Fórum - Téma


M6 GG/GY DPF patalie


Fórum 6 GG / GY M6 GG/GY DPF patalie

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1 ......... 11  12  13  14  15 ......... 17

2015-11-27 19:19:27

Ahoj,

mate nekdo zkusenost se zpetnou instalaci jiz kuchnuteho DPF filtru? Rad bych znal narocnost financni i technickou, pokud to samozrejme je vubec mozne.

Dekuju za radu

2015-11-28 06:35:13

zmešky: Ten filtr pokud kupuješ nový tak se nedoplatíš. Nicméně nechápu, jak může aut které má lambdy a spoustu elektriky jet bez DPF ...

2015-11-28 09:52:54

Magnetto : Poslední dobou se začaly na internetu objevovat DPF za rozumné peníze. Sice netuším kdo filtry vyrabí a jakou mají životnost ale jsou nové.

http://www.autodily-pema....h-FrWNP8r6APH4aAqEj8P8HAQ

Jahoda2, 2015-11-25 02:41:23 napsal:

Ahoj mazďáci, měl jsem 626 2.0 D . Od února tohoto roku mám 6,rv. 2006 2.0 DI 89kw dovoz Italie .Najezdil jsem asi 2000 km v pohodě ,pak dle servisky jsem udělal výměnu oleje (doma) dal jsem mazďácký 5w30 DPF a po cca 500 začala blikat kontrolka DPF ,vždy jen párkrát problikla a pak přestala,to se opakovalo asi 3x během měsíce Pak jednoho dne přešla ihned po blikání do svícení a k ní se přidal smyk a kontrolka motoru následné spadnutí do nouzáku. Nevím možná to mohlo být to zmiňované nevymazání intervalu po výměně oleje,to je jedno ,byl jsem stejně rozhodnut vyndat pevný filtr.Jsem ze šumavy takže v nouzáku se mi do Znojma nechtělo a měl jsem štěstí že známí co má autodílnu má i kontakt na pána z Berouna co sám přijel a přehrál SW za 6000Kč a vykuchali jsme si to samy .Ujeto už cca 3500 km a pohoda spotřeba z 8,2 šla na dlohodobých 6,9 a já to fakt nešetřím Jednou jsem zkusil jet na spotřebu a dostal se na 5,4 L / 100Km. TEĎ OTÁZKA : budu zase měnit olej a vůbec nevím když mám přehraný SW, filtr vyřazen ,zda musím nastavovat interval výměny oleje .. ?

Navíc po vyndání filtru,(předtím to nebylo vidět) jsem zjistil že mi studené auto při nastartování pěkně kouří a to dokuď neujedu tak 1,5 až 2 km pak už je ohřatý a vůbec nekouří a olej ubývá cca 1.L. na 700 km ....mohou to dělat podložky pod vstříky .. ? Mě napadli gufera na dříkách ventilu ,že když to děle stojí že olej steče do válců...Když to totiž stojí jen cca do 10 hodin tak to ani nekouří ,ale pokud to stojí déle tak to je fakt dým . Prosím o názor mazďáků co se s tím setkali ,jak se jim to chovalo když jim ubýval olej a jestli podložky pomohli. Děkuji moc.

2015-11-28 14:42:52

jahoda2:

Jak můžeš jezdit za 8,2 s tímto motorem???? Já mám se 100kw spotřebu 5,1. Nedivím se, že se ti to sype....

2015-11-28 16:00:26

magnetto: kubajs je proste sikovnej

Jde mi ale o emise a novy zpusob mereni na STK od noveho roku, z cehoz mam respekt

2015-11-28 16:42:52

jan333: Tak to ti můžu říct, že uplně naprosto normálně. Mám RF5C 89kw dpf a průměr mám 7.9l Pod sedm jsem se nedostal nikdy! Jediný co sráží výrazně palubní spotřebu je tempomat, ale nevěřím tomu, bude to pc fixl.

