Fórum - Téma


M6 GG/GY EGR Ventil


Fórum 6 GG / GY M6 GG/GY EGR Ventil

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1 ......... 4  5  6  7  8 ......... 9

2013-02-26 10:38:05

Nevíte někdo jak je to s EGR ventilem u benzínový šestky jestli se musí něco dalšího předělávat nebo kde je nejlepší ho zaslepovat?

Před cca půl rokem se tu na to už JoEM6, ale není tu na ten dotaz žádná odpověď.

Chtěl bych si svojí 2,3ku trochu vyladit (spotřeba/výkon) a EGRko by mohla bejt jedna z věcí co by k tomu mohly vézt.

2013-03-01 21:29:53

Mám přibližně měsíc mazdu 6 Di 100kw rok 11/2003. Po ujetí cca 300km se rozsvítily kontrolky motor+smyk. Nechápu proč ale už i tenhle ročník má EGR s elektrikou, takže místo zaslepení jsem volil vyčištění+odpojení baterky. Po ujetí 50km se kontrolky zase rozsvítily. Ještě zkusím diagnostiku,ale vidím to bledě chjooo

2013-03-02 08:29:06

Skusal niekto aj neake emulatore na EGR? ...sice som este na moju mazdu nenasiel ale na druhe auta (mercedes,sopel..) som uz na nete videl....

MAX6  
J.
2013-03-02 09:49:31

Mohlo by zajímat lidi co ho nechtějí vyndat,ale jen vyčistit

Valvoline EGR Cleaner

Valvoline EGR + Turbo Cleaner is a blend of selected solvents, carefully formulated to remove deposits on EGR valve and turbo systems. It quickly removes gum, varnish,carbon and dirt.

* Cleans EGR valves and Turbo chargers

* Leaves no residue

* Restores engine performance

For more information see:

2013-03-03 10:59:41

ja som vzdy tvrdil ze valvoline ma na nasom trhu najlepsie oleje a komponenty len ziram ako to ocistil ako blato vapkou

2013-03-21 04:36:12

kolmi19: a jak jsi je ojebal?

2013-03-21 21:02:31

carlii: zkus se ho zeptat já mu slíbil že návod nezveřejním

MAX6  
J.
2013-03-21 21:26:01

carlii: Dá se to udělat několika způsobama. Pokud máš přístup k diagnostice tak se to hlášení chyby dá vypnout. Někde na Mazdapeed fóru je ke stažení program (AP tunner) který se pomocí OBD2 spojí s autem a člověk si to může vypnout sám doma. Postup by měl bejt nějak takhle: EDIT -> Advance parameters -> Togle (BASE) -> odškrtnout chybu P0401. Tohle jsem převzal právě z mazdaspeedforum.org

Jinak pokud se s tim člověk nechce štvát tak se udělá to,že se na EGR zaslepí ta roura na vejfuku a díva v čidle přičemž se samotný čidlo nechá pořád na sání.

Další varianta je že se ta roura od vejfuku k sání odstraní úplně, z EGR se vymontuje jen čidlo a to se nechá připojený na kabelu a jen se někam umístí aby nebylo vidět.Prostě to spočívá v tom že to čidlo je pořád připojený,ale EGR díra je zaslepená. Nic světobornýho.Bohužel asi 1/10 lidí se pak vysktla další chyba o neprůchodnosti.

Prodávají se taky (pro lenochy co si to nechtěj vyrobit ) ucpávky na egr: http://www.streetunit.com...Off_Plate_p/sumzregrp.htm

Pokud si to chceš nastudovat sám i s fotkama tak na internetu je asi mraky návodů na všechny možný auta. Stačí napsat do Google: Mazda EGR cel off a nebo Mazda egr light off

2013-04-16 22:43:01

ahoj nestachi ten egr odpoit?

2013-04-17 21:20:23

voxavh: to je moooc

2013-04-29 22:12:33

Zdar všem, předem se omlouvám za "hloupý dotaz" mám M6 2003 2.3i a když jsem odpojil hadičku z EGR tak z ní tekla chladící kapalina, je to správně? Myslel jsem že je ovládaná podtlakem ... díky za info

2013-04-30 08:25:44

pegu8: EGR je ovladany podtlakom, ak stade nieco tieklo, potom nie je nieco v poriadku - ten podtlak nacucol cez netesnosti/praskliny nejaku šťávu...

2013-04-30 08:32:17

pegu8: v tom případě si neodpojil řídící hadičku, ale hadičku okruhu chlazení, která vede z chladiče přes klapku sání a egr do motoru.

2013-04-30 08:38:10

deri: hmmm, tak dobre ten motor nepoznam, vychadzal som zo svojho EGR...

