznych testu mi zavolali za auto je ok. Bylo to mikro prasklinou na hadicce k pretlaku turba. Cena 3200 a auto mi i vyluxovali :)

2016-11-30 16:28:30

bublifuck: No to je bomba!

Kdyby jsi však zajel za mnou, diagnostiku bych ti udělal také a hadičku našel 100% protože je kontroluji vždy u každého auta. Už vím co to dělá za neplechu a také jsem se na tom spálil. Vyluxoval bych ti i umyl okna Cena? třetinová


Odpovědět

1 ......... 5  6  7  8  9