2015-11-29 22:39:21

Jan333 taky píšu že když pojedu na spotřebu budu jinde....Ta spotřeba byla před vyndáním DPF a já to nešetřím muj průměr jízdy na palubním PC je 65 a dálnice nejezdím. Tak asi proto , rozhodně se mi to nesype jsem spokojen a jak jsem psal, prosím o koment někoho kdo už má zkušenost ,,,tvůj koment úplně mimo mísu.

2015-11-30 11:04:41

jahoda2: Je pravdou, že velká hromada příspěvků stojí za a nepatří vůbec k tématu. Osobně DPF nemám ale mám ho na firemním autě.. Vzniklo tu několik slov které tedy pro vysvětlení zkusím popsat ( o kterých jsem co zjistil)..

Nová technická prohlídka 2016 vč. emise:

Co jsem tak zjistil, emise se od 2016 dělat nebudou, nic se nebude měřit tak jakou doposud zařízeními umístěnými ve výfuku atd. Vše by mělo probíhat na základě čtení ECU a tudíž motory budou samy na sebe žalovat kolik mají spotřebu, emisní stupeň a taky kolik vytvoří čeho. Jistě se to dá odrbat a existuje na to nějaký švindl - jenže nemám VW aby to tak bylo. Osobně mám auto v pořádku když pominu pár drobností, na emise jsem nebyl protože v době, kdy jsem dělal novou TK jsem měl v autě motor který za studena papkal olej. Pokud mátě někdo známost, není problém do konce roku projít "bez závady" ale zase je to otázka na dva roky. Za dva roky bude vše opět jinak a budou zase jiné způsoby a možnosti. Rozhodně bych nekupoval DPF ale jel na TK hned i když ji mám ještě na rok platnou.

Představme si, že vaše auta (M6 GG) které jsou pořád moderními novými auty. Když bych myslel na to, že nebude možné pustit s TK-OK tyto auta - kolik jich budete muset dát do železa? Kolik M6 jezdí po ČR? Mají ji všichni v pořádku?

Myslím, že naše obavy jsou na místě ale dost přehnané. Zákon si dle mého úsudku nedovolí vyřadit 250 000 aut které nemají vše top stav takže kdo může, udělejte si TK hned a pak máte 2 roky čas na opravu, obnovení a další úkony.

Nová technická prohlídka 2016:

Údajně se toto vše bude týkat aut které jsou novější než rok 2000 tedy mají OBD2 diagnostickou zásuvku. Myslím že nikdo z vás nemá auto starší (M6) takže vlastně všech.

Tempomat:

Tento systém vůbec ale vůbec nešetří palivo a nedá se s ním jet úsporněji než bez něj! Funguje na základě udržování rychlosti a to jak ve stoupání, tak na rovině. Pokud pojedu s tempomatem po rovině třeba 120 km/h a budu mít zařazen 5.rst, pojedu například za okamžitých 6,2 l/ 100. Jakmile se přede mnou objeví stoupání, vůz začne strácet rychlost a tempomat ihned přidá palivo. Díky tomu bude okamžitá spotřeba třeba 18 l/ 100 a tím se zvedá i průměrná spotřeba.

Ti co píší, že to tak není nebo že mají s tempomatem spotřebu 5,2 a bez něj 6,3 je blbost. S vozem který má tempomat jsem najezdil po dálnicích a okreskách 350 000+ km takže vím o čem píšu.

DPF:

Tento filtr pevných částic je určen k účelu podobnému jako katalizátor ovšem s tím, že se sám regeneruje. Pokud je regenerace odstavena, celý DPF se "ucpe" sazemi a poté auto zvyšuje spotřebu a další. U firemního auta to funguje tak (u mého firemního), že je DPF napojen na mazací soustavu a při čištění nebo-li regeneraci je do samotného DPF vpouštěn motorový olej. Auto sice 3 minuty dýmí, hučí a odfukuje BLOW ale takto se čistí.. Pokud se čištění nekoná, je to špatné. Více o DPF na klubu.

