Fórum - Téma


M6 GG/GY EGR Ventil


Fórum 6 GG / GY M6 GG/GY EGR Ventil

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2  3  4  5 ......... 9

mkr
2009-12-13 06:13:08

Na M6 2006 2.0D sa mi prednedavnom rozsvietili kontrolky kontroly trakcie a motoru. Vzal som to na diagnostiku a vysledkom je vadny EGR ventil. V Mazde za diel + pracu pytaju 20 tis. co mi pride trosku vela za suciastku, ktoru ako som sa docital niektori ludia zamerne zablokovavaju aby motor nenasaval spinu.

Viete mi niekto poradit, ako na M6 bud ten EGR nejako zablokovat, alebo ako ho poriadne vycistit? Idealne by mi pomohol presny navod, zatial vobec ani neviem, kde ten ventil hladat. Pripadne, viete niekto, kde by sa dal zohnat novy, ale za nejaku rozumnejsiu cenu?

2009-12-13 21:10:25

mam doma jeden pouzity. mne sa ho podarilo vymenit cez hav poistku. dam ho za 1\3 ceny...100per funkcny som z tn/pd

2010-01-30 19:43:37

Mám dotaz,co vše může způsobit odpojení EGR ventilu? V servisu mi ho odpojily,a říkali že to nemá žádný vliv na motor.Nemůže něco odpojením odejít? Děkuji.

2010-01-30 20:33:53

Ve značkovém servisu? A co konkrétně ti odpojili a jak, to asi nevíš...že?

Jinak:

Deaktivací EGR ventilu by se (kromě zvýšení emisí Nox) nemělo nic dalšího stát, katalyzátoru by to vadit nemělo z důvodu toho, že ventil je určen pro snížení emisí jež katalyzátor není schopen zlikvidovat a motoru toto také ublížit nemůže protože EGR ventil je v provozu pouze při určitých jízdních režimech, z čehož vyplývá že když funguje jen někdy tak se asi nic nestane když nebude fungovat nikdy.

Některé návody doporučují pouze zaslepení ovládací trubičky, bohužel tímto jednoduchým způsobem nelze řešit situaci kdy ventil nedovírá, proto je lepší zaslepit komůrku ventilu, to sebou navíc nese výhodu u modernějších motorů, které sledují to zda ventil funguje a odpojení ovládání by vyhodnotily jako chybovou hlášku check engine.

Existují dokonce "sady" na zaslepení a deaktivaci EGR ventilu...ale ne pro Mazdu. Proto by mne zajímalo, jestli máš tuhle zkušenost oficiálněji, nebo od šikovného mechanika...

2010-01-30 21:44:18

Také by mne to zajímalo, protože dřívější egr ventily "v plenkách" šlo jednoduše zaslepit, ale u mnohých dnes používaných, jejichž funkci si hlídá ř.j. to není jednoduché, či to podle tvrzení mnohých mechaniků u některých vozů nejde... To řekli i kamarádovi u jeho Zafiry, kde má problémy s egr ventilem neustále, prý ho zaslepit/vyřadit nemohou, že si jeho funkci hlídá ř.j. nebo tak nějak mu to tehdy vysvětlili... Takže by mě to taky zajmalo

2010-01-31 20:06:41

Tak to opravdu nevím,že prý mi odstranily kouřivost.......a nemělo by to vadit ani na emisích.To jsem zvědav,letos jdu na stk.Ale docela jsi mě uklidnil.Posílal jsem vstřiky a čerpadlo na diagnostiku,tak jsem zvědavej,co mi řeknou.Měl jsem obavy jestli to nemá vliv i na ně... Díky

2010-02-01 18:14:36

Pokud je EGRventil zanesený nečistotami nebo vadný, nastane situace kdy jsou spaliny přepouštěny do sání trvale, a to zapříčiní špatný chod motoru a zvýšenou kouřivost...

2010-02-05 21:22:28

Díval jsem se u automechanika na ten EGR ventil,a oni to obešly a přemostily,že to vůbec přes EGR ventil nejde.Psal jsem i do Mazdy,a odpověděli mi že by to nemělo mít vliv na motor.

