Fórum - Téma


M6 GG/GY DPF patalie


Fórum 6 GG / GY M6 GG/GY DPF patalie

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 17

2010-09-14 21:11:34

Nazdar lidi, tak se hlásím do klubu problému s DPF. Mám 6tku kombi 2006 105kw asi rok a půl, dovoz sám z Německa, měl jsem na to i roční záruku, něco přes rok jsem s ním neměl naprosto žádné problémy najeto za tu dobu asi 11 000 km na okresních cestách s občasným výjezdem na dálnici, na jaře výměna oleje -Dexelia DPF co doporučuje výrobce měnil jsem si sám,po ujetí cca 2000km jsem s autem vyrazil do Norska, říkal jsem si že se filtr konečně na dálnici pořádně pročistí,když auto čeká cca 3 000km po dálnici. Před Prahou se rozsvítila kontrolka DPF, podřadil jsem za 5 a jel, po 15 minutách zhasla, v Německu se rozsvítila znovu, hned nato začala blikat a přibyla kontrolka motoru+snížený výkon,po konzultaci po telefonu s člověkem ze servisu Mazda v ČR zastávka v Německém servisu a regenerace filtru,kontrolky zhasly.Přejezd do Švédska, po cca 250-300km jen po dálnici znovu stejné problémy a snížený výkon, prý 300km s tímhle není problém jet, ale po 1 000km a víc se může zanest filtr navěky, dojel jsem do Osla, filtr byl čistý prý to může dělat nenastavená výměna oleje, tak to tam dopsali a znovu projeli filtr, vše v pořádku, v Norsku po normálních cestách jsem najel cca 2 000km bez problému,při cestě domů a nájezdu ve Švédsku na dálnici opět po cca 250-300 dálničních km stejný problém i se sníženým výkonem, to už jsem byl rozhodnutý že jedu až domů, při prvním zastavení a zhasnutí motoru přestala svítit kontrolka DPF zůstala jen kontrolka motoru, výkon už normální na trajektu přestala svítit i kontrolka motoru, je to dva měsíce zase jezdím okresní cesty a od té doby nic nesvítí, pro jistotu jsem zajel na diagnostiku do servisu, tam mi řekli že je asi špatné jedno ze tří čidel, prý nejčastěji odchází čidlo tlaku které stojí 22 000kč, filtr je zanesený částečně,po tomhle zjištění to neřeším když to teď nic nedělá, mám pocit že problém je při dlouhodobé zátěži na dálnici, a to mi říkali že je to auto pro které je ideální dálniční provoz Ještě mám poznatek že z těch tří problémů to dvakrát udělalo po prudké průtrži mračen, tak nevím jestli se třeba někde nedostává voda a není to jen nějaké blbost, kdybyste někdo měl podobné problémy a už jste to vyřešili, tak písněte plíííís. Ještě k tomu vydělání filtru, u nás v práci nám tuningáři čipují auta, říkali že dělají i DPF filtry, po tom co zjistili že mám Mazdu 6 tak řekli že to dělali ale asi jen u jedné z 5ti se to podařilo, tak kdyby už s tím odděláním měl někdo dobré zkušenosti dejte vědět jak to dopadlo a případně kontakt na firmu, díky. Nebýt ale těchto problémů tak jsem s 6tkou naprosto spokojený, je to auto které mi vyhovuje, Aleš.

2010-09-15 06:35:24

amik: ja myslim ze jsis to asi zpusobil sam, tou vymenou oleje ... jednoduse proto, ze auto si furt myslelo ze jezdi na starou brecku a proto zastavkovalo

ja byl pred 14ti dny v chorvatsku a i kdyz by mi po navratu melo do vymeny jeste par km zustat, tak jsem to radsi menil pred cestou. V servise Mazda ... za 4500 ... a uz to nikdy vice neudelam. Mam M6 pul roku a olej uz jsem menil dvakrat, a pokazde platit takovy ranec, to si opravdu asi necham ujit!

2010-09-15 10:32:27

Thom.s - No to jsem si v tom Norsku taky říkal že to bude tou výměnou, ale tam mi ten interval zpětně nastavili a udělalo to pak zase jinak olej měním až po cca 18 000km, hladina oleje je asi centimetr pod značku x, tak při mých km olej jednou za rok a půl, koupený na netu za poloviční cenu než u Mazdy

2010-09-15 11:04:33

no ja prave tech 50000 za rok zvladni celkem hrave ... to znamena ze minimalne ty dve vymeny rocne me cekaji

kupuju tam na dolivani castrol edge ... a jestli se mi nepodari sehnat nejakou "rozumne levnou" diagnostiku ktera umi v pocitaci vymazat olej a DPF, tak ho asi budu vozit i do mazdy, at mi to vymeni a nalijou mi tam muj

stoji neco malo pres 200 / L.. v mazde chcou 610 / L .. hajzli

2010-09-15 11:38:37

olej sa ma menit po roku aj ked nenajazdis kilometre

2010-09-15 16:29:07

a jediny duvod je ten, aby naftari neprisli na mizinu

2010-09-15 21:18:41

Tak jsem byl dnes na výměně oleje (viz. moje servisní knížka) a litr mě vyšel na 626,- bez DPH...

