Fórum - Téma


M6 GG/GY DPF patalie


Fórum 6 GG / GY M6 GG/GY DPF patalie

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1 ......... 3  4  5  6  7 ......... 17

2010-09-21 17:26:19

Uz sem to tu psal na druhe strance

JE POTREBA PO KAZDE VYMENE OLEJE PROVEST DIAGNOSTIKU A ZAZNAMENAT TO TAM Jinak po par kilometrech se zacne auto vztekat rozsviti se vam palubka jak vanocni stromecek a stejne budete muset do servisu. Tzn pokud chcete usetrit nakou tu kacku vymenit si olej sam a pak zajet do servisu at vam resetujou km cca 500kc. JDE TO JEN PRES SW DIAGNOSTIKY Neexistuje zadna kombinace tlacitek vytahovani kabelu a pod jako treba u VW nebo mercedesu.

2010-09-21 17:44:57

hmm, mi v mazde ostrava (laros) rekli ze mi olej vymeni za doneseny, ale jenom reset mi neprovedou ... takze jedine si dovezt olej a zaplatit vymenu

2010-09-21 17:47:36

tak to uz je jenom o lidech

Taf
2010-09-24 22:02:05

Tak jsem našel, jak resetovat "počítadlo" kvality oleje po jeho výměně, když dpf bliká: http://www.cdn.dk/mazda6/tips.htm

Vypadá to, že to je pro novou M6. Vyzkouší to někdo na starším modelu? Nevím takhle z hlavy, jestli podobnej konektor v pojistkový skříni je. Kdyby někdo něco věděl, dejte pls info.

2010-09-24 23:36:38

Je to tak, že se opravdu musí udělat reset oleje, jinak se kontrolka dpf rozbliká.

2010-09-25 00:08:01

Taf.- Tento konektor v pojistkové skříni sice je, ale sám nevím jestli by to fungovalo... On to může být třeba reset celé řídící jednotky motoru a to se ti pak vymažou všechny naučené hodnoty... A to bych moc nedoporučoval. Ona totiž tahle Mazda má funkce učení vstřiků, čerpadla atd... Pak by měl motor chod, jakoby ti chtěl vyletět z auta . Lepší je originál diagnostika... Určitě už jen kvůli tomu, že při každé výměně oleje, to jest- psáno 20 Tis. km, se neprovádí jen reset oleje, ale i korekce vstřikovačů-je to vlastně přizpůsobení dávky vstřikovaného paliva v různých režimech. Zlepší se tím chod motoru, zamezí se dalším problémům, jako klepavý zvuk, nepravidelný chod a při nejhorším prasklý píst...

Taf
2010-09-25 09:40:21

Je mozny, ze to restuje nejaky dalsi nastaveni. To samozrejme nevim. Chce to realny zkusenosti.

Proc je nutna korekce vstrikovacu? Resp. korekce na co? Jako ze vstrikovace se postupne zanasej? To je divny. To by pak bylo mozny zjistit jejich realny stav a detekovat dopredu blizici se prusvih.

Nechci se smirit s tim, ze po kazdy vymene oleje (2xrocne) musim do servisu a vycalovat 1100 za 15 minut. V tom case minule stihli i auto umejt.

2010-09-26 09:22:00

TAF-tak se stav za mnou... Bude tě to stát jen 400,-Kč...

Ben
2010-10-17 19:07:01

Připojuji se Valderonovi (přispěvek spotřeba 105 kW, diesel). Minulý týden jsem byl na odstranění filtru pevných částic. Perfektní přístup ze strany mechaniků - je vidět, že mají mazdu 6 "zmáklou" do všech detailů. Vyměnili mi olej a ne za 5.500 Kč, ale za 800 Kč včetně filtru s vyresetování na 21.000 km. Zatím mám najeto 400 km, auto lépe jede, zdá se mi, že "turbodíra" je znatelně kratší, spotřebu uvedu až po vyjetí 1-2 nádrží. Zatím úplná spokojenost a všem plně doporučuji. Teď v zimních měsícíh nemusím mít strach, že se mi zacpe DPF. Mé další zkušenosti budu průběžně uvádět.

Taf
2010-10-19 07:32:53

Zdravim, tak to je dobra zprava. Muzu se zeptat, jak konkretne provedli vymontovani? DPF je myslim v jednom pozdre s katem, kterej bych rad zachoval. Vymontovali celej ten dil nebo z nej vyrubali jen cast s DPF? Zajimavy bude, az projdes emisema. Zatim preju hodne bezstarostnejch km.

Ben
2010-10-19 08:05:30

Tak je to jejich "výrobní tajemství", pouze sdělím, že vymontovali celý díl (DPF+katalyzátor) a DPF "vyrubali" a namontovali zpět. Nevím, jestli už jsem neprozradil víc, než je zdrávo, protože to jsou velice solidní mechanici.

Našel jsem různé firmy na Googlu, které se mimo jiného zabývají odstraňováním DPF. Některé tvrdili, že je možná zpětná montáž, což pochybuji. Před demontáží jsem prošel na Googlu různé diskuse, kde dokonce jeden z diskutujících byl pracovníkem STK a tvrdil, že po odstranění DPF nepoznají ani na emisích STK, tak tomu chci věřit. Nevím, co to udělá s katalyzátorem a jak dlouho vydrží ten válec, ze kterého byl odstraněn DPF, neboť tento byl obalen nějakou nehořlavou látkou, vypadalo to jako skelná vata. Po Odstranění DPF tam zůstane pouze plech.

Taf
2010-10-19 08:38:41

Diky moc za rychly info. Rozhodne se nechci nikomu motat do knowhow. Silne o vyrubani DPF uvazuju, ikdyz mi to ted zrovna nedela problemy. Zvlast pokud uz mate nejaky zkusenosti. Jak se tu uz psalo, je asi lepsi to odstranit driv nez dojde k poskozeni neceho dalsiho.