EGR:

Při vyřazení EGR ventilu z provozu nebo-li jeho "ucpání" dochází pouze k jednomu výhodnému účinku a ten je, že se nezasírá sací trakt. Pokud to tak nechám na TK a oni zjistí že všechen sajrajt který byměl jít do zpětného spalování jde do výfuku, emisemi neprojdu. Jasné, má to výhodu i nevýhodu ale ten kdo má EGR ucpaný falešným těsněním nebo jinak upravený ho muze opět zprovoznit. Sám jsem si myslel, že že mi to zvedlo spotřebu ale problém byl jinde a to v pneumatikách se špatným indexem spotřeby. EGR nijak nesnižuje spotřebu a nijak nepomáhá výkonu (znatelně) jen možná lépe dýchá motor s tím, že spaluje čistý vzduch a nemísí ho se spalinami v nějakém poměru.

2015-11-30 12:22:38

Zeptám se tedy jinak..pokud je z auta odstraněn DPF filtr tak to bude od nového roku na emisích nebo tk problém??..

2015-11-30 19:22:13

Magnetto: Já netvrdím, že reálně tempomat šetří. To je i logické, že to je nepravděpodobné a i jsi to hezky popsal. Ale moje Mazda fiktivně spotřebu snižuje. Jedu po rovině konstatní rychlostí, lehkou nohu na plynu a zapnu tempomat. Rychlost se nemění, horizont taky ne a okamžitě klesne aktuální spotřeba o půl litru. s plynem jsem ani nehnul, vypnu tempomat a ikdybyh plyn šimral jen pírkem, tak setejně spotřeba stoupne zpátky. Jezdím rodinné výlety na trase České Budějice-Tábor a zkoušel jsem už obojí několikrát. Stejná cesta, naložení vozu, nafta, počasí a s tempomatem jsem prostě téměř o litr jinde, než bez něj. Na nádrži je to +/- stejný, ale počítač fixluje. Toť můj poznatek.

A jak to bude s STK? to jsem taky sám zvědavej. Údajně se ruší klasika měření a budou si tahat aktuální data přes řídící jednotku. Čili uvidí údaje ze všech čidel. Ale jak to doopravdy bude, se uvidí.

2015-11-30 20:53:19

Technickou mam na dalai dva roky, takze jsem "v klidu", ale nerad bych to resil na posledni chvili a mnozi z nas, kteri DPF v aute nemaji, to budou mozna resit velmi brzy.. ale nevim, jak fungule napichnuti na cidla, kdyz je SW prehranej a vse funguje. Otazka pak je, jaky vystup realne na TK uvidi, atd.. tech informaci ted moc neni, ale brzo se uvidi

2015-11-30 23:15:32

Ohledně té technické si myslím, že nás jen straší. Každý ví, že například jen blbý EGR zvýší emisní normu. Každý ví, že díky jeho odstavení se méně špiní součásti sání. Jsme ČR a přeci jen se díváme na spotřeby a proto děláme tyto vychytávky.

Pokud na TK přijede 10 000 aut které jsou upravené tímto způsobem, neprojdou - !

Pokud ale přijede 100 000 aut opět takto upravených, neprojdou - !

Je opravdu údělem zákonodárců a inteligentů kteří toto vymysleli aby zlikvidovali všechny "nové" a "moderní" auta? M6 z roku 2002 je u mne pořád nové auto když to srovnám třeba s Favoritem. Nicméně bych se pak hádal protože právě na takovém Favoritu který žere 12 litrů na 100 km a dýmí jako lokomotiva projde bez problému protože se u něj nebudou emise řešit a auto o 30 let novější neprojde? Podle mě jsou všechny nebo alespoň více jak polovina věcí co slyšíme výmysl.

Uvidíme. Mě se to naštěstí netýká jelikož nemám OBDII a tedy nelze udělat takovou hloubkovou diagnostiku. Je tedy spravedlivé aby moje auto prošlo i kdyby kouřilo a nevím co oproti autu na kterém si demontujete DPF (vlastně pro dobrou věc) a neprojde?

