Fórum - Téma


M6 GG/GY EGR Ventil


Fórum 6 GG / GY M6 GG/GY EGR Ventil

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2  3  4  5 ......... 9

2012-03-12 15:01:44

A co má dpf společného s egr? Kolik za to bereš?

2012-03-12 15:14:03

9Tczk to se tu všude dočteš, dělám egr v ceně, ale tvůj problém to egr nebude...

2012-03-12 15:41:37

no vida ... 200 km to svitilo ... tri dny vkuse ... a dneska mi to cestou domu zhaslo

ach jo, ja chci skodu 120, tam clovek aspon vedel na cem je :-/

2012-03-22 20:18:31

tak se mi ty kontrolky stridave rozsvecely a zhasinaly ... zcela nahodne, jendou ve meste, jednou na dalnici .. a slo to tak daleko, az zustaly svitit na trvalo. To me vyporovokovalo k ceste do servisu, kde mi prijimaci technik rekl "od pasu" ze podle toho co popisuju jsem pouzil olej C3 misto C1 (mel pravdu) a ze je to tim.

Auto jsem tam nechal na diagnostiku, regeneraci a vymenu oleje ....

Vysledek ... oprava za 1700 Kc ... nekde jsem skrtnul spodkem auta a utrhl draty z jednoho z cidel na DPF (lambdy?) .. a musim teda rict, ze tak debhilne umistene draty a hlavne konektory, jak jsou na M6 u filtru se hned tak nevidi

asi si necham vypalit ocelovy kryt , aspon teda na ty konektory a castecne i kabely ... tak kdyby nekdo chtel, tak toho vyrobim vice

2012-04-11 14:10:31

Ahoj thom.s,

mam podobny problem ako Ty.

Bol som v Mazde v Presove,

1.krat-manualna regeneracia-auto tahalo ako ma

Po 500KM sa zapli vsetky 3 kontrolky znovu. Zas mazda PO:

Vystup z diag ukazal len: zavada P0104 zavada mnozstva nasavaneho vzduchu a P0299 problem tlaku turba. Resetli to a povedali nech pristavim auto co najskor na dalsiu analyzu.

auto jazdilo OK cca 500km. Vcera znovu prestalo tahat (vypol/zapol som motor) najprv pomohlo, po case uz nie a zas za rozsvietili vsetky 3 kontrolky.

Odstavil som auto. Po 4hodinach som znova jazdil auto slo od nastartovania normalne, len svietili kontrolky. Po 100 km DPF kontrolka zhasla. Dnes rano sa pocas kratkej (10KM) jazdy vypli vsetky. Teraz sa auto zprava ako by bolo OK, ziadne kontrolky taha.

Jeden mechanik mi poradil Pro-tec DPF SUPER CLEAN dnes som ho nalial do nadrze a cakam ci sa problem zopakuje.

Bojim sa (po precitani skusenosti inych ludi) ze ak ho dam do Mazdy budu mi postupne menit vsetko od vahy vzduchu cez EGR az po Turbo.

Co bola hlavna pricina u teba? Ten drat alebo EGR ventil? Co by si doporucil skontrolovat ako prve?

Vopred vdaka za radu.

2012-04-11 18:51:30

u me to bylo tou Lambdou ... neumim poradit na co kouknout driv, v tehle autech se clovek bez diagnostiky nevyzna, a i s ni je to loterie

kazdopadne podle rychlosti jakou auto opravili, bych rekl, ze jim diagnostika asi ukazala hned chybne hodnoty z lambdy ....

2012-06-11 13:45:10

Zdravim ...

Mohol by niekto dat navod ako na zacpanie EGR venitu na M6 100kw 2005?

Hlavne by ma zaujimalo ktore podtlakove hadicky ucpat popripade prehodit...D

2012-07-16 18:39:30

Ahoj,

stal jsem se nedávno také majitelem mazdy 6 (r. v. 2004, 2l DIESEL 100kW) a možná budu mít podobný problém - svítí mi také kombinace kontrolek TCS/DSC a emise/palivo. Nemáte někdo typ na někoho z Brna nebo jeho okolí, kdo by mi to mohl připojit na diag. ať vím, o co jde?

Dík. Ondrej

2012-07-22 12:20:30

Znovu jsem čistil EGR ventil. Odstranil jsem karbon ze všech částí, které přichází do styku se spalinami a vše odmastil. Prostor za ventilem byl mastný od oleje, který se tam dostává se vzduchem nasávaným do motoru. Turbo již má svoje odslouženo a propouští olej, který potom putuje celým sáním a nechtěně promazává táhlo i vodítko EGR ventilu. Sedlo a miska EGR ventilu jsou vyrobeny z jiného materiálu, než litinové těleso ventilu, do kterého jsou nalisované. Po vyčištění jsou jako nové. Na výrobu sedla a misky byly použity výborné materiály, tady si zaslouží konstruktéři jedničku. Dobře namazané táhlo chodilo ve vodítku bez problémů před i po vyčištění, i když je na něm viditelné opotřebení: slaboučké podélné rýhy. Mám podezření, že závady EGR by mohly mít původ ve výpadcích funkce elektrického koncového snímače. Plastové táhlo snímače je prachotěsně uzavřeno na podtlakové straně membrány a mechanicky chodí perfektně. Tam problém nebude. Protože je samotný kontakt, nebo nějaká elektronika na konci snímače zalita do pryskyřice, není možné ji běžným rozebráním zkontrolovat.

