Fórum - Téma


M6 GG/GY EGR Ventil


Fórum 6 GG / GY M6 GG/GY EGR Ventil

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1 ......... 5  6  7  8  9

2013-10-26 17:38:02

merlinhawk: já jsem neviděl důvod, proč by EGR měl mít plynulou odezvu na zpětné vazbě, ale napadá mě, že to může sloužit i třeba k informaci ŘJ, v jaké poloze se nachází a jak rychle se pohybuje táhlo ventilu. Jestli není přidřené, jestli je v pořádku podtlakový měch EGR, popř. jestli vakuová pumpa pracuje, jak má. Možností je mnoho a správnou odpověď budou znát jen vysoce fundovaní mechoši od Mazdy. Ty dvě odporové dráhy budou mít asi vzájemnou tepelnou kompenzační funkci (vysokými změnami teploty se mění vodivost vodičů a jeho obrácená hodnota: odpor). Ještě jsem repasovaný EGR nenamontoval, ale dám vědět až to bude a jak jsem dopadl.

2013-10-28 09:03:49

tomh: množstvo recirkulovaných výfukových plynov si RJ určite riadi, odtoho potrebuje ustrážiť, nakoľko je EGR otvorený. Poviem to inak, keď je v nasávacom trakte veľa kyslíka v pomere k palivu, vznikajú oxidy dusíka. Keď je kyslíka málo, vzniká veľa oxidu uhoľnatého. Benzínové motory majú katalyzátor riadený lambda sondou - pomocou toho sa upravuje pomer palivo/vzduch a v katalyzátore potom prebehne dooxidácia CHx/CO kyslíkom z NOx. Výsledkom je CO2 a N2. Pri diesloch lambda/kat nefiguruje, nadbytok kyslíka sa tlmí len otvorením EGR. Preto musí byť regulácia v nejakom rozsahu plynulá, riadená programom v RJ, podľa mňa tak trochu naslepo. Lenže toľko sadzí čo produkuje diesel by každú sondu rýchlo vyradilo z činnosti, takže asi preto tak.

Mimojiné, cermetové odporové dráhy sú teplotne stabilné (neviem v akom rozsahu s akou percentuálnou odchylkou); predpokladám, že japonci vedia čo vyrobili . Zapojenie toho poťáku ma natoľko zaujalo, že si to skusím premerať. Podelím sa o zážitok.

Ešte čosi: nákres čo si zverejnil nejak nekoreluje s tabuľkou - máš myslím prehodené stĺpce s hodnotami. Čiže: keď je ten kolík zatlačený, odpor medzi 1 a 3 musí byť minimálny (a medzi 1a 2 maximálny). Opačne pri vysunutom kolíku. Medzi 2 a 3 je odpor trvale rovnako veľký, nezávisle od polohy kolíka. Koľko to je, meral si?

2013-11-19 20:52:29

Zdarec Merline! Beru argumenty, o vlastnostech cermetu vím, jen jsem ještě neviděl tak silné vrstvy napařeného uhlíku...

Co se týče nákresu. Tabulka hodnot je vůči poloze táhla v pořádku, jen ty odpory jsou zakresleny pro názornost. Aby odpovídaly jejich hodnoty fyzické poloze táhla a pozici jezdce na odporové dráze, musel bych je zakreslit "dolů", pod číselným označením vývodů a to by bylo nepřehledné. Teď jsou zrcadlově naopak (zrcadlení by bylo podle osy procházející čísly)

1) vyzkoušel jsem koupený snímač po repasi vyměnit za původní na autě. TAKHLE TO NEJDE. Snímače jsou buď trimované (párované) se samotným ventilem, nebo je nutné origo diagnostikou zavést novou kalibraci nového EGR do ECU. Po výměně snímače se mi okamžitě po vymazání kontrolky chyby během vteřiny rozsvítila znovu, ještě během připojeného PC s freeware diagnostikou. Že je tam nějaké párování je zřejmé už z toho, že šrouby přidržující snímač na ventilu jsou zakápnuty barvou.

2) repasoval jsem původní snímač. Dokonce jsem i smirkem zrnitosti 2000 lehce přejel odporové dráhy. Velmi opatrně jsem roztáhl nožičky sběračů jezdce, aby jezdily trochu jinudy, než dosud. Vše slabě namázl silikonovou vazelínou, zkompletoval a namontoval zpět na jeho "mateřský" ventil. TAKHLE TO JDE Maká a zatím se mi kontrolka EGR nerozsvítila.

