Fórum - Téma


M6 GG/GY 2.3 spotřeba


Fórum 6 GG / GY M6 GG/GY 2.3 spotřeba

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2  3  4  5 ......... 14

2010-12-10 10:59:30

V mazdě už mám přesně 1 000 000 důvodů o technicích pochybovat. Třeba patálie ohledně xenonů teď kdy mě ve 4 autorizovaných servisech tvrdily opačné názory. Obecně dokonce i 2.3 chválili. Pak už je to o lidech jak se k autu chovají.

2010-12-10 11:50:32

Tak to já můžu říct, že má šestka neměla jediný technický problém s motorem. Nikdy mě nenechala ve štychu a pevně věřím, že sloužit bude ještě mnoho let. Najeto má opravdu hodně ( 2.3i - 250t)a motor pracuje jako nový. Já u Mazdy zůstanu a jsem s ní naprosto spokojen.

2010-12-10 12:14:58

Je to kus od kusu tečka

2010-12-10 20:31:52

Mazdica ma nadstvorcovy motor (zdvih piesta je vyssi ako vrtanie ) takze dochadza aj k vacsiemu opotrebeniu ako u inych motorov ..... aj preto ma vyssiu spotrebu oleja ...... podla papierov je tusim spotreba vacsia oproti 2,0 priblizne o 2 litre ale na druhej strane si myslim ze (xenony, koza, BOSE, niekolko systemov aktivnej bezbecnosti za to stoji ) a v neposlednom rade je super pocit ked si " TDIckari " mozu tak akurat pozerat nalestene koncovky vyfuku

2011-09-10 18:36:52

Vlastním mazdu 2.3,pokud na ni nešlapu,jezdím předpisově,tak podle ekonoměru mám spotřebu8.4,což na tento obsah je přijatelná spotřeba.....

2011-10-25 09:19:11

Nazdar.

Nedávno jsem si pořídíl M6 2.0l 104 kw a moc se zatím neorientuji ve spotřebách. Průměr mi ukazuje mezi 9 - 9.5 l/100 km ale podle mojeho propočtu z množství natankovaného paliva a ujetých kilometrů mi vychází daleko vyšší spotřeba! tak se ptám na vaše názory - je palubák tak benevolentní a nepřesný nebo je to nastaveno podle nějakých tabulek, nevím??? a druhá věc - rozsvítila se mi kontrolka nízké hladiny paliva ale na odpočtu mi ukazuje ještě cca 180 km dojezdová vzdálenost - taky tomu nerozumím - je to chyba, nebo je plovák tak vysoko? rafiga je kousek nad E a tak nevím čemu věřit - kontrolce nebo počítači - jsem z toho dajaký zmatěný. Píšou sice že je to odhadovaná vzdálenost ale přece jenom kontrolka by se měla rozsvítit až když je v nádrži tak na 60 km jízdy tak opravdu nevím čemu věřit

r41
Roman
2011-10-25 09:22:59

Uz se to tu probiralo vicekrat, zkus hleda. ve zktratce, palubni pocitac se da nastavit, (+,- 0.1 az 0.8 myslim), navod tu je taky.

2011-10-26 21:16:49

Díky za radu, ale tak nevím jak nebo pod čím to hledat, je tady taková spousta témat že bych asi zadřel myš než bych se někam proklikal, nebylo by možné přesnější navedení na téma, byl bych vděčen, hlavně s tím nastavením počítače.

DÍKY

2011-10-26 21:37:36

Klíčky do pozice ACC, zmáčknout a držet tlačítko pro nulování denního počítadla kilometrů a teď klíčky otočit na ON, nulovací tlačítko držet do té doby, než se na displeji objeví ESEE, až zmizí můžeme pustit. Dostaneme se na seznam bodů, které se přepínají nulovacím tlačítkem. Postupně :

01-on(off)

04-on(off)

08-on(off)

12-00 test rychloměru, ručička vyjede až na max a pak zůstane stát na cca. 60km/h

13-00 test otáčkoměru

14-on(off) asi bzučák světel

16-on(off)

18-on(off)

22-022- ??