2015-12-02 14:47:31

Však aj, naozaj uvidíme. Ale oni sů ty kurvy všeho schopné Od kterého roku ma Mazda OBDII ? Ale jelikož už dpf mám, tak tipuju, že i konektor mám

2015-12-16 09:38:06

Zdravím pánové, je tu nějaký odborník, který by mohl s jistotou říct, co nás čeká od nového roku (1.1.2015) na STK a EMISÍCH. Zajímá mě hlavně otázka DPF. názorů jsem četl dost, Někteří píší že auto bez DPF projde, někteří tvrdí že ne.Co jsem se dočetl, tak změna bude akorát v dokumentaci ohledně auta - focení aut atd. Ale samotné měření by změnou projít nemělo, pokud se nemýlím. Předpokládám, že pokud by se měla zpřísnit kontrola aut, v ČR by mělo problém hodně aut :D a to nejen kvůli DPF. Díky za reakce

 míra
2015-12-16 09:59:38

risa13: Všechno záleží jakou máte emisní normu zapsanou v TP.Pokud máte Euro 5.tak v případě kuchandy máte problém..U Eura 4 některé vozy filtr mají a některé namají.V každém případě,pokud je dieselová Mazda v pořádku,projde emisema bez problémů.Skoro všechna GG mají Euro 4,do roku 2005 jsou bez filtru,po tomto datu s filtrem. všechna Euro 4.Tuto informaci mám z STK

2015-12-16 10:07:05

S vykuchanym filtrem neprojde...

2015-12-16 17:24:57

Já tam jedu v únoru a zatím dpf mám. A schválně se optám, jak to teda bude. Rád bych to vyndal a strejka na emisích je dobrej, tak si myslim, že si se mnou v pohodě popovídá. Ono je to jednoduchý. Včera, dnes a i zítra se na stk jede za úplatky. Páč tam kde ti to nedaji, tam lidi přestanou jezdit a oni přijdou kšeft a rozmyslí si, jestli ano,nebo ne. A na emisích si čecháček dycinky poradí! Nikde není psáno, že tu jejich sondu musí strčit do laufu celou a nebo jí nechá u laufu tak, aby to bylo dobrý. Může auto být napíchnutý, ale přednost si myslím bude mít jejich kalibrovaná sonda, než nějaký údaj z čidla, který má třeba 250 tis. na hrbu.

2015-12-18 20:22:29

Dneska jsem byl na technicke, novy system uz tam maj, testuji ho. Na me 6ce jim to reklo co melo, DPF chybi, rikali ze po novem roce by auto proste neproslo a nic s tim neudelaj. Zaroven jsou si narozdil od zakonodarcu vedomi jak je to v realite s poctem vozu a doufaji, ze se to nejak poresi.

2015-12-18 21:16:25

Magnetto ,hezky jsi to popsal.

Já se pustil do ůdržby : sundal jsem vanu vyčistil koš ,vyměnil jsem všechny filtry,olej a začal dělat podložky pod vstřiky.Dva šly dobře prakticky jen rukou na třetí jsem vzal kleště po chvilce byl venku a čtvrtý za boha nešel ven,rozhýbal jsem ho ,ale nevytáhl.Tak jsem to složil a zajel ke známému do servisu.Ten ho doloval hodinu a půl ,ale dostal ho . Pak mi ještě seřídil vůle ventilů (dva výfukové měli přes míru) a vše dobře dopadlo.Mohu konstatovat že kouřivost z výfuku je ta tam.Docela jsem měl strach jak mi to kouřilo po vyndání DPF po startu za studena dokud jsem neujel tak 2 km jak se auto zahřálo přestalo kouřit. Dnes už vůbec nekouří.

Na emise po novém roce jsem taky zvědav,ale když to vezmeme logicky,tak auta dnes taky prochází bez katů a DPF ,tak věřím že se bude dít i nadále.Možná je to jen rozmázlej strašák.

2015-12-18 21:54:45

kulovy: ja mel jit az v dubnu , ale raději jsem sel hned...dpf a egr mi nasel hned. Taky mi rikal,a to je to hoodne dobrej kamarad,ze po novym roce bych neprosel. Taky doufam,ze do 2 let se to nejak poresi,jinak budeme všichni v hromade ho...skrementu...


Odpovědět

1 ......... 11  12  13  14  15 ......... 17