Fórum - Téma


M6 GG/GY diesel ztrácí výkon


Fórum 6 GG / GY M6 GG/GY diesel ztrácí výkon

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2  3  4

2015-01-06 22:59:58

rudas: Ahoj, nevim jestli je to jeste aktualni ale ty 2 kontrolky znaci vahu vzduchu.

2015-01-06 23:02:58

Zdravim, takovej dotaz a trosku prosbicka. Auto od spodku moc netahne (2.0di 100kw). Zkousel jsem menit podtlakove hadicky, cidlo u IC, vahu vzduchu a vysledek porad stejny. Pri vymene hadicek mi napadla jedna vec, nema tenhle zlutozeleny valecek fungovat jako u koncernu - podtlakovy ventil? Profoukl jsem ho z obou stran. Muze to prosim nekdo pri chvilce nudy vyzkouset? Diky

2015-01-07 10:09:02

vencakapa: ten jsem daval novej ...tady chyba nebude. Jedine co me jeste napada je, jak na hornim viku airboxu ta hadicka... "vlevo nahore" pri pohledu..

2015-02-09 10:21:34

vencakapa: Čau venco, mám absolutně stejný problém s výkonem jako ty. Zkoušel jsem ten žlutozelený váleček a profouknu ho také z obou stran. A myslím, že úplně stejně - žádný odpor něčeho uvnitř.

Mám poznatek: podtlak netahá plně za ovládání lopatek turba. Když si připojím externí podtlak (mou pusu) na ovládání turba a vytočím motor do 4 tis, pustím podtlak, tak se motor znatelně začne točit lépe - více se natočí lopatky v turbu, tz že by k ovládání už v tu dobu neměl jít žádný podtlak - zřejmě ovládání elektronikou přes podtlakové ventily.

Dál mi nechodí ovládání (samo zase podtlakové) EGR a ani ovládání sání (zase podtlakové).

Už jsem to tak koupil a protože to je mastné, je vidět, že se to hodně dlouho nehýbalo.

2015-04-16 22:02:40

Zdar borci. Mam podobny problem. Mam M6 2.0D 100kW 2005. Auto mi ztrati vykon po prudkem brzdeni. Kopne mi ABS a brzdy jdou do bloku a zustanou zabrzdeny. Pak staci treba jen lehce tuknout na brzdovy pedal a brzdy povoli, nicmene auto pak jede bez vykonu, netahne. Musim potom odpojit baterku a resetovat chybu, aby jelo normalne. Diagnostika mi hlasi kod P0661, coz je podle servisniho manualu VSC ventil. Podle schematu je to ventil pod hornim plastovym vikem motoru, jenze kdyz jsem ho nasel, tak jsem zjistil, ze neni vubec zapojeny do podtlakove soustavy. Vsechny privody jsou zaslepene. Takze kurna otazka: Proc se hlasi zavada, kdyz je ventil odpojeny a nic prakticky nemuze ovladat? Na 100% jsem to uz takto koupil a zavada tam nebyla.

 Magnetto  
2015-04-17 00:01:14

miki2580: Jsi si jistý že zrovna TENTO ventil je ten kterej hlásí chybu??

2015-04-17 06:25:04

magnetto: Jisty si nejsem, ale podle schematu na miste, kde ma byt VSC ventil mam tenhle. Jenze druha vec je, ze kdyz se podivas treba na fotku od vencakapa, tak je krasne videt, ze mu od toho ventilu lezou dve hadicky. Takze u me je neco spatne :(

 Magnetto  
2015-04-17 08:12:00

miki2580: Ono to sice může být ono ale moc bych tomu neveřil. Pokud jsi nic neopojoval (případně jsi nebyl teď někdy na servise kde by ti to odpojili) bude to spíš někde jinde. Tyto ventily mám v motorovém prostoru asi 4 kousky a všechny mám zapojené obousměrně k hadicím + konektorům...

Pokud jsi to takto koupil a auto jelo bez problému, nejspíš to nebude tato závada.

2015-04-17 16:09:01

magnetto: Auto jsem sice mel v servisu, ale jen karosarska prace, nic jsme neodpojovali. Ted je otazka, jestli to odpojil predchozi majitel, nebo je to tak uz od vyroby. Nemate to nekdo na 2.0D 100kW taky tak? Zapomnel jsem napsat, ze mi sviti kontrolka trakce a check engine. Myslel jsem, ze je to EGR, ale ten vypada, ze funguje jak ma. Pro jistotu jsem ho vycistil, ale zadna zmena. Kontroloval jsem taky hadicky podtlaku, nikde zadna prasklina. Jenom jsem mel ulomeny napojeni na filtrbox, ale to jsem opravil a porad se to chova stejne. Pripojuju foto:

 Magnetto  
2015-04-18 00:07:24

miki2580: Jestli jsou ty záslepky (gumičky) na tom ventilu původní, tím to nejspíš nebude a bude to jen příprava pro jiný segmenty motoru.... které ty nemáš..

Asi bych tedy hledal chybu jinde..

2015-04-28 22:51:18

Ahojte aký vplyv na výkon má takáto bastl oprava ? Je to tam kde je air box, je tam aj nejaký senzor.

prípadne je kožné zohnať ten ulomený kus niekde za rozumnú cenu ? - Dík za odpoveď.

