Fórum - Téma


M6 GG/GY - 2.3 voda v EGR


Fórum 6 GG / GY M6 GG/GY - 2.3 voda v EGR

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2

2016-03-02 17:15:17

AHoj,

proč je v gumové hadici od EGR u 2.3 benzinu voda?

Dík

Honza

2016-03-02 17:17:42

kikilo: Proč? Nespíš proto aby se klapka chladila.. To stejné je i v přírubě na olejový filtr (tam kam ho šroubuješ).. Také tím protéká voda.

2016-03-02 17:21:36

NO, chci ho zaslepit. Myslel jsem že se přes tu gumovou hadici ovládá podtlakem a tak jsem ji chtěl ucpat . Ale takhle to vypadá že se ovládá elektricky, že? U Audi A4 to bylo řízené právě podtlakem...tak mě to zmátlo.

2016-03-02 18:56:27

Jo ta hadice je vodní chladící okruh (konkrétně odbočka z okruhu topení).

Zaslepit se musí přímo pod tělesem EGR na hlavě motoru. (jsou pod ním 3 otvory 2 velké pro výfukové plyny a jeden menší pro vodu)

Celý vedení výfukových plynů přes EGR je u benzíňáků vedený pouze skrz hlavu. (žádný externí trubky)

EGR je ovládaný pouze elektricky.

2016-03-02 19:07:00

Děkuji za odpověď. Napadla mě jedna věc. Když se odpojí to řízení tak to vyhodí chybu. Padá auto do nouzaku a nebo se s tím dá jezdit?A nebo na to napíchnout další EGR co by "vyselo" někde v motoru. Jinak si tedy vytvořím podložku :)

2016-03-02 19:12:26

Zapojený bych to nechal to by chybu nejspíš vyhodilo. (tohle EGR je myslim dělaný jako krokovej motůrek)

Ideální je vyrobit plechovou podložku pod ventil. Já to tak tenkrát udělal a nikde žádný problém.

Jinak krom podložky jsem si vyrobil i 2 těsnění(na každou stranu podložky 1), protože jsem zachoval ten vodní okruh, tak aby mi kolem podložky netekla voda.

2016-03-02 19:18:44

Super:) tohle jsem přesně hledal. Bohužel jsem tu nacházel pouze diskuze o EGR pro ropáky :)

2016-03-02 19:22:45

Když to takle zaslepíš, tak už se ti alespoň nebude špinit sání a klapka.

Doporučuju to vyčistit, protože ten bordel co tam nalítá z EGR to dokáže slušně zahnojit

Sací klapka se pak občas v chladnym počasí z důvodu zanesení bordelem z EGR (kterej vyúsťuje hned za ní) lepí v zavřený poloze a potom se musí vynaložit větší síla na pedál pro její odtržení

2016-03-02 20:30:55

Je u MPS stejný EGR? Nebo se liší? Kde ho najdu? Dík

2016-03-02 20:42:10

pegas: u MPS je EGR podobnej, ale trochu jinak umístěnej, protože tam kde je umístěnej u atmosféry je u MPS vysokotlaká palivová pumpa takže je přemístěnej jakoby dozadu (je mezi tou palivovou pumpou a turbem) a vede z něj do sání trubka mimo hlavu, a stačí pak zaslepit tuhle jednu trubku (Místo těsnění co je označený na obrázku dát jen kus plechu)

2016-03-02 22:31:13

lukex87: Jsem po střední opravě motoru :D Kroužky a pár dalších věcí kolem a taky komplet čisté sání :) proto řeším to EGR :)

2016-03-02 22:36:51

pegas: u 2.3 122kw je EGR je pozice 22

2016-03-03 00:10:10

lukex87: Musím tě opravit příteli. U benzíňáků stejně jako u dieselů je externí trubka. Mám ji zaslepenou přímo u svodů a problém s nějakými podložkami řešit nemusím.

2016-03-03 00:31:28

magnetto: u L-kovejch motorů ani náhodou. Tam to vede komplet skrz hlavu motoru od svodů až po sací manifold jediná vyjímka je pouze u Disi 2,3Turbo v MPS kde to trubkou obchází vysokotlakou palivovou pumpu.

PS: měl jsem to celý rozebraný (motor venku a rozebraný celý sání i vejfuk), takže opravdu vim jak to tam vypadá.

2016-03-03 00:39:14

lukex87: Jo, tak u "eLkových" možná

2016-03-03 11:55:10

Chlapci,má GH 2,5 benzín také EGR ?Nějak ho nemohu najít

2016-03-03 12:01:36

míra: Jo má ho úplně stejnej jako 2,3ka.

Na boku hlavy motoru ze strany převodovky mezi klapkou sání a domkem chladícího okruhu kde se napojuje do hadice do chladiče.

Ilustrační foto je z 2,3ky která tam má ještě zapalovací cívku

2016-03-03 18:02:57

Tak:) EGR zatím odpojen:) ECU hlásí chybu ale na jízdě to nepozoruju.Zaslepení s podložkou necham až bude teplejc.

2016-03-06 14:09:29

Tak kontrolka motoru už svítí ale odpojením EGR se vyřešil jeden problém. Při jízdě městem a nebo při ustálených otáčkách motoru kolem 2tis auto cukalo. Teď si necukne ani jednou. Pro jistotu jsem EGR zapojil znovu a cukání se opět objevilo.

2016-03-30 14:13:13

EGR zaslepeno. Pocukávání auta při 2tis odstraněno. V případě zajmu mohu zaslat či někam na forum vložit DXF soubor se záslepkou pro možnost vypálení na laseru a nebo vyřezání na vodě.


Odpovědět

1  2