23-00 test palivoměru

25-00 test teploty

teď test všech kontrolek

50d15-0 kalibrace přesnosti spotřeby palub. PC, jde nastavit +-15 tlačítkem INFO

51d15 ?? asi stav paliva v nádrží

Pro ukončení vypnout klíčky.

http://www.mazdaclub.cz/m..._posts.php?topic_id=42849

2011-10-28 01:26:30

velice děkuji za radu, zítra je volno tak to prubnu a zkontroluji, jestli z toho budu chytrý sice nevím ale zkusím to. TAKŽE jak jsem vyčetl tak jde jenom o test a kalibraci ale kolik mám nastavit aby to bylo co nejpřesněji, je nějaká tabulka jak by měly hodnoty vypadat, nebo je to individualní záležitost.

Vypadá to že o Mazdách víš hodně, tak bych chtěl znát tvůj názor na spotřebu. rozptyl mezi 9,0l - 11,5 litrů na sto se mi zdá hodně i když se jedná o 2.0 litr 104 Kw! dle diskuzí na foru se lidi chlubí spotřebou mezi 6,5 - 8,0 litrů na sto km - pro mne teda spotřeba snů. Také by mne zajímalo zda není nějaký způsob - třeba překalibrování řídící jednotky i na úkor výkonu motoru snížit spotřebu. Je to děs, převážnou část roku jezdím jenom ve městě takže ten plný výkon ani nevyužiju ale přivítal bych slušnější spotřebu. díky za názor i radu.

2011-10-28 08:04:50

6.5 spotřeba je nesmysl u 2l benzínu ,pod 8l to nejde. můj názor

2011-10-28 10:49:39

Mimo město mám spotřebu 6,4 dle PC, 6,5 skutečně. Pokud jezdím 50/50 město/mimo, tak mám spotřebu mezi 7 - 8 litry. Zda někdo dokáže přeprogramovat ŘJ na nižší spotřebu opravdu netuším.

2011-10-28 11:30:59

Jaký gregát je namontovaný ve vašem autě? spotřeba se asi bude lišit i podle objemu a výkonu motoru? Já mám 2.0 L - 104 kw - benzín.

ale příjde mi divné že by japonci montovali do aut takové dost neekonomické motory - co se týká spotřeby.

2011-10-28 13:31:12

Provedl jsem test podle návodu který mi doporučili na foru, ale v něm se nedá nic nastavit, vypnout ani zapnout - alespoň jsem na to nepřišel! A jak zkalibrovat přesnost spotřeby už vůbec né. Buď jsem lama nebo to jednoduše nefunguje, spíše by mi pomolh nějaký postup, nebo návod jak měnit hodnoty nebo vypnout či zapnout tu či onu funkci - např. jak vypnout pípák u bezpečnostních pásů, dále je mi záhadou jak kalibrovat spotřebu - tlačítkem info se pouze zobrazují číslice 0,5,10,15,-15,-10,-5,0 a po každém spuštění testu jsou ty hodnoty proházené, ale jak nebo čím upravit přesnost u spotřeby to je zatím nad moje chápání, ve finále se mi na display po nahození motoru ukázala totálně nesmyslná čísla 999,9, která klesla po projížďce na 24,3 L/100km - cožje snad nějaký zlý sen nebo co! Jsem v pasti a v koncích prosím o radu a postup.

2011-10-28 13:54:55

Stačí kliknout na můj profil a víš vše, ale mám stejný motor jako Ty, pouze po faceliftu, takže 108kW. Jinak nevěš hlavu. Očividně máš to auto poměrně krátce. Většina starostí pak často pramení pouze z neznalosti. Já se také strachoval kvůli plno naprosto normálním, mě však neznámým věcem.