 Magnetto  
2015-04-29 10:08:25

sharki: To je tvoje práce ne? Myslím (jestli si dobře vzpomínám) ti upadla ta trubička a ty jsi to takto dočasně opravil.. To jsi zjistil brzo že je to blbě.

Řekl bych že to že jsi to spojil v místě na fotce, to má moc malý okruh a tím asi nebude všechno OK. Mimochodem, myslím si že ten hranatý plastový krám do kterého vedou ty hadičky má i přisávání a tak bych to sehnal nové z nějakého vraku...

Psal jsi že je to dočasné řešení....

2015-05-18 21:00:51

Ahoj Mazďáci,

poslední dobou se na své M6 GY 2.0D (2006, RF7J) potýkám s problémem a nevím jak dál řešit.

Problém: motor v nízkých otáčkách (do cca. 2tis) po přidání plynu nechce hned reagovat, jen lehoučce přidá, nebo chvilku škube. Po cca. vteřině až dvou se najednou vzpamatuje a zatlačí mě do sedačky. Motor přitom nijak nekouří, na diagnostice žádná závada, DPF odstraněno.

Dříve se mi podobná závada vyskytovala v zimě, kdy po přidání plynu na vteřinu motor spadl na volnoběh. Po vteřině se rozjel a zas šlapal jak hodinky. Toto se mi podařilo odstranit výměnou SCV (přitom mám ten, co se nerozbíjí).

Loni jsem nechával dělat brzdy (výměna kotoučů a destiček + přetěsnění třmenů). Po této opravě mi brzdový pedál brzdil od zhruba půlky a lehce se propadal. Bylo to dost nepříjemné, tak se měnil i brzdový válec a jeden zadní třmen kvůli ruční brzdě. Brzda však stále brzdila až od půlky. U staré 626 Comprex byly na zadních třmenech šrouby na vymezení mezery, tady by to mělo být automatické, ale u mě z neznámých příčin to nefungovalo. Po dlouhém přemýšlení jsem se zaměřil na vakuovou pumpu. Rachotila už od doby co jsem auto koupil, a navíc se podtlak využívá jak u posilovače, tak u turba. Po výměně ložiska a spojky na pumpě se brzda bohudík zlepšila, ale stále to není, jako to bylo dříve na starých brzdách. Motor se ale chová stále stejně. Nevíte někdo co by to mohlo být? Nezdá se mi, že by bylo vadné turbo nebo vstřik když nekouří a nakonec táhne jak ďas.

Najeto 195000, vstřiky budou nejspíš původní (já na nich najel 40tis), podložky pod vstřiky OK, CSV nový, vakuová pumpa udělaná, DPF není, EGR zaslepen, diagnostika nic nehlásí. Příští týden ještě budu měnit olej + všechny filtry a nechám si vyčistit síťko olejového čerpadla. Auto chci příští rok prodat (zas to vyhrála novější M6) a nechci investovat nehorázné částky, na druhou stranu ho chci předat novému majiteli v pořádku.

Jo a kdyby někdo věděl i co s brzdou tak taky budu rád za každou informaci.

2015-06-25 16:36:33

Problem vyresen, byla to regulace turba. Byla zatuhla a nechodila :B

vencakapa, 2015-06-25 16:36:33 napsal:

Problem vyresen, byla to regulace turba. Byla zatuhla a nechodila :B

2015-06-25 17:32:13

vencakapa: Můžeš prosím popsat postup opravy? Děkuji

2015-06-26 09:19:18

qwert29: ta osicka, WD, hadrik a asi pul hodiny hybani.. Zkus kdyz nastartujes z toho odpojit podtlak, jestli se hne. U me se nehejbala.

2015-07-18 22:38:34

Zdravím, mám M6 rok 2007, diesel, 105kw, DPF. Do 2000 otacek jede normálně, ale od 2000 výš vůbec nejde za plynem a moc nejede. Na dálnici jsem měl tempomat na 145km/h a při delších stoupanich zpomalila na 140km/h. Není to žádná hrůza, ale dřív se to nedělo. Žádná kontrolka nesvítí. Nevšiml jsem si ani žádného černého kouře z výfuku. Může mi prosím někdo poradit čím to může být? Díky.

2015-07-20 20:41:54

miki2580: Myslím si že ty záslepky tam nemají být

Jestli se nepletu je to ventil pro regulaci tlaku turba měly by tam vést nějaké hadičky ale nejsem si 100%

2015-07-20 23:34:23

vencakapa: mám stejný problém se zátahem v nízkých otáčkách, pokud to vyřeší rozhýbání turba, tak to bude nejlevnější oprava vozu a Vacekapovy pošlu medaili

2015-07-21 09:28:22

strihak: Od zacatku jsem tusil, ze to bude nejaka volovina. Zkousel jsem menit podtlakove hadicky, ten zelenej nesmyslnej filtrik co je pred turbem, kupoval jsem novej horejsek filtrboxu (jedna trubicka k hadicce byla ulomena a prilepena), cidlo tlaku co je u IC, sundal a vycistil klapku, sani... A az nakonec mi napadlo podivat se, jestli se hne regulace od turba.. Ta byla zatuhla. Ale dobry, nakonec se vyresilo a mazdastroj lita jako drak :]


Odpovědět

1  2  3  4