Fórum - Téma


M6 GG/GY 2.3 spotřeba


Fórum 6 GG / GY M6 GG/GY 2.3 spotřeba

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1 ......... 5  6  7  8  9 ......... 14

2013-01-05 13:39:23

Jsem myslel,že motory 2.3 po FL budou míň žravější

MAX6  
J.

Milan123, 2013-01-05 13:39:23 napsal:

Jsem myslel,že motory 2.3 po FL budou míň žravější ..

2013-01-05 13:44:44

On Doktor jezdí rallye,ale nechce nám to přiznat

Dělam si srandu

2013-01-05 14:08:45

Já to vidim i u sebe, že ta 2,3ka je hodne citlivá na "hmotnost nohy". Stačí se chvilku nehlídat a spotřeba letí vzůru jak balónek s heliem Trošku změna oproti Primeře 1,6 kde sem moh jezdit jak sem chtěl a spotřeba byla pořád plus mínus litr stejná.

2013-01-18 15:40:58

Dobré odpoledne všem diskutujícím,

ve volným čase pročítám vaše diskuze o spotřebě, tak mi to nedá nenapsat moje poznatky.

Mám Mazdu 6 HB 2,3i r.v. 6/2003, 5ti kvalt, momentálně najeto 181.000km

Léto: průměr 8,5 - 8,7L.

Rozděleno 50/50 po Brně semafory, rozjíždění bez hrabání atd. / svižná jízda mimo Brno ( rychlost do 130km/h ).

Zima: průměr 9L.

Zrovna včera jsem tankoval plnou. Plná nádrž má 64L.

Natankoval jsem 60,10 L ( po několikerým cvaknutí pistole až po úplné hrdlo ) a na tachometru ujeto 675 km.

Podle počtu ujetých km je to 8,9L, Palubák mi ukazoval rovných 9L. Takže odchylka 0,1L od palubáku je prakticky zanedbatelná.

Je fakt, že teď v zimě, při stejném poměru 50/50 město / mimo město nejde nějak extra lítat, takže mimo město rychlost do 100km/h.

Při minulém tankování v prosinci byla odchylka od palubáku a skutečné spotřeby podle ujetých km prakticky stejná - 0,1 L

Při plném dotankování mi ukazuje palubák dojezd rovných 700 km +/- 3km, což se rovná spotřebě 9L

Takže co se moji M6 týče, mám prakticky přesné údaje od palubního počítače a můžu se tak na něj plně spolehnout

Jinak kdo máte spotřeby, že se ve městě nedostanete pod 12L, určitě si zajeďte do servisu. Takhle vysoká spotřeba určitě není normální. Budete mít chybu někde jinde

2013-01-18 18:20:17

To Tonda:

No, já mám ted jenom město semafory cca 13,4, ale krátký pojíždky, kolony na 2´ku-3jku a zima atd..., s touhle nádrží jsme nebyl mimo Prahu.

Bohužel servis, který by byl dostatečně sofistikovaný aby byl nějak schopen řešit spotřebu neznám.

Do autorizáku nemá smysl jezdit, to ty peníze radší propiju.

Ono je taky dost poznat, když jezdíš 50% okresky, to se ta spotřeba hned sníží...

Nicméně jezdit za 9, to bych si pískal :)

MAX6  
J.
2013-01-18 22:12:40

Pojďte si zajezdit do Příbrami a vyprázdnit tu tak 2 nádrže a uvidíte tu spotřebu. Samej kopec tady u nás.

Já můžu mít rozdíl na spotřebě mezi trasou z A do B a C do D třeba 4L/100km (8,5L nebo 12,5L na 100km)

Doufám že chápete co tim chci říct.

2013-01-19 00:01:07

Myslim, že vim o čem mluvíš, hned kousek za barákem mi začínaj Krušný hory (to je ale extrém nahoru 15 dolu 3

Jinak takovej normálnější poměr/nepoměr vidim třeba, když jedu 16km do práce do Tušimic spotřeba kolem 9,5 a když jedu třeba z nákupu domu z Chomutova 18km spotřeba 6,8.

MAX6  
J.
2013-01-19 00:10:26

Podle mě je hezký když člověk ví za kolik to dokáže jezdit,ale každej bydlíme někde jinde,každej jinak jezdí,někdo to chcípne studený,někdo má 6kval někdo 5kvalt,někdo nosí těžký boty jinej zase tenisky atd.... Aby mě něco donutilo dělat se spotřebou,tak bych musel mít ve městě tak nad 13L a u 2.3 tak nad 14L. Kdyby auto čoudilo,smrdělo benzínem nebo se chovalo divně,tak to je něco jinýho,ale jestli se auto chová normálně,tak mi to nepřijde divný.

Kdybych chtěl něco dělat se spotřebou a přitom jezdit pořád tak jak jezdim tak první věc co udělam je že seženu lehounký disky (pod 9Kg) a lehký pneumatiky. Ne menší,ale prostě lehčí. Pak bych pokračoval stylem vyndat katalizátory (stejný jako když někdo odendá DPF), všecko na vstupu i výstupu pročistit a odlehčit auto od zbytečností.Atd...atd....