Tady navazuji na příspěvek Carliiho na předešlé straně. Pokud jsi naměřil odpory, které uvádíš, zřejmě to není mechanický kontakt, ale elektronické čidlo. Oblíbená konstrukce bezkontaktních čidel využívá tzv. Hallovy sondy integrované do obvodu reagujícího na magnetické pole (přiblížení magnetu).

Takže: PÁNOVÉ NEZBYL NĚKOMU PO VÝMĚNĚ EGR TENTO KONCOVÝ SPÍNAČ? V elektronice se trochu hrabu a rád bych ho rozebral a zjistil, co je to zač. Jestli by se nedal opravit, nebo nahradit. Umím i rozebírat takto zalité díly, ale není to bez rizika. Proto se neodvažuji dělat experiment na svém jakž, takž funkčním spínači. JESTLI JSTE NĚKDO OCHOTEN MI HO POSKYTNOUT, O VÝSLEDKY PRŮZKUMU SE SAMOZŘEJMĚ SE VŠEMI PODĚLÍM. Možná bychom se pohnuli o něco vpřed.

Dík Tom

2012-07-22 19:35:21

Super prispevok, opat sa pozriem na to svoje EGR, ale uz podrobnejsie. Moj nazor je, ze to bude potenciometer, takze poloha - miera otvorenia ventilu - sa vyhodnocuje ako funkcia velkosti elektrickeho odporu.

2012-07-23 08:54:33

Merline koncový spínač nebude poťák . Podle mého názoru se podtlakem ovládané armatury (ventily, šoupátka atd.) nedají regulovat plynule. Znají pouze otevřeno a zavřeno. Tam by byl potenciometr k ničemu. Stejně tak i EGR. Pro regulaci míry otevření se používá tzv. pulzně-šířková regulace. Například: otevření naplno je jasné - stále sepnuto, otevření na 3/4= sepnu ventil 45x za vteřinu, otevření na 1/2= sepnu ventil 30x za vteřinu, otevření na 1/10= sepnu ventil 6x za vteřinu atd. Namísto vteřin si můžete dosadit třeba minuty. Ale vyplývá z toho, že počet sepnutí kontrolního koncového spínače během provozu je obrovské a mechanický kontakt by je nevydržel . Proto si myslím, že spínání je řešeno elektronicky .

Spíš mám jiný nápad. Zkoumal někdo spínač podtlaku pro zdvihání EGR? Ten musí mít taky pěkný zápřah

Tom

2012-07-23 09:54:34

Budes mat pravdu Tome, potak by asi ani nevydrzal teploty v okoli motora, minimalne by nedokazal podavat relevantne hodnoty pri takych teplotnych rozdieloch. Ale dost ma to zaujima a rad sa na to pozriem. Snad sa mi coskoro podari k tomu dostat.

2012-07-30 12:15:17

...tak som trosku skumal ako vlasne (lajcky) funguje EGR. Dal som dole egr a zaslepil ho, odkryl som vrch kde je el.spinac a namontoval. Nastartoval som a pozoroval na volnobehu ako sa chova pri pridavani plynu...a nic.Ani sa ten zmrd nenadvihol.Ani dokonca pri 4000 otackach! Na palubke vsetko ok. Tak som to zlozil, a ako som pojel cca 10cm do predu okamzite sa mi vyhodili stare zname kontrolky na palubke.... .... tak uz neviem cim to moze byt...mam to vycistene, skusal som to aj zaslepit ale aj z prevrtanou dierou (10mm) a stale to iste....

2012-08-01 22:00:53

budeš mít mrtvou tu elektroniku...

2012-08-02 13:40:00

Zkoušel jsem přes známou zjistit, jestli by nebyl k mání samotný koncový spínač na EGR. Bohužel na originálním rozpisu z Mazdy je spínač zakreslený jako součást EGR. Takže samotný se koupit nedá.

2012-08-09 15:12:25

Chapi nieje niekde návod na montáž, demontáža vyčistenie EGR na 105kW M6?

Dík

x33z22, 2010-12-02 23:02:35 napsal:

Tak co se vyvrbylo???

2012-08-29 16:30:28

Moje Mazdička šlape jak má, ale při lehkým sešlápnuti plynu, se zamnou objeví mrak hustý a černý, aditivum tam přitom leju, a navic když otevřu haupnu a mrknu na EGR, tak ten funguje jak ma, aspoň si to myslím, pač se hýbe při pridáni plynu, ale i zněj mě jde kouř když šlápnu na plyn, je to normálni, nebo se mám bát??

2012-08-29 22:46:41

Ahoj a jakej máš rok???

x33z22, 2012-08-29 22:46:41 napsal:

Ahoj a jakej máš rok???

2012-08-29 22:48:08

mám rok 6/2003

vlmuz, 2012-08-29 22:48:08 napsal:

mám rok 6/2003

2012-08-29 22:50:16

jo je to 100kw


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 9