Já být Tebou, tak natankuji plnou a změřím si spotřebu dotankováním, například po ujetí 300 km. Samozřejmě je pak potřeba zaznamenat si poměr jízd město/mimo. Průměrná rychlost se také může při propočítávání spotřeby hodit. Pak budeš mít přesnou představu o skutečné spotřebě a odchylce palubního počítače. Je potřeba si také uvědomit, že pokud to auto nemáš moc dlouho, může být problém i v tom, že sis na něj ještě dostatečně nezvykl. Prostě člověk hned neví, co které auto potřebuje a jaký má ten motor charakter. Osobně jsem měl předtím osmi ventil a ten se dal krásně "dusit". Motor v Mazdě jsem prvních pár stovek kilometrů celkem podtáčel, než jsem si zvykl na to, co mu svědčí nejvíc.

2011-10-28 14:11:23

Mě taky, V práci jezdím mitsubishi carisma 1.9D a ten nemá moc vysoké otáčky rád, ja pravda že Mazdu mám 3 týdny a teprve se s ní seznamuji a co se týče otáček tak opravdu nevím zda je lepší motor vytáčet trochu víc nebo ho nechat tahat od nižších otáček.

Když jse ji kupoval tak mi majitel říkal že je trochu kratčeji zpřevodovaná a tedy svižnější, tak s tím mím asi problém. Někak se nemůžu srovnat s tím že když ji budu vytáčet tak mě naopak vytočí mazda až budu tankovat a změřím spotřebu. Pokud je tvoje rada že je lepší držet ji ve vyšších otáčkách - což vlastně znamená že ve městě málokdy zařadím čtverku, tak to zkusím, jenom se obávám aby jsem nevypadal jak osel který neví že auto má těch rychlostí víc. Držet 50-60 km/h na čtverku mi mazda připadá dost podtočená.

2011-10-28 14:18:56

Což zase město na 4ku si myslím naprosto v pořádku, ale spíš jen na udržování rychlosti, případně velmi pozvolné zrychlování. Osobně netočím motor pod 2000ot.

2011-10-28 17:02:37

Já osobně jezdím nejčastěji v rozmezí 2000-2500, pod 1900 netočím, přijde mi, že pod tyto otáčky motor dost trpí. Mimo město pak docela často 3000-4000, někdy i víc. Kopec rozhodně vyjedu radši na trojku a se 3 tis. než na pětku či šestku se 2 tis. otačkami... A věřte tomu nebo ne, spotřeba pak bude monohem nižší, než kdybych motor podtáčel..

2011-10-29 16:48:11

Tak jsem provedl testovací dopoledne a dle vašich rad jsem nenechal motor běžet pod 2000 ot. Na mimoměstském okruhu jsem prubnul i tempomat a následující hodnoty dopadly takhle

Tempomat - 100 km/h - okamžitá spotřeba 6,1 l -- průměrná 7,4l/100km

Tempomat - 120 km/h - okamžitá spotřeba 6,6 l -- průměrná 7,5l/100km

Volná noha 100 - 130 km/h okamžitá spotřeba cca 7,1 -- průměrná 7,9l/100km

město (50-60km/h) okamžitá spotřeba podle akcelerace ale v průměru pořád 7,6l/100km

Takže je asi dobré nenechat motor bručet pod 2000 ot/min.

Díky za rady teď jsem plně spokojen a uvidíme co to udělá s dlouhodobou spotřebou.

2011-12-10 21:03:40

Čus já mám 2.3 2007 najeto 80000km,spotřeba od 6.7 do 8.2 na zimních pneu.Výkon proti 2.0 je znát ale nic brutálního,spotřeba oleje kolem 0.3dcl na výměně,ale co mě dost vadí je krátkej šestej rychlostní stupen,když točí při 130km-h 3700ot tak to mě připadá na auto střední třídy až příliš,jinak naprostá spokojenost.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 14