Fórum - Téma


M6 GG/GY diesel ztrácí výkon


Fórum 6 GG / GY M6 GG/GY diesel ztrácí výkon

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2  3  4

2010-02-09 16:35:33

Ahoj ,

dnes jsem měl problém s motorem .Ráno jsem normálně nastartoval a auto jelo cca 20 km normálně a pak za jízdy začalo ztrácet výkon . Nešlo to víc jak do 2000 otáček a nakonec jsem musel zastavit .Volal jsem kamarádovi a ten mně poradil ať zkusím dotankovat .Měl jsme polovinu nádrže a bylo - 10 C . Tankuji na Benzině a na tuto nádrž jezdím asi měsíc .Doskákal jsem k pumpě a dotankoval .Nastartoval auto jelo dál OK .

Mohlo by to být tím , že tam byla ta nafta déle ? Nebo se tam dostal nějaké svinstvo , zmrazek ? Nebo mně dává auto signál , že zase něco odejde . Tankuji opravdu jenom na Benzině , OMV .Navíc jsem na tu naftu měsíc jezdil a byla větší mrazy .Mám 2 litr , ropáka , 100 KW .Najeto 121 000 .

Prosím o radu mám se bát , že třeba odcházej vstřiky ?

2010-02-09 16:42:47

palivovy filter si kedy menil? stupel na nadrzi isiel povolit lahko?

2010-02-09 16:54:26

No upřimně mám na to autě najeto 30 tis . Měnil jsem už skoro polovinu auta ( řízení ,napravy , brzdy , rozvody ) , ale palivovej filtr ještě ne .V týdnu jedu do servisu s něčím jiným , tak ho nechám vyměnit .

2010-02-09 17:04:53

Tohle dělá turbo, nebo něco z jeho příslušenství, nějaký ventil apod. Markantní ztráta výkonu, téměř okamžitě, motor nejde do otáček, po chcípnutí a opětovném nastartování může být opět ok (na nějaký čásek)

2010-02-11 22:03:27

Ja som mal tento isty problem s Mercedesom 2,8 turbo diesel intercooler 5 valec. Nesiel do otacok a nemal vykon.

Stalo sa mi to 2 krat, a nebolo to v zime. Zakazdym sa to po +- 50 km jazdy upravilo samo.

Zacal som tankovat na inej pumpe a odvtedy bol pokoj.

2011-02-14 09:48:57

hoj panove,

(323F BJ, 2.0 DITD, 66kW, rv00).

obcas se mi stalo ze kolem 3tis otacek sem mel takovou malou vykonovou diru.. plyn seslaplej ale auto jakoby na vterinku ztratilo vykon jakobych plyn ubral.. a hned zas jelo jak melo... no a ted o vik po dalnici kol 2,5t ot to same, jen razantnejsi.. jakobych plyn pustil uplne, resp spis jakoby chcipal nebo neco.. ptz to zacalo motorem brzdit, se mi zdalo.. Proste ztrata vykonu na delsi dobu... To jsem se pokazdy samo lekl, takze jsem plyn ubral.. a stalo se mi to vicektrat po sobe... jeste jsem si v zrcadku vsiml, ze sem vysypal i par sazi V ty dobe co to zpomalilo tak sem zasebou udelal celkem peknou cernou kourovou clonu...

Co myslite, turbo? :(

nebo vzduchovej filtr? /po chvilce sem zastavil, kdyz sem sjel z dalnice, je tam asi 3r starej.,.. taxem ho aspon vyklepal a dal zpet.../.

A co palivovej filtr? (bioslozky v nafte..?!)

Diky moc

2012-05-10 23:04:05

Ahoj všem,

moje Mazda 6 (diesel, 89 kW, ročník 2007, bez DPF) občas z ničeho nic ztratí výkon. Jede, ale pod 2500 otáček prakticky vůbec netáhne. Když zastavím, tak je slyšet nepravidelný zvuk motoru. Otáčky na volnoběh jakoby pořád klesají a když už by se zdálo, že motor zdechne, tak se zase trochu rozjede (jakoby někdo lehce přidal plyn), a pak zase pomalu chcípá. Takhle pořád dokola. Když vypnu a zapnu motor, tak to někdy pomůže, ale většinou až po cca. 5-10 minutách. Zjistil jsem, že pomáhá i motor vyhnat do otáček (kolem 4000) a zase se to srovná. Stává se to naprosto nepravidelně, někdy po 4h jízdy, někdy po 15 minutách. Neumím to nasimulovat.

Borec v servisu (nebyl autorizovaný) to napíchl na diagnostiku a byly tam jenom nějaké problémy s váhou vzduchu. Vyměnili jsme ji, ale stává se to pořád a diagnostika už nic nehlásí. Krátce poté, co se mi to stalo poprvé jsem byl v autorizovaném servisu a nechal jsem dělat "generální kontrolu", protože jsem auto před tím koupil. O téhle věci jsem jim řekl. Požádal jsem je o to, aby se na to podívali, takže to na diagnostice měli taky a nic nenašli.

Procházel jsem fórum, o ztrátě výkonu je tu spousta příspěvků, ale neobjevil jsem žádný, který by popisoval podobné chování. Nesetkali jste se s tím přece jenom někdo? Má smysl to vozit znovu do autorizovaného servisu (tentokrát s jasnějším popisem chování)?

Díky.

2012-05-11 08:39:00

Ahoj upřimě tě lituji sam jsem nacpal do mazdy hodně prachu jenom díky servisu jak jasem vždy z něho vyjel tak se něco posralo tak by mě zajímalo kolik jsi do ní vrazil a kde ti jí spravujou u mě to bylo auto laroš Ostrava jsou tam samí podvodníci a zloději,

2012-05-11 10:45:26

Servus chlapci, akosik sa stazujete... No mate sa na co. Nase/vase motory trpia paradoxne kvoli tomu, co ich ma pohanat. Kvoli fuj-nafte netahaju motory a tahani sme my - za nos. To co predavali ako zimnu naftu, nejednemu z nas zamrzlo uz pri -10 °C. Ja osobne som to zazil a motor nedokazal tocit ani 1500 ot. Mozeme povymienat vsetky mozne filtre a pod., pokym nevymenime naftu za taku, ktora motoru skutocne vyhovuje, nezajazdime si. Aj renomovane znacky potrebuju predat vsetko vyrobene z ropy, tak nemaju problem tvrdit, ze nafta splna vsetky parametre. Ja to vidim tak - papier znesie vsetko.

No problemy nas nestihaju len v zime. Rozne nepovodne zlozky v nafte (bio-podiely napriklad) sposobuju zanasanie cerpadiel, vstrekov a vsetkeho dizajnovaneho na vysoku presnost - tam sa to najviac prejavuje. Niekey idem motor skapat a az zasah RJ tomu zabrani pridanim paliva. (Len tak mimmochodom, tu je este velmi dolezity aj olej; tu na klube je namrte skusenosti a rad ohladne oleja.) Co s tym. Ja som to riesil jednak aditivaciou nafty (precistit palivovy system) a jednak som zacal kupovat inu naftu. Posunul som si tiez otacky, pri ktorych preradujem (alebo radsej podradujem ak musim okamzite zrychlit) - ma to viac vzduchu. ZASADNE nepridavam prudsie plyn, len tolko, aby stihal ist "za plynom". Najviac na to motor trpi pri otackach pod 2000, zasiera sa vyfukovy system, obzvlast lopatky turba a potom ta hanba, ked to naraz pri vytoceni vyleti.... Preto som dnes spokojny, moje DiTD (66 kW) je odvtedy poslusne, ticho pradie, ziadne vynechavky. Jazdu si vychutnavam, spotreba je slusna (pri dlhych trasach aj 5,3 L na sto).

A este drobnost, motor obcas potrebuje poriadne vytocit. Staci par minut, napr. ist stovkou na stvorke (tak okolo 2500-3000 ot). Posledne robievam aj pri brzdeni motorom dole kopcom, nech sa bez paliva dobre vyvetra.

Diagnostika zatial nedokaze zistit mieru zanesenia motora, ale motor samotny to pozna. Takze, ak vam diagnostika nic nevyhodi, skuste motor vycistit a cistejsie aj jazdit.

Priklad: Ak chcete prejst 25 km za 20 min (beznu okresku s dedinami), musite mat priemernu takmer 75 km/h (co je nerealne na tomto type cesty). Rovnaku trasu prejdete za 25 min pri priemernej 60 km/h. Takze, porozmyslajte.

2012-05-11 20:14:32

Nepravidelnej volnoběh může být zapříčiněn vadným SCV ventilem.

2012-05-11 23:40:05

Tak mi to dovez... za hodku odjedeš

2012-05-12 07:35:05

Ahoj, jsem teď v zahraničí, zavolám koncem května a domluvíme se. Díky!

2012-07-17 13:03:25

Zdravim,

chtel bych se jenom zeptat, jak si vyresil ten problem s mazdou, protoze to vypada, ze mam uplne stejny.

Diky moc Vasek

2012-07-17 14:20:26

Ahoj,

zaslepili jsme EGR, ale to nepomohlo, protože se mi pak výše popsaná ztráta výkonu opět 2x objevila. Následně jsme vyměnili váhu vzduchu, protože ta předchozí byla už měněná za jinou než mazďáckou a dávala podezřele velké tlaky. Od té doby jsem ujel cca. 1.500 km a problém se zatím neopakoval. Ještě bych to ale za vyřešené neprohlásil, protože v minulosti se mi ten problém objevoval i jednou za více než 2.000 km. Tak ještě uvidíme...

Michal

2012-07-17 15:10:09

Tlaky mas v poriadku? Ked odsroubujes viecko kade lejes olej, (ne)fuci tadial? BTW, ty mas naozaj vahu vzduchu, nie iba snimac teploty nasavaneho vzduchu?

2012-07-17 17:19:24

Upřímně, rozumím tomu, jak koza petrželi. Pokud vím, tak tlaky podle diagnostiky v pořádkou jsou, a když dojde k tomu problému, tak v logu obvykle nějaký záznam o chybě je (ale taky už se stalo, že nebyl). A ano, váha vzduchu tam je, ale podrobnosti bych raději nechal povolanějším...

Michal

2012-07-21 21:49:46

Diagnostika nezisti jak su na tom tlaky, to sa musi merat napr. cez zhavice, resp. cez otvor po vymontovanom zhavici. Tlak by mal byt cca 27 bar. Ja som mal na starom motore iba 22 a to bolo hodne poznat - dymivost, zle startovanie v zime, nevykonnost a tazkopadnost motora. Teda nic moc, pomoze prekruzkovat motor.

2012-11-04 17:29:26

Ahoj prosím tě teď jsem si koupil mazdu R.V 2008 a udělalo mě to samí co popisuješ,,,,sem s toho celé špatné, jak si to vyřešil nebo čim ten pokles byl?

Díky moc za odpověď

2012-11-04 17:49:39

Ahoj. Co jsme udělali jsem popsal v příspěvku výše z "2012-07-17 14:20:26 ". Od té doby se mi to už nestalo (najeto od té doby kolem 6 tis. km). Auto šlape jak hodinky... ;)

2012-11-05 09:52:29

Spatne tlaky - na vine su piestne kruzky. Bud sa oderu (to je casta zavada u tohoto typu), alebo sa zanedbana vymena oleja. Moze zo byt aj zlym zaobchadzanim s motorom - prilis tazka noha = vela sadzi -> zanesenie motora a EGR. Ja som skusil po vymene oleja Ceramizer do motora, zacalo to lepsie tahat, ale po asi 7 tis. sa mi zadrel motor. Je mozne, ze sa uvolnili nejake sracky a upchali kanaliky. Nemal som doteraz cas rozobrat ten motor, druhy som zohnal rychlo, aj preskladanie a montaz trvalo par dni. Pred asi 2tis km som daval olej Pennasol 10w40 super light, je to citelny rozdiel. Motor je tichsi, lahsie sa startuje a spotreba aj v chladnom pocasi pri cestach okolo 2x30 km denne je pod 6L. Vcera sme sa vratili z dlhej cesty a na asi 2/3 nadrze som urobil skoro 700 km. Mozno to bude iba 5L/100.

Nutno poznamenat, ze tankujem iba UltraDiesel (unipetrol), na obycajnu naftu je to des . Neberte to ako reklamu, proste je to vyznamny faktor, tak to spominam.


Odpovědět

1  2  3  4