Fórum - Téma


M6 GG/ GY - Brzdy (zůstávají zabrzděné)


Fórum 6 GG / GY M6 GG/ GY - Brzdy (zůstávají zabrzděné)

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY

Diskuze o vozidlu

2006 6 GG / GY

58 diskuzí

Palivo diesel. 6-rychlostní Manuální převodovka.


1  2

2015-11-22 08:00:40

Dobry den, asi tak tyden ma problem s brzdama, pri dojizdeni treba na parkovisti a pri poslednim dobrzdovani se brzdy na predku bloknou, ale hned se uvolni je to otazka milisekundy ale jde to citit, taktez kdyz prejizdim treba pres vetsi nerovnost a pribrzduji tak se hryznou na malej moment( nevim jak to presne popsat)

Podotykam ze brzdice, disky,desticky jsou zanovni cca 10k km..

Kapalina se nemenila asik 150k abs nehlasi zadnou chybu...

Nevi nekdo?

2015-11-22 08:48:57

To vypadá na hlavni brzdový válec.

Ale v prvním případe si výměn brzdovou kap., snižuje účinek brzd,zavodnuje se a pak to zlobi.

2015-11-22 11:32:29

Dekuji moc, kapalinu vymenim teda a uvidim no.. Zda se me ale celej predek jaksik volnejsi vsude jako by byla vule.

To zase byl kup ta mazda....

2015-11-22 12:50:39

Jako kde máš vůle a co je volný???

2015-11-22 20:21:05

warfare: ahoj, nevím zda jsi si brzdy dělal sám tak jestli víš jak to tam vypadá. Mě se to také dělo - když se tam dávají nové destičky tak jestli byl pořádně prohlédnut a očištěn třmen destiček. Po starých destičkách tam mohou zůstat nánosy brzdného materiálu. Dále je tam takový plíšek který zabraňuje vibracím destiček tak jestli je tam vše řádně posazené. Taky nové destičky někdy mívají vrstvu laku kterou jsou ošetřeny. Prostě musí to v tom třmenu správně chodit. Potom ať Ti někdo šlápne na brzdu při zvednutém kole potom povolí a ty si s tím zatoč. Musí to jít docela zvolna a cítíš jen lehce jak šustí o kotouč.

Že to bude brzdovým válcem bych řešil jako jednu z posledních možností.

2015-11-22 22:02:01

Tak jestli píšes zda je to vse zánovní tak hledej problém jinde.Ale stejne si to znovu rozhod každou stranu destiček a vyčistí drážky .Ten hlavni válec řeš az opravdu poslední. Ale tu brzdovou kapalinu fakt vyměn

A ty vůle.....Mas vůbec dotazeny brzdiče? Bych se nedivil ani

2015-11-23 12:34:47

Mně to spíš přijde, že se ti zasekává brzdovej pístek ve třmenu. Čistil jsem to u mně zrovna před týdnem. Občas se bordel, nebo voda dostane po tý době pod gumičky, přilepí se na váleček (nebo se tam udělá rez) a pak se to prostě v nějaký poloze zasekne... To chce rozebrat třmen, pokud je to v dorýrm stavu (jen bordel, nebo jemná koroze), tak vyhladit jemným šmirglem a seskládat, pokud rovnou vyměníš těsnění, budeš mít na dalších pár let s tímto klid. Pokud by rez byla moc hluboká, tak vyměnit i pístek. Práce tak na 2 hoďky, když to jde dobře (i s odvzdušněním).

2015-11-23 12:36:41

Ještě další varianta, že jsou zdeformovaný vodící nerez plíšky, po kterých běhají destičky.. zkontrolovat.

Mimochodem, jestli jsi měnil brzdiče před 10k km, jakto, že máš brzdovku 150k km starou? :) to se po výměně neodvzdušňovalo? :)

Brzdovej válec bych v tomto případě já osobně nepodezíral.

2015-11-23 12:48:58

Myslím, že se tady s kolegy docela shodujeme. Přední brzdy se koušou minimálně na to trpí spíše zadní.