Pozorujes vliv na hlucnost uvnitr auta?

Jeste mi prosim napis, kde to provadej (mesto)?

2010-10-19 16:48:47

a s elektronikou delal co? vyrubat to jenom tak neni problem, ale to te nezbavi za par tisic km rozsvicene kontrolky DPF kvuli neprovedenym regeneraci nebo kvuli oleje ... diky za odpoved

2010-10-19 17:34:10

Spíš bych se chtěl zeptat jestli máš na to aspoň půlroční záruku ? A jestli ti tam nedali něco jako powerbox ? (co dává falešné informace do řídící jednotky ohledně dpf.) Ale jinak to budou borci že jsi dovedli poradit s Densem

Taf
2010-10-19 18:19:42

Predpokladam, ze ridici jednotku patricne osetri. Jinak by to delalo problemy. Nejakou tu zaruku by to chtelo, ikdyz ja uz jsem dost nahlodlej.

Ben
2010-10-20 11:18:50

Chlapi, vidím z vašich reakcí, že jste nedůvěřiví a zvědaví jako jsem byl já, protože jsem měl najeto na autě něco málo přes 40 tkm a dlouho jsem váhal zda podstoupit odstraněním PDF či ne, podotýkám, že jsem do té doby neměl žádné problémy. Z různých fór jsem zjistil, že DPF odchází mezi 50 -100 tkm a s ní někdy i další komponenty (vstřiky, čepadlo, turbo apod.). Tak jsem se rozhodl pro co nejmenší zlo. Uvidím, jestli jsem vsadil na správnou kartu.

K vašim dotazům. Protože nejsem nějak zvlášť kovaný v elektronice, tak mohu pouze sdělit, že byla udělána udělal diagnostika před odstraněním DPF, kde se zjistilo, že v oleji je cca 0,6 l nafty, vše ostatní v dobrém stavu. Upozorňuji, že prý jsem byl jeden z mála, kde se nemuselo nic měnit (podložky pod vstřiky, vstřiky apod.). Poté vyndali válec (kat.+DPF), šlo to špatně vyndat, protože trubka k zadní části byla v objímce zmáčklá, takže to museli flexkou rozříznout. Po vyndání odstranili polovinu krycího plechu. Poté rozřízli část tam, kde je DPF, ten je uložen do nějaké nehořlave vaty. Poté majzlíkem a kladívkem "vyrubali". Samotný DPF vypadá jako nějaký válec z keramiky nebo něco podobného, který má v sobě strašně jemné dirky. Při "rubání"bylo zjištěno,že byl již částečně zanesený (bylo to vidět na řezu direk). I když jsem byl po celou dobu u toho, tak jsem respektoval jejich "výrobní tajemství" a nelezl jsem, kam jsem neměl. Potom válec CO zavařili, vrátili zpět krycí plech a vše zamontovali zpět.

Protože jak už jsem uvedl, tak v oleji bylo 0,6 l nafty, tak jsem olej + filtr nechal vyměnit. Nalili tam Castrol 10W-40W (přesné ozačení teď z hlavy nevím). Pak motor zahřáli asi na 75 stupňů a provedl diagnostiku s tím, že nastavil výměnu cca na 21 tkm. Udajně to funguje nebo se tváří, jakoby tam ten DPF byl.

Celé to trvalo asi 5 hodin. Jak jsem zvědavý člověk od přírody, tak jsme tam spolu po celou dobu diskutovali. Dělají tam všechny auta, ale jsou zaměřeni na mazdy a odstranění DPF udělali již celou řadu a již na nejnovějších. Údajně zatím nikdo neměl problé(doufám, že nebudu první).

Co se týče záruky, tak to řeknu asi takhle. Papír na to žádný nemám. Možná, že to nazvete, že jsem blbej. Ti chlapi na mě udělali takový dojem jak po stránce odborné, tak i lidského přístupu, že věřím, kdyby byl nějaký problém, tak se rozumně domluvíme na jeho odstranění.

Samozřejmě určité pochybnosti mám stejně jako vy (jak dlouho vydrží katalyzátor, celý ten válec, než shnije nebo se propálí a další).Chci věřit, že to nějaký pátek vydrží.

Zvuk bych neřekl, že by se nějak zvlášť změnil. Zdá se mi, že "turbodíra" je o poznání menší. Mám zatím najeto cca 500 km, takže zkušenosti velmi krátké.

Doufám, že jsem alespoň částečně uspokojil vaše dotazy.

Další zkušenosti uvedu průběžně.

2010-10-20 18:12:42

porad jsi ve me nerozcupoval pocit, ze ti pouze "demontovali" samotny DPF, ale nijak neosetrili to aby si jednotka myslela bud ze nema DPF nebo ze je proste filtr cisty jako slovo bozi

2010-10-20 18:56:15

Thom.s- Ty si myslíš, že by to jinak jelo????

sk2
2010-10-20 23:38:35

Mám už druhou M6.Teď rv 2006( první bez DPF). Mám na ní najeto asi 3000 km, a dřív nebo později do toho pudu. Zatím to žere podstatně víc než se ta stará 6 a to mě ...... Někdy mám pocit, že při brzdění motorem při jízdě z kopce to víc jede než brzdí a na info o spotřebě ukazuje spotřebu okolo 2l. To je přece blbost ne? Je možné že za to může regenerace DPF?

2010-10-21 17:48:56

to ja nevim :) .... ja bych jenom chtel vedet co se mi s aute deje, kdyz se v tom nekdo vrta

tak nam to trosku popis, co vse je "v cene"


Odpovědět

1 ......... 3  4  5  6  7 ......... 17