Fórum - Téma


M6 GG/GY DPF patalie


Fórum 6 GG / GY M6 GG/GY DPF patalie

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2  3  4  5 ......... 17

2010-07-14 14:38:40

Po výměně oleje mimo servis Mazda se mi také rozsvítila kontrolka DPF. Zajel jsem do Mazdy a technik mi řekl, že u nových Mazd je již takto nastaven interval pro výměnu oleje, pokud se nevymaže interval v ŘJ, tak se rozsvítí kontrolka DPF.

Mám Mazda 6, Diesel 105 kw. Najeto nyní 147 000 km a nikdy před tím ani potom se mi kontrolka nerozsvítila.

Olej měnil člověk v neautoruizovaném servisu co má diagnostiku na mazdy a byl taky překvapen.

Klasike je cvo máme doma Fabku, tak tam to jde vymazat tlačítkem na palubce u počítače km

2010-07-14 18:46:46

hlavne men olej za nejaky na kterem je vyslovne napsane ze je pro DPF, jinak ten filtr "pry" odrovnas

2010-07-15 16:53:33

Stačí olej se specifikací ACEA C1 - to je obsah popela.

Taf
2010-07-20 22:19:24

Zdarek, tak jsem taky v klubu. Ten reset blikajiciho DPF po vymene je kvuli pocitadlu nedokoncenych regeneraci. Je to prej nejakej parametr OILDIL - odhad naredeni oleje naftou. Jeste jsem nenasel nikoho, kdo by to umel krome autorizaku. Kdyby nekdo o nekom vedel, dejte pls vedet.

Taky kdyby mel nekdo realnou zkusenost s odstranenim DPF z M6, tak se prosim podelte. Dost me to zajima. Odrazuje me, ze DPF je kombinovany s katalyzatorem.

2010-07-23 16:41:52

Taky bych se primlouval,pokud ma nekdo realne zkusenosti s odstranenim filtru,nebo nekoho zna,kdo tim prosel,o nejake info.Mam M6 3 tydny,zatim bez problemu,ale ma to 130000 za sebou,tak pocitam,ze kdyby se objevil problem,necht mam na vyber,jak to resit.

2010-07-23 17:46:51

Psal jsem na email http://www.ridicijednotky.cz/ , jestli umí odstranit filtr pevných částic u Mazdy 6 2006 105kw , odpověděli že si stím umí poradit. Sídlo je v Opavě

Cena je 15 000 s dph za komplet úpravu. Auto které není do města není auto ,při dněšním provozu není problém se dostat do zácpy . Ten filtr nemá žadnou dobrou funkci jestli spaluje saze co asi vznikne stěch spalených sazí ?

doris  
Doris
2010-07-23 18:21:57

Spálením sazí vzniknou ještě jemnější částice, které se tak jako tak negativně podepíšou na našem zdraví, když je vdechujeme. Bohužel tvůrcům DPF to stále nedochází, že jejich vynález přináší víc problémů než užitku.

2010-08-24 12:56:00

Tak se mi také rozblikala kontrolka DPF.

Olej už sem si nechal vyměnit u neautorizovaného servisu a teď se tedy objednám do Mazdy na tu ruční regeneraci

2010-08-24 16:41:12

kdyz se rozblika kontrolka DPF muze to mit nekolik pricin a vetsinu je treba zjistit pres diagnostiku zde jsou vypsane mne zname:

  • hodne oleje (kdyz je na merce nad oznacenim X mne se vzdy vysplhal relativne rychle vzdy jen tesne pod a pak uz nic)
  • nevymazana vymena oleje po vymene (tim se auto chrani pred jizdou na vyjetej olej jednou mi to zapomneli udelat)
  • spatne jedno ze tri cidel na filtru
  • vadna klapka sani ( to mne trapilo trictvrte roku cca kazdych 15tkm sem sel na vymazani chyby a nedokazali zjistit proc se tak deje)
  • plny filtr (ale vzdy tomu musi predchzet stale sviceni kontrolky pak staci jit na regeneraci)

kazdopadne bych nikomu nedoporucoval jizdu delsi nez 350km s rozblikanou kontrolkou protoze tim si muzete znicit vstriky(jak nevim, ale takhle mi to bylo receno kdyz sem jednou ujel asi 390km s blikanim DPF a asi 1km pred servisem se mi rozsvitila cela palubka jako vanocni stromecek)

2010-08-24 17:43:57

Tak to bych vyděl na ten nevyresetovaný čip při výměně oleje ,do něj se ukládají počty nedokončených regenerací DPF a zřejmně i jiné nesmysly, tím řídíci jednotka pozná že olej strací kvalitu přimíchavánim nafty.

2010-08-24 23:10:40

Mozno sa mylim, ale neviem o tom, ze by bolo potreba nieco resetovat pri vymene oleja.

2010-08-26 09:08:06

Ale mně se kontrolka DPF vůbec nerozsvítila, začala rovnou blikat.

Moc dobře si to uvědomuju, protože jsem jel po dlouhé době sám a tak sem tomu trochu přidal

2010-08-28 21:04:52

mi taky zacla rovnou blikat

rekli mi ze delali regeneraci + vymena oleje (po par tisicich najetych km)

ted mi vrta v hlave jestli mam jet ve stredu do chorvatska, kdyz mam na oleji najetych 23000 a nebo to radsi nechat vymenit ... hmm

2010-08-28 21:25:07

Radši vyměň :) Ať tam pro tebe nemusím jezdit :-D

2010-08-30 10:01:34

Zdravím všechny, také při regeneraci máte zvýšené otáčky volnoběhu?? Při jízdě na neutrál máte klasícké otáčky volnoběhu nebo vám nepatrně se také zvyší?

2010-08-30 17:59:06

no rozhodne jizda na neutral a regenerace nejde k sobe .... jen ti to zarucene pripocte dalsi bodik k "nedokoncenym regeneracim" a tudiz priblizi k navsteve servisu

Ben
2010-08-31 12:56:38

No při jízdě z kopce na neutrál má, alespoň co já vím, většina aut (nafťáků i bezniňáků) zvýšené otáčky a nemusí jít pouze o regeneraci DPF. Má to nějaký svůj účel, který Ti neumím technicky vysvětlit. Údajně je tam spojitost s převodovkou.

2010-08-31 12:59:12

přece když mám neutrál,tak je jedno jestli jedu nebo stojím na místě,ty otáčky jsou pořád stejné

2010-08-31 13:52:24

Nejsou stejné, vypozuruj si to. Když například dojíždíš k semaforu na neutrál tak si všimni, že až úplně zastavíš, tak otáčky z nějakých 850 klesnou na cca 800 ot/min. Teda aspoň u benzínové 1.8.

2010-08-31 18:25:52

az nekde uvidite lezet nejakou prevodovku, tak si zkuste otocit vstupni hrideli hrideli, zdaleka to nejde "lehce" ani kdyz na te prevodovce zaradite neutral dela to odpor oleje a odpor lozisek

a jelikoz jsou dneska vsechny prevodovky vice mene jenom dvouhridelove, to znamena ze vystupni a vstupni hrdel jsou v ose ... tak prave odpor loziska ktere je oddeluje zajisti ze pokud se auto hybe, tak cast "vykonu" se prenasi i pres nezarazenou prevodovku od kol k motoru .... proto ten zvyseny neutral

funguje to i naopak ... zvedni obe predni kola - nastartuj a pridej trosku plynu ... kola se roztoci i pri neutralu

viz: http://upload.wikimedia.o...ons/e/ef/Gear_3SR_ANI.gif


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 17