ALE: i když je odporová dráha na pohled pod lupou celistvá, neprodřená, tak u obou snímačů je měřitelná "díra" v odporu těsně před horní a dolní "úvratí"

2013-11-20 08:26:51

tomh:

2014-08-13 19:51:56

Trochu to tu oživím. Tak jsem přemýšlel o zaslepování EGR a napadlo mě, jestli by nestačilo odpojit a zaslepit ovládací podtlakovou hadičku. Pak by nebyl žádný podlak = žádné otvírání ventilu = žádné spaliny zpět do motoru. Mě do EGR žádné dráty nevedou, je zřejmě ovládán jen tím podtlakem.

Je má úvaha správná? Má někdo vyzkoušeno?

M6 2l DI 89kW r2003

2014-08-13 20:52:31

kid.ob: podle me je prave u tech starych a vadnych ventilu problem, ze netesni nebo maji unavenou pruzinu a tim padem jsou otevrene i kdyz byt nemaji podtlak a spaliny do motoru jdou furt... Tim ze odpojis hadicku tomu vlastne nepomuzes a chyba se ti rozsviti tak jako tak... ale nejsem zas takovej odbornik

Me by zajimalo, jestli nekdo vyresil nerozsviceni tech kontrolek po zaslepeni. Vygooglil jsem jen nejake proklemovani kabelu, nebo napojeni na snimace egr na vystup vahy vzduchu, ale je to hodne obecne a nechci s tim delat pokusy...

2014-08-13 21:06:33

no je prave otazka zda se chyba rozsviti kdyz ten ventil nema zadnou elektroniku(zadne draty).

dalsi vec je, ze jsem si vsiml, ze ventil mam mastny od oleje. hlavne okolo osy ventilu. neni mi jasny kudy by se tam dostaval olej kdyz ventil ma prepoustet spaliny do sani.

2014-08-13 21:09:49

Pokud mas bez dratu, tak si vyhral a chyba se ti nerozsviti... jinak olej tam je podle me ne z EGR vstupu ale z motoru ze sani, je tam vzdy trocha oleje asi z turba... ale v tom pripade ti to nekde kolem toho ventilu netesni a to by asi chtelo vyresit, muze to tam ztracet tlak...

2014-08-26 19:40:50

Zdarvím,

asi jsem se stal další obětí EGR ventilu. Dneska jsem si Mazdičku píchl na diagnostiku a chyba P0401, což je asi ten a onen známý EGR... koukal jsem a mám ho napojenej na řídící jednotku, takže lehce zaslepit asi nepůjde. Koukal jsem i sem na web, jak ho sundat a vyčistit, problém by to nebyl, ale jak ho sundám z té příruby, tak je tam nějaký těsnění, otázka je, jestli se to těsnění poškodí, takže mám radši koupit nové, nebo jestli to vydrží a můžu ho tam nechat - nevím z čeho to těsnění je. Prostě by mě zajímaly nějaký "neduhy" na který můžu při čištění narazit, tak pokud se někdo podělí o zkušenosti....

Jako vždy jsem se zapomněl na něco podívat, teď momentálně, jestli neni ruplá podtlaková hadička... ale to jdu ještě zkontrolovat.

Další možností, a co jsem četl tak i ideální, je ho prostě zaslepit, ale jak se pak poprat s řídící jednotkou, která mi bude hlásit chybu...? Nešlo by ho prostě zaslepit a nechat napojenou podtlakovou hadičku i přívodní kabel?? Ventil by se dál spokojeně otvíral a zavíral, jen by byl "ucpanej" záslepkou, tak by nic nepřepouštěl, ovl. jednotka by to nemusela poznat. Nevím ale, jestli to pozná jiné emise...

Motor je 89kW, 2.0D, rv 8/2005, najeto cca 230tis.

Edit: dnes, 27.8 se po 35km opět rozsvítily kontrolky, žádné snížení výkonu, zvýšení hluku, prostě nic, jen spokojeně svítí a dávají mi najevo, že mě maj solidně na háku, jde mi z toho hlava kolem

2014-09-25 09:51:19

Zavolal jsem a on mi přímo excelentně poradil a trefil se hned do černého, byl špatný ovládací ventilek podtlaku (byl komplet prorezlej). Po jeho výměně a ujetí pár kilometrů kontrolky zhasly. EGR nebylo třeba čistit. Snad má zkušenost také někomu pomůže. Díky.

2014-09-25 13:06:46

davidch: originál podložka (těsnění) EGR je ze slabého nerezu, při demontáži se rozhodně nepoškodí.

2014-09-25 15:14:23

Díky, já ho tedy někdy sundám a vyčistim. Ještě dodávám fotky toho ventilku:

http://www.mazdaclub.cz/g...71/full/9646_imag0346.jpg

http://www.mazdaclub.cz/g...71/full/9645_imag0342.jpg

Ten váleček, co v tom elektromagnetu jezdí, byl přirezlej. Plastovej spodek, kam se nasazuje hadička upadlo (odlomil se).

