Fórum - Téma


M6 2008 103kw diesel rachocení motoru za studena


Fórum 6 GH M6 2008 103kw diesel rachocení motoru za studena

Informace o modelu: Mazda 6 GH


1  2

2016-03-08 18:34:42

Čau borci, koupil jsem si nedávno mazdu 6 2008 103kw. Při prodeji bylo auto zahřáté-žádný problém, pouze prodejce utrousil, že má auto za studena horší rozjezdy, že budou potřeba vyměnit žhaviče. Tak Ok. Ráno teplota mírně nad nulou auto nastartuju na drc a zde začíná problém. Rozjíždím se a auto nemá vůbec výkon- dá se říct jakoby úplně bez turba navíc doprovázeno takovým kovovým dost hlasitým řachtáním motoru ve spektru otáček cca 1700-nahoru. Pokud auto držím pod 1700ot. tak motor neřachtá. Asi po 5km se auto utiší na standart a dokonce dostane i výkon. Po zbytek dne kdy různě jezdím je již výkon konstantní a motor neřachtá. Tento jev se děje pouze každé ráno prvních 5km. Měnil jsem žhaviče, olej, filtry. Jednou když bylo tepleji cca 15C jsem měl dokonce plný výkon už od stratu a bez řachtání. Co s tím je?

Pak ještě mám el. sklopné zrcátka -ALE pouze když zmáčnu tlačítko na dveřích. To nefunguje automaticky při zamčení vozu jako u jiných značek?

Děkuji za postřehy než začnu do auta cpát peníze metodou pokus-omyl, protože tady nikdo mazdám nerozumí. Díky moc!

2016-03-08 18:41:27

Zkusil bych poslechnout pořádně ten motor odkud to přesně jde - z hlavy, z rozvodů, ze spod od kliky, atd. Takhle těžko říct - je možný že je nějaká mechanická část zakarbonovaná a olej se musí zahřát aby se k ní dostal - stavítka ventilů, ventily, turbo... v servisu ti řekli co?

Ty zrcátka, to je normální.

2016-03-08 19:33:18

V neautorizovaném servisu na diag. nebylo nic( jako vždy u mazdy prý) a akorát kroutili hlavou že neví. Ještě počkám tady na pár názorů a budu asi nucen do vézt do autorizáku, kde mě už při otevření dveří stáhnou finančně z kůže. Jinak to řachtání motoru je pouze při zátahu, na volnoběh ne, tedy poslechem nezjistím odkud to jde. Díky.

2016-03-08 20:34:40

Tak to nevim jestli ti v mazdě pomůžou,diagnostiku mají na ,neumí skoro nic, sami mi to řekli. Na rachtání v motoru potřebuješ motoráře, já jsem byl dnes znova v mazdě a zase bez úspěchu,připadal jsem si jako bych si vymýšlel, jen že já jsem dělával auta a nenechal jsem ze sebou orat. Nové svíčky bosch a po 1km začla škubat,v mazdě mi tam chtějí narvat mermomocí nové za 3500,-,Nakonec to dopadlo tak že mi je půjčí a když to bude ok tak je zaplatim. Mam benzin a když jsem se jich ptal na kontrolu vstřiků tak to neumí, sehnal jsem kde je čistí a opravuji

2016-03-09 12:26:38

Ono zalezi, jaky servis si clovek najde. Nejde rict pausalne, ze autorizak od Mazdy je na houby a stoji silene prachy jenom clovek vstoupi (Rekl bych, ze to takhle je u kazde znacky - Vcetne Skoda auto; ze nektere autorizaky chteji strasne prachy za malo muziky a nektere si reknou min a presto odvadeji skvelou praci). Ja jsem nasel dobry a levny servis jak v Ostrave, tak v Praze. Ale clovek si musi ty servisy obvolat a zjistit kolik za co chteji.

Jinak k tem zrcatkum, ja jsem vdecny, ze se to nesklapi automaticky. Mazda mi stoji na ulici (nemam garaz) a kdyz venku obcas v zime nasnezi, pak to roztaje a pak to zase pres noc zmrzne, tak bych chtel videt, jak bys odklapel zpetna zrcatka, kdyz by byli primrzle. Bys uvaril motorky.

2016-03-09 16:49:40

snoopy57: Ahoj, myslím si že by to mohlo být věcičkou co ovládá turbo, název Ti nepovím, ale pošlu foto, mám s tímto zkušenost s touto i předchozí generací, chová se to jak píšeš, start v poho, za studena je to líný jako bez turba, nedá se říct řachtání motoru, ale je to zvuk, jako když je špatná směs, a pak je to slyšet... no a po mírným zahřátí motoru se to srovná a jede to bez problémů...

Jestli máš možnost si to od někoho vypůjčit a zkusit, byla by to nejlepší volba, případně zkus nějaký vrakáč, nové by to byla palba....

2016-03-09 23:53:53

jak se to prosím tě jmenuje, co mám hledat? Někdo pomůže? každopádně díky za info!!

