Fórum - Téma


M6 GG/GY EGR Ventil


Fórum 6 GG / GY M6 GG/GY EGR Ventil

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2  3  4  5 ......... 9

2010-10-17 12:07:41

ahoj, mal som ten isty problem.

kupil som si diagnosticky kabel, spravil diagnostiku a ta povedala, ze je problem s EGR ventilom...

ventil som odmontoval a zistil,ze bol fakt poriadne zaneseny. Tak som ho vycistil, spravi vymaz chyby a zatial je po probleme (cca 400km som uz presiel). Pred tym sa mi kontrolky rozsvietili cca pri 30-50km od vymazu chyby.

pripajam aj obrazok EGR zo "sacej" strany... prve dva su pred cistenim, uplne v pravo je takmer pred finalnym vycistenim.

2010-10-22 00:55:03

Prosím Vás poraďte ako odmontovať EGR, chcem ho vyčistiť. Už som mal povolené dve matice a aj maticu prívodu spalín no a v tom som zistil, že prívod spalín do EGR je kovová trubka, ktorá mi bráni ho vytiahnuť. Ako na to?

2010-10-22 08:18:24

pablo tie matice co si povolil su na stivtoch, tj z obidvoch stran je zavit, cize potrebujes vybrat jednu maticu namontovat na tu druhu, zatiahnut ich proti sebe a potom to uvolnis a vyberes cele von, to iste plati aj pre tu prvu

2010-10-26 13:10:52

Bubel ti to říká správně. Jen chci dodat, že ten šteft (závitová tyčka) se vyndává docela blbě. Musíš si sehnat, nebo zbrousit na polovinu běžnou matici M8. Tu tenkou M8 zašroubuješ těsně k EGR na závit, který zůstává volný po odmontování origo matice z EGR. Neutahovat! Potom k ní našroubuješ jinou M8 matici a utáhneš matky proti sobě. Ne k přírubě EGR!! Teď už máš matice proti sobě utažené více, než drží závit šteftu v přírubě na motoru. Takže chytíš matice - pokud možno obě zaráz (je dobré je mít uražené tak, aby se šestihrany kryly) a matky by měly držet a točit šteftem, který se začne vyšroubovávat z příruby. Zašroubování šteftu probíhá samozřejmě stejně

2010-10-26 14:19:09

Dík Romaso; chlazení spalin před EGR: to by mě tedy nenapadlo... Odpovídám až teď, protože i když mám zapnuté avízo sledování odpovědí na e-mail, tak mi nic nepřišlo.

Hele víte někdo, jak pozná diagnostika, že je EGR zaslepený? Můj případ, viz. předchozí příspěvek. Nemyslím variantu, kdy odpojíš podtlakové ovládání, a diag to pozná proto, že se neozve koncový spínač na táhlu EGR. Já mám koncák na EGR a ten jsem nechal zapojený, vč. podtlaku a Centrálnímu mozku Mazdy se to stejně nelíbilo.

2010-10-26 16:51:43

Tak som sa dostal k tomu až dnes, díky za pomoc. Nebol nejak moc zanesený, technickým benzínom to išlo celkom v pohode a tesniť tesnil. Fotky sú po vyčistení.

2010-11-21 11:15:38

Ahoj mazďáci,tak jsem ten EGR ventil demontova a vyčistil,chci se zeptat při napojení na podtlakovou hadičku a při přidání plynu má se ventil zvedat a nebo to dělá až při zátěži.Zkoušel jsem i hadičku odpojit a přidžet prstem,ale žádný podtlak tam nebyl.Občas mi auto zlobí,hlavně teď přes zimu než se motor ohřeje to jede jakoby bez turba a při sešlápnutí pynu na max auto netáhne a zrychluje velmi pomalu.Po zahřátí jede jako voheň.Můžete mi prosím poradit a nevíte třeba o někom z okolí Brna,kdo tomu rozumí?Díky za případnou odpověď.

2010-11-21 21:09:28

mne takto mazda neposluchala ked som mal tu podtlakovu hadicku prasknutu... v nizsich otackach magda netahala... a do 2tis otacok to skoro nereagovalo na plyn... auto bolo velmi lenive

po odstraneni poruchy magda pekne taha uz od cca 1200 otacok a pri 2tis zasiahne turbo a to uz je zase o niecom inom :)

tak si pozri ci mas tu hadicku OK.

