Fórum - Téma


M6 GG/GY EGR Ventil


Fórum 6 GG / GY M6 GG/GY EGR Ventil

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1 ......... 5  6  7  8  9

2015-04-17 10:39:45

jiriczek1978: U mazdy 2004 nelze zaslepit EGR ventil. Je napojený na řídící jednotku. Prý ediný způsob jak to udělat je pohrát si nějak s budíkama, aby se kontrolky neukazovali. Blbé je, že po té co si pohraješ s těma budíkama a něco se pokazí na protikluzu nebo motoru, tak už se to nedozvíš.

Proto jsem touhle situací nešel. Opravili to v Mazdě Tábor za cca 3000, s tím že byl problém v ovládacích solenoidech. Musím říct, že v Táboře jsem byl nadmíru spokojen - ještě jeden z mála autoservisů, kde si s tím dají taky nějakou práci ne jako v autopalace, kde snad kvůli jedné závadě vymění půlku auta.....

Tak snad Ti to pomůže.

2015-04-17 10:52:29

cuprik.5: No abych řekl pravdu, tak vlastně ani nevím, zda je ten ventil zaslepený, ale mezi ním a blokem motoru je jakýsi slabý plíšek...či je to těsnění, nebo záslep si nejsem jistý... Těmi ovládacími solenoidy myslíš přesně co..? To je v tom EGR ventilu, nebo na spodku motoru,jak už někdo měnil..?

2015-04-17 11:28:11

By to chtělo přečíst kód chyby diagnostikou. Mě to teď začalo taky zlobit - stejné kontrolky (opět), ale tentokrát tam mám P2009 http://www.mazda6forums.c....uk/index.php?topic=410.0

2015-04-17 11:33:46

davidch: Kód chyby je stále P0401. Kontrolováno asi 3x

2015-04-17 12:03:40

To by měl být nedostatečný průtok vyfukových plynů. By mělo být řešitelný, jako první bych zkusil rozebrat a vyčistit, jestli je to zaslepený, tak to asi budeš muset odstranit.

2015-04-17 12:08:23

davidch: dle fotek to asi rozebrat nepůjde...je zřejmě zalisovaný jinak je na obrázku také vidět ten plíšek mezi motorem a ventile (zda je to těsnění či záslep nepoznám)

2015-04-17 12:14:28

Jak sundat EGR je zde na foru napsáno nejen jednou... Zaslepený to podle mě nebude, to bude nějaký kovový těsnění (záslepka by měla být tlustší). Když si bdeš říkat, že to nejde, tak to opravdu nepůjde!! http://www.autocentrum.pl...gr-komunikat-bledu-13730/

2015-04-17 12:33:02

davidch: ok zkusím to , třeba to půjde díky za foto návod...

2015-04-17 12:36:59

Pak dej vědět

2015-04-17 16:18:12

Já mám na své zaslepeno a jak zněl pokyn, tak se stalo. Po x km se rozsvítí a pak zase zhasnou. Neřešit, nechat být, už se nerozsvítí. Má zaslepeno rok a zatím klid. Kontrolky svítily asi půl dne. ropák 89kw 2006

2015-05-27 23:08:05

Zdravím mám mazdu 6 diesel 100kw 2004 po zaslepení egr slyším divné cvrlikání při jízdě,ale nepravidelné někdy cvrliká někdy ne..Když delší dobu stojím (mám vyřazeno) auto se občas zachvěje a kolísnou otáčky.Scv mám nový.Začlo to dělat po ujetí cca 500km od zaslepení.Dsp a kontrolka motoru mi svítí občas zhasne.Může to být tím egrem?Díky za rady

2015-06-08 12:37:51

Zdravím všechny, prosím o radu ohledně servisu M6 2004 diesel, 100 kW. Motor bez jakýchkoliv závad, najeto 200tkm a celkem z ničeho nic auto přestalo jít za plynem a zvýšila se kouřivost. Znatelně je to znát zejména na 3ku, kdy do cca 2500 otáček, je poměrně normální průběh akcelerace a pak místo setrvání v akceleraci přichází znatelný propad a z výfuku jde našedlý kouř (možná trochu do černé).

Po prvním projevení závady auto putovalo narychlo do servisu, kde neměli origo diagnostiku a zkusili jen vyměnit váhu vzduchu a zjistili, že to není k ničemu. Pak šlo auto do Mazdy ve Zlíně (u OMW), kde se snažili opravit problém tím, že zaslepili EGR. Kouřivost možná lehkce poklesla, ale takřka vůbec, auto stále nejelo za plynem a po cca 150 km se navíc rozsvítily kontrolky ESP a motoru (chyba EGR).

Auto jsem zavezl znovu do Mazdy, kde tedy odstranili záslepku (protože elektronicky řízený EGR vyhazuje chybu) a pokusili se jej prý vyčistit. Při odjezdu po zahřátí motoru na trojku opět nad 2500 ot. žádný výkon a kouř z výfuku (tak nevím, jak to tam pánové projíždějí). Už při přebírání auta mi ale říkali, že to bude možná potřeba vyměnit. Origo je neskutečně drahý, sháněl bych někde starší funkční, ale je mi divné, že ani zaslepení, ani vyčištění nemělo žádný vliv na projev závady...