2010-02-05 22:36:48

Pro motor je jedině dobře, že do něj nejdou nazpět výfukové plyny, ale zajímalo by mě, jak lze EGR ventil řízený řídící jednotkou obejít, aniž by to ř.j. nepoznala a nehlásila tedy jeho závadu, nebo vůbec jeho případnou nefunkčnost. Vždy mi tvrdili, že to nejde jako u starších typů, kde se to, laicky řečeno, jen zaslepilo nebo se egr odstranil zcela. Tak nevím, možná jak u kterého auta, podle toho, jak je to kde vyřešené mechanici se totiž v názorech rozcházejí, ale zajímavé je, že nikdo, kdo mi tvrdil, že to jde u čehokoliv, to ještě přímo sám nedělal... Asi mám smůlu na mechoše či co

2010-02-05 23:14:15

Tak hele jde o to rozlišovat ovládání EGR od ŘJ (např přes elektro ventil podtlakovýho ovládání, což lze vyřadit jednoduše rozpojením hadičky a ucpáním směrem k vakuové pumpě) a zpětnou vazbu funkce EGR do ŘJ (např čidlem otevření /uzavření přímo na EGR což třeba můj diesel rv 2003 nemá, takže nepozná chybu ).

2010-02-06 15:19:43

No právě a o to jde, pokud má egr ventil čidlo otevření a zavření, jak píšeš a ta informace jde tedy do ř.j. tak ho nejde obejít, pokud dojde k jeho poruše...?

2010-02-24 08:26:31

Magdu 6 mám teprve přes půl roku a na kontrolu EGR se teprve chystám. Ale co se týče funkce, tak jsem zaslechl (Opel Astra 2,0 D), že EGR má za úkol i přepouštět případný přetlak z dmychadla. Proto se na zaslepování EGR dívám s despektem. Víte někdo o této funkci něco více?

Jinak souhlasím, že pokud je EGR zdvihaný pouze podtlakem a nemá čidla koncových poloh (např. moje bývalá Astra 2,0 D), tak ŘJ nemůže přímo zjistit jeho špatnou funkci.

Tom

2010-02-24 11:00:28

Tak toto by zaujimalo aj mna ako to je stym EGR ventilom...hned by som ho dal von :)

2010-03-16 09:44:51

aspon rozmer zaslepky by bodol .) nech to nemusim robit na dva krat..inak vybrat to nieje problem, len cakam na teplejsie pocko

2010-03-18 12:42:10

ahoj, tak som zatial aspon vytiahol a zaslepil pretlakovu hadicku z EGR ventilu a rozdiel je ozaj citit...egr ventil vycistim neskor a zaslepim... este by som rad resetol RJ aby som mal istotu ze moja M6 ide vtom najlepsom rezime...ale uz teraz som spokojny

2010-09-21 09:12:10

Teď jsem řešil podobnou situaci. Magda (M6-2005, 100kW diesel) při jednom rozjezdu jela jakoby na 3 válce, ale po chvíli se umoudřila. Podle webu vše ukazovalo na vadný EGR. Vymontoval jsem ho, přezkoušel, vyčistil, ale vše bylo OK. Když už jsem byl v tom, tak jsem ho i zaslepil. Chyba. Po několika rozjezdech se rozsvítilo DSC a kontrolka motoru. Demontoval jsem záslepku a po několika jízdách kontrolky DSC a motoru zhasly.

Co mi nejde do hlavy, je záhadná krabice silná asi 5 cm, čelně velikosti pohlednice ukrytá za kolejnicí common rail, která je funkčně předřazená před EGR. Z boku do ní vede přívodní spalinová trubka, z ní vývod o stejném rozměru do EGR a potom už jen poměrně tenká trubička shora. Mám podezření, že právě ta úzce souvisí s DSC. Nevíte někdo něco bližšího?

2010-09-22 09:48:54

co ja viem, tak je viac druhov egr na m6 diesloch, jedny su s cidlom, ine bez cidla, ak nema cidlo tak staci iba vytiahnut podtlakovu hadicku a egr sa uz neotvori. ci ma cidlo zistis lahko, bo k egr idu kable a je tam snimac, ze ci sa egr otvara. Ja som moje najprv deaktivoval vythianutim hadicky, co sposobilo tiez chybu, potom som to vycistil aktivoval a zatial bez problemov.

2010-09-22 20:36:06

tak teraz ked uz z tvojich foto vie,m kde EGR ventil hladat.. je mozne aby som ho ja laik sam v garazi demontoval a vycistil?

lebo tiez mi svietia kontrolky DSC + motor.... auto ide normalne... na diagnostike mi vraveli ze nieje nieco ok s EGRkom, tak ho vycistili, chybu resetli, a po case sa kontrolky rozsvietili znova

dakujem za radu.

2010-09-23 13:38:03

Mam m6 pred faceliftom rv2003 a ziadnu chybu mi to neukazuje(odpojena hadicka).

Inak predavaju sa ojebavace egr ventilov, no je to troska drahsie

2010-09-23 20:18:30

Tomhe-to je jen vodní chladič spalin než vletí přes EGR do válců.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 9