2016-03-10 07:49:04

fkubrt: s benzínovými vstrekmi je trochu problém to skontrolovať. Dá s to iba na špeciálnej stolici a majú to väčšinou iba servisi ktoré sa zaoberajú opravou vstrekov. Naftové sa dajú nakalibrovať a skontrolovať v pohode na aute za pomoci dobrej diagnostiky.

U teba by som hľadal problém v elektrike. Ako ti poradili sviečky a potom kontrola zapaľovacích modulov. Mazda dobre funguje so sviečkami NGK. Ja mám benzín na LPG a slabšie sviečky mi to odpalovalo po 500km.

snoopy57: mohli by to byť aj vstreky. V mazda servise(alebo aj inde ak to vedia) si daj urobiť kalibráciu vstrekovačov a pýtaj sa na ich hodnoty. Mali by ti dať protokol o tom aké hodnoty mali pred a po kalibrácii. Dobré vstrekovače majú hodnoty okolo 0 a hodnoty nad 100-120 naznačujú odchádzajúce vstreky.

No a ešte vymeň podložky pod vstrekmi ak sa to ešte nerobilo. Originál dávali moc tenké a po čase ich zvyklo prepálť - hľadaj niekde vo fóre, určite sa to tu už muselo riešiť.

2016-03-10 22:26:00

snoopy57: název Ti nepovím...proto jsem Ti poslal foto, podle toho to každý pozná... jinak Ti radí elektriku a svíčky ale to se jedná o benzín...to nic, jinak ještě tady u GH už není problém s podložkami pod vstřiky, to byl problém předchozí generace 6tky...tady je to v poho... na fotce máš na motoru kde najít a v ruce to mám vyfocené zvlášť..., kdyby byly vstřiky nepojede dobře, jen co se trochu ohřeje... toto se mi stalo jak u GY,tak u GH a výměnou tohoto to vždy pomohlo..jinak je to úplně stejný jak GY,GG-předchozí generace, tak GH(lze použít z obojího)... prostě za studena je to po nastartování fakt lenivý a ozývá se, po ujetí pár km je to v normě... stačí si někde v okolí zapůjčit, výměna cca 5 minut, vyzkoušet a uvidíš.....tak hlavně ať se zadaří, ale určitě to nebude horší problém...

2016-03-11 08:15:41

MaBo díky, jdu to shánět, pak dám vědět jak to dopadlo

 Magnetto  
2016-03-11 11:24:51

snoopy57: Nazývá se to podtlakový ventil (ovladač) turba nebo-li naklápění

2016-03-12 11:57:06

Super

2016-03-29 21:14:52

Tak jsem koupil jetý ventil a situace se nijak nezměnila...

2016-03-30 14:35:05

snoopy57: Teď nedávno měl kolega stejný problém u GH, ale má i GY a zkusil to z ní a rozdíl byl znatelný okamžitě... je to divný, jestli je tedy v poho ten jiný, třeba to u prodejce zkusit vyměnit, nebo zkusit od někoho v okolí vypůjčit a odzkoušet...?

Jinak je snad ještě možnost vakuové pumpy, která je na té samé straně na vačce, tam by to mohlo dělat obdobně...

2016-03-30 20:31:06

koupil jsem použitý díl z automedik.cz, jaká je šance že tento druhý použitý díl bude špatný? nevím, riskl jsem to...Fakt nevím, kde mám sehnat na zkoušku ověřený ventil. Nový jsem zatím nehledal, bude to raketa. Teď s tím druhým ventile a navíc s vyššíí venkovní teplotou auto po nastartování už neztrácí výkon a řachtá asi 200m a pak se srovná. zajímavé, sakra v těhle japoncích aby se jeden vyznal. Proč jednoduše neukáže diagnostika kde je problém jako u jiných aut??

2016-03-30 21:22:55

tak to vypadá že to tím bude, když teď výkon neztrácí, na venkovní teplotě nezáleží, dělalo mi to i když mrzlo nebo bylo teplo, prostě když se motor neprojel a neprohřál, tak třeba 3-5km to bylo lenivý... po výměně to tahalo hned...

2016-03-30 23:24:38

Ok, takže mám koupit zcela nový ventil?

2016-03-31 19:35:57

To by asi byla palba, já kupoval právě od Kubajse a to dvakrát, jak do GY tak do GH a nikdy nový... nemají tam kde prodali jiný, že by vyměnili kus za kus? Přeci kdyby byl náhodou špatný, tak by ho měli vzít zpátky...jako vrakáče a bazary, když je něco nefunkční, tak vymění a někdy vrátí peníze... zkusil bych jiný...

2016-04-02 18:56:51

a ještě taková jedna věc: při sešlápnuté spojce, po celou dobu její dráhy je motor jakoby hlučnější, víc rachotí. Jakmile vyšlápnu spojku uplně, motor se uklidní a je daleko tišší. Co to může být? díky.

 Magnetto  
2016-04-02 19:03:13

snoopy57: Dvouhmota nebo spojka...


Odpovědět

1  2