2013-04-30 10:55:32

Díky za info, už jsem se leknul, že tam voda nemá co dělat. Díky

2013-04-30 13:35:44

pegu8: sa obavam, ze by to (alebo nieco ine) nefungovalo

2013-06-24 19:46:34

Ahoj,

Mam problem s cukanim v nizkych otackach za studena a ted i s vyssi spotrebou. Dneska jsem zaslepil EGR a mam nasledujici poznatky:

  • i kdyz jsem ocekaval, tak zadna kontrola na palubce se nerozsvitila. Draty do EGR vedou, takze predpokladam, ze cidlo tam je, jen nevim jak funguje, kazdopadne najel sem cca 30km a nic nesviti... Tim lip, aspon nebudu muset resit, aby to nesvitilo...
  • auto je o malililinko zivejsi, opravdu, neni to jen pocit, ale tahne to o kousek lip, neco jako kdyz natankujete vervu
  • spotrebu mam furt vysokou (cca 7l prumer, s klimou i vic), mozna bych rekl ze to kleslo ale tak o 0.1 l/100km
  • je to opravdu prace na 1 hodinu, nebo 2 hodiny pro nekoho mene zrucnejsiho...

Mam MZR-CD 89kW, spotreba zacla byt vysoka po vymene podlozek a filtru, sam si moc nedokaze vysvetlit cim to mohlo vzniknout. No tak nezbyva nic, nez patrat dal... Predtim jsem jezdil v pohode za 5.5-6 l/100km.

Kdyby vas napadl nejaky tip, cim by to mohlo byt, budu rad... Diik...

2013-09-06 08:47:55

taky maly poznatok....:

Po zhodeni egr ventilu na m6 2005, som si vsimol ze ak zatlacim ten ventil na plno do vnutra, tak mi nedotkne o tycku ktora ide do cidla egr ventilu...A ta tycinka ked nieje stacena na max, tak potom cidlo nezaznamena zdvih a vyhodi chybu....a mam to..

Otazka znie: ako sa mi ta tycka skratila alebo zlomila????

2013-10-20 11:22:20

Ahoj všichni. Podařilo se mi z e-bay sehnat EGR s poškozeným konektorem za 20 liber a tak jsem se dal hned do zkoumání závady. Předesílám, že podle mých zkušeností zaslepování k ničemu nevede a mohu znovu potvrdit svoji zjištění, že o mechanickou závadu typu zadření táhla, nebo špatného dosedání víka ventilu do sedla se nejedná. Narazil jsem totiž na fámu, že se vydře pouzdro táhla a vinou vzniklé vůle se natolik vyosí víko ventilu, že nedosedne do sedla, zjistí to snímač a zahlásí chybu. To určitě neplatí o EGR na M6 Ventil z e-bay je opotřebený, ale mechanicky plně funkční a bez významné vůle na táhlu, stejně jako ten, co mám namontovaný v motoru viz. moje traktáty na straně 3 a 4.

Pustil jsem se do snímače polohy ventilu. Pryskyřici, kterou je zalita čepička, jsem pomalu odrýpal hrotem mikropájky (cca 250°C). Zálivka je hluboká asi 3 mm a za 20 minut trpělivého rozehřívání, odrýpávání a dočišťování hodinářským šroubovákem je hotovo. Pak jsem opatrně odpáčil obnažené víčko a nestačil se divit. Uvnitř je tahový potenciometr na keramickém substrátu se dvěma odporovými dráhami. Vytáhnou se napřed tři svorky mezi keramickou destičkou a vývody na vnější konektor. Potom jde vysunout jezdec a naposled opatrně keramická destička, kterou přidržuje plochá pružina zmáčknutá pod destičkou. Dráhy a jezdec byly poměrně zasviněné obrusem uhlíku, ale nebyly prošoupané. Opatrně jsem je očistil skleněným štětcem (GM electronic, GES atd.) - nesmí se moc tlačit a nesmí se použít drátěný kartáč. Platí to samé, jako když se čistí svíčky zapalování! Nesmí se otěrem drátu vytvořit zkratové plochy mezi odporovými dráhami. Při zpětné montáži jsem jezdce ani dráhy nemazal, skleněným kartáčem očistil i dost zašlé vnitřní nože vnějšího konektoru a trochu zmáčkl obě strany všech tří svorek, které propojují destičku s vnějším konektorem. Odpor se mění plynule podle stlačení táhla od cca 0 do 4,4 k Ohmu podle toho, na jakém noži se měří. Vše je vidět na fotkách - omluvte mizernou kvalitu snímků. Teď už jen zbývá repasovaný snímač vyzkoušet Proč je použit potenciometr je mi záhadou. Myslel jsem, že by stačil dvoupolohový snímač ... Proč na ventil, který se podle mě jen otevírá a zavírá, je použit snímač, který umí udat přímo aktuální polohu, to nechápu. Kdybyste někdo znali důvod, podělte se

2013-10-21 09:59:38

tomh: ja som si vždy myslel, že poloha (miera otvorenia EGR) sa sníma potenciometrom. Bol to moj predpoklad, že RJ si riadi otvorenie EGR a ten potenciometer predstavuje má spätnú väzbu. GoodWork! Predpokladám, že to teraz po očistení bude fungovať.

Pozoruhodné a neobvyklé je zapojenie premeny odporu, niečo také som ešte nevidel


Odpovědět

1 ......... 4  5  6  7  8 ......... 9