2010-11-25 12:37:15

Hadička je v pohodě.Zítra bych měl jít nadiagnostiku,tak su zvědavé co se z teho vyvrbí.

2010-12-02 23:02:35

Tak co se vyvrbylo???

2011-04-25 16:25:46

Ahoj, taky uz nejaky cas bojuju s EGR ventilem. Napred jsem ho jenom vycistil benzinem a vratil, kontrolky se rozsvitily asi po 500ti km. Pote jsem ho znovu vyndal, vzal do prace na ultrazvukovou cisticku, poradne nechal vycistit a udelal jsem z hliniku zaslepku mezi ventil a blok motoru. Bohuzel asi po 100km se opet rozsvitily kontrolky. Ventil se zdal po vycisteni docela v poho. Muze to delat ta zaslepka? A jeste jsem si vsimnul, ze je trochu spuchrela hadicka v ohybu, co vede k EGR ventilu. Dá se nekde sehnat nejaka nahrada?

2011-04-25 17:15:31

S EGR ventilem má problém každá značka,jestli je EGR řízen podtlakem,tak stačí EGR komplet zaslepit,pokavaď je řízen elektronicky tak do zaslepovací podložky se vyvrtají čtyři dírky o průměru 6mm,tímto se obelstí ŘJ,toto je ale můj případ v AR ale myslím že v Mazdě to bude podobný

2011-04-25 17:20:44

Tak to mám já

2011-09-27 20:24:44

Nemáte někdo změřený odpor snimače v EGR ventilu? Já to mám nějak takhe (viz obr.), tak by mě zajímalo, jestli ty hodnoty jsou správné... Mám podezření, že by mohl být vadný. Díky.

2012-03-11 14:32:58

cau lidi, uz i ja stojim v rade tech kterym sviti kombinace motor/smyk ... ale chtel bych se zeptat jeslti jsem jediny kteremu se po chvilce ktomu prida i DPF ??? ... zvlastni je ze hned po nastartovani sviti jenom motor/smyk a DPF se nerozsviti treba 10km, v podstate do prvniho kopecku, nebo seslapnuti plynu ... zaroven dokud nesviti, tak mam celkem velkou spotrebu i kdyz regenerace urcite neprobiha (nizke otacky, nizka teplota). Auto jede normalne, vykon OK.

Pak pri snaze o akceleraci zacne blikat DPF a auto ztrati vykon a spotreba klesne na "nezvykle" nizkou uroven

sakra, jsem z toho trosku nervozni

diky za tip

2012-03-11 15:01:58

viděl bych to na nesprávnou funkci EGR, který ovlivňuje DPF... obě kurvítka bych dal tebou pryč, když už ti začnájí takový problémy, vyhneš se budoucím problémům...

2012-03-11 19:48:20

njn, to se rekne lehce vyhodit ... ale jak :o) ... jak to tady ctu, tak ruzne zaslepky u verzi po FL stejne nepomuzou a nezabrani tomu aby se ozvala chyba, a s DPF je to jeste horsi :-/

zitra to zkusim vyhodit a vycistit ... no a uvidim, na jak dlouho to pomuze

2012-03-11 20:18:12

sice se ozývá chyba, ale na funkci auta to nemá ždánej vliv, jen svítí kontrolky, nic víc... mně to čerstvě po odstranění DPF a zaslepení EGR se občas rozsvítilo a po čase opět zhaslo, a teď už se mi kontrolky delší dobu nerozsvítily, tak je možný, že se to nák ustálilo... pokud na to máš finance, určitě bych nečekal, jednou tě to stejně čeká...

2012-03-12 10:06:48

ted jsem se konecne dival pod kapotu, co ze me to vlastne ceka a nasel jsem tam neco jineho nez jake jsou tady fotky ... mam 2006 po FL ...

je EGR to vzadu pod rozdelovacem vstriku ???

http://www.box.com/s/2u5v1o5jg6dmx1renmv7

detail: http://www.box.com/s/ntc4l308v838tlligqgi

neni tam moc videt, ale zda se ze do toho nejde nic jineho nez vyfuk a vystup do sani ... takze je rizeny asi uz jenom elektricky ... o boze ... moje nervy

2012-03-12 11:53:05

Co tak vyhodit DPF???


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 9