Fórum - Téma


M6 GG/GY Dvouhmotový setrvačník


Fórum 6 GG / GY M6 GG/GY Dvouhmotový setrvačník

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2  3  4  5 ......... 7

2010-02-09 22:04:27

Zdravím mám dotaz.Neco jsem slyšel že u silnych naftovych motorů se dává nejaky magnetický setrvačník nemi motor a převodovku u Mazdy je to také??Pry se to mění cca po 60000 km a výměna stojí kolem 30 000Kč

2010-02-10 06:31:34

magneticky setrvacnik mam akorad doma na rotopedu :o) u auta jsem o tom nikdy nic neslysel

setrvacnik je bud klasicky z jednoho kusu nebo vicehmotovy, nejsem si jisty ktery tam je, ale podle toho, ze cela spojkova sada stoji neco malo pres 10tKc, tak bych rekl ze ..... "setvrvacnik za 30 000" v mazde 6 asi nebude

2010-02-10 09:35:49

na mazde 6 dizel dvojhmotak je menil som ho pri 150 000 km aj ked by este volaco vydrzal ale kedze si chcem nechat auto dlhsie nechcelo sa mi za par desiatok tisic km davat znovu dole prevodovku .

cena 450.-libier cez ebay aj s postovnym

2010-02-10 16:24:59

Tak teda nevím prý to mají i novejší škodovky...

2010-02-10 16:27:12

v podstate vsechny novejsi auta (vc skodovek) maji dvouhmotovy setrvacnik

duvod mi unika, podle me prevazuji negativa (spolehlivost, zivotnost) nad pozitivy (klidnejsi rozjezdy)

2010-02-10 16:34:21

Prý netrpí tolik převodovka.Takže M6 to má též??

2010-02-10 20:53:46

Mazdárek

"Dvojhmoťák" je leckdes: z aut co znám je to VW jako celek, také Subaru, v Mazdě 6 je pokud vím také. Hodně se používá u dieselů, ale není to podmínkou. Kvůli plynulejšímu přeřazování, rozjezdům apod. Sype se to podle zacházení s autem, bez ohledu na značku - plynulost přeřazení je pak tatam (trhavé pohyby), ladné rozjezdy též... Za sebe říkám, že je to další složitý nesmysl tahající prachy z kapes, když dojde k jeho odchodu do věčných lovišť... Zlatá stará auta

2010-02-10 21:03:15

Právě že ted uvažuju o benzínu pry to tam není.A výměna vážně stojí kolem 35000Kč

2010-02-10 21:03:56

Máte jestě někdo zkušenosti s výměnou??

2010-02-10 21:10:41

Tady je něco o tom setrváku:Setrvačníky

Třetím chronickým bodem selhání bývají dvouhmotové setrvačníky, které se začaly uplatňovat asi před devíti lety. Kvůli nerovnoměrnému chodu bývá oběžné kolo setrvačníku u vznětových motorů odpruženo vůči náboji. Zabraňuje se tak přenosu vibrací do převodovky, také namáhání silent-bloků je menší.

Tento vynález možná zlepšuje kulturu běhu motoru, ale zejména při podtáčení nebo brzdění motorem může velmi rychle odejít. Zničený dvouhmotový setrvačník o sobě dává vědět rázy při změně zatížení – například řazení nebo přidání plynu. Postupně to dospěje tak daleko, že rána provází každý pohyb plynového pedálu. Na nový setrvačník si musíte připravit pětadvacet tisíc korun.

Více informací na: http://www.autoweb.cz/aut...ujici/11624#ixzz0fAKc66zY

2010-02-10 21:45:31

Nooo tak ted vážně nevím jestli naftu nebo benzín...

2010-02-10 22:31:58

... to ako brzdenie motorom potom je nezmysel?

vyrobcovia aut to doporucuju... kde je opat schovana pravda?

2010-02-10 22:33:22

Můj názor je že dřív se vyplatila nafta ale teď je lepší benzín. současné nafty jsou složité a spotřeba u nich už se blíží benzínům. A co ušetříš na palivu ,dáš do oprav vstříků,setrváků,turba,filtru pevných částic a pod. Ještě budeme rádi vzpomínat na TDi 66kw se spotřebou 4,5l/100 s pedálem na podlaze.

2010-02-11 08:07:36

takova story s dvouhmotovym setrvacnikem ... otec ma nove santa-fe, najete cca 100tKc ... zacal pocitovat cukani spojkoveho pedalu, za tyden sem tam nejaky zvuk, za dalsi tyden celkove problemy s rozjizdenim, nerovnomerny chod spojky atd, a za dalsi tyden se ozvala rana a auto nejelo, motor bezel, zarazena rychlost a pustena spojka a auto se nehlo

v servise si rekli tusim neco pres 30, nahradni setrvak ta sama cena

kuchli jsme to a zavada byla praskla soucastka ktera prenasi silu motoru na pruziny setrvacniku .. takove vystrizene mezikruzi s dvema usima ktere prenaseji silu prave na tlumici pruziny. Problem je v tom ze ten vystrizek byl ze 5mm plechu a v neuzsim miste mel neco malo pres 10mm. Jasne KURVITKO ktere vas drive ci pozdeji nazene do servisu (v tomto pripade 2 mesice po konci zaruky na auto)

protoze delam v oboru zamecnictvi a kovovyroby oprava stala asi 700kc (za vhodnou pruzinovou ocel, vyrezani vodnim paprskem, tepelne opracovani) + temer 3 mesice odstavene auto

2010-02-11 09:40:59

V peugeotu 307 SW se mi setrvačník také vy...l a platil jsem 27000,- najeto 65tis km - nafta HDi

VW passat odešlo turbo cca. v 50tis km - cca. 20000,- nafta TDi

Ford Mondeo odešlo čerpadlo v 60tis km - 35000,- nafta TDCi

Závěr:

Diesel už nikdy

2010-02-11 11:29:19

Trochu smůla řekl bych, napiš až budeš mít na benzínu 60t jestli třeba zse něco neodešlo

Ale to ti samozřejmně nepřeji.

2010-02-11 14:54:44

mas asi smulu, ale setrvacnik, turbo a nakonec i cepradlo se ti stejne tak muze pokazit i na benzinu

2010-02-11 16:18:11

Tak u benzínu se mu asi nemůže pokazit turbo nebo setrvačník kddyž ho nema ne??

2010-02-11 16:33:47

benzin nema turbo??? ved hned mazda 6 mps ma turbo

2010-02-11 16:43:23

Tak MPS není běžné auto, u normálního auta v benzínu turbo nepotřebuješ páč má na stejný obsah stejný výkon jako nafta s turbem ( Třeba benzín 1,9/16V Mazda84KW/nafta VW 1,9TDi 77- 88Kw.) Ale pokud se někdo vyžívá v zátahu odspoda tak je pro něj nafta jasnou volbou, ale asi podle hesla : Ušetřím ať to stojí cokoliv!


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 7