Nenapadá někoho, čím by to mohlo být? Případně, nemáte typ na někoho šikovného na Zlínsku? Díky moc za případné rady.

2015-06-08 12:52:30

radik: nemáš závadu na podtlaku? potom ti nemusí fungovať ovládanie turba, tým pádom ide výkon do hája a dymivosť hore. môžeš mať deravú niektorú hadičku alebo ulomenú prípojku na hadičku.

2015-06-08 13:37:54

merlinhawk: Ano jako první mě napadalo něco s turbem, i kvůli tomu našedlému kouři (ale nejsem mechanik, jen soudím z toho co jsem slyšel, nebo četl). Podtlak mě napadl také, protože se to projeví až od 2500 ot výš, když se trochu šlápne na plyn. Sám jsem ale nikde problém opticky na hadicích neviděl a jinak to neumím otestovat. Ale toto vše jsem jim sdělil v servisu a dle nich je to jasný problém EGR (pak tedy ale netuším, proč nedošlo k žádné změně ani při jeho dočasném zaslepení - a už vůbec netuším, proč jej vůbec zaslepovali, když v autorizovaném servisu snad mohli vědět, že je řízeno el. a vyhodí to brzy chybu). Proto prosím, nemáte někdo kontakt na dobrý servis, případně někoho, kdo tomu rozumí a je ochoten se podívat? (A snad levněji a lépe, než v autorizáku...)

2015-06-08 14:32:10

radik: "Auto jsem zavezl znovu do Mazdy, kde tedy odstranili záslepku (protože elektronicky řízený EGR vyhazuje chybu) a pokusili se jej prý vyčistit. Při odjezdu po zahřátí motoru na trojku opět nad 2500 ot. žádný výkon a kouř z výfuku (tak nevím, jak to tam pánové projíždějí)" - To snad machří v mazdě měli vědět ne.

Měl jsem stejný problém a nakonec to byla pěkná blbost... Na víku od vzduchovýho filtru jsou takový tři výstupky, na kterou jsou zapojený tři hadičky - ukázalo se, že jeden z těch výstupků je prasklý. Když se to zalepilo, tak auto přestalo čudit a jezdí zase normálně. Podotýkám, že stačí i opravdu malá prasklinka...

Jinak mě udivuje tedy odbornost lidí v té Mazdě, co popisuješ - skoro mi to připomíná odborníky z Mazda Spořilov.

2015-06-08 15:02:12

cuprik.5: Tady na pány ze Zlína, jsem právě zatím moc stížností zde na fóru neviděl, tak jsem si říkal, že to snad bude dobrý a bude na ně spoleh. Navíc na to, že je to autorizák, mi přišli i rozumní v tom, že pokud si EGR někde seženu, tak mi ho prý vymění, aniž by mi tam mermomocí cpali origo. za 16tis. Na druhou stranu jsem opravdu nepochopil opravu typu zaslepením el. řízeného EGRu za nějakých 1200 Kč. Což samozřejmě vedlo k tomu, že za pár dnů jsem byl zpět a onu záslepku mi, tentokrát už bezplatně, vyndali.

Ovšem jestli tam mám jezdit 3x týdně a přesvědčovat je o tom, že auto kouří a nejede (což si přece mohou jednoduše sami zkusit), tak na to bohužel nemám čas ani chuť. Prostě si nejsem jist, zda to EGR opravdu je, i když jejich diagnóza zní, že to bude asi ono... Pak nechápu, proč se alespoň trochu nezměnilo chování, když byl zaslepený.

Díky za ten typ s hadičkami...zkusím to ještě omrknout.

Také díky za typ na Kubajze - pokud nic, zkusím ho kontaktovat, třeba bude mít na to někdy čas.

2015-06-08 15:24:25

radik: Můžu doporučit taky kluky z Palkovic - www.autopalkovice.cz Ze Zlína to nebude až taková dálka.

2015-06-08 17:19:20

rupus: mají skvělé reference, kontakty kdyžtak a přímo zde na klubu - http://www.mazdaclub.cz/firma/mt-auto-s-r-o-79

2015-06-09 08:10:00

Pánové, díky moc za tip, ty Palkovice jsou 100 Km, tak to až tak daleko není, jen trochu problém, pokud je třeba tam auto nechat. Tak kdyby měl ještě někdo dobrý tip blíž Zlínu, budu rád.

Díky

2015-06-09 08:31:57

radik: Ono, keby bol ten podtlak veľmi v háji, tak by to čudilo silne černe. Možná je to len miniprasklina. Možná je to nejaká iná netesnosť na hadici sacieho potrubia alebo prasklina, už tu mal niekto aj intercooler prasknutý. Ja som mal podobný problém a motor slabo tahal. Neviem presne čo to bolo, zistili mi to mechoši, keď som dal kontrolovať turbo. Tvrdili, že to bol zbabraná servis/oprava niekdedy predtým (niečo nezapojili). V každom prípade, testovať motor v dielni či (ne)dymí (bez záťaže) je hovadina.


Odpovědět

1 ......... 5  6  7  8  9