2014-09-25 22:49:15

davidch: A to jsi si ho měnil sám ? Mohl by jsi to více popsat ? (kde se nachází, kde jsi koupil ? ) Děkuji, dost by mi to pomohlo, bojuju s tím už víc jak 2 roky a stále kontrolky svítí.

2014-09-26 12:24:14

Takže: je to pod spodním krytem motoru, umístěno na takovym plechovim profilu (držáku) na převodovce. Prý že tam jsou 4 tyhle ventilky, ale já u sebe našel jen tři. Šel jsem na to logicky, pátrat po tom, kterej bude nejvíc zrezlej a to je logicky ten nejvíc naspod. Když jsem na něj opatrně sáhl, tak se ten přední plasovej kroužek ulomil - bylo jasný že to je špatně.

Další den jsem rozhodil sítě po bazarech s autodíly (poslal jsem i přesně číslo dílu vč rozkresu nd), ozval se jen jeden ze čtyř oslovených (snad nevadí, že ho zde uvedu, není to skrytá reklama) www.mazdavrakoviste.cz Ventilek mi poslali za 700,- vč poštovného (samozřejmě použitý ve slušném stavu a hlavně funkční). Koukal jsem i po nových a ty se pohybovaly kolem 2000,- a výše + import do ČR.

Dále asi dva týdny ležel ve skříni (nebyl čas) a pak jsem ho namontoval. Po ujetí pár km (manželka jela do práce) kontrolky zhasly a je klid no byla to neuvěřitelná radost, že sem trefil hned ten první špatnej díl a že je věc vyřešená.

V létě, až bude čas, zkusim udělat nějakou krycí vanu na tyhle ventilky (spodní kryt motoru evidentně nestačí).

Na výměnu stačí mít desítku ořech nejlépe s ráčnou na sundání krytu, desítku klíč na ten ventilek (oříšek tam nevleze). Pak sundat hadičky s konektorem (komu nepůjde, tak ať použije slabší plochej šroubovák - hlavně opatrně!!). Mít přístup pod auto a trochu času (já to dělal cca 25min, a to jsem amatér, co měnil palivovej filtr skoro hodinu a půl )

Ať se dílo podaří, Mazdar

2014-09-26 20:45:55

Děkuji moc za odpověď, hned jak bude trochu času na to mrknu. Jestli to bude ono, tak budu fakt šťastný. Vyzkoušel jsem už snad vše, dokonce jsem měl i ze servisu nový EGR ventil, a nic. Po 500 km se to zase rozsvítilo. Ventil vzali zpět. Přes ty svítící kontrolky jsem málem neprošel ani STK. Pán koukl na přístrojovku a prý že když svítí kontrolka motoru nemůže mi technickou dát. No, ukecal jsem ho nakonec.

Ještě jednou díky.

Edit: Je to toto ?

http://www.ebay.com/itm/M...ories&hash=item51b4ce7adf

2014-09-26 21:20:57

Ne, je to toto http://www.fox.rzeszow.pl/%284,11,252709%29.aspx označení je RF5C 18-741

2014-10-11 22:51:49

max6: Ahoj, Mozes mi pls pastnut link na to vlakno kde je ten software (ap tunner).

Prebrazdil som takmer cele mazdaspeed forum, no nikde to tam nevidim

MAX6  
J.
2014-10-11 23:21:03

thermoska: Ten AP tuner je těžce nesehnatelnej a co jsem slyšel,tak ho doma má jen pár vyvolenejch co si účtujou těžký prachy za cokoliv i když to trvá 2 minuty klikání myší.. Kup si tohle: http://www.ebay.com/itm/M...ain_3&hash=item2ed7afc339

ale budeš k tomu s největší pravděpodobností potřebovat i VCMkovou čtečku: http://www.ebay.com/sch/i...=0&_nkw=mazda+vcm&_sop=12

Až to budeš mít,tak si otevři servis

2015-03-10 21:44:13

Na co si dat poradne pozor pri cisteni EGR? Zaslepeni je v podstate rocni zalezitost

2015-04-17 10:25:45

Potřeboval bych poradit ohledně EGR ventilu. Mám Mazdu 6 GY 2004, 2.0DI 100kw. Občas se mi stává, že se rozsvítí kontrolky motoru a smyku (což značí EGR ventil)??? A svítí třeba 250km…poté zase zhasnou na dalších 200-300km a opět se rozsvítí… na fóru jsem se dočetl, že to může způsobovat ventilek pod motorem. Dá se to nějak obejít a nebo se musí ventilek vyměnit..? Jinak EGR ventil mám zaslepený co jsem auto pořídil a kontrolky začaly svítit-nesvítit asi po 1000km…


Odpovědět

1 ......... 5  6  7  8  9