2013-01-19 00:32:12

Jojo přesně tak úspornejch opatření se dá určitě udělat hodně od těch levnejch jako je to vyčištění až po ty dražší jako je shánění lehčích kol/pneumatik, kde už člověk musí uvažovat návratnost.

Taky se chystám na jaře vyčistit alespoň sání a vyměnit svíčky. Myslim, že to tomu motoru jenom prospěje.

2013-01-19 23:51:11

MAX6>>> Vyndat kat je hezkej nápad, ale co s lambdou ? Nebude to házet chybu ?

MAX6  
J.

MariK, 2013-01-19 23:51:11 napsal:

MAX6>>> Vyndat kat je hezkej nápad, ale co s lambdou ? Nebude to házet chybu ?

2013-01-20 00:18:09

Na druhou (kontrolní) se nandá mezikus s užšim vstupnim hrdlem aby na ní nešlo tolik plynů. V podstatě to simuluje katalizátor. Na chod auta to nemá vliv protože se jedná o kontrooní lambdu která jenom kontroluje funkci katalizátoru a ne o první (řídící) lambdu. Takhle to mam třeba udělaný já a bez problému (bez check engine). Jenom co jsem vyndal první katalizátor a dal místo něj laděný svody,tak mi spotřeba klesla o 0,7litru a výkon stoupnul o 0,9kW. Chystam se ještě na vyndání druhýho katu.

2013-01-20 10:35:45

MAX6, když pomlčím o ekologickém přínosu, není pak problém na emisích?

MAX6  
J.
2013-01-20 11:48:13

Já s tim jednim katalizátorem už prošel emisema a na jedničku Já jsem teda prošel emisema i když jsem tam měl oba dva ty katalizátory a přitom jsem právě ten co jsem pak vyhodil, měl spálenej.

A když projdou emisema i po odstranění DPF,tak pokud ten benzínovej motor nebude žrát olej a bude fungovat dobře,tak musíš projít i bez katalizátorů Ještě jen tak pro srandu králíkům zkusim dát emise úplně bez všech katalizátorů a pak dam vědět. A když to nedam,tak co... Za 5 minut tu trubku tam mam nasazenou zpátky a je to...

Taky je tu možnost koupit vysoko-průtokový katy,ale to je drahý.

Ekologickej přínos je takovej,že vedle tebe projede jedna Avie a je úplně jedno jestli máš katalizátor nebo ne.

2013-01-20 12:14:57

Max6, diky za info, ad ekologickej přínos, máš samozřejmě recht ono i moderní diesly dělají pořád víc bordelu než benzín s vyndanými katy, saze, atd...,atd... ono nejpíš ani zde tolik diskutované vyndané DPF není úplně na vyvěšení na nástěnku v sídle hnutí Duha

MAX6  
J.
2013-01-20 12:18:28

Ono jde i o to,že jestli někdo má na M6 najeto tak cca 150000km a více a auto mu baští olej,tak ty katalizátory má stejnak mrtvý. Naopak tyhle mrtvý katalizátory jsou ohledně spotřeby úplně špatně.

2013-01-21 09:31:13

To dr.know

Hodně záleží na profilu cesty. Brno samozřejmě nejsou Krušné hory, tak se spotřeba bude lišit.

Samotnou spotřebu jen po městě nevím, protože jsem ještě ani jednou nevyjel nádrž jen po Brně.

Jezdím 50/50 město a okrsky, po dálnici nejezdím.

Nicméně pro moji zvědavost jsem si jeden víkend večer vyzkoušel maximálku po státnici od nás z Brna do Pohořelic a spotřeba při 210 km/h vyletěla na pro mě těžko přijatelných 18 L

2013-01-21 15:52:00

To ALL: někdo z Prahy, kdo by měl cca stejný auto jako já (2,3 kombi po FL - viz profil) a byl by se ochoten někdy (po oblevě) potkat a porovnat ta naše vozítka?

Rád bych nějak vyzjistil, jestli u mě není něco špatně oproti jinejm 2,3..díky moc.

MAX6  
J.

dr.know, 2013-01-21 15:52:00 napsal:

To ALL: někdo z Prahy, kdo by měl cca stejný auto jako já (2,3 kombi po FL - viz profil) a byl by se ochoten někdy (po oblevě) potkat a porovnat ta naše vozítka?

Rád bych nějak vyzjistil, jestli u mě není něco špatně oproti jinejm 2,3..díky moc.

2013-01-21 16:01:11

To ti řeknu hned. Ta tvoje Mazda oproti Mazdě mýho debilitního švagra (M6 liftback 2003 2.3) jede jako sviňa

Tim jsem chtěl říct,že ta tvoje má zátah asi tak 100x lepší jako by měla upravenou palivovou mapu

2013-01-21 16:09:34

To je klasická nemoc. Moje předchozí auto mělo asi tak 30 kW a po přesednutí do šestky tak po týdnu mi už přišla nějaká slabá.

2013-01-21 18:10:54

MAX6, že by? Mám právě takovej nepřijemnej pocit, že to předtím měl někdo, komu bylo fuk kolik to žere a šlo mu hlavně o výkon, je možný že je nějaká poladěná. Musím nějak testnout, jel sem jen s jednou jinou M6 2,3 a to už je nějakej pátek...


Odpovědět

1 ......... 5  6  7  8  9 ......... 14