Teď jsem na netu našel ten samej za 370,- bez DPH.... Hrůůůůza...

2010-09-16 12:16:22

taky můj názor, u většiny aut je v servisních knížkách napsané měnit olej po určitém počtu km nebo po roce, je to ale zbytečné pokud tam ten olej není např pět let tak v poho, rok a pul nebo dva roky na olej je bez problémů, jen nevím na jisto jak je to s DPF filtrem, když tam přibývá nafta. A olej Dexelia z netu je fakt o polovinu levnější, nejlepší si do servisu dovéz vlastní a nechat vyměnit

2010-09-16 17:54:13

Je to možné ??? http://www.olejshop.cz/ol...dexelia-dpf-5w-30-5litru/

2010-09-16 19:04:21

ako vies?

2010-09-16 20:04:43

TRIPER: a proc by nebylo, to je cena za 5L baleni

je uplne jedno jaky olej do motoru nalijete .... jenom musi splnovat C3 a tod vse

2010-09-16 20:20:19

No, jenže Mazda ten samej olej prodává za 3033,- bez DPH a tomu asi Triper nemůže uvěřit..... Já taky ne...

2010-09-16 20:40:00

no, tak to proste je ... jsou to hajzli

2010-09-16 23:29:30

Ludia, neviem o akom vymazavani oleja v pocitaci to tu pisete, pokial ja viem tak sa nic nemaze ani nenastavuje, olej aj filtre si menim sam ale ziadne mazanie nejakeho intervalu ci coho tam nieje potrebne robit. Jedine co si moze pocitac pamatat je mozno olej znehodnoteny naftou z neuspesnych regeneracii, ze by tam na to bolo nejake cidlo na hustotu (resp. na tlak) , ale to je asi tak vsetko. Olej davam tiez dexeliu, interval vymeny dodrziavam zhruba presne, ale ziadny dalsi elektronicky zakrok to nepotrebuje

2010-09-17 07:14:51

po FL uz pocitac sleduje vymeny oleje a "vypocitava" jeho kvalitu ... asi kombinaci ujetych km a nedodelanych regeneraci

2010-09-17 11:08:56

ja mam FL a pocitac mi este nic nehlasil

2010-09-17 11:48:21

V servise v ČR mi taky říkali, že se intervaly nenastavují, ale jak jsem měl ty problémy na dovolené , tak mi v Norsku řekli že to může být tím, že se výměna oleje nezaznamenala do jednotky. Nicméně to stejně nepomohlo

Taf
2010-09-20 18:48:59

Rozhodně se nastavuje parametr OILDIL, ktery prave zohlednuje redeni naftou. Asi to je pocet nedokoncenych regeneraci. Kdo prijde na to, jak to resetovat, ma u me flasku.

Ben
2010-09-21 09:12:54

Tak snad se zde někdo z fóra najde, kdo má nějakého známeho v autorizovaném servisu Mazda, aby mu erudovaně sdělil, jestli je třeba něco při výměně oleje mazat v řídicí jednotce či ne. Já tedy nikoho nemám. Doufám, že se to někomu podaří, nechce se mi dáv at těm zlodějům z Mazdy takové nehorázné peníze za výmenu oleje. Zatím jsem nikde v odborné literatuře nečetl, že by se muselo něco mazat. Ve speciální příloze Světa motorů je věnována pozornost dieslovým motorům, kde v 8 radácch shrnuli, co je třaba dodržovat k relativně bezproblémovému provozu diesla s DPF. Mimo jiného je to kvalitní nafta a výměna oleje max. v 15 tis. km.

2010-09-21 15:31:16

Tady je výpis z manualu mazdy6dpf 2006 (str.8-12)

  • Používání olejů, jejichž viskozita leží mimo doporučené hodnoty stanovené pro dané teplotní rozsahy, může mít za následek poškození motoru.
  • Předepsaným olejem pro vozidla vybavená vznětovým motorem je motorový olej s nízkým obsahem popela (ACEA-C1 nebo JASO DL-1). Pokud použijete jiný motorový olej, jenž je předepsaný pro motor vašeho vozu, zkrátí se životnost systému DPF nebo může dojít k jeho poškození.
  • Po každé výměně oleje je nutné co nejdříve (do 1000km od výměny oleje) resetovat řídící jednoku motoru podle pokynů v dílenské příručce. V opačném případě může indikátor DPF začít blikat.


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 17