Takže povol třmen a vše prohlédni. Dobrá je poznámka, že máš starou kapalinu. U Mazdy když se mění destičky tak musí třmen ven i s demontáží brzdové hadice tak kapaliny Ti uteče dost. To máš vlastně výměnu zaručenou

2015-11-23 17:23:02

Při výměně destiček na celém autě v žádném případě není potřeba demontovat hadičku s kapalinou. To je blbost! Na předku stačí povolit hadici na tlumiči, povolit třmen a na spodnim válečku se jen vyklopí a desky jsou venku. Na zadku se sundá celý třmen. Pro zpětné nasazení se pístky zatočí dovnitř. Ve tvém případě kapalinu vyměn. Postupuje se od nejvzdálenějšího kola od válce. Zkontroluj všechny prachovky a čepy pod nimy. Musí být čisté, jak bylo zmíněno a namazaný vazelínou na brzdy. Mažou se lehce i vodící plíšky na deskách. A musí tam být roztahovací perka, aby se deska odtáhla od kotouče. Nejvíc dělá problém zatuhlej pístek. Vymačkat ven, odtáhnout prachovku a vsadim boty, že bude orezlej i kus pod prachovkou... Pochybuju, že by se s tim v servisu někdo zaobejval...

2015-11-23 22:08:23

wirda: Souhlasím s tebou - sundávání hadice (odpojování) je pěkná blbost! Hadice drží v předu i vzadu na tlumičích takže postup je takový jaký píšeš.. Tu rez by jsi odstranil nebo rovnou vyměnil pístek? Čím ji odstranit? Jakým způsobem?

// na zjištění stavu kapaliny se myslím používá refraktometr ale tím si nejsem 100% jist tím názvem. Nicméně měnit kapalinu by se mělo pravidelně třeba při každé druhé výměně desek.

2015-11-23 23:10:10

Já měl pístky taky trochu orezlý. Cca 1cm za rantl pro prachovku. To je část, která většinou zustává koukat z těsnění a když je prachovka načatá, tak voda udělá své. Nic obrousil jsem vrtačkou s kartáčem. Zhladil lamelovym kotoučem a pod prachovku máznul vazelínu, aby to odpuzovalo vodu. Rok a půl o brzdách nevim. Měnil jsem všechny gumové části. A taky pozor. Nejenom orezlý pístek, ale pokud je orezlý vodící čep, nebo je opotřebením odrhnutý chrom, tak to může zadrhávat i na čepech. To odhalí odkrytí prachovky. Jak tam bude rez , nebo to bude suchý, je zle. Většinou pomuže vyčistit, vyhladit a pěkně máznout pod gumu. To by musel být pístek a čep zrezlej na srač.u, aby se musel menit. Hlavně by mohlo kolem pístku unakat kapalina.

2015-11-24 20:01:05

Teda dekuji vsem za rady, v sobotu s tim jedu do dilny, jsem v UK takze je to trochu o necem jinem ale ten mechanik je docela dobrej co jsem tak slysel, dokonce jsem si dily nakoupil sve a jake chci ja, kotouce ,desky (predek,zadek) brzdice jsou zanovni, a kapalinu take vymenime, naposled jsem to mel s brzdama v mazde tady a tam se se mnou vubec nebavily, ,proste brzdy mas hotove a jestli neco tak se obednej zase... Tentokrat u toho budu,aspon se neco priucim:))

Dekuji za odpovedi a podnety,dam vedet jak to dopadlo.

2015-11-25 12:00:09

wirda: Pro mne moc dobré osvětlení situace

Je pravda že toto jsem snad ani krom školy nedělal. Když byl problém, vyměnil jsem cel třmen a byl klid. Tady jsem měl spíše obavu o to, jestli potom budu moct vyjet z garáže a k tomu mám jeden důvod - nakupuji díly přes internet a pokud bych musel koupit nový třeba pístek, musel bych auto nechat stát. Nicméně díky, já se na své zadní třmeny musím jít také podívat protože mám už skoro rok odpojenou ruční brzdu.

Jo, kotouč jsem pěkně nažhavil na dálnici se zaseknutým třmenem... Jsem si říkal že mi to nejede

//Vypadá to, že to budu dělat zítra tj. když to půjde, udělám nějakou tu fotodokumentaci.

2015-12-24 20:08:50

Zdravím mazďáci, o brzdách je tu toho mraky, ale já mám asi trochu specifický problém. Zůstává mi viset PP brzda, kolo se přehřívá, ale dělá to pouze při lehkém (běžném brždění), pokud prudce a razantně šlápnu na pedál a pustím, kolo se odbrzdí a normálně se točí. Chyba není v brzdě (vše chodí jak má) ani v hadici (nová). Mám podezření na HBV, ale to je ta poslední věc do kterej se chci vrtat kuli odvzdušňování celýho auta, navíc by se mělo aspoň trochu víc zahřívat i levý zadní kolo a to se neděje. Tak kdyby někoho napadlo ještě něco na co se zaměřit byl bych vděčný.Jinak doma sem to měl vyheverovaný a normálně to chodilo, papk sem to jel projet a zase to samí, takže jej možný , že to dělá jen s nastartovaným motorem.

2015-12-25 11:44:06

stralis480: těžko to bude hlavní válec protože z něj to jde do ABS a to by musela blbnout všechna kola.. Tady je problém nejspíš na samotném kole PP..

Ono pokud jsou vodící čepy i trochu pokřivené nebo dřou, chodit to může normálně ale bude se to zasekávat.

2015-12-25 13:57:41

Jestli ti brzdí kolo, tak rozhodně všechno nechodí jak má.. zvlášť, když to dělá vytrvale jen to jedno. Sice píšeš, že "vše chodí, jak má", ale jestli jsi to už nedělal, rozebral bych to, obrousil vodící cesty destiček od rzi, namazal, aby hladce chodily a já osobně bych zase podezříval pístek, že se zasekává na bordelu, co tam je, ať už od rzi, nebo od usazenýho prachu (prasklá prachovka). Pokud je třmen ok, měl by jít pístek zatlačit skoro i rukou.

Křivý (nebo spíš otlačený) vodící čepy sice způsobí, že se to blbě vrací (taky bych je očistil a promazal), ale aby způsobovaly vlastní zaseknutí a žhavení kotouče, to by podle mě muselo být už opravdu něco :) Já, když měl otlačený čepy, tak mi to jen při brždění vibrovalo, jak to nezvládalo ten mikropohyb na křivým kotouči, ale odbrzďovalo se to normálně..

2015-12-25 15:03:51

Jo to sem si taky celou dobu myslel, že chyba musí být přímo u kola, jenže já už mam všechno vyměněný (nový destičky, novej kotouč, novej třmen,nová brzdová hadice) a je to pořád stejný.Jediný co tam zůstalo jsou ty vodící čepy,ale ty mam očištěný,namazaný a při vyjmutých destičkách chodí želva lehce pocelé dráze.

Tak jsem se posunul o kus dál,dneska jsem si vyměnil desky a kotouč i na druhé straně a po ujetí pár km se už hřáli obě přední kola,před tím jsem měl na sračku sjetý kotouče cca 21mm, takže je možný, že to LP ani kloudně nebrzdilo, proto se ani nehřálo, každopádně jsem se dopracoval k tomu, že po odpojení posilovače se kola odbrzdí a vše chodí jak má. A teď by mě zajímalo zda je chyba skutečně v posilovači ( pokud jo, nedovedu si moc vysvětlit co by se tam stalo, že by měl najednou větší účinnost), nebo jestli to spíš není nakonec opravdu v tom válci, ale projeví se to pouze při aktivním posilovači, protože uvnitř zvyšuje tlak .Ještě mě napadá zkusit zvěčit vůli mezi tyčkou od nožní brzdy a válcem, ale to furt nevysvětluje proč to předtím chodilo a teď ne.

2015-12-25 20:08:13

Tak to je pak jiná ve světle těch všech informací.. prázný chod pedálu má být 0-3 mm při vyplnutém motoru a prázném posilovači, ale to už asi víš. je pravda, že kdyby tam pořád bylo předpětí, tak je šance, že se ten okruh neuvolní zpátky do nádržky a zůstal by natlakovanej.. jinak nevím, jestli by to mohl být vyloženě posilovač, že by sám i bez impulsu tlačil pořád? S tím jsem nikdy problémy neměl, ani nevím, jestli se tak může chovat, nebo jestli jde nějak přištelovat?

pokud by to nebylo tou vůlí na pístku, další věc, co mě napadla - nějak poškozené gumičky v hlavním válci, nebo bordel v plnícím otvoru k předním kolům... to bych bral ale jako poslední možnost.. pak už nevím..

2015-12-25 23:26:36

Jj to vím a takovou vůli tam zhruba mam, navíc celou dobu to fungovalo a teď ne, takže sama se ta vůle asi nezměnila. Kdyby byl přicpanej válec, nebo někde dál, odpojení posilovače by na to nemělo mít vliv. Trochu sem študoval funkci posilovače a při odbrždění by neměl nijak působit, jsou tam dvě komory, které jsou při uvolněné brzdě propojeny a v obou je stejný tlak (podtlak). Takže můj závěr je takový, že se tam někde přicpal nějakej kanálek nebo ventilek a ty tlaky se nevyrovnaj a proto asi pořád tlačí. Zítra ještě zkusím zvětšit tu vůli a jinak asi budu schánět novej posilovač. Každopádně díky a pak dám vědět jak to dopadlo